Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF viikolla 40 - onko muita?

03.09.2006 |

Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.

Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.

Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.

Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.

Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..

Miten muut?

Kommentit (347)

Vierailija
141/347 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni ja Toppis, kiitos tsemppauksesta!! Voi kun itsekin voisin uskoa plussaan... Äskettäin alkoi alaselkäkivut ja tuli vähän ruskeaa tuhrua. . Tiedän, ettei se vielä tarkoita mitään, mutta niin tyypilliset menkkaoireet! No, huomenna sit näkee, apua! Mut eihän niitä viivoja voi tulla ellei ole edes yritystä ollu...Kerron sit huomenna miten kävi. Mulle ei oo määrätty veritestiä, soitan maanantaina lääkärillleni, jos on jotain soitettavaa. Jännäks menee!!!

Vierailija
142/347 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Reetuna negasta ja onnea sulle seuraavaan hoitoon!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/347 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mitä ne Clearbluet näytti, mut testasin Aconilla selkeän negan aamuvirtsasta! Paskan paska. Olikin kyllä sellainen olo, että näin käy.Lopetin luget ja menkkakivut alkoi nyt aamulla kans. Kävin äsken tunnin lenkillä koiruuden kanssa ja olo vähän parani. Pidetään varmaan muutaman kuukauden tauko, ennen kuin lähdetään yksityiselle...On tää sellaista henkistä rääkkiä kumminkin! Tsemppiä muille piinailijoille, tuokaa te paljon plussia tähän pinoon!

Vierailija
144/347 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetuna ja Chilipähkinä pahoittelen negasta. Kaikille sitä toivoisi plussaa, kun tietää miten rankkaa tämä lapsettomuus oikeasti on. *halaus* ja kovasti jaksamisia!

Onni voi kuinka ihanaa teillä voi sitten tulla kaksi pikkuista yhtä aikaan. Paljon + säteitä sinne suuntaan. Nyt voidaan sitten piinailla yhdessä, kivaa.

).( turvotus on jo tiessään ja luget nähtävästi tekee tehtävään eilen alkoi rinnat kipeytyä, yöllä oli pakko laittaa kireä toppi päälle, että sai paremmin unta. Muuten olo tilassa ei mitään erikoista, kovasti yritetään olla positiivisella mielellä.

Iloista lauantaita kaikille!

t. joalin ja aarre pp2

Vierailija
145/347 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kökkö-mökköläinen!!! jotenkii en vielä haluais millään laittaa listaan noita negoja... odota ihmettä... suurta ihmettä että kaikki muutuisi plussiksi! sniiif...

maya79: iso hali ja suuret pahoitteluni! Onni onnettomuudessa, että pakkasukkoja löytyy. mutta joo yksi oma kierto pitää tulla ennen PAS:ia. toivotaan että siitä tulee sitten se plussa!

reetuna-79: suuret pahoitteluni sinulle... tsemppihalauksia...paljon suklaata ja lepoa... harmittaa puolestasi!

marvik: ihanan positiivinen olet! tuolla asenteella kyllä vielä se plussa tulee! Mites Lintsin keikka meni? oliko hauskaa ja saitko nollattua mielesi? Joo ja en sitten ole vieläkään saanut lisätietoa KElasta. Soittelin sinne jo itse ja sama nainen sanoi ettei ole ehtinyt sitä selvittää... huoh... ens viikolla piinaan niitä taas.

Joalin: ihana tuo Aarre-ajatus. tuolla periaatteella meidän jantteri on sitten Otso ;) pidä hyvää huolta Aarteestasi!

weimar: juu toki toi piinis-lasillinen voi olla muutakin ku punkkua. Oon kuullu kans tuosta konjakista. Itse olen punkun ystävä ja otan tuon lasillisen yleensä iltaruuan kanssa. nam. Millainen olosi on? juu tää mieli tekee aina tepposia kun ensin on hyvä tunne koko hoidosta ja sitten iskee allonpohja ja tuntuu ettei tästä mitään tule. se on rankkaa.. tää odottelu. Tsemppiä!

Chilipähkinä: mitä mitä... haamu??? soi eeeeeii.. olisko se? tuollaset haamut on sitten inhottavia. negaan en voi uskoa vielä...

Onni-79: ihanaaaaaaa kaksi pampulaa saitte kyytiin. hienostihan alkioille sitten kävi. joo noi siemenneste näytteet voi vaihdella niin hurjasti. ja sullakii sitten tuon kelan kanssa kivaa.. joo... ahdistus.

ON: täällä siivotaan.... turvotusta edelleen. tänään ja huomenna 3-v synttärit. huoh. ne on rankkoja pileitä. 3-vuotiailla on niiiin pohjattomasti virtaa. mutta joo. palataan nyt on mentävä taas siivoushommiin.

Palataan!

VKO 39:

Inka-Mari (2 alk. siirto)

marvik (2 alk. siirto)

maya79 (2 alk. siirto)

chilipähkinä (2 alk. siirto)

reetuna78 (2 alk. siirto)

vipetti (1 alk. siirto)

Plumeria75 (1 alk.siirto)

roan (1 alk. siirto)

VKO 40:

Hupelo (1 alk. siirto)

Toppis (1 alk. siirto)

-Auris-

VKO 40/41 ?

Peanut78

Saararebekka

VKO 41

weimar (2 alk. siirto)

Onni-78 (2 alk. siirto)

savoska (1 alk. siirto)

Joalin (1 alk. siirto)

Vierailija
146/347 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatkuu odottelu. Huomenna pp 16 (siirrosta laskettuna) ois sen testin aika. En kyllä usko oikein plussaan, kun ei ole yhtään mitään oireita.

Tänään otin viimeisen lugen, joten eiköhän menkatkin kohta ala.

Mulla on tullut sellaista ruskeaa tuhrua (verrattavissa normaalien menkkojen 4:een päivään lähinnä) nyt kolmatta päivää. Suurin osa tuossa lienee sitä lugemössöä, jossa on sitten väriksi ruskeaa... Hmm - mitähän lienee?

Olen mitannut lämpöjä uteliaisuuttani, ja ne on koholla. Mutta luulisin, että luget nostaa niitä. Ainakin se olisi järkeenkäypää... Tietääkö kukaan, miten tuo " virallisesti" on, vaikuttaako luget lämpöihin? JA pitääkö ne oikeat menkat pois ja tuhruttaa ruskeaa " töhnää" ?

No, ainakin Oulun VL:n hoitajat ja lääkäri olivat siirron yhteydessä neuvoessaan sitä mieltä, että pikku tuhrut/vuodot ei ole vielä vaarallisia. Ja ainakaan verta ei ole (vielä) tullut.

Mutta eikös jotain oireita pitäisi olla :-).

Vierailija
147/347 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen tylsä sadepäivä sekoitti vähän suunnitelmia, sainpahan hyvän tekosyyn köllötellä sängyssä¿

Reetuna & Chili ; Lämmin halaus ja pahoittelut negasta. Tosi kurjaa¿Mukavaa, että jaksatte jo luoda ajatukset tulevaan. Ihanaa syksyn jatkoa molemmille, toivottavasti kuulemme teistä vielä =)

Joalin; Kiitos sanoistasi, tänään jotenkin tosi boring-olotila, joten mukavaa että tsemppaat. Sullakin sitten rinnat kipeet, hyvä vinkki tuo toppi. Mäkin heräsin jo tänä aamuna siihen, että ei tuntunut yhtään miellyttävältä kääntyä mahalleen. Kauhulla ajattelin tulevia päiviä¿

Savoska; Terkkuja Otsolle =)

Nyt tää kömpii sänkyyn ja alkaa sitten valmistautuu illan kemuihin¿

Onni, jonka vatsassa on edelleen rantapallo

Vierailija
148/347 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roan: IIIK, odotellaan sulta plussa uutisia. Just mietin,että kukahan testailee seuraavaksi, sinähän se olet! Hurjasti tsemppiä, peukutan kovasti.

Onni, jolta alkoi taas löytyä virtaa...

Vierailija
149/347 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, ei edes haamua. Testipäivä siis kp18... Ja nyt näyttää jo siltä, että eiköhän nuo menkatkin kohta ala ihan normaalisti. Kolme päivää tuli jotain ruskeaa, joka nyt hieman jo punertaa.

Pieleen meni siis tämä eka ivf-siirto.

En tiedä, ei edes kamalasti sureta, kun tähän jo osasi varautua. Kun ei kerran mitään oireitakaan ole, niin miksipä se nytkään olisi plussa - eihän se ole ennekään ollut :-x.

