Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuolen nauruun, poikaystäväni (pian ex) on ihan ääliö

Vierailija
04.11.2014 |

Muutama kuukausi virallista seurustelua takana, vuoden olemme tunteneet. Juttelimme tänään syntyjä syviä, ja keskustelu kääntyi molempien entisiin suhteisiin. Mies kysyi mihin viimeisin suhteeni kaatui, ja minä kerroin että emme vain sopineet yhteen vaikka ex olikin oikein mukava mies. Kysyin sitten mieheltä saman, hän oli ollut sinkkuna noin vuoden ennen minun tapaamistani. Mies meni sitten paljastamaan, että hän oli suhteessa se, joka tuli jätetyksi, ja että hänellä on vielä tunteita exäänsä kohtaan. Ei tarkoittanut möläyttää tuota, mutta kun ilmeeni oli yhtä kysymysmerkkiä, niin ei voinut myöskään valehdella. Tämä meidän suhde on kuulemma miehen tapa edetä elämässään. Ex ei häntä enää halua, eikä hän halua olla sinkkukaan. Sen pitäisi olla ihan ok hänen mielestään.

Olin aika mykistynyt, mutta aika pian tein päätöksen että mies saa nyt lentävän lähdön. Aloitin uudestaan keskustelun ja sanoin että asia on nyt niin, että en ole niin epätoivoinen että ryhtyisin kenellekään laastariksi. Kaikkein hauskin hetki tuli tässä kohtaa, kun mies kehtasi vielä sanoa että oikeastaan tämä koko kriisi on minun syytäni, sillä itsehän menin asiaa kysymään :D Niin joo, olisihan se toki miehen kannalta mukavampaa ettei asia olisi tullut puheeksi, ja minä en vain tietäisi olevani hänelle sen ihanan exän korvike, kun yksinkään ei jaksa olla.

Olen jotenkin shokissa, ja tämä tulee varmasti vielä sattumaan ja lujaa, koska kuvittelin meidän olevan oikeasti rakastunut pari yhteisen taipaleensa alussa. Mutta jostain syystä tuo miehen idioottimaisuus naurattaa ihan järjettömästi, onneksi asia selvisi ennemmin eikä myöhemmin.

Huh, onneksi täällä voi avautua.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:15"]

Ei kai nyt kukaan aikuinen nainen ensin vetäisi hernettä nenuliin ja sitten 2 pv myöhemmin roudaa salaa miehen kamoja tämän kämpälle...

[/quote]

Mies paljasti suhteemme tilasta jotain mikä oli minun kannaltani ns. deal breaker, ja erosimme. Mies on sitä tyyppiä, että kun asiat menevät mönkään, niin hän ottaa etäisyyttä. En siis ole nyt kuullut hänestä mitään. Itsekään en ole mitään perään soittelevaa tyyppiä, enkä halua puida asiaa juuri nyt enempää, mutta halusin kuitenkin tehdä jonkinlaisen eleen joka osoittaa että olen ihan tosissani. Siispä vein ne tavarat. Siitä oli kyllä puhettakin, että palautan ne jonain päivänä. Miehellä taas ei ollut minun avaintani eikä minulla ollut juuri tavaraakaan hänen luonaan, koska minun asuntoni on isompi ja vietimme enemmän aikaa minun luonani.

-ap

[/quote]

Edelleen epäilen sinua provoksi, mutta jos et ole, niin eipäs muuta kuin onnea ja keskustelutaitoa tuleviin parisuhteisiisi.

[/quote]

En voi mitenkään todistaa etten ole provo, mutta en myös ainakaan itse näe tilanteessani mitään epäuskottavaa. Tai no, toki olen epäuskoinen itsekin että mitä tässä oikein tapahtui, mutta ikävä kyllä minun kannaltani totta tämä on.

En ihan ymmärrä miksi toivotat minulle keskustelutaitoa. Me kyllä keskustelimme. Ja nimenomaan keskustelimme, emme riidelleet tai huutaneet. Mitään enempiä keskusteluja ei vain tässä kohtaa enää ole järkeä käydä, koska saamani tiedot olivat sen luonteisia, että en enää halua olla tämän miehen kanssa. Ei sitä pelasta enää mikään keskustelu.

-ap

Vierailija
82/144 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että nämä "mieshän oli ihailtavan rehellinen" ja "ei tollasesta voi loukkaantua" kommentteja kirjoittavat ovat itse samanlaisia kuin ap:n mies, eli ovat suhteessa jonkun kanssa vain, jotta voi sanoa olevansa suhteessa ja salaa mielessään ja sydämessään hekumoivat ja haaveilevat eksistään.

Teit oikean ratkaisun ap. Kenenkään ei tarvitse olla suhteessa, jossa ei tule kunnioitetuksi, arvostetuksi, halutuksi ja rakastetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tuntui vain niin uskomattomalta ajatus, että mies mainitsee sivulauseessa, että hänellä on tunteita exään, ja sitten olla niin draamakuningattaria, että ei enää voida edes sopia tapaamista käytännön asioiden hoitamiseen.

Mutta sitten luin aloituksen uudestaan. Mies siis ensiksi otti asian puheeksi ja kysyi, mihin sun viime suhteesi kaatui. Ja sen jälkeen kertoi, että hänellä on edelleen tunteita exäänsä. Näin tarkemmin katsottuna sehän taisikin dumpata sut.

Mutta joka tapauksessa varmaan olisi ihan hyvä vaikka käydä kahvilla ja selvittää ne selvittämättömät asiat. Että ajatteliko mies unohtavansa exän, vai ajatteliko ylipäätään mitään.

Vierailija
84/144 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä puhui jatkuvasti ensirakkaudestaan, pitkästä ja kauniista mallitytöstä ja ihmetteli päälle miten nyt onkaan tällaisen lyhyen ja muodokkaan naisen kanssa, vaikka tykkää pitkistä jaloista. Hyi helvetti. Onneksi suhde loppui lyhyeen.

Tsemppiä ap:lle! Oikean ratkaisun teit.

Vierailija
85/144 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:lle ei kelvannut sekään mies joka piti häntä ainoana ja aidosti ykkösenä,niinkuin hän aiemmin kertoi?Tietääkö sitten itsekään minkälainen mies kelpaa..

Vierailija
86/144 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:37"]

Anteeksi, tuntui vain niin uskomattomalta ajatus, että mies mainitsee sivulauseessa, että hänellä on tunteita exään, ja sitten olla niin draamakuningattaria, että ei enää voida edes sopia tapaamista käytännön asioiden hoitamiseen.

Mutta sitten luin aloituksen uudestaan. Mies siis ensiksi otti asian puheeksi ja kysyi, mihin sun viime suhteesi kaatui. Ja sen jälkeen kertoi, että hänellä on edelleen tunteita exäänsä. Näin tarkemmin katsottuna sehän taisikin dumpata sut.

Mutta joka tapauksessa varmaan olisi ihan hyvä vaikka käydä kