Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF viikolla 40 - onko muita?

03.09.2006 |

Keväällä olen tänne viimeksi kirjoittanut ,silloinkin oli suunnitteilla IVF hoito,mutta huomasinkin Synarelaa jo sumutellessani olevani raskaana. Kyseessä oli kuitenkin kohdunulkopuolinen, joten se ilo päättyi lyhyeen.

Muuten meillä yritystä takana kaksi vuotta. Neljään kiertoon käytin clomeja, joista tuloksena yksi keskenmeno ja tuo kohdunulkopuolinen.

Syynä meillä lähinnä minun munatorveni tukkoisuus (vain toinen oli siis jäljellä.) Nyt se toinenkin meni tuossa keväisessä rytinässä, joten hoidot meidän ainoa mahdollisuutemme.

Nyt sumuttelen synarelaa eikä siitä sen kummempia oireita ainakaan vielä, hieman päänäsärkyä vain.

Tulevan punktio jotenkin kyllä jo jännittää, kun siinä ensimmäistä kertaa..

Miten muut?

Kommentit (347)

Vierailija
201/347 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas täällä ihania uutisia!!!

Hupelolle oikein paljon onnea plussasta ja oikein paljon tarrasukkia matkaan ja kuten joealinkin sanoi, toivottavasti plussajuna pysyy asemalla vielä pitkään.

Toppikselle suuret halit, toivottavasti tuleva passi toisi sen toivotus plussan teille.

Savoska nyt malttaa odottaa ihan rauhassa sinne maanantaille, eiköhän se nega plussaksi muutu.

ON: Nyt sitten tuli se paljon pelätty aallonpohja. Mulla on sen verran varma olo siitä, että negaksi tämä homma nyt menee. Rintojen arkuus hävisi eilen kokonaan ja tämän aamua on juilinut alavatsaa juuri niinkuin menkat alkaisi. Päänsärkyäkin on koko aamun ollut. Vessareissuista on tullut painajainen ja itku on koko ajan herkässä. Tekisi mieli testata mielenrauhan takia, mutta näin ajoissa sieltä se nega olisi vain tullakseen.

Weimari, joka haluaa mennä peiton alle ja olla vaan. Pp 10

Vierailija
202/347 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Hupelolle!!! :) Toivottavasti saat pian monta kaveria mukaan tuonne plussanneiden puolelle! :)

Toppikselle pahoittelut negasta..ja kovasti onnea seuraavaan hoitoon!

Onko se niin, että sen vaan jotenkin tietää odottaakko negaa vai mahdollista plussaa? Mulla ainakin oli niin vahva tuntemus negasta jo ensimmäisen viikon aikana...vai onko se jotain itsesuojelua, ettei uskalla edes toivoa plussaa? Voikohan stressi ja negatiivinen mieliala vaikuttaa lopputulokseen?

Pitäisiköhän lähteä haravoimaan pihaa ja yrittää hetken ajatella jotain muuta, kun näitä vauvajuttuja...:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/347 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia paljon kannustuksesta kaikille ja erityisesti Reetunalle tuosta kohdunkaulan laajennus -selostuksesta! Selvensi asiaa huomattavasti. Ja nyt on parempi mieli jatkaa eteenpäin, kun tiedän mikä tarkoitus sillä on.

Ei muuta kuin katse eteenpäin vaan taas. Ja nythän saan pienen hengähdystauon tähän, niin voi koittaa välillä ajatella muita asioita.

Onko muuten jollakin kokemusta, ovatko menkat olleet normaalista poikkeavat epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen? Mulla ei tahdo kunnon vuoto alkaa ollenkaan. Yleensä max yksi tuhrupäivä ja sitten vuotaa kunnolla, mut nyt on jo kolme pvää tullut vain pientä tuhruvuotoa. Toivottavasti tässä nyt ei ole mitään häikkää....

Mukavaa viikonlopun jatkoa tytöt! :)

Vierailija
204/347 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs fiilikset on muille piinailijoilla? Meitä ei taida enää montaa olla... Mä olen tässä miettinyt, jospa testaisin jo tiistaina. Onkohan se liian aikaisin? Mullahan se virallinen testipäivä on torstai, nyt siis pp 10. Mulla ei vaan ole mitään ei siis yhtään mitään oireita. Välillä mahassa tuntuu pienen pieniä aaltoja, mutta ei muuta. Tänään ei onneksi ole ollut sitä päänsärkyäkään. Plussaa kyllä kovasti toivon, mutta nyt olen alkanut pelkäämään sitä negaa.

t. joalin + aarre

Vierailija
205/347 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Toppikselle negasta. Toivottavasti tuosta kohdunkaula laajennuksesta olis apua seuraavalla kerralla. Joko sulla alkoi kunnon menkat vai vieläkö tuhrua?

Joalin; juu, ei meitä ole enää montaa vain sinä, weimar, savoska ja mie. Vieläkö pohdit tuota tiistaita? Josko kuitenkin jaksaisit pinnistellä sinne torstaihin? Tylsäähän tää on, mulla itselläkin polttelis jo kovasti. Päätin, että tähän talouteen ei osteta yhtään testiä ennen torstaita- tosin mulla on se saatu acon tuolla¿Kovasti jaksamista ja kärsivällisyyttä!!! Koitetaan tsempata toinen toisiamme niin eiköhän me sitten sitkota, jookos?

Weimar; Millainen feelis on? Mikä sulla oli testipäivä vai meetkö suoraan verikokeeseen?

Savoska; Miten irtautuminen arjesta sujui? Toivottavasti on taas virtaa jaksaa eteenpäin. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon, testi voi kuitenkin vielä muuttua. Hali =)

(.) Mun täytyy kyllä tunnustaa, että itsellänikin on osittain samanlainen feelis kuin muillakin piinistelijöillä. Vatsassa on aika lailla hiljaista ja viime viikon menkkamaiset oireet ovat kadonneet. Rintojen arkuus on edelleen tallella, juuri kun olin koiruuksen kanssa puoltoista tuntia ulkona, tuntui välillä tosi kurjalta. Ne ei sillain arat vaan ihan kuin olis turvoksissa. Lisäksi mun ärsytykseksi mulle on alkanut pukkaan jotain vuosisadan teiniepidemiaa siis näppyjä ja finnejä ihan joka paikkaan. Naamassakin on enemmän finnejä kun junnuvuosina yhteensä ja sitten kun niitä on rinnoissa, masussa niin on sellainen tosi hehkeä olotila. Mutta ei anneta pikkuseikkojen vaivata. Vaikka ulkona on harmaata ja tylsää, riemuitaan me tästä odottelun ihanuudesta (epätoivoinen yritys tsempata kaikkia!)

Rentouttavaa sunnuntain jatkoa =)

-Onni-

Vierailija
206/347 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että ketjuun tuli vihdoinkin plussaa! Ei vaikuta syksy enää yhtään niin masentavalta. Toivottavasti loput piinailijat vielä jatkavat plussa-junaa ja me " tällä kertaa" ei onnistuneet tultaisiin seuraavalla junalla perässä.

Inka-Mari: Myönnetään, että ihan alku siirtymisessä yksityiseltä julkiselle oli hiukan nihkeää. Tiesimme, että ekalla käynnillä pääsemme maksimissaan ivf-jonoon, joka on sen puolisen vuotta ja koska meille tuli kesä väliin, jouduimme odottamaan ihan syksyyn asti. Tosin emme kertoneet (ja pyysimme yksityistä poistamaan sen tiedon papereista) että meillä oli alkioita pakkasessa ja siirsimme ne odotellessa. Jonoon ei olisi päässyt jos pakastettuja alkioita löytyy. Meille tämä huijaus oli kuitenkin paras ratkaisu, jotta asiat sujuivat vähän joutuisammin. Lisäksi mua yritettiin saada vielä yhteen inssiin, josta kieltäydyin, sillä sekin olisi vain pidentänyt jonotusaikaa. Eli eka käynti naikkarilla oli vain pikkuisen vajaa vuosi sitten ja tämä ivf oli ensimmäinen varsinainen toimenpide. Koska olen kuitenkin tavannut mukavia ihmisiä julkisella puolella, pidän mieleni avoimena ja positiivisena sen suhteen. Myös kukkaron kannalta julkinen on ollut paljon toimivampi ratkaisu.

Ivf:n jälkeen me päästään jatkamaan siis heti hoitoja eteenpäin, eli nyt on jo tullut reseptit PAS:ia varten ja lääkkeet alkavat heti seuraavasta kierrosta.

Vierailija
207/347 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs se viikonloppu vierähtikin taas äkkiä ja piinispäivät alkaa kohta loppuilemaan. Täällä ei ole sitten taphtunut yhtään mitään. Ei oireen oiretta...tai no se hienoinen pikkujomotus alavatsalla, mutta siinä se. Kai se sitten on ihan hyvä, että mitään vuotoja tms. ei ole.

Onni-79 kyseli koskas testailen....no en vielä tiedä. Kotitesteillä ollaan kokonaan, kai sitten veritestiin kunhan tietää mitä sieltä omasta testistä tulee. Näillä näkymin testipäivä on joko torstai tai perjantai. Tai sitten testaan keskiviikkona jo ja uudelleen perjantaina....en tiedä ja saas nähdä.

Tällaista fiilistä täällä....malttamattomana odotellen.

Weimari ja pp11

(tuli sitten vaan omaa napaa)

Vierailija
208/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois sitten viimeinen piinisviikko meneilläään tässä ketjussa, hui. Aika mennyt toisaalta ihan käsittämättömän nopeesti ja nämä viime metrit tuntuu niiiiiiin hitailta¿Aika hiljastahan täällä alkaa olla, kun meitä on enää niin vähän. Tuossa tuo Savoskan lista taas, kun siellä on vihdoin se kauan kaivattu plussa.

VKO 39:

Inka-Mari (2 alk. siirto, nega)

marvik (2 alk. siirto, nega)

maya79 (2 alk. siirto, nega)

chilipähkinä (2 alk. siirto, nega)

reetuna78 (2 alk. siirto, nega)

vippetti (1 alk. siirto)

Plumeria75 (1 alk.siirto, nega)

roan (1 alk. siirto, nega)

VKO 40:

Hupelo (1 alk. siirto, PLUSSAAA+++++)

Toppis (1 alk. siirto, nega)

-Auris-

VKO 40/41 ?

Peanut78

Saararebekka

VKO 41

weimar (2 alk. siirto)

Onni-78 (2 alk. siirto)

savoska (1 alk. siirto)

Joalin (1 alk. siirto)

Mulle ei kummia. Eilen juimi iltasella aikas paljon tuota masua, mutta muuten aika hiljasta. Tuo hyvin kehittynyt näppy-naama vaan ilahduttaa mua¿=)

Laittakaa kuulumisia ja tunnelmia, jookos?

-Onni-

Vierailija
209/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepas ehtineet kirjoitella viikonlopun aikana, mukava lukea kuulumisianne.

Toppis ja Savoska, pahoittelut teille. Uskomatonta, kuinka huono-onninen pino tämä on ollut, nyt sitten odotellaan lopuille piinailijoille pelkkää plussaa!

Onni, luin jostakin että tuo näppyily on enteillyt hyvää raskauden kannalta, joten se voi olla hyväkin asia ;o)

ON: Päivät menevät nopeasti eteenpäin, vaikkakaan vointi ei ole vieläkään normaali. Satunnaista vuotoa on edelleenkin, nyt on kp12 ja oikea munasarja kipuilee ajoittain. Tänä aamuna kävin uudessa HCG-testissä. Soitan ip tuloksen ja lääkärille puhelinaika on huomenna. Ilmeisesti istukka ei ole vielä kokonaan poistunut, joten ei kait tässä voi muuta kuin odotella. Joulukuun IVF vain uhkaa jäädä väliin...

Tsemppiä lopuille piinailijoille!