Ajattelin pitää " hermolomaa" loppuvuoden ja katsotaan sitten ensi vuonna mitä niille pakkaseen jääneille tehdään.

Onkohan vikaa sittenkin kiinnittymisessä? Kun mitään suoraa syytä tähän ei kerran ole...

Vierailija
150/347 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina ja negahan se oli, kuten osattiin odottaa. Eikö täälä tosiaan ole tullu yhen yhtä plussaa ja niin moni on jo testannu??? Uskomatonta...:( Olin ihan varma, että kyllä täälä vähintään yksi on...mutta vielä on moni piinailemassa, että josko ne plussat tulisi sitten sieltä!

Harmittaa, että pitää olla kuukauden tauko ennen kun voidaan tehdä pas...tuli mieleen sellanenkin vaihtoehto, et voidaanko nyt tehdä vielä uusi ivf ja jättää tästä ekasta saadut pakkaseen niin saatais toivottavasti enemmän niitä alkioita pakkaseen ja myöskin hyödynnettyä, että kela maksais lääkkeet??? Vai pitääkö ne ekan ivf:n alkiot käyttää ekaks pois, ennen kun voidaan alkaa uutta tekemään? Alkas nyt vaan ne menkat jo...et päästäs eteenpäin!

Onnea piinailijoille (toivottavasti niitä plussiakin alkaa ropisemaan) ja negaa testanneille voimia ja positiivista mieltä --> kyllä siihen testiin vielä jonain päivänä tulee ne kaks viivaa..yritetään uskoa siihen! :)

Vierailija
151/347 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

roan ja Inka-Mari pahoitteluni.... kyllä harmittaa...

Mitäs tässä mitään muuta osaa sanoa kuin, että toivon parempaa onnea tuleviin koitoksiin. Ehkä seuraavalla kierroksella sitten...

savoska pp 4

Vierailija
152/347 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan pysyä perässä...toivottavasti tulokset vielä muuttus....

nyt sitten jännätään vipettin vastausta.... veritesti tais olla 13. pvä ja vastaus tulee vasta huomenn. vipetti ootkos testaillu kotona viikonloppuna???

VKO 39:

Inka-Mari (2 alk. siirto, nega)

marvik (2 alk. siirto, nega)

maya79 (2 alk. siirto, nega)

chilipähkinä (2 alk. siirto, nega)

reetuna78 (2 alk. siirto, nega)

vipetti (1 alk. siirto)

Plumeria75 (1 alk.siirto, nega)

roan (1 alk. siirto, nega)

VKO 40:

Hupelo (1 alk. siirto)

Toppis (1 alk. siirto)

-Auris-

VKO 40/41 ?

Peanut78

Saararebekka

VKO 41

weimar (2 alk. siirto)

Onni-78 (2 alk. siirto)

savoska (1 alk. siirto)

Joalin (1 alk. siirto)

Vierailija
153/347 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästihän se on vippetti....ei vipetti... pahoitteluni lukihäiriöstä!

korjaan mokani ny!

Vierailija
154/347 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, täällä oli aika monta negaa tullut (chili, roan ja inka-mari) suuri pahoitteluni ja lämpöiset halit teille kaikille. Elämä ei ole aina reilua, mutta hännät pystyy ja katse kohti tulevaisuutta.....

Vippeti taitaa testailla pian....suuret peukkuni nostan siis sinulle, toivotaan plussaa.

Marvikin suhteen en vielä luovuta.....kyllä se viiva sieltä vahvistuu ;)

ON: Ei oireen oiretta, onko se sitten hyvä vai huono? Tavallaan mielenrauhani takia on ihan ok (vielä), että mitään vuotoja tai kipuja ei ole, koska silloin pelko iskee, että poishan ne pienet tulevat ja menkat alkaa. Toisaaltaan taas pelottaa tämä oireettomuus....

Sen verran " oireita" on, että rinnat on hellät (vaikken minä tai mies olekaan puristellut ;)) ja repäisykipuja esim. aivastaesa saattaa tulla. Pientä sievää jomotustakin alakerran suunnalla on.

En sitten tiedä mitä tässä pitäisi ajatella...oikeastaa tarvitsisin vaan jonkun kertomaan mitä tämä oireettomuus voisi enteillä.

Savoska, hyvä että synstäbileet meni hyvin. Meillä onkin melkein saman ikäiset muksut (meidän typy on nyt 2v8kk).

Nyt kahville....

Weimari, edelleen pyörällä päästään ja pp4

Vierailija
155/347 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauhean hilpeää luettavaa tuo lista viikon 39 kohdalta:( Pieni toivo on onneksi vielä marvikin suhteen.

Itse ajattelin aloittaa valmistautumisen huuru-ukoillle homeopatian avulla. Tiistaina ois ensi käynti. Mielenkiinnolla odotan mitä se tuo tullessaan. Ei ole kauhea luottamus näihin vaihtoehtohoitoihin, mutta kaikkea on kokeiltava, että jaksaa pitää toivoa yllä. Toi on huomattava lisä mun jippo-listaan. Alkuun tuli kokeiltua jopa jalat kattoon menetelmää:) Lisäksi kaikki vitamiinit ja foolihapot, greippimehut, punaviinit ja vyöhyketerapia on testattu...Tosin alan olla siinä vaiheessa, että kokeilisin, jos joku kertoisi varmaksi konstiksi pyöriskelyn vaahteranlehdissä kaatosateella;) Mielenkiinnolla kuitenkin odottelen homeopatian toimivuutta:)

Tsemppiä kaikille piinailijoille!

Vierailija
156/347 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siinä verikokeessa jo 12. Vastauksen sain sit jo 13 päivä ja mitä muutakaan kun negatiivinen isolla N. Oireetkin (rintojen erittäin raju turvotus ja kipu, vatsavaivat, ajoittainen pahaolo) alko hävitä sillo 12 päivä ni arvasin. Tänään pääsi sitten helvetti valloileen kivun muidossa. Kylmä tuskan hiki oli aamulla töissä kun koski niin kovasti mahaan. Särkylääkkeitäkin otin ihan rajumman tumpsauksen töissä. Siitä huolimatta piti olla lattialla kyykyssä ja pää polvissa kun ei muu auttanut puoleen tuntiin. Rajua on kyllä vuotokin.

Raju oli pudotus takaisin maan pinnalle kun mulla on sellainen pää joka ei osannut 2vko aikana muuta miettiä ku et vauva tulee. Pitäs olla vaihtopää joka ei ajattelis asiaa ni pudotuskin olis vähä matalampi.

PAS tehään sit seuraavaan kiertoon eli joskun 1,5kk päästä. Mieskin jo suostu et sit siirrettäisiin 2 alkiota (pakkasessa on 5 oottamassa).

Nyt sitten vituttaa vielä sekin kun en pääsekkään ens viikolla ikealle shoppailemaan kun mun mies ilmoitti et mun autoon tarvii ostaa talvirenkaat ni siihen menee sit nekin rahat.

Vierailija
157/347 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, miten surrullista ja kurjaa luettavaa¿Oisin niin mieluusti jo sen plussan nähnyt kuin tietysti jokainen testaaja. Pahoittelut neganneille, mä oon tosi pahoillani ja lähetän lämpimän halauksen Inka-Marille, Roanille, Plumerialle sekä Vippetille.

ON, vasta pp 3 ja aika tuntuu menevän etana vauhtia. Mulla on välillä sellaisia menkkamaisia oireita ja eilen oli huolestuttavasti selkä samalla tavalla kipee, kun viikkoa ennen menkkoja!?! En tiiä, mutta toivon parasta ja pakkohan siihen on varmaan uskoakin¿Välillä uskoo ihan täysillä ja on melkein menossa ja katsomaan sisustusta vauvan huoneeseen ja sitten se boring-olotila iskee ja pelkää vaan, että kohta vuoto alkaa. Maailman ärsyttävintä on vain odottaa. Pitäis buukata kalenteri koko ajan niin täyteen, että ei ehtisi ajatella mitään. Toisaalta taas pitäisi kai antaa itselle ja noille masun asukeille aikaa ja lepoa. Kyllä ne siellä ainakin vielä ovat, mä ehdotin eilen mun ystävälle, että ostetaan haikaralle yhdessä navigaattori, jotta löytäisi paremmin perille.

Laittakaahan kuulumisia muutkin piinistelijät. Iloista viikonalkua kaikille =)

-Onni-

Vierailija
158/347 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kyllä surullista vaikka kyllä kai tuo surulistakin pitää jossain määrin paikkaansa...

-Onni-

Vierailija
159/347 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan!!

Mä edelleen vaan luen meijän neganneiden ihmisten nimiä, musta tuntuu vaan niin oudolta siis tilastolliselta epätodennäkösyydeltä et yhtään plussaa vko 39;stä ei tullut; MARVIKILLLE kaiikki sormet ja varpaat pystyssä et arvo olis noussu!!!!!!!!!!

Mut luulis et seuraavilla yritysksillä onni olis meijän kaikkien puolella!

Yritin äskön soittaa klinikalle et mitäs seuraavaks tehdään, mut linjat oli totaali tukossa. Mikäs kiire sillä soittamisella, mut haluan vaan se veke päiväjärjestyksestä.

Onks teillä muuten vuoto runsaampaa vai niukempaa???

Täällä jotenkin normaalia vähempää kuin yleensä, la:na alko jo kunnon vuoto mut eilen illalla oli jo hiipumaan päin, outoo. Multa myös kokonaan puuttu mun tavalliset ekan päivän vuotokivut, kaikkia muita ihme kipuja on sit löytynykkin tän kolmen päivä aikana.

Eipäs sen kummempaa, nyt aaattelin alottaa taas mun kuntoilukuurin, siitä saa kyl niin paljon lisää energiaa ja puhtia!

Lisää PLUSSIA VAADIN!!!!

-maya-

Vierailija
160/347 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Täällähän on ehtinyt tapahtua paljon muutaman päivän sisällä. Käsittämätöntä, ettei vko39:ssa ollut YHTÄÄN plussannutta. Isot pahoittelut kaikille neganneille! Yritetään yhdessä jaksaa eteenpäin. Paineet asettuvatkin sitten vko 40/41 piinailijoille. Paljon plussasäteitä teille!

Viikonloppu tuli ja meni mukavissa ja vähemmän mukavissa merkeissä. Vieraiden kanssa käytiin lintsillä ja oli aivan mahtava reissu. Sää oli leuto, ei satanut ja pimeässä koko huvipuiston tunnelma oli ihan omaa luokkaansa. Laitteet pääsivät oikeuksiinsa, eikä ihmisiäkään ollut liikaa. Suosittelen, jos vain on mahdollista mennä käymään!

Toinen puoli oli sitten tämä oma olo. Kyllä ne kuukautiset alkoivat silloin torstaina. Olo on ollut aika huono siitä asti. Munasarjojen kivistely tuli takaisin, tämän lisäksi kuukautiskivut olivat moninkertaiset normaaliin verrattuna. Kaiken huipuksi kipu on jatkunut aina tähän päivään asti ja nyt on jo viides vuotopäivä. Kävin tänään lääkärissä tutkimuksissa. Ultrassa ei näkynyt mitään hälyttävää, nyt sitten odottelen huomiseen HCG- ja tulehdusarvojen tuloksia. Omalta osaltani on siis pyyhe heitetty kehään. Nyt vain haluaisin palautua mahdollisimman nopeasti 3. IVF:ä varten.

Suututtaa ja masentaa, toisaalta taas kiukku ajaa uuteen yritykseen. Tässä tulee ne kaikille lapsettomille tulevat kysymykset mieleen, että miksi niille ei sitä vauvaa suoda, jotka sitä oikeasti toivoisivat ja rakastaisivat? Viime viikolla oli taas satasessa juttu naisesta, joka oli synnyttänyt tuttavansa asunnon vessassa vauvan ja heittänyt roskiin. Miten joku voi tehdä noin sairaan tempun! Miksi äiti ei ymmärrä luovuttaa vauvaa viranomaisille edelleen adopotoitavaksi? Miksi ihmiset käyttäytyvät noin päättömästi?

No niin, tämä vatsasärky tekee olon kiukkuiseksi. Älkää välittäkö, Marvikin positiivisuus on taas ennallaan kun saa säryt pois.

Piinailijoille kärsivällisyyttä. Tälläisen nega-aallon jälkeen ei voi tulla kuin plussia! En suostu teistä vielä luopumaan, joten tulen kertoilemaan verikokeen tulokset huomenissa ja muutenkin haluan nähdä loppuun saakka miten tämän ketjun piinailijoiden kanssa käy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi