Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvinvointivaltion loppu nähtävissä tästä kuvaajasta

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy-yhteys toimii myös niin päin, että kun hyvinvointivaltion tuista ja palveluista leikataan, kuten on tehty 90-luvun lamasta lähtien, turvattomuus ja epävarmuus lisääntyvät ja samalla lasten hankkimishalut monilla vähenevät. 

Vierailija
82/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairainta tässä kuviossa on se, että lapsettomat saavat samat edut kuin lapsia hankkineet. Vapaamatkustajille jotain vastuuta!

Olen tehnyt töitä yli 20 vuotta ja maksanut veroja. Ilman minkäänlaisia yhteiskunnan tukia. Ei ole tipahtanut tilille mammaloman rahoja, ei lapsilisiä, ei asumistukea ym. Minä olen osallistunut lapsiperheiden tukien maksuun sekä siihen, että he voivat käyttää neuvolaa/terveydenhuoltoa, lapset saaneet koulutuksen ja ilmaisen ruuan siellä ja niin edelleen.

Minä vapaamatkustaja????

Olet vapaamatkustaja - kun jäät eläkkeelle.

Silloin kulutat pääsääntöisesti rahoja ja hyvinvointia, jotka meidän lapsemme tuottavat. Meidän, jotka niitä lapsia ovat saaneet. Meidän, jotka niitä lapsia ovat hoitaneet ja kasvattaneet. Meidän lapsemme tulevat myös hoitamaan sinua, kun olet vanha - ja vapaamatkustaja.

Lapsettomat myös tilastollisesti tarkasteltuna elävät pidempään kuin lapsia saaneet, joten siinä on vapaamatkustusta kerrakseen.

Tjaa, kyllähän sitä veroja täällä maksetaan kuki läpi elämän.

Mutta joo, ei se oikeasti tee sinusta tai paskoista kersoistasi yhtään sen parempi ihmisiä kuin kestään muustakaan, että panoksenne huoltosuhteeseen on piirun verran suurempi.

Toivotaan, että jälkikasvusi jää auton alle, niin pääset itsekin sitten elämään sitä lokoisaa vapaamatkustajan elämää. Vaikutat nimittäin pikemminkin olevan siitä kateellinen; et ole ehkä vielä myöntänyt vaan asiaa itsellesi.

Olet sairas. Hae apua.

En, vaan pikemminkin turhautunut täynnä itseään oleviin kusipäihin, jotka vaativat tulevista sukupolvista itselleen palvelusväkeä, jottei pyramidi kaadu.

Palataan asiaan, jos saat kaltaisinesi järjestettyä pakkolisääntymisen Suomeen. Jos et, niin marinoidu kiukussasi samalla kun me "vapaamatkustajat" jatkamme työeläkkeen ja verojen maksuja, pätkätyö kerrallaan.

Muistan jo alakoulusta, että opettaja puhui ns. yhteiskuntasopimuksesta. Eli vaikka emme itse henkilökohtaisesti ole päättäneet nykyisiä tapoja ja lakeja, otamme syntymässä jo vastaan valtavasti etuja, jotka aiemmat suomalaiset ovat meille tarjonneet. Yhteiskuntasopimukseen kuuluu, että ylläpidämme ja jatkamme yhteiskunnan toimintaa, sitä parantaen.

Ehkä ongelma on siinä, että synnytysikäiset eivät koe voivansa muuttaa yhteiskuntaa paremmaksi, joten eivät uskalla lapsiakaan hankkia. Minusta lastenteosta pitäisi ihan reilusti palkita, koska nykyaikana on hyvin helppo vaan vedota vaikka minkälaisiin lumihiutaleominaisuuksiin velvollisuuksiensa välttämiseksi.

Lisääntyminen nyt vaan ei ole mikään velvollisuus, vaikka sinun alakoulun opettajasi olisi sönköttänyt mitä tahansa.

Pistä kansalaisaloitetta menemään jos haluat Suomesta maan, jossa naiset pistetään väkisin synnyttämään. Älä tosin ihmettele, jos loistoajatuksesi ei saakaan suurta kannatusta.

Minusta tuo sinun kaltaistesi suhtautuminen on omiaan luomaan ja ylläpitämään vihaa ja eripuraa.

"Ai lumihiutaleet vetoaa johonkin stressiin ja pahaan oloon, vaikka täällä on vielä nurmikko ajamatta ja pyllyt pyyhkimättä? Eiks kukaan oo kertonu teille, että me omist-- eikun siis Suomi omistaa teidät? Hop hop!"

Onneksi kaltaisiasi kusipäitä harvemmin tulee kadulla vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy-yhteys toimii myös niin päin, että kun hyvinvointivaltion tuista ja palveluista leikataan, kuten on tehty 90-luvun lamasta lähtien, turvattomuus ja epävarmuus lisääntyvät ja samalla lasten hankkimishalut monilla vähenevät. 

Mitä väliä sillä on? Ketjussa on tehty jo montaa selväksi, että koska ihmiset ovat saaneet yhteiskunnalta tukea lapsina, valtio omistaa heidät ja siinä ei itsemääräämisoikeudet kiinnosta.

Jos ei kiinnosta tehdä uusia suomalaisia palvelemaan herrasväkeä, niin saunan taakse vaan.

Vierailija
84/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairainta tässä kuviossa on se, että lapsettomat saavat samat edut kuin lapsia hankkineet. Vapaamatkustajille jotain vastuuta!

Aika vähän lapsettomat saavat esim. lapsilisää.

Varakkaimmathan kehuskelevat sillä, että saavat joka kuukausi valtiolta sijoitusrahaa, kun saavat lapsilisät. Missä lapsettomien valtion kustantamat sijoitusrahat on?

Lapset maksavat moninkertaisesti lapsilisän verran. Lapsettomille jää joka kuukausi sijoitusrahaa monta sataa, kun eivät maksa lastensa kuluja. Lisäksi ei tarvitse jäädä pois töistä, vaan saa kerryttää eläkettä ja nousta uralla, kun ei ole muuta elämää. Tästä kiitoksena eläkeiässä muiden lapset maksaa näiden kermaperzeiden ökyeläkkeetkin samalla kun omat vanhemmat kituuttavat taas pienemmillä tuloilla, koska eläkettä ei ehtinyt kertyä yhtä paljon. Reilukerho, tosiaan.

Kultapieni, ei niitä lapsia ole pakko tehdä jos kulut noin ahdistavat.

Jos kaikki ajattelisivat, että mikään ei saa maksaa mitään, kukaan ei hankkisi lapsia. Voitaisiin ihan yhdessä vaikka sopia, että vuoden 2030 jälkeen ei tehdä enää yhtään lasta tähän maahan. Viimeiset sitten voivat tehdä autoeutanasian vaikka vuonna 2100 ja maa saa sen jälkeen muuttua venäläiseksi.

Tämä nyt ei liity tuohon minun viestiini mitenkään. Lapsia tehnyttä tuntui selvästi ahdistavan se, että kaikki eivät lapsia tee ja että se on kallista. Minä olen lapseton, hyvin toimeentuleva eikä minua ahdista lapsia tehneet. Kaikki tavallaan. Kannattaa vaan miettiä etukäteen, että onko varaa vai alkavatko ne lapsista koituvat kulut v*tuttamaan, joka taas johtaa katkeruuteen toisin valinneita kohtaan. 

Kyse ei ole mistään katkeruudesta toisin valinneita kohtaan, vaan epäreiluudesta. Osa matkustaa ilmaiseksi vaivaa näkemättä ja kustannuksia kantamatta, osa tekee hommansa. Nykyinen systeemi vieläpä palkitsee nämä sluibailijat.

Kyllä täällä kaikki maksaa veroja ja suurten ikäluokkien eläkkeitä, ihan siitä huolimatta onko mennyt tuottamaan maailmaan lisää kakaroita.

Sinun mussutuksesi lisääntymisvelvollisuudesta on kyllä sikäli hyödyllistä, että sillä voisi lannoittaa peltoja - ainakin jos saisit kusisen pääsi rahdattua pois tietokoneelta.

Vierailija
85/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt töitä yli 20 vuotta ja maksanut veroja. Ilman minkäänlaisia yhteiskunnan tukia. Ei ole tipahtanut tilille mammaloman rahoja, ei lapsilisiä, ei asumistukea ym. Minä olen osallistunut lapsiperheiden tukien maksuun sekä siihen, että he voivat käyttää neuvolaa/terveydenhuoltoa, lapset saaneet koulutuksen ja ilmaisen ruuan siellä ja niin edelleen.

Minä vapaamatkustaja????

Sinäkin olet saanut nuo lapsena, vai kävitkö neuvolassa tai koulussa? Lapset, jotka ovat tulevaisuuden aikuisia ovat 20 vuoden kuluttua töissä ja maksavat sinun hoitokotisi hoitajan palkan. Ketä kutsut vapaamatkustajaksi?

...ja paitsi hoitajan palkan, myös hoidettavan eläkkeen. Sehän on tunnettu tosiasia, että kukaan ei maksa omia eläkkeitään, vaan aina edeltävien sukupolvien (ja se on yksi syy miksi huoltosuhde on ongelma).

ohis

Vierailija
86/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän lapsettomat saavat esim. lapsilisää.

Varakkaimmathan kehuskelevat sillä, että saavat joka kuukausi valtiolta sijoitusrahaa, kun saavat lapsilisät. Missä lapsettomien valtion kustantamat sijoitusrahat on?

Lapset maksavat moninkertaisesti lapsilisän verran. Lapsettomille jää joka kuukausi sijoitusrahaa monta sataa, kun eivät maksa lastensa kuluja. Lisäksi ei tarvitse jäädä pois töistä, vaan saa kerryttää eläkettä ja nousta uralla, kun ei ole muuta elämää. Tästä kiitoksena eläkeiässä muiden lapset maksaa näiden kermaperzeiden ökyeläkkeetkin samalla kun omat vanhemmat kituuttavat taas pienemmillä tuloilla, koska eläkettä ei ehtinyt kertyä yhtä paljon. Reilukerho, tosiaan.

Kultapieni, ei niitä lapsia ole pakko tehdä jos kulut noin ahdistavat.

Jos kaikki ajattelisivat, että mikään ei saa maksaa mitään, kukaan ei hankkisi lapsia. Voitaisiin ihan yhdessä vaikka sopia, että vuoden 2030 jälkeen ei tehdä enää yhtään lasta tähän maahan. Viimeiset sitten voivat tehdä autoeutanasian vaikka vuonna 2100 ja maa saa sen jälkeen muuttua venäläiseksi.

Tämä nyt ei liity tuohon minun viestiini mitenkään. Lapsia tehnyttä tuntui selvästi ahdistavan se, että kaikki eivät lapsia tee ja että se on kallista. Minä olen lapseton, hyvin toimeentuleva eikä minua ahdista lapsia tehneet. Kaikki tavallaan. Kannattaa vaan miettiä etukäteen, että onko varaa vai alkavatko ne lapsista koituvat kulut v*tuttamaan, joka taas johtaa katkeruuteen toisin valinneita kohtaan. 

Kyse ei ole mistään katkeruudesta toisin valinneita kohtaan, vaan epäreiluudesta. Osa matkustaa ilmaiseksi vaivaa näkemättä ja kustannuksia kantamatta, osa tekee hommansa. Nykyinen systeemi vieläpä palkitsee nämä sluibailijat.

Kyllä täällä kaikki maksaa veroja ja suurten ikäluokkien eläkkeitä, ihan siitä huolimatta onko mennyt tuottamaan maailmaan lisää kakaroita.

Sinun mussutuksesi lisääntymisvelvollisuudesta on kyllä sikäli hyödyllistä, että sillä voisi lannoittaa peltoja - ainakin jos saisit kusisen pääsi rahdattua pois tietokoneelta.

en todellakaan sanonut, että lapsia olisi pakko hankkia. On vaan yhteiskunnan jatkumisen kannalta kestämätöntä, että lisääntymisestä ei palkita. Tällä hetkellä lapsettomat saavat henkilökohtaista taloudellista etua kun eivät lisäänny. Mielestäni yhteiskunnassa kulut pitäisi jakaa niin, että lapsiperheet eivät häviäisi taloudellisesti yhtä paljon kuin nyt. Esim. juuri tuo, että perheenäiti menettää ansiotuloja lasten takia, ja sitten vielä eläkkeessäkin, on väärin.

Vierailija
87/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas sekoomuksen trollausta! Huoltosuhde on täyttä huuhaata!

Onhan tämä trolli, onhan? Ei kai kukaan, edes vihervasemmistossa, voi olla niin typerä ettei ymmärrä syy/seuraussuhdetta tässä asiassa? Vai onko todella? Tuleeko raha teille taikaseinästä?

Kuule, raha tehdään ilmasta. Se on täyttä bittivirtaa. On se omituista, ettet ole sitä vieläkään oppinut.

Zimbabwessahan tuota yritettiin! Lisää rahaa talouteen, joka ei enää pysty tuottamaan muuta kuin sitä rahaa!

Siellä asian ydin oli vain ja ainoastaan se, että maantalous romahti täysin, kun maanviljelijät ajettin pois ja maa annettiin niille, jotka eivät osanneet sitä viljellä. Kaikki nuo hyperinflaatioesimerkit ovat täysin selitettävissä muilla asioilla. Eli älä tee itseäsi vielä naurettavammaksi!

Vierailija
88/89 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en todellakaan sanonut, että lapsia olisi pakko hankkia. On vaan yhteiskunnan jatkumisen kannalta kestämätöntä, että lisääntymisestä ei palkita. Tällä hetkellä lapsettomat saavat henkilökohtaista taloudellista etua kun eivät lisäänny. Mielestäni yhteiskunnassa kulut pitäisi jakaa niin, että lapsiperheet eivät häviäisi taloudellisesti yhtä paljon kuin nyt. Esim. juuri tuo, että perheenäiti menettää ansiotuloja lasten takia, ja sitten vielä eläkkeessäkin, on väärin.

Emme me mitään etua saa, me emme vain saa lapsista koituvia kustannuksia. Ja edelleen: täysin oma valinta.

Vierailija
89/89 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomille sakkorangaistus tai ehdollista vankeutta typeryydestään!