IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
weimar: piti ihan tarkistaa mitä oon kirjotellu ;).... nimittäin juu ei meillä siis kotona ollut 3-vee juhlia vaan kahdet juhlat muualla ;) .... meillä on " vasta" 1v 4kk tyttönen. joka on ihan flunssanen tällä hetkellä... ;(
mut eni vei... ;) terkkuja!
savoska
Taas liian nopiat näpit ;)
Savoska; kyllä varmaan lukijassa on se vika ollut....jotenkin vaan ajattelin, että teillä on vietetty juhlia....*nolona täällä*. Mukavaa kuitenkin, että olette saaneet juhlia kunnolla.
Täällä oikeastaan ihan samat fiilikset kuin viimeksikin, eli ei muita oireita (jos niitä oireiksi voi kutsua) kuin repäisykivut, rintojen arkuus ja jomotus välillä.....varsinkin nuo repäisykivut on jotain ihan kamalaa.
Mä en oikeasti tiedä kuinka voisin lohduttaa kaikki neganneita, ajatuksissa olette ja paha mieli teidän puolesta.
Weimari, joka painuu kohta saunaan.....
Vaikka en ole alusta asti pinossa ollutkaan, niin syvät pahoitteluni kaikille negan saanneita.
Mä en kyllä kans ymmärrä, kuka ¿päättää¿ ketkä saa lapsia ja ketkä ei. Millä oikeudella tuollainen ¿äiti¿ on tullut raskaaksi, koska esim tässä pinossa on kaikki sellaisia jolle sen oman lapsen toivoisi.
Marvikille vielä pidän peukkuja, jos pienen ihmeen kuitenkin saisit.
Weimar plussa säteitä sinne. Toivottavasti niitä plussia tähän pinoon ilmestyisi.
Onni mulla kans samoja fiiliksiä. Tänään oli masentava päivä, kun piti mennä töihin saikun jälkeen. Alkoi jotenkin ahdistamaan, että en mä täältä kuitenkaan kesäkuussa pääse äippälomalle.
ON mulla ei oo mitään tuntemuksia mihkään suuntaan. Miehelle jo valitin, kun ei tunnu miltään, mutta tuskin vielä tarvii miltään tuntuakaan, kun mennään pp4. Miten saisi ajatukset oikeasti pois tästä piinasta?
t. joalin + aarre
Voi miten kurjaa lukea tuota nega-tulosten määrää.... Ei kyllä ole onnistumisprosentti ollut kohdillaan vkon 39 yrittäjien kohdalla. Olen todella pahoillani kaikkien teidän puolesta ja toivon vain jaksamista ja paljon voimia jatkaa eteenpäin. Jospa nuo onnistumisen todennäköisyydet sitten korjautuisi seuraavalla yrityskerralla, niin että suurimmalle osalle tulisi ihania, säteileviä plussia! Näinhän sen täytyy mennä! :) Paljon haleja!
Eipä tietysti nostata uskoa omaankaan onnistumiseen tuo negojen määrä. Mulla ei ole kertakaikkiaan mitään oireita, ei raskaus- eikä menkka- sellaisia. Torstaina on testipäivä, mut en pääse silloin labraan kun lähden työmatkalle päiväksi, joten se menee ainakin perjantaihin. Ajattelin jättää kotitestinkin perjantaiaamuun, jos nyt ei täti pärähdä kylään sitä ennen. Liian monta kertaa on tullut testattua just ennen menkkojen alkua, joten en halua ottaa yhtään varaslähtöä.
Leppoisaa viikonjatkoa kaikille tasapuolisesti!
Toppis pp11
...ja kertoi verikokeen tulokset. Tulehdusta ei ollut, mutta HCG-arvoissa oli tapahtunut pientä nousua. Arvo ei ollut kuin 60 (viime keskiviikkona oli 20), joten missään tapauksessa en ole raskaana.
Ilmeisesti kiinnitys oli kuitenkin tapahtunut ja kohdalleni osui hyvin varhainen keskenmeno. Kovat vatsakivut lienevät kramppeja, joilla elimistö yrittää poistaa istukkaa kohdusta. Maanantaina taas seuranta.
Nyt ei ole kovin kiva olo, vatsaakin vielä särkee. Kolmanteen hoitoon kuitenkin lähdetään, toivoa on saatu lisää tästä ikävästä episodista. Kyllä ketuttaa aika tavalla, olisihan tämä saanut mennä onnellisesti loppuun saakka (vauvaan), mutta ei auta muu kuin yrittää taas. Tässä on vielä aikaa surra tämä hoito ennen uuden alkamista.
Kiitos Savoskalle, Mayalle, Joalinille, Weimarille ja kaikille muillekin tuesta. En tiedä olisinko selvinnyt koko tastä toisesta kerrasta näin hyvin ilman tätä ketjua ja teitä mahtavia ihmisiä!
Muistakaa loput piinailijat, että tässä ketjussa on niin iso ryhmä, että ei voi käydä niin ettei yhtään plussaa tule. Se on mahdotonta!
Marvik
Tulin tänne lukemaan vielä teidänkin kuulumisia.
Marvikille, Reetuna79:lle ja Plumeria79:lle ja kaikille muillekin neganneille iso ja lämmin rutistus. Kyllä tää elämä vaan on välillä niiiiiin peeestä! Ja helkutin epäreilua on. Itsekin luin tuon roskisvauvajutun ja kyllä tuntui käsittämättömän väärältä.
Marvik, toivottavasti tuo tilanne nyt selviää ja hCG palautuu nollaan nopeasti eikä kysymyksessä ole ainakaan mikään paheneva ekstra. Sitten katseet kohti uutta yritystä, eikös juu?!
Oma mieli on täällä pienen keski-Euroopan kaupunkiloman jälkeen taas vähän parempi. Loppuviikosta soittelen hoitajalle jatkosta ja sitten katellaan millainen sotasuunnitelma saadaan laadittua.
Tsemppiä ja plussasäteitä kaikille piinailijoille! Ottakaa hyvät naiset edes te nyt ne plussat kun vkoilla 38-39 on ollut meno niin ankeeta! =)
Auringonkukka =)
Marvik: Vaikka ei tärpännytkään, niin onhan tuo positiivinen juttu, että kiinnittymisyritystä oli! Antaahan se selvästi enemmän toivoa seuraavaa kertaa varten.
Mä kävin sitten tänään homeopaatilla ja se laittaa mulle postitse jotain rakeita, mitä pitäis sitten popsia ennen seuraavan lääkekuurin alkua. Eipäilys on, että ne on kuitenkin jotain värjättyä suolaa. Kyllä se kuitenkin hiukaan toivoa nosti, vaikka ei muuta tekisikään;)
Tänään tuli postissa reseptit ja muut seuraavaa PAS:ia varten. Mulle määrättiin progynova lääkitys ja sitten siirron jälkeen vanhat tutut, mutta sitäkin ärsyttävämmät luget. Onko kellään kokemusta tosta progynovasta? -se on mulle ihan uusi tuttavuus. Oiskohan jotain 11-13 hormooni, mitä lapsettomuuteen käytän...
Samalla tuli ensimmäistä kertaa selkokielellä, että lapsettomuuden taustalla on ovulaatiohäiriöt ja mahdollisesti endometrioosia. Onhan se hyvä tietää näin kahden ja puolen vuoden hoitokierteen jälkeen. Selkokieltä ei taas ollut, että endoa epäiltiin spatum utero vesicaliksessa.... öööö... ja lisäksi selvisi, että yksityisellä siirrettiin hitaita kaksisoluisia, heikkolaatuisia alkioita! Olisivat voineet kertoa...Onneksi nämä julkisen puolen pakkasukot olivat nelisoluisia kaikki!
Onnea vaan piinailijoille! Tilastollisesti ainakin jollain pitäisi tärpätä!
oli oikein epäonnen viikko!!! Ei voi mitenkään uskoa todeksi...vieläkään. Mutta, nyt käyn mielenkiinnolla seurailemassa täällä, koska kyllähän sieltä kohta pitää jollekkin plussaa tulla...ihan varmasti!! :)
Kenellä on seuraavana testipäivä ja milloin? Tietää pitää peukut ja varpaat pystyssä! :) Tuntuu, et ois jääny " jotenkin" koukkuun...kun pitää käydä niin usein lueskelemassa...;)
Tänään onkin jo seuraava lääkärikäynti...perjantaina jo varasin! Tosin..kait tässä tulee se pakollinen tauko, ellei saa lääkäriä suostuteltua (tuskin onnistuu?! :D), että NytHetiHetiHETIMulleLoputKaveritMukaan!! ;) Ei niin paljoa ahdista se nega, kun heti vaan suuntaa ajatukset seuraavaan yritykseen.
Terkkuja kaikille! :)
Myönnetään, minäkin käyn koko ajan kurkkimassa josko piinailijat kertoisivat kuulumisiaan. Toivottavasti tämä negasuma ei ole pelästyttänyt pinosta pois!
Kiitokset Kukkis ja Plumeria terkuista! Uuteen yritykseen kyllä lähdetään, kunhan tämä sessio saadaan hoidettua loppuun. Vaikka tämä kävi näin varhaisessa vaiheessa, niin tuli siitä kuitenkin sellainen suru, että se täytyy käsitellä tuolla mielen sopukoissa. Jotenkin se kolahti rajusti, kun HCG oli kuitenkin jatkanut nousua, eikä alkanut laskemaan kuten itse oletin. Mutta elimistö hoitaa asiaa koko ajan. Sen huomaa pitkittyneistä kuukautisista, vuotoa on jatkunut jo 7 päivää. Normaalisti se loppuu 5-6 päivän kohdalla.
Jos nyt kolmannella kerralla saisimme jotain myös pakkaseen, sekin antaisi lisää toivoa tilanteeseen. Ajattelimme eilen, että otamme yhteyttä Pelastakaa Lapset ry:n, jos vaikka saisimme sieltä jotain alkutietoa adoptiosta. Voisimme hoidon rinnalla myös henkisesti valmistautua tähän prosessiin ihan vain kotona.
Plumerialle ja Inka-Marille onnea PAS:n, toivottavasti pääsette pian asiaan. Voin hyvin kuvitella kärsimättömyyden, ajattelisin itse samoin jos olisin samassa asemassa :o)
No niin piinailijat, näppis nyt laulamaan!!!
Joten, ei se negasuma saanut minua ainakaan karkaamaan.....vaikka ikävä olo tulee aina kun miettii viikon 39 porukkaa....mutta eihän tässä ole kuin suuntana ylöspäin.
Inka-Marille ja Pulmerialle oikein paljon onnea tulevaan PAS:n ja Marvikin kohdalla ei voi muuta kuin ihannoida tuota positiivista suhtautumista....
No sitten tämä oma napanen; Nii-n, ei tuosta nyt juurikaan mitään erikoista ole kertoa. " Oireina" edelleen rintojen arkuus ja aika ajoin pieni jomotus alavatsan suunnalla. Siinäpä se.
Pp7 nyt menossa ja kovasti odottelen jo ensiviikkoa. Olen kokonaan kotitestin varassa ja mitään tietoa siitä pääsenkö tuloksesta huolimatta veritestiin ei ole. Pitää vain ilmoittaa 2 viikon kuluttua siirrosta (eli siis testin tuloksesta) mikä on tilanne....joten sitä siis odotellessa.
Kuinkas muut piinailijat?
Weimari
Tottakai tuo viikon 39 tilanne laittaa miettimään. Mikään ei kuitenkaan taida pitää poissa täältä¿myönnän olen ¿hieman¿ koukussa. Mahtavaa, että täällä on ollu niin paljon myötuntoa jakaa kaikille omankin surun keskellä. Kiitos siitä kaikille!
Koska Hupelo ja Toppis testailee? Toppis ilmeisesti siis perjantaina / ko?
Jotenkin vaan ei ole kauheesti kirjotettavaa, kun mitään ei tapahdu¿ei siis niin, että pitäis toisaalta tapahtuakaan. Rasittavaa puuhaa tämä odottelu, ei ole tehty heikkohermoiselle. Mulla hyvin samanlainen tilanne kuin Weimarilla. Rintoja aristelee vieläkin, tosin pahin on jo mennyt ohi. Alkuviikosta tuntu koko ajan ja etenkin lenkillä siltä, että rintoja jomottaa ihan tosissaan ja pienikin liikahdus tai koskeminen sattu. Alavatsaa juimii aika ajoin sillain, kun menkat olis alkamassa.
Ai niin sainhan eilen postia, hip hei viisi alkiota saatiin pakkaseen. Joten seuraavaan kertaan huurunokkia tallessa¿
Nyt mä jännään tässä kaiken lisäksi oonko tulossa kipeeksi. Rakas mieheni on joskus kakarana ollut viimeksi vatsataudissa, niin että molemmista päistä tulee (YÖK), eikö totta kai jostain sellaisen järkyttävän pahan yrjö/vatsataudin just nyt sitten kehittänyt itselleen. Mulla on ollut nyt pari päivää sellainen etova fiilis, että mä tosiaan toivon että mä en sitä saa!!!
Takaisin työn ihmeelliseen maailmaan ja kuulumisia odotellen =) Olipas paljon tuota omaa napaa¿
-Onni-
... mutta kun ei ole mitään kerrottavaa. Mullakin pahin rintojen arkuus meni jo ohi, tosin vielä hellyyttä löytyy. Tosin tänä aamuna heräsin siihen, että vatsaa turvotti ihan sikana. Nukuin vatsalleen ja oli pakko kääntyä selälleen kun oli niin omituinen fiilis. Eilen kyllä luin täältä, että lugetkin joitain turvottaa näin sitten varmaan on mullakin. Muutaman kerran ehkä olen tuntenut pienen pientä viiltoa, mutta en tiedä kuvittelenko vain. Tänään olin ekaa kertaa jumpassa ja teki tosi hyvää, kun on tuntunut niin ahdistavalta kun ei ole mitään tehnyt vähään aikaan.
Mulla testauspäivä on ensi viikon torstai, voi apua kuinka pitkä aika siihen on. Mietin jo, että montakohan testiä ostaisi ja minkä merkkisiä ajattelin kyllä sitä apteekin omaa, kun se ei ole niin tyyris kuin muut. Mutta milloinkohan sitä uskaltautuisi testaamaan???
t. joalin + aarre
Mä äsken jo kävin rustailemassa viestiä (laitoin sullekin Joalin pitkät tarinat), mutta sitten vaan totesin että mitään järkevää ei synny kun mua väsyttää vaan niin törkeesti. Onko jollain muulla tällaista? Mietin vaan, että voiko johtua noista lugeista vai onko mulla jotain syysväsymystä? Mä oon koko alkuviikon nukkunut joka yö yli kahdeksan tuntia ja tänään olin jo kahdeksalta ihan valmis painelee sänkyyn. HÄH?
Jos kokemuksia laittakaa, alan epäillä että mulla tosissaan viiraa päässä¿
-Onni-
Marvik: Kiitos! Meitin lääkäri on käyny täällä vaklaamassa tai sitten se osaa lukea ajatuksia?! :P Tänään alottelin jo napsimaan pieniä vaaleensinisiä pillereitä ja pas suunniteltu vko 44 tai 45.
Varmaankin aiotte tän vuoden puolella alotella hoidon? Hyvä merkki kuitenkin, että oli kiinnitys yritystä...josko seuraavalla kerralla tarraiskin oikein kunnolla! :)
Kauhee jännitys taas päällä, et selviääkö kaverit siirtoon...ja se hemmetin piinaaminen...se on jotain niin hirveetä! Ihanku ois siirretty sillon viimeks alkioiden siirron yhteydessä myös pari viikkoa kestävä skitsofrenia tjs..
Pitää tulla vähän herättelemään teitä!
Kävin lunttaamassa Savoskan listasta tämän viikon testailijat ja
Hupelo (vieläpä ketjun aloittaja!), Toppis, Auris, Peanut78 ja Saararebekka, teiltä odotellaan uutisia!
Joalin, tiedän että on vaikeaa, mutta yritä kestää torstaihin asti ennen kuin testaat. Se on palkitsevampaa... :o)
Onni, mulla oli ekalla kerralla tosi kova väsymys, otin päikkäreitäkin vaikka en normaalisti KOSKAAN nuku niitä. Laitoin väsymyksen Lugesteronin piikkiin. Lisäksi vuodenaika, jolloin aikaisin tulee pimeää vaikuttaa ihan taatusti väsymykseen.
Inka-Mari, pienet vaaleansiniset pillerit kuulostavat aika euforisilta! Liiteletkä pilvissä? ;o) Ei no, hienoa että pääsette näin pian jatkamaan. Ajattele, mulla taas ei ole vuoto edes loppunut, 8 päivä menossa. Näin sitä mennään eri tahdissa...
Joo, tavoite uuteen hoitokierrokseen on vielä tämän vuoden puolella, mutta se on kyllä tämä oma kroppa joka siitä päättää. Ensin pitää saada nuo HCG-arvot nollille, sen jälkeen odotellaan seuraavia kuukautisia. Edellisellä kerralla hoidon jälkeinen kierto oli 41 vrk ja jos nyt käy samoin, taitaa hoito mennä tammikuulle. Mutta uuteen hoitoon mennään, se on ihan varma!
Marvik: Ei vielä oo mitään vaikutusta havaittavissa. Meni kyllä ihan ohi, mihin tarkotukseen noi nyt on..:) Onko sun pakko odotella niitä menkkoja ilman mitään avustusta...ettei vaikka teroluteilla pistettäs kiertoa lyhyemmäks? Luulis, että se vuoto loppuis ihan tässä näin..kun on jo noin pitkään kestäny. Toivottavasti saat ne lääkkeet ainakin ostettua tän vuoden puolella!!! :)
Täällä epämääräisiä tuntemuksia, väsyttää, ällöttää ja välillä vatsaan vihloo melkoisen kovastikin....
Mulla on veritesti huomen aamulla, siihen asti aion piinistellä...
Mutta jospa nää kropan oireet enteilis jotain, saas nähdä!
Ja toisaalta, jos testi onkin plussaa, niin sitten pelottaa, että kestääkö se... aivan höperöksi tässä meinaa tulla näitten epäilyjen kanssa.
Palaan huomenissa kertomaan kuulumiset tarkemmin.
Siis väsyttää ihan kamalasti. Vaikka olenkin nukkunut ihan kunnon 8-10 tunnin yöunia, parin tunnin päiväunet ei tee ollenkaan vaikeata. Osittain varmasti johtunee tästä ilmasta (pimeydestä). Palelua on, tosin sekin osittain johtunee tuosta ilmasta (pakkasta). Rinnat edelleen hellinä ja pientä juilimista alavatsalla....eipä oikein muuta. Tasaisesti päivä kerrallaan mennään. Pp8 siis menossa.
Onni-79, hyvä että olette saaneet pakkaseenkin alkioita, toivotaan vaan että niille käyttöä ei tulisi vielä pitkään aikaan. Toivottavasti se miehesi vatsatauti ei iskenyt sinuun.
joalin...saoja fiiliksiä ja ajatuksia tälläkin suunnalla. Minkähänlaisen testin sitä ostais....ajattelin ostaa kerrankin ihan kunnon testin, saa maksaakin vähän enemmän. Ajattelin kanssa testailla torstaina tai jos kantti kestää niin vasta perjantaina.
Inka-Marin siniset pillerit kuullostavat mielenkiintoisilta, hyvä kuitenkin että pääsette jatkamaan hoitoja eteenpäin.
Marvikille tsempit tulevaan :)
Hupelo; sun oireet kuullostavat aika lupaavilta ;) Huomiseen ladataan täältä kamalasti onnea, peukut pystyssä jännätään tulosta testistä.
Nyt kahvin keittoon ja sohvalle lepäilemään (nukkumaan)
Weimari joka tahtoisi nukkua 24/7
Mulla olis tänään ollu varsinainen testipäivä, mut en siis päässy labraan kun jouduin lähtemään työmatkalle aikaisin aamulla. Huomenaamulla ajattelin tehdä kotitestin. Nyt on kyllä vahvasti sellainen olo, että ei tärpännyt. Tänään multa tuli ihan aavistuksen rusehtavana tuota lugemössöä ulos ja vatsa on tajuttoman kipeä. Kipu tuntuu kyllä enemmän siltä, että on vatsa täynnä ilmaa, kuin menkkakivulta. En millään jotenkin uskalla testata, kun pelkään sitä pettymystä. Tuntuu paremmalta olla tietämätön, kuin nähdä se yksi yksinäinen viiva siinä tikussa...
Anteeksi tämä synkkä vuodatus, mut nyt on kerta kaikkiaan fiilikset alhaalla.
Tuun huomenna kertomaan miten kävi, jos nyt ylipäänsä uskallan testata.
Pikainen pyrähdys tänne....
voi marvik... täälläkin pidetään sulle vielä kovasti peukkuja pystyssä! onneksi oli kiva viikonloppu, edes. Mäkin tahtoisin kyllä tuonne Lintsille. tänä kesänä ei tullu käytyä... ;(
Minäkin saan raivokohtauksen aina kun kuulen/luen äideistä jotka vaan synnyttelevät vauvoja ja hylkäävät ne. VOi että miten epäoikeudenmukaista!!!!!!!!! toiset saa lapsia ja eivät voisi vähempää niistä kiinnostua ja toiset olisivat maailman parhaita vanhempia ja heille ei sitten suoda lasta millään. En voi käsittää... ja kyllä välillä hermo kiristyy kun kuuntelee äitejä, jotka vaan " tekee" lapsia, ettei esim. tarttee mennä töihin tms... näitä oon tässä lähipiirissänikin kuunnellu. ARGH.
kovasti voimia ja toivottavasti menkat helpottaa!
ON: täälläkin aika matelee!!! ei jaksais yhtään piinistellä... hermot kiristyy. oikeastaan ei mitään tuntemuksia paitsi että yöunet ovat menneet huonoiksi ja hieman rintoja nippailee, kiitos Lugesteronien...
lähdenkin tästä niitä lisää laittelmaan..yök.
savoska pp 5