IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
Tuossa vielä tämän hetken tilanne.
VKO 39:
Inka-Mari (2 alk. siirto, nega)
marvik (2 alk. siirto, nega)
maya79 (2 alk. siirto, nega)
chilipähkinä (2 alk. siirto, nega)
reetuna78 (2 alk. siirto, nega)
vippetti (1 alk. siirto)
Plumeria75 (1 alk.siirto, nega)
roan (1 alk. siirto, nega)
VKO 40:
Hupelo (1 alk. siirto, PLUSSAAA+++++)
Toppis (1 alk. siirto, nega)
-Auris-
VKO 40/41 ?
Peanut78
Saararebekka
VKO 41
weimar (2 alk. siirto, PLUSSAA++++++)
Onni-78 (2 alk. siirto)
savoska (1 alk. siirto, nega)
Joalin (1 alk. siirto, PLUSSAA+++++++)
Kolme plussaa pinossa! ISOSTI ONNEA TEILLE, HUPELO, WEIMAR ja JOALIN!
Onni sitten tulee lujaa vauhtia perässä :o)
ON: HCG oli eilen 51, joten hienoista laskua on. Elimistö jatkaa työtään, joten ei auta kuin odotella... Mutta eiköhän tässä tulevaisuudessa johonkin pinoon vielä liitytä ja tulla teidän plussanneiden perässä.
Ja Joalinille erityisesti onnea plussasta, kun samassa pinossa hetki oltiin ja " tutustuttiin" ...:O)
Aika vähän on plussanneita yleensäkin ollut näissä pinoissa, joten todella hienoa kuulla onnistumisistakin :O) Luo taas toivoa omaan tulevaan hoitoon..jos se nyt joskus ylipäätään saa alkunsa.
Ja pahoittelut negan saaneille, mutta uskokaa vaan, niin kyllä se teilläkin vielä onnistuu!
pinoanne kurkkimaan tullut caliendre
Nyt tulee vaan omaa napaa.
Mulla tuo inhottava rusehtava tuhru vaan jatkuu, kipuja ei ole. Tosin r-oireet jatkuu, eli palelu, väsymys, päänsärky ja nyt tuli rintojen arkuus takaisin.
No huomenna tai ylihuomenna testaan sitten ihan aamupisuista kunnolla ja soitan sitten polille.
Mä vaan pähkäilen koko ajan mistä tuo tuhru voisi johtua ja enteileekö se nyt jotain. Jos nyt jollain on jotain tietoa noista tuhruista niin saa ehdottomasti kommentoida.
Paljon kiitoksia kaikille onnitteluista. Pitää kuitenkin odottaa vielä sinne perjantaille, että saa ne HCG-arvot. Kyllä tänään tuli jo paniikki, kun kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli paperiin vaalean punaista, kyllä sitä hetken kirosin minkä takia meninkään testaamaan ja että tähänkö nyt tämä onni sitten päättyikin näin lyhyeksi sitten jäi. Onneksi sen kerran jälkeen ei ole tullut mitään, lugen mukana joitain hippusia ruskeaa, mutta se toivottavasti johtuu ihan vaan lugeista tai siellä ohjeissahan lukee että saattaa tulla jotain tuhrun poikasta. Joten Weimar älä huolehdi¿ Mä kyllä taidan tästä lähtee ostaa toista testiä. Huomenna soitan kyllä VL:ään ja varaan sitä verikoe aikaa.
Onni mä nyt olen miettinyt, että nyt nautitaan tästä hetkestä, koska jos vaikka jotain sattuisi niin, ainakin tähän asti ollaan jo päästy ja seuraavilla kerroilla tulokset kuitenkin aina parantuvat. Mä kyllä kovasti täällä peukutan sun puolesta¿.
Caliendre kiva kun kävit moikkaamassa. Mä oonkin sun tilannetta seurailut ja tosi kiva että pääset näin pian uudestaan yrittämään ja jos se lyhyempi kaava olisi sitten se suosiollisempi. Onnea sulle tuleviin koitoksiin:)
Rohkenin sitten tehdä sen testin tänään aamusella ja sain tulokseksi selvän plussan¿Olo on aikas ihmeellinen ja tietysti hurjan onnellinen! Kyllä tämä on sitten ihmeellistä, täytyy vaan totuttautua ajatukseen ja nauttia joka hetkestä, ihan niinku Joalinkin sanoi.
Teen perjantaina uuden testin ja yritän saada perjantaille tuon verikokeen. Sitten saisi mahdollisesti vahvistusta asiaan. Toivon niin kovasti, että plussa säilyy ja kesällä saisin syliin pienen nyytiin tai jopa kaksi¿
Tuossa nyt sitten kaikkien mukana olleiden tulokset;
VKO 39:
Inka-Mari (2 alk. siirto, nega)
marvik (2 alk. siirto, nega)
maya79 (2 alk. siirto, nega)
chilipähkinä (2 alk. siirto, nega)
reetuna78 (2 alk. siirto, nega)
vippetti (1 alk. siirto)
Plumeria75 (1 alk.siirto, nega)
roan (1 alk. siirto, nega)
VKO 40:
Hupelo (1 alk. siirto, PLUSSAAA+++++++)
Toppis (1 alk. siirto, nega)
-Auris-
VKO 40/41 ?
Peanut78
Saararebekka
VKO 41
weimar (2 alk. siirto, PLUSSAA+++++++)
Onni-78 (2 alk. siirto, PLUSSAA++++++)
savoska (1 alk. siirto, nega)
Joalin (1 alk. siirto, PLUSSAA+++++++)
Onni, joka on aivan ¿ihmeissään¿ (sekaisin taitaisi olla oikea sana) onnesta!
Eikös olekin ihana tunne. Nyt on sitten tämä pino käyty läpi....mitäs sitten, minnes me nyt mennään? No, aioin toistaiseksi varmaan itse vielä pysyä turvallisesti täällä, koska tuonne plussanneisiin lapsettomiin en vielä uskalla mennä.
Edelleen sitä turhua tulee ja tänä aamuna sitten testasin ihan aamupisusta. Clearbluen selkeä plussa (pp12) muuttui apteekin omalla testillä hailakaksi, mutta erottuvaksi viivaksi. Soitin polille.....ei veritestiä. Voin kuulemma testata vielä parin päivän päästä uudelleen, mutta ei näkisi huolta nyt. Ultra sitten määrättiin 14.11, eli viikolle 46.
Mutta nyt sain taas hymyn huulilleni heti aamusta, kiitos Onni.
Weimari, jota väsyttää (ja pikkaisen pelottaa)
Weimar; Kyllähän tämä on ihmeellistä. Kiitos onnentoivotuksista =) Ajatukset pyörii mitä ihmeellisimmissä asioissa ja työstä ei meinaa saada millään otetta. Kävin tuossa katselemassa muitakin vauva-aiheisia sivuja ja paljon kaikkea osui silmään. Ootko muuten pohtinu, että josko masussa asukkeja onkin kaksi? Sullahan on aika nopeesti tuo ekaultra ja sitten paljon viisaampi. Tässä itsellä vaan niin paljon ajatuksia mielessä, vaikka pitäisi varmaan pitää jalat maassa ja keskittyä nyt tuohon seuraavaan koitokseen. Ajattelin kilauttaa ip Fertikseen ja kysäistä mitä sen verikokeen kanssa tehdään.
Niin kai, jos tässä eteenpäin mennään, pitää siirtyä tuonne toiselle puolelle. Ihmetellään mitä tehdään? Mitä mieltä Joalin on? Tai Hupelo?
Bongasin tuollaisen pätkän tuolla netissä ja ajattelin, josko helpottaisi mieltäsi.
Mitä jos tulee verenvuotoa?
Alkuraskaudessa esiintyy monilla pientä tuhruvuotoa, joka on täysin vaaratonta. Tuhruvuotoa on usein silloin, kun normaalisti kuukautisten pitäisi tulla. Myös esim. kohdunsuulla sijaitseva istukka saattaa aiheuttaa vuotoa. Niin ikään synnytyksen lähestyessä ja kohdunsuun avautuessa voi tulla pientä vuotoa. Sen sijaan jos tulee kirkasta veristä vuotoa niin että tarvitsee sidettä, tulee ottaa välittömästi yhteyttä synnytyssairaalaan tai lääkäripäivystykseen.
-Onni-
Oikein paljon ONNEA ONNI! Voi vitsi teillä niitä matkalaisia voi olla jopa kaksin kappalein. Nyt vaan nautitaan tästä ihanuudesta. Mä kyllä toivoisin mulle jotain oireita niin olisi paljon konkreettisempaa tämä odotus. Onnea vielä plussasta!!!!
Mä oon Weimarin tavoin miettinyt, että mihin nyt sitten oikein mennään??? Pitäiskö meidän repäistä ja perustaa oma pino tonne odotuspuolella; heinäkuisia kun kaikki ollaan?
Mä meinaan huomenna tehdä taas testin, haluan vaan varmistaa, että se plussa sieltä edelleen ilmestyy, kun ei noita oireitakaan ole. Mä soitin VL:ään ja mulla on eka ultra 16.11. ja perjantaina meen sinne verikokeeseen. Mulla on tällä viikolla töissä ollut niin kiire, ettei paljoa ole ehtinyt omia asioita miettimään... On tää vaan aika ihanaa aikaa, mutta vielä kauhean pitkä aika sinne loppuun asti.
t. joalin + aarre
Weimar miten paljon sulla on vielä lugeja jäljellä? Mulle kun VL:ssä sanottiin että niitä ei tarvitse enää huomenna käyttää, kun kerran olen tehnyt jo plussa testin. Mutta silloin lääkärimääräsi niitä käytettävän perjantaille asti milloin on se veritesti... Mitenköhän mun pitäis nyt toimia?
Mulla tulee erittäin vähän ruskeaa lugetöhnän mukana. Mietin, että tuleekohan se siitä, että nyt pitäisi olla menkat meneillään?
Kiitos myös Joalin sulle onnitteluista!
Ihmettelin tuossa tuota luge-hommaa, kun mulle sanottiin tänään että jatkan lauantaille tällä annoksella siis 2 kpl x 2 pv. Sen jälkeen tiputan annoksen niin, että vain 1 kpl x 2 pv tätä taas viikon verran ja sitten loput niin että yksi/ pv. Aika kirjava tuo käytäntö vaikuttaisi olevan.
Mäkin testaan vielä perjantaina, että onhan tuo plussa vielä tallella ja sitten aamusella verikokeeseen. Toivottavasti vaan tulokset ehtii tulla päivän aikana, muuten voi hiukset lähteä viikonlopun aikana.
Ehdottaisin, että siirrytään sinne plussanneiden puolelle kun saadaan verikokeiden tulokset. Mua meinaa harmittaa niin törkeesti, jos siellä onkin jotain häikkää¿Miltä kuulostaa?
Nyt mä painelen soffalle ihmettelee tätä elämää =)
-Onni-
Kyllä täällä meillä on todella jännät ajat vielä edessä. Mun oireet tällä hetkellä on vielä aika vähäiset, väsymystä ja rintojen hellyyttä....eipä nyt oikein muuta....tosin vielähän tässä ollaan niin ajoissa.
Onni; Mitäkö jos on tuplat tulossa? No sitten sieltä on tulossa....olis se kyllä aika ihana juttu, molemmat kun on niin tervetulleita (jos on tullakseen) niin en ole vielä ehtinyt panikoida kaksosten tuomaa odotusta ja elämää....mutta pianhan sen näkee ja kuulee ;)
Tuosta tuhrusta en vielä oikein osaa olla huolissani, koska hoitaja polilla sanoi niin. Muutenkin pitää vaan toivoa, että se on lugesta johtuvaa tai todellakin hormonit tekee jäynää nyt.
joalin; Todellakin voitais perustaa oma heinisten pino, mutta ehkä vasta lähitulevaisuudessa (voisin odottaa vaikka nuo ultrat pois alta). Minäkin aion tehdä myös uusintatestin ehkä tuossa lauantaina....ihan jo sen takia, että polilla kehoittivat (kerta kun veritestiä ei tehdä) ja onhan se mukava taas nähdä se kaivattu viiva ja mielellään selkeänä ja tummana.
Lugeista sain sen ohjeistuksen, että koko paketti loppuuun, koska siitä ei ole mitään haittaakaan. Tosin alkio/t eivät sitä enää tarvitse, mutta itselläni on enää tämän illan ja huomisen aamun luget jäljellä, joten ne vielä laitan (3kpl/aamuin illoin)
Laittakaas naiset kuulumisia ja oireita, niitä luen mielelläni :)
Weimari
ONNEA WEIMAR, JOALIN JA ONNI!!
Ihanaa, että tuli edes muutama plussa tähän pinoon! Pidän kovasti peukkuja teille, että masut kasvaa kohisten ja iloisesti!
Kyselinkin jo tuolla aiemmin, että onko jollakin kokemusta, että menkat olisi olleet normaalista poikkeavat epäonnistuneen ivf:n jälkeen? Mulla on huomattavasti normaalia vähäisempi vuoto, oikeastaan vain tuhrua ja sitä on tullut jo 6 pvää. Mietin vain, että voiko limis olla poistunut kokonaan, kun ivf:n lääkkeiden ansiosta limakalvo oli kuitenkin paljon parempi kuin mulla normaalisti on ja sen perusteella luulisi, että vuotokin olisi normaalia runsaampaa. Kertokaa, miten teillä muilla ennen ivf:n läpikäyneillä on ollut.
Mä täällä teen lähtöä veritestiin, kun en ole saanut nukutuksi kun vaan miettii tätä omaa olotilaansa. Hoitaja eilen sanoi, että voi hyvin tulla tänään testiin, mutta tuloksen saan sitten vasta huomenna. Nyt oli pakko taas testailla ja kyllä sieltä edelleen tuli heti se toinen viiva. Ärsyttää vaan kun ei ole mitään oireita, että sen puolesta huolestuttaa toi verikoe toivotaan nyt, että hcg-arvo olisi tarpeeksi kohollaan.
Siitä omasta pinosta tonne plussanneiden puolelle, niin odotetaan nyt ainakin verikokeiden tulokset. Mutta mä en tiedä maltanko odottaa sinne ultraan saakka. Olen meinaan päättänyt, että nyt ajattelen vaan positiivisia asioita ja että kaikki menee loppuun saakka hyvin.
En jostain syystä päässyt tuonne uudelle sivulle, joten toivotaan, että tää viesti tulee nyt läpi...
t. joalin + aarre (jokohan huomenna uskaltaisi laittaa jo rv tänään siis pp14)
Sähän olet Joalin ajoissa ollut jo täällä ja nyt varmaan verkikokeessa. Odotellaan jännittyneenä tuloksia.
Huomasittekos muuten, että tuonne oli tullut tuollainen pino kuin syys-lokakuussa plussanneet. Hassua, kun oikein ei tiedä minne pinoutuisi? Ihmetellään, ehkä se selviää kun päästään vähän eteenpäin.
Mullakaan ei kummia oireita ole väsymystä, välillä (etupäässä iltaisin) tulee sellaista menkkamaista kipua, otsaan / hiusrajaan tullut sellaista ihan sika pientä näppyä ja rinnat on pinkeenä, mutta muuten aikas ¿normaali¿ olo.
Jotenkin asiaa ei ole vielä sisäistänyt. On niin ihmeellistä ajatella, että masussa olisi pieni ihmisen alku tai jopa kaksi =) Kuten Weimar sanoi, tässä ollaan niin alussa. Ehkä muutaman viikon päästä ollaan jo ¿paljon enemmän¿ raskaana.
Nyt tää aloittelee noita töitä, eilinen meni ihan haaveillessa¿.
-Onni-
Jos sitten yritetään pitää tämä pino ekalla sivulla, niin voidaan sitten tänne kirjotella ennen kuin päätetään mihin siirrytään. Kivempi siirtyä porukalla niin on sitten tuttuja:)
Kävin tänään sielä verikokeessa ja oli aivan kauhea kokemus. Ekasta taipeesta hoitaja ei saanut tulemaan mitään. Toisesta kädestä piti sitten ottaa jollain avoneulalla ja se vasta oli epämielyttävää. Saakin sitten pitää huolen siitä, että on pitkähihainen päällä, ettei tarvitse kellekään mitään selitellä.
Missä on Hupelo? Entäs Weimar?
Mua on alkanut huolestuttamaan tämä oireettomuus joten varmaan paniikissa huomenna sinne VL:n soittelen. Onko Onni menossa huomenna verikokeeseen? Miten Weimarin uusinta testi?
Eihän täältä mihinkään ole kadottu ;)
Tehtiin tänään mukava päivänreissu mun isäni luo, niin sai vähän muutakin ajateltavaa ja pääsi pois kotiympyröistä.
Mulla on myös välillä hieman huolta tuosta oireettomuudesta ja onneksi se inha tuhrukin sitten taisi loppua (koputtaa puuta). Rinnat on hiukan kipeät ja sitä väsymistä on ollut tänään, mutta muuten täälläkin ollaan aika oireettomia. Lugetkin loppui, joten ei tarvitse enää niidenkään kanssa suhrata.
Kovasti koetan odotella tuota lauantaita, sillä aion vielä kerran testata. Saan toivottavasti mielenrauhan ja varmistuksen vielä sille eilisen hailakalle...ei kai siitä haittaakaan ole ;)
Weimari, palailee taas....
Kirjoitelkaa vain edelleen tähän pinoon, on mukavaa täältä taustalta lukea kuulumisianne ja päästä sitä kautta seuraamaan elämänne jännittävimpää(?) aikaa.
Minulla tämä palautuminen aina vaan kestää. Kuten aiemmin kerroin, oli HCG viime maanantaina vielä 51. Lääkärin mukaan se ei ole laskeutunut toivotunlaisesti ja vuodonkin pitäisi olla jo loppunut. Eli istukkaa löytyy vielä sitkeästi jostain. Jos vuoto ei ole maanantaihin mennessä loppunut, pitää mennä lääkäriin, muuten seuraava HCG-testi on seuraavan viikon maanantaina.
Aika turhauttavaa kun tässä eletään nyt välitilassa, uusia hoitoja ei voi harkita ennen kuin HCG on nollassa ja ilmeisesti sen jälkeen vaaditaan vielä se yksi normaali kierto väliin. Lääkäri tarjosi sairaslomaakin, mutta mielestäni on parempi käydä töissä. Siellä on mielenkiintoisia haasteita, jotka pitävät ajatukset välillä jossain muualla.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
Mukavaa, kun täällä oli kuulumia runsaasti.
Mä palailin just verikokeesta ja nyt toivon hartaasti tulosten ehtivän tämän päivän aikana. Mulla oli eilen ihan sellainen fiilis, että nyt ne menkat sitten kuitenkin tekee tuloaan. Vihloi menkkamaisesti ihan tosissaan. Olin kuin myrskyn merkki koko illan ja mies sai tuta¿Nyt taas kuitenkin olo ihan normaali, ainoastaan väsyttää. Tein sitten tänää aamusella tuon testin mielenrauhan säilyttämiseksi uudestaan ja plussaahan se oli ¿ hip hei! Nyt sitten jännätään niitä verikokeen tuloksia.
Koska Joalin saat tulokset? Tänään ilmeisesti, laitahan heti tänne viestiä. Mä varmaan kurkin koko päivän, joko olet laittanut jotain. Millainen olo muuten?
Weimar; kuulosti kivalta päivältä. Tekee ihan varmaan hyvää, kun pääsee hetkeksi irti. Olitteko ihan koko perheen voimin? Vähän oon kade, kun sulta loppui nuo luget¿
Marvik: Onpa tylsää, että nuo arvot eivät laske. Eikö sille voi tehdä mitään muuta kuin odottaa? Kovasti voimia =)
Vielä omaa napaa. Mulla on kaveripiirissä kaksi ystävää, jotka ovat yrittäneet lasta jo usean vuoden ajan. Heille on tehty hoitojakin, mutta tuloksia ei vaan ole saatu. Heistä toinen on tietoinen tästä meidän käynnissä olevasta projektista ja odottaa siis tänään multa tuloksia. Mä en vaan tiedä kuinka asian esittäisin. Vaikka se kovasti on toivonut meille plussaa ja jaksanut omienkin murheiden ja menetysten keskellä tsempata, niin se mun plussa kolahtaa ihan varmasti. Mä en tahtois pahottaa mieltä, mutta en myöskään paeta totuutta. Toisaalta kaikki on niin alussa¿en mä tiedä, vinkkejä?
-Onni-
ONNEA JOALIN! Ihania uutisia näin heti aamutuimaan. Lämmin halaus sulle ja Aarteelle. Koitahan pinnistellä töissä, tiedän tunteen kun ajatukset harhailee jossain ihan muualla.
Eikä saa nauraa =) Mä en tiedä kumpaa nolostutti siinä tilanteessa enemmän mua vai sitä tuttua. Mullakin ihan tosiaan oli sellainen kaksi kokoa suurempi villapaita ja olin vakuuttunut, että sillä saan peitettyä tuon turvotuksen. Kun pääsin kotiin, ryntäsin peilin eteen ihmettelemään, että näkyykö se turvotus. Mun mies katseli mua vähän hitaasti ja tuumasi, että olen alkanut käyttäytyä päivä päivältä omituisemmin. Kiva.
Mä testailen nyt sitten huomenna aamusella. Tosin tänään tuo itsesuojeluvaisto nostaa päätään ja mä olen kyllä jotenkin vakuuttunut negasta. Eilen mulla oli taas kohtalaisen hyvä fiilis, mutta tänään pelottaa ihan armottomasti. Mä en tiedä miten jaksan tuonne huomiseen. Toisaalta tämä on ollu meille positiivinen kokemus tähän asti ja tuonut meille uskoa siitä, että munikset hedelmöittyvät ja niitäkin saatiin kohtalaisen runsaasti. Pakkasessakin on vielä seuraavaan hoitoon odottamassa huuruneniä ja jossain vaiheessa se ihan varmasti tärppää vaikka se ei nyt sitten tapahtuisikaan, näin mä uskon. Tämä on vasta ensimmäinen koitos, joten paljon rikkaampia olemme tämän kokemuksen jälkeen.
Inka-Mari; kiitos kun jaksoit vastailla. Kiva, että olivat ottaneet tuon tilanteen sitten noin hyvin. Ehkäpä mä teen sitten samoin, kunhan saadaan tuo pakkanen tyhjäksi.
Kiitos typyt hurjasti tsempistä!!!
Onni, jonka ajatukset ei meinaa millään pysyä kasassa¿