Vierailija
210/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ja kiitos kaikille tsempittäjille. negaa tuli kuitenkin veritestistä.. se siitä. PAS menee joulukuulle.

Oikein kovasti onnea piinailijoille.

lisään itseni siis listaan:

VKO 39:

Inka-Mari (2 alk. siirto, nega)

marvik (2 alk. siirto, nega)

maya79 (2 alk. siirto, nega)

chilipähkinä (2 alk. siirto, nega)

reetuna78 (2 alk. siirto, nega)

vippetti (1 alk. siirto)

Plumeria75 (1 alk.siirto, nega)

roan (1 alk. siirto, nega)

VKO 40:

Hupelo (1 alk. siirto, PLUSSAAA+++++)

Toppis (1 alk. siirto, nega)

-Auris-

VKO 40/41 ?

Peanut78

Saararebekka

VKO 41

weimar (2 alk. siirto)

Onni-78 (2 alk. siirto)

savoska (1 alk. siirto, nega)

Joalin (1 alk. siirto)

Vierailija
211/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus Savoska! Ois ollu niin mukavaa etenkin sulta saada se plussa, kun monta yritystä jo takana. Kovasti onnea toivotan seuraavaan koitokseen ja pahoittelut negasta.

Inka-Mari; Pohdin tuossa aamusella, että oliko niin, että ette sanoneet julkisella mitään noista yksityisen puolen hoidoista? Pohdin vaan tuota sotasuunnitelmaa¿kuinka meinaan siis tuon siirtymisen hoitaa.

Marvik; Kivaa kuulla susta =) Toivotaan tosiaan että tämä ¿näppyepidemia¿ enteilisi jotain muuta kuin vuosisadan menkkoja. Joko muuten sait ne tulokset?

Mitä Joalinille ja Weimarille kuuluu?

Mun täytyy myöntää, että tänään en varmaan saisi mitään ahkeruus palkintoa töissä. Ajatukset kun vaan tuppaa olemaan jossain ihan muualla¿

-Onni-

Vierailija
212/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni-79:

Mitä Joalinille ja Weimarille kuuluu?

Onni-79

Kun ihan suoraan kysyit, niin suora vastaus. Menin sitten miehen painostuksesta testaamaan clearbluen testillä (siis sillä jolla voi testata jo 3 pvä aiemmin).

Kyllähän sieltä selkeä + tuli, tosin testaan toisen kerran vielä keskiviikkona tai torstaina, jonka perusteella ilmoitan sitten polille tuloksen, mutta jos tuohon testiin on luottaminen niin.....:) :) :)

Weimari, joka palaa myöhemmin uudelleen.....(ja jonka ajatukset on nyt hieman sekaisin)

Vierailija
213/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Weimarille plussasta, voi että on ihanaa. Nyt vaan nautit olotilasta ja pidät tätä plussa junaa paikoillaan, niin että me loput päästäisiin vielä kyytiin. ONNEA! Ainiin mitkä oireet --> heti jakoon

Onni koska me testaillaan :) mä en kyllä malttais enää odottaa yhtään päivää, mutta kai se on vaan pakko... Tunnustan kylläkin ostaneeni tänään raskaustestin. Ostin aconin early detection, tiedä sitten kuinka herkkä tuo testi mahtaa olla, mutta siinä sanotaan että voi 2-3pvää ennen menkkojen alkua myös testailla. Aikamoinen taistelu oli itseni kanssa siitä että ostin vain yhden ainoan testin.

Mun maha on niiiiin turvoksissa ettei tosikaan. Sukkahousut puristi ihan sairaasti. Eilen oli illalla kyllä ihan sellainen fiilis, että raskaana tässä ollaan, aivan sairaan huono olo ja oli tosi lähellä, etten lähtenyt oksentamaan. Mulla on muuten kans Onnin tavoin tullut näppylöitä, tai kyllä niitä on mutta nyt on tullut aivan eri paikkoihin kuin ennen. Mä kyllä luulin, että ne johtuis hormoneista. Toi masun nippailu on mulla kuitenkin aika vähästä aamulla kun ajelin töihin niin oli jotain pientä, mutta ei muuta.

t. joalin + aarre pp11

Vierailija
214/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoskalle pahoitteluni negasta. Mitkä suunnitelmat teillä on jatkon suhteen? Onnea tuleviin koitoksiin

Vierailija
215/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä oli niin kiirusta, että en todellakaan ehtinyt kun nuo omat kuulumiset laitella.

Ihan alkuun Savoskalle pahoitteluni negasta. Kyllä sitä plussaa olisi niin toivonut....mutta seuraavalla kerralla sitten.

Joalinko kaipaili oireita....no, mullahan ei varsinaisesti mitään oireita ollut. Hiukan palelua, väsymistä (no vieläkin on), finnejä siellä ja täällä, pikkujuilimista alavatsalla....eipä muuta. Tässä odotellaan nyt niitä varsinaisia raskausoireita (mikäli kaikki on juuri sitä itseään).

Tosiaan tänään testasin ja pp12, en olisi muuten testannut, mutta kun käytiin miehelle apteekissa niin ajattelin samalla ostaa se testin....mies sitten ylipuhui minut ja niin se oli pakko....no uusinta testin teen vielä ja sen tuloksen mukaan soittelen polille....

Mä kyllä nyt täällä peukutan teidän loppujen puolesta ihan kympillä ja pakko vielä jännätä omaakin kohtaloa pari päivää...en uskalla nimittäin tätä vielä todeksi uskoa, ennenkuin ultra on takana.

Weimari, edelleen täpinöissään.

Vierailija
216/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIIIIIHAAAANAAAA taas mä täällä itkeä tihrutan. Siis TODELLA PALJON ONNEA WEIMAR!

Testailitko siis mistä virtsasta? Ihmiset pitää varmaan ihan idioottina, mutta ajattelin vain tuota omaa testaamista! Odotellaan sulta nyt sitten seuraavia tilannetietoja.

Hupelo kans jos vielä kurkit tänne laitahan siekin jotain meidän piristykseksi! Saadaanpahan sitten masunkasvattajiltakin uutisia=)

Joalin; Nyt todellakin alkaa ihan tosissaan jännättää, me ollaan sit sun kanssa viimeiset testaajat. Musta alkaa tuntuu, että vaikka eilen kuinka yritin tsempata sua jaksamaa loppuviikkoon niin taidetaan luovuttaa, vai? Weimarilla siis pp 12 eli sähän voisit testata jo huomenna! Hui, mä kävin jo kysäisee mun mieheltä mikä ohjelma sillä on ke, voisiko olla aamulla mun henkisenä tukena? IIK, täytyy pohtia siis sitä keskiviikkoa, jos sitten testais ekaa kertaa¿

Sulla tuntuu Joalin kanssa olevan ihan samat oireet kun mullakin, välillä sitä ajattelee niiden johtuvan noista lugeista ja välillä taas ihan vakuuttunut jostain muusta. Tää on todella mielenvikasta puuhaa. Toisaalta mitä lähemmäs tuo testaus tulee sitä enemmän sitä alkaa pelottamaan, syli tuntuu niin tyhjältä!

Mulle kävi äsken kauhee tilanne kun yksi tuttu tuli kysäiseen multa että koskas sulla on laskettu aika? Mä voin lyödä vetoa, että mä punastuin mutta sain sanottua ihan suoraan, että ei meille mitään vauvaa tulossa¿Siis mun masu taitaa olla oikeesti myös aika turvoksissa tai sitten mä olen pyöristynyt vaan ihan sikana lähiaikoina. Aika rohkeeta kysäistä tuollaista!

Hei nyt mä raahaudun tuonne kaatosateeseen tuon nelijalkaisen kanssa ja sitten aloitan tuon ihanaisen maanantaisen telkkarisuoran töllöttämisen, ajatukset taitaa vaan edelleen olla jossain muualla¿

-Onni-

Vierailija
217/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla Onni heti kommentoimaan tota sun turvotusta. Mä täällä kippurassa nauran, kun itse olen tämän päivän yrittänyt vetää vatsaa sisään työkavereiden läsnäollessa. Tosin mä olin niin fiksu että mulla on paksu villatakki niin ei kukaan huomaa mitään vaikka vähän pömpöttäisi. Mä en kyllä sinne torstaille saakka taida jaksaa odottaa, en kyllä millään. Mä voisin tietty testaa huomenna, mut en taida vielä uskaltaa. Tosta turvotuksesta, mulla kaikki alushousutkin puristaa mahaa. Plussasäteitä nyt sitten meille kahdelle viimeiselle....

Vierailija
218/347 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoskalle pahoittelut negasta ja parempaa onnea tuleviin hoitoihin!

Weimarille kovasti paljon onnea plussasta! :) Otappa nuo Onni ja Joalin vielä mukaasi?!! :)

Onni: Elikkäs..keväällä soitin yksityiselle ja varasin ensi käynnin elokuulle. Ja elokuussa taas soitin julkiselle, et koska saadaan suunnittelukäynti. No sehän ois ollu vasta tän kuun puolessa välissä, joten hermot meni ja päätettiin tehdä yksityisellä edes yksi hoito. No peruin sitten sen ajan mikä oli sinne julkiselle....ja soitin nyt negan varmistuttua, että joskos kuiteskin päästäis sinne julkiselle ja kerroin tosta tehdystä hoidosta ihan suoraan. Lupas kuitenkin kaikesta huolimatta, että saadaan aika tammikuulle. Soitti seuraavana päivänä, että soitan heti kun on passit tehty, että jos ei onnistu niin antaa sitten ajan...Mutta pitäis päästä kuitenkin ennen kesätaukoja tekemään. Se hoitaja on niin mukava ja symppiksen olonen, etten sille osaa/halua valehdella...ja nytpä ei sitten tarvi sitä ovulaation induktiota tehdäkkään mitä ne alunperin suunnitteli, että nähdään miten munasarjat reagoi puregoniin. Jos en ois kertonu tosta tehdystä hoidosta, niin se olis ollu edessä..Mutta toivottavasti nyt pas onnistuis...tai seuraava..ja yleensä pääsis siirtoon asti niin ei tarvis vähään aikaan ajatellakkaan piikkejä yms...:)

Vierailija
219/347 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten Onni enää jäljellä...

Sillä mä testasin tänä aamuna elämäni ensimmäisen plussan... Perjantain verikoe tuloksia pitää vielä jaksaa jännätä, mutta erittäin positiivisin mielin kyllä olen. Tää on aivan mahtavaa, mitäköhän tän päivän töistäkään oikein tulee.

Kun heräsin oli ihan sellainen fiilis, että p*ska ei tästä tuu kuin nega, että testaa pois niin saan sitten rauhassa totutella asiaan. Mutta niin sitä molempiin ikkunoihin piirtyivät viivat. Testiviiva ei niin tumma kuin kontrolli, mutta hyvin selkeästi nähtävissä.

Oireita ei ole kuin se armoton vatsan turvotus, mutta ei ole kyllä mitään menkkaoireitakaan.

t. joalin + aarre joka ainakin toistaiseksi on totista totta :)

Vierailija
220/347 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä oli ihanat uutiset heti aamusta ;) Aivan huippijuttu.

Se olisi nyt todellakin Onni viimonen testailija, joten sinne vielä kilokaupalla plussasädetystä.

Onni taisi kysyä eilen, että mistä pisusta sen testin tein...niin ihan keskellä päivää, niin että oliko n.4 tuntia edellisestä vessareissusta.

joalin näköjään on tehnyt testin aamupisuista.

Mutta, nut me sitten jännätään Onnia...koskas sulla muuten on se testin teko?

Pikaiseen omaa napaa....eilen tuli hieman rusehtavaa tuhrua, mutta koska kipuja eikä vuotoa ollut paljoa, niin en vielä osaa huolestua....tämä kun voi olla käytännössä ihan mitä vaan....

Weimari, joka sai hymyt heti aamusta huulilleen....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi