IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
Ihanaaa se on perjantai¿ja viikonloppu ihan kokonaan vapaata.
Inka-Mari; Mitkä olivat taikasanasi lääkärillesi? Ajattelin vain, että josko itse yrittäisin sitten samoja. Hurjan paljon tsemppiä ja jaksamista sulle koitokseen. Pidäthän meitä ajan tasalla myös täällä missä mennään
Marvik; Mukava kuulla susta ja tällä kertaa toivon, että ne sun menkat alkaisi piakkoin, jotta pääset eteenpäin.
Hupelo; mahtavalta kuulostaa, tosi hurjasti sulle plussasäteitä ja onnea matkaan. Täällä odotellaan jännityksessä!!!
Toppis; Hei millainen fiilis tänään? Laitahan kuulumisia, eikä luovuteta! Toivon sulle voimia ja iloa päivään, josko se yhtään sua helpottaa¿
Weimar; En siiis ole ainoa unesta kyhätty tapaus¿Uskomatonta, että sitä unta vaan riittää. Toivotaan, että johtuisi jostain muusta kuin tuosta pimeydestä=) Olin vähän kade sun päikkäreille!!! En tullut kipeeks- onneksi. Vaikka sellainen hieman ¿nuhju¿ fiilis on edelleen. Mä oon samoilla linjoilla sun kanssa tuosta testistä, meinaatko oikeesti sitkota tuonne perjantaille? Testattaisiin sitten saman päivänä ¿ hui!
Joalin; Tulitko kipeeksi vai olisko jotain muuta?
ON, mulle ei mitään kummia. Se on vaan niin jännä, kun kroppaa kuuntelee ja seuraa niin tarkasti. Jokaisesta pienestäkin asiasta olis valmis vetämään päätöksen ¿ hip hei, nyt se onni potkaisi. Toisaalta aina löytyy kaikelle joku luonnollinen selitys ja se kumoaa oletuksen. Tylsää. Mulla oli eilen TOSI vaaleanpuna / sini- päivä ja musta tuntui ihan siltä, että nyt mä olen ihan varmasti raskaana. Tänään olo taas ihan ¿normaali¿ ja jatkaa piinistelyä vaan eteenpäin.
Tänään varmaan tulee kurkittua tänne, josko noita tuloksia olis tämän viikon testailijoilta...
Onni, joka ryntää palaveriin ja yrittää olla nukahtamatta siellä
laitan tän taas tähän:
VKO 39:
Inka-Mari (2 alk. siirto, nega)
marvik (2 alk. siirto, nega)
maya79 (2 alk. siirto, nega)
chilipähkinä (2 alk. siirto, nega)
reetuna78 (2 alk. siirto, nega)
vippetti (1 alk. siirto)
Plumeria75 (1 alk.siirto, nega)
roan (1 alk. siirto, nega)
VKO 40:
Hupelo (1 alk. siirto)
Toppis (1 alk. siirto)
-Auris-
VKO 40/41 ?
Peanut78
Saararebekka
VKO 41
weimar (2 alk. siirto)
Onni-78 (2 alk. siirto)
savoska (1 alk. siirto)
Joalin (1 alk. siirto)
Tuo kuullostaa hyvältä tuo mahakipu, semmosta mullaki on! Toivottavasti saat hyviä uutisia!
Mää ajattelin myös ihan samoin siitä siirrosta, että meniköhän se ees oikeeseen paikkaan, mutta siellä se nyt kellii todistuskappale! :D
Mää peukutan sulle ihan hirmu lujasti!
Hyvää perjantaita!!
Siis ihan pakko tunnustaa... kävin ostamassa testin... sellaisen Analyz extact... joka lupaa tuloksen jo " 10 päivää mahdollisen hedellöittymisen jälkeen" . huih... en sit tiiä... tarkkuus on 20IU. " luotettavuus yli 99%" lupaa testi.
niin ajattelin sen ehkä jo huomen aamulla tehdä. Mulla on maanantaina veritesti ja on vaan jotenkin kiva aina leikkiä rohkeaa ja testata sitä ennen myös kotona. no saa nähä uskallanko testata. Mitään oireita ei ole. Eipä kyllä ollut sillonkaan kun plussasin tuosta meidän esikoisesta.
Juu hyvältä kuulostaa noi päikkärit ja vilustumisoireet... ne voivat olla merkki jostain suuremmasta ;) juu ja välillä voi masis vallata mielen, niin ku täälläkin tuntuu välillä että varmaan ollaan raskaana ja sitten kohta tuntuu taas että mitään tässä raskaana olla... tää on niin inhottavaa tää piinailu. mutta tsemppiä kaikille kovasti, ei vaivuta nyt synkkyyteen!
Ny pitää taas rientää... huh. Onneks on ollu paljon puuhaa. tänään pitäs vielä jaksaa siivota ;( yäk...
Onneks huomenna pääsee kattoo Horse Showta. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille.
savoska pp 9
Onni-79: Sehän niin uskomatonta onkin, ettei mun tarvinu sanoa mitään!! Olin jo varautunu siihen taukoon, kun aikaa varatessa sanottiin et tauko tulee...vaikka kysyin et onks _ihan pakko_! :) Lääkäri kysy, et onko miten hoppu ja voitas kyl tehdä heti tähän kiertoon, koska mulla kierto heittelee ilman lääkityksiä ihan miten sattuu..Meillä on kyllä ihan paras lääkäri!! ;) Toivottavasti sulla tärppäis nyt, niin ei tarvis jatkohoitoja toistaseks miettiä!! :)
Muistanko oikein Inka-Mari, että olitte Fertinovassa hoidossa? Ajattelin vain tuota omaa tulevaisuutta, vaikka tietysti kovasti toivon tämän tärppäävän- niin kuin tietysti kaikki muutkin, joka hoidon kohdalla. Sanoit, että sulla on kierto tosi epäsäännöllinen. Mä olen vähän samassa veneessä ja mulla vaihtelee kansa tosi paljon, parhaimmillaan kierto ollu 56 pv. Toisaalta tämän vuoden aikana tasaantunut aika hyvin siihen 33 päivään.
Kerrohan niiden vaaleansinisten tabujen vaikutuksesta? Kuulostivat meinaan aika ¿mielenkiintoselta¿.
Muutama meinaa jaksaa odottaa sinne veritestiin. Mulle sanottiin, että jos raskaustesti näyttää plussaa tehdään vasta sitten veritesti. Toisaalta en jaksais odottaa millään sinne pp 18:sta, vaan kyllä testaan sitten pp 14 eli viikon päästä. Sinne on ikuisuus.
Savoska; mistä ostit tuon testin ja minkä hintainen mahtoi olla? Siivousiloa ja mahtavaa & rentouttavaa horse show-päivää. Menettekö koko perheellä vaiko pääsetkö irrottelemaan ihan itse? Jos tuntuu, että sulla jää vielä virtaa tuon oman kodin siivouksen jälkeen olet sydämellisesti tervetullut jatkamaan meille. Petivaatteet ja matot nostelin tuulettumaan ennen töihin lähtöä, joten aloitettu on¿voisin sitten itse mennä suoraan päikkäreille =)
Toivotaan, että saataisiin tänään niitä pitkään kaivattuja plussia!!!!
-Onni-
Onni-79: Ihan oikein muistelet. Ens vuoden puolella päästään julkiselle hoitoon (tammikuussa suunnittelukäynti ->ivf/icsi), joten sinne varmaankin suunnataan jatkamaan, paitsi jos voitetaan lotossa! :P Harmittaa vaan, kun joutuu vaihtamaan paikkaa....haluaisin kyllä jatkaa Fertinovalla. Niistä pillereistä en osaa sen enempää sanoa, kun että purkissa lukee Progynova. En lukenu kovin tarkkaan sitä paketista löytyvää lappua..napsin vaan kiltisti lääkärin ohjeen mukaisesti. Ei kyllä toistaseks oo mitään sivuoireita ilmaantunu. :)
Hyvää viikonloppua kaikille! :)
Tää kone lähettelee aivan itsekseen näitä viestejä:( Mitäköhän lienee huomaamattani painelin??
Inka-Marille vain sellaisia, että me vaihdettiin juuri syksyllä yksityiseltä julkiselle eli Diacorista naistenklinikalle ja vaihto oli yllättävän kivuton. Miinusta oli pitkät jonotusajat ja aikataulun venyminen sekä se, ettei pääse oikein itse vaikuttamaan noihin tapaamisajankohtiin. Plussaa oli, että asiat katsottiin uudestaan ja löytyikin sellaista mitä ei ollut aikaisemmin huomattu. Myös lääkkeisiin ja muihin käytäntöihin tuli pieniä muutoksia. Vanhat hoidot otettiin myös huomioon, ettei ihan alusta tarvinut lähteä. Tosin, kyllä mua yritettiin saada viidenteen inseminaatioyritykseen, mutta halusin itse toiseen ivf:n mielummin. Hoitajat on ollut julkisella puolella tosi mukavia ja valtaosa lekureistakin. Hintaansa nähden ihan jees juttu mun mielestä!
Täällä meillä ei tehdä hoitoja, vaan palvelut ostetaan Felicitaksesta..eli ei pääse edes julkisen puolen lääkärin/hoitajan kanssa niitä hoitoja tekemään...eli ihan uus paikka ja ihmiset taas kerran...:( Ja sinnekkin joutuu menee yksin välillä ja hesassa ei todellakaan oo kivaa ajaa autolla...
Tiiätkö yhtään millä tahdilla hoidot etenee julkisella sen jälkeen, kun on päästy tekemään eka ivf?
Uskomatonta, mutta niin se on plussaa!!!
Aamulla siis kävin veritestissä ja puolen päivän aikaan sain soittaa tulokset. Hcg on nyt 195... Mitkähän mahtaa olla viitearvot - tietääkö kukaan?
Toivon aivan hurjasti, että tämä nyt kestäisi. Ultra on sitten reilun kahden viikon kuluttua, siihen asti tietysti jännään ja varmaan muutenkin. Jospa jossain vaiheessa uskallan rentoutua ja luottaa, että tämä raskaus jatkuu ja kestää... voi toivon niin!
Kaikkea hyvää itse kullekin...
Voi kuinka ihanaa!!! Nyt vaan nautit tästä ajasta. Ja pliis pidä tämä plussajuna nyt vielä hetken aikaan asemalla, jotta me muut piinailijat päästäisiin siihen myös mukaan. Oikein paljon tarrasukkia pienelle matkaan:)
t. joalin + aarre pp8 ( voi miksi tämä aika ei mene yhtään nopeampaa)
Ihan mieletöntä Hupelo!!!! Onnea tosi paljon, mulle tuli niin hyvä fiilis, että tirautin sun tai tietysti siis teidän puolesta muutaman kyyneleen. Kyllä tätä plussaa on tähän ketjuun odotettu. Siis ihanaa!!! Oikein tosi ihanaa ja rentouttavaa weekendiä teille molemmille =)
Inka-Mari; sama tilanne meillä edessä. Mulla olisi soittoaika naikkarille tuossa marraskuun menkkojen aikaan eli ensi kuussa. Nyt en vaan tiedä kuinka tämän junailisi, kun pakkasessa on kuitenkin huuruneniä. Kaikki varmaan selviää aikanaan, vielä kuitenkin ajatukset ehkä tässä hetkessä.
Me käytiin kesällä ekaa kertaa naikkarilla ja alkutilanne, meidän papereiden katoaminen yms. sai mut niin kiukkuseksi, että siirryimme yksityiselle. Olimme jonottaneet julkisella osin turhaan. Vihdoin kun tilanne alkoi selvitä ja pääsimme ensikäynnille, jatkoimme jälleen jonottamista. Siinä jonossa olemme edelleen. Marraskuussa tuo aikaraja täyttyy (tai oikeaoppisesti laskettuna ylittyy) ja silloin meidän olisi aika päästä hoitoihin. Kuten sanottu nyt en tiedä kuinka tässä toimia. Aika varmaan näyttää¿
Onneksi Plumerialla vaikuttaa olevan hyviä kokemuksia!
Joalin; Kyllä meidän aika tulee, koitahan pysyä pöksyissäsi. Sulle ja Aarteelle myös viikonloppuja!
Toivottavasti saadaan pian lisää plussa-uutisia niin mahtava olo siitä tuli!
-Onni-
Onneksi olkoon! Tiesin ettei tämä negasuma voi jatkua! Pp14 HCG lähtee 120-240, jos muistan oikein, joten tuloksesi on oikein hyvä.
Olen tosin iloinen puolestasi, tuli liikutuksen kyyneleet puolestasi :o)
En nyt muista, oliko ensimmäinen IVF sulle?
Tästä se plussa-aalto lähtee...
Ihanaa, että vihdoin saatiin plussa tähän ketjuun!! Onnea ihan hirmuisesti Hupelo!
Kiitoksia teille ihanat Onni, Joalin ja Tuupa tsemityksistä!
Ikävä kyllä kehnosti kävi. Puhtaan negan nappasin tänään. Hcg alle 1 eli ei edes mitään kiinnittymisyritystä. Myöskin vuoto alkoi tänään. Eilen illalla kun tuli jo pientä ruskeaa vuotoa, niin tiesin varmasti ettei onnistanut ja meni koko ilta itkeskellessä. Tänään olen alkanut keräillä itseäni ja yritän pystyä taas suuntaamaan katseen eteenpäin. Ei o kyllä helppoa. :(
Lääkäri oli päättänyt, että mulle tehdään seuraavaksi kohdunsuun laajennus, että onnistuisi tuo siirto helpommin. Tässä siirrossa lääkärin oli todella vaikea päästä kohtuun. Onko teille kellekään tehty sellaista? Kun en puhelimessa saanut muuta infoa kuin, että se on päiväkirurginen toimenpide ja ettei se ole pysyvä, vaan pitää tehdä mielellään vähän ennen siirtoa. Nyt sitten pitää odotella välikierto ja seur. kierron alkaessa varataan se toimenpideaika. 30.11. sain ajan pas:in suunnittelukäynnille, joten tässä on piiiiiiiitkä kuukausi edessä, kun pitää vaan odotella. Huoh.
Hupelolle siis erittäin paljon onnea plussan johdosta! Mahtavaa, että joku pääsee tässäkin läjässä plussaamaan :)
Toppis, tuosta kohdunkaulan laajennuksesta. Mulle on tehty se kaksi kertaa. Mun ensimmäinen alkion siirto oli ihan sairaan vaikea ja siihen tarvittiin jopa kaksi lääkäriä ja sama lääkitys kuin puktiossa ennen kun siirto onnistui. No siitähän paukkui saman tien negaa, ja lääkäri arveli näin jo siirtoa tehdessään. Sanoi, että kohdun kaula alkaa erittämään jotain ainetta, kun sitä liikaa joudutaan ronklaamaan ja se estää alkioiden kiinnittymistä.
No tuosta viisastuneena kun menin ekaan PAS:siin niin sitä ennen tehtiin toi laajennus. Lääkäri puhui, että se tehdään yleensä päiväkirurgisena, mutta mulle poikkeuksellisesti päätti yrittää tehdä vain polikliinisesti (halvempaa ja nopeempaa). No ensimmäinen laajennus oli tosi vaikea ja tuntui, ettei siitä tule yhtään mitään, kunnen se lopulta onnistui. Lääkärikin pyyhki hikeään :) Puudutus oli hyvä ja mitään sen kummempia tuntoja mulla ei siitä ollut. Ärsyttävintä oli se, että oli täysin hereillä ja tietonen kaikesta mitä tapahtuu, eli ymmärsi myös sen, että se oli vaikea laajennus. Muina oireina tais sit olla muutaman päivän tuli hieman vuotoa, mutta ei mitään vakavaa.
No nyt ennen tätä viimesintä siirtoa lääkäri teki sen taas poliklinikka käynnillä. Se meni nopeesti ja ei ottanut kipeää. Ja molemmilla kerroilla kun tämä laajennus on tehty, niin se on selkeästi auttanut siihen, että siirrot on olleet tosi helppoja.
Sen tarkemmin en osaa selittää, että mitä ne siellä laajentaa ja kuinka, mutta ei se ole mitään ylitsepääsemättömän kauheaa. Lääkäri on sanonut, että todennäköisesti joka kerta kun siirto tehdään, niin laajennuskin joudutaan tekemään, koska kohdun kaula palautuu valitettavasti ennalleen. Että sellasta siitä. Toivottavasti sait jotain irti sekavasta selityksestäni :)
Kaikille muille paljon terkkuja. Käyn seuraamassa teidän kuulumisia säännöllisesti omaa kirjottamista olen vähän yrittänyt rajottaa :)
Reetuna
Voi ku miten ihana uutinen!!!
Tiedätkö että eilen illalla mietin että sun se plussa on viimeistään saatava ku aloitit tän ketjun! Ihanaa onnea kovasti ! ja tuo arvo kuulostaa todella hyvältä.
Itse tein aamulla nega testin. No ei ollu ylläri. Testiäkin varmempi on tämä pms oireet! mulla ne on aina tosi vahvat ja nyt ei voi erehtyä... menkat sieltä tekee tuloaan....nyt on tosin vasta pp 10 joten odotan vielä kiltisti maanantaihin veritestiin, vaikka luulen ettei se tulosta muuta.
Joku kysyi tuosta testistä, eli analyz exact. ihan apteekista ostin ja makso jotain 5,50 euroa.
Mut sellasta. Mukavaa viikonloppua! mulla on joo " vapaapäivä" . Lähden Horse Show:on parhaan ystäväni kanssa ja sitten syömään ja yöksi menen hänen luo yökylään. Mies ja tyttö on mummolassa ;) ehkäpä hevoset helpottaa vähän pahaa mieltä...
Tsemppiä muille piinaajille. ens viikolla sitten otatte sen plussan!
savoska pp 10
Suuri hali! Olen pahoillani. Tiedän miltä tuntuu...
onneksi sulle tehdään tuo laajennus. Minulla ollut kerran todella vaikea ja kivulias siirto ja silti ei ole puhetta ollut laajennuksesta.
ehkä se plussakin tulee sitten! Tsemppiä!!
Oon tosi pahoillani teijän puolesta, toivotaan että passi sitte onnistuu, varsinki ton laajennuksen jälkeen! Oikeen paljon positiivisia ajatuksia ja iloista mieltä teille kuitenkin!
Olen todella pahoillani Toppis negasta. Toivottavasti sitten se laajennus toisi apua seuraavaan kertaan. *haleja*
Savoska toivottavasti tullut nega muuttuisi plussaksi veritestestissä...
Itsellä nyt kolmatta päivää pääkipeä. Iltaisin on viluttanut ihan sikana ja olen vääntänyt meidän pattereita isommalle jos se vaikka auttaisi. Muuten olossa ei mitään erikoista ei suuntaan eikä toiseen. Muutenkin on jotenkin ihan sairaan masentunut olo. Kai se ensi viikon testi alkaa jännittämään tai alkaa pelottamaan jo se nega...
t. joalin
Toppis ja Hupelo oikein paljon +++++++ säteitä sinne, täällä pidetään peukut ja varpaat huomenna pystyssä. Voi, että teillä on jännät paikat siellä!
).( saa nähdä oonko tulossa kipeäksi, just mittasin ja mittari näytti 37 vai voisko tää johtua mahd raskaudesta? Tai sitten olen tulossa kipeäksi kun töissä on kaksi ukkoa ollut kipeänä töissä ja jos olen nyt saanut sitten tartunnan, pääkin on kipeä, mutta saattaa johtua siitä etten ole syönyt kunnolla koko päivänä. Mulla on vkon päästä testipäivä ja mä en jaksa odottaa, onneksi tää päivä meni nopeasti ja en paljoa ehtinyt näitä asioita miettimään.
t. joalin + aarre