IVF viikolla 40 - onko muita?
Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.
Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.
Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.
Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.
Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..
Miten muut?
Kommentit (347)
Marvik: mullakin synttärit 13 päivä, mutta päivä tais olla sunnuntai :)
Maya: toivotaan, että ne kaikki hedelmöittyneet selviää ja siirron jälkeen saadaan muutama pakkaseenkin. Saitko muuten nukuttua yöllä? Mulla meinas olla ongelmia, kun ei oikein tienny miten päin ois ollu...toivottavasti sulla olo kohenee ja selviät ilman hyperiä!
Savoska: jos kysta ei katoa ennen punktiota, niin onko siitä mitä haittaa?
Myöskin soittelin tuloksia, niin 9 oli saatu hedelmöitettyä...huomenahan sen näkee, montako on jäljellä. Mutta vielä ei jaksa sitä stressata...stressaa vasta sitten jos tulee huonoja uutisia :)
Montakos päivää pitää juoda paljon...olikos se 3? Yhtään ei pysty muistamaan...
sain kyllä nukuttua kohtalaisesti, tosin ravasin vessassa varmaan 7-8kertaa:) kai tätä nestettä ainakin se 3vrk vähintään tulee tankata, jos ei enemmän. Mäkin yritän olla stressaamatta, huomenna sen sit näkee.
Hieno saalis sulla, 9 hedelmöittynyttä!!!!!
-maya-
Siirrosta sevitty ehjin nahoin! Yksi kahdenksansoluiseksi jakautunut top-luokan alkio ja yksi seitsemänsoluiseksi jakautuntu alkio on nyt etsimässä paikkaansa kohdussani ja toivottavasti niillä on tosi liimaiset tassut, jolla ne liimautuu jatkamaan eloaan siihen asti, kunnes ovat pieniä ihmisen alkuja, jotka haluavat muuttaa ulkomaailmaan kasvamaan ja ihmettelemään elämän ihmeeliisyyttä :) Pakkaseen me ei saatu mitään, eli neljä oli lähtenyt jakautumaan ja niistä kaksi ei sitten eilen ollut enää jaksanut uraansa jatkaa, joten ne kaikki on nyt sitten tästä hoidosta käytetty.
Mutta olen tosi iloinen siitä, että kaksi nassikkaa on kuitenkin kyydissä :) Täytyy ajatella niin, ettei määrä korvaa laatua.
Huomista siirtoa odottaville paljon tsempiä! Uskotaan, että sieltä jotain siirtookin saadaan ja pääsette mun kanssa piinailemaan :)
Reetuna pp0
Kirjoitin äsken pitkät pätkät, mutta ei suostunut meneen perille! Kokeilen myöhemmin uudestaan...
Kiva, kun on paljon porukkaa vaihtamassa ajatuksia! Yhdessä nää hoidot kestää paremmin:).
Maya, Kyllä kaikki hivin menee huomenna, määrä ei korvaa laatua niinkuin joku osuvasti sanoi. Pääasia, että päästään siirtoon! Toivottavasti säästytään molemmat hyperiltä. Olen kanssa yrittänyt juoda paljon, lähinnä vichyä, kun olen niin huono juomaan vettä.
Marvik, mekin ollaan jo mietitty adoptiota. Nyt täytyy vaan elää päivä kerrallaan ja toivoa plussaa. Onneksi on toinenkin vaihtoehto, jos tämä ei onnistu!
Inka-Mari, sullahan on monta hedelmöittynyttä! Huomenna sitten siirtoon...
Reetuna, ihanaa oot päässyt jo piinailemaan! Me tullaan sitten huomenna Mayan ja Inka-Marin kanssa perässä!
Toppis, Savoska, Hupelo ja Weimar tsemppiä pistelyihin ja hyviä munimis tuloksia!
Omaa napaa, ei oo tänään tullut soittoa sairaalasta, joten siirtoon ollaan menossa:).
Täällä nyt sitten vietellään pp1 tosin mä kyllä mietin vähän, et oisko se kuitenkin pp2, kun toi mun viljely oli vaan pidempi. No ehkä mä ajattelen kuitenkin et nyt on pp1. Ompa mielenkiintoisia aivotuksia :) Sain saikkua vielä täksi päiväksi, kun toi työ ei ole paikallaan olemista ja toi kävely vielä vähän tuntuu. Ja onhan se toisaalta myös psyykkeen kannalta ihan hyvä vielä olla kotona. Eilen siirrosta tulomatkalla ehdin kyllä omassa päässäni miettimään kaikenlaista ja varmaan kaikki mahdolliset ajatukset kävin läpi. Sitä se vissiin on nyt sitten koko piinailun ajan. No ens viikolla pitkiä työpäiviä, joten ei kerkee ajatteleen turhia ja sit seuraavalla viikollahan sitä saa jo testata :)
Kuinkas tän päivän " siirtolaisille" kävi? Toivottavasti oikein hyvin ja pääsette mukaan piinailemaan!
Jaksuja kaikille missä vaiheessa sitten olettekaan!
Reetuna
Soitin just klinikalle ja arvelin jotenkin hoitajan äänestä et kaikki ei oo ihan hyvin. 25:stä munasolusta 15 munista oli epäkypsää ja 5 kpl oli hedelmöittyny normaalisti. Kait mun pitäs olla tohon viteen tyytyväinen, kun alkuasetelmat oli kuitenkin se inssi. Voin kun noista ees yks olis hengissä huomenna. Se kyl jotain höpis noista epäkypsistä muniksista, e niist ei vielä varmasti tiedä. Et sellasta, mahaan sattuu ja hyperin riski on suuri.
Juon ihan hullun lailla vettä ja vichyä vuoronperään, ettei joutuis sairaalaan.
Mites muiden tilanne?????????????????????
-maya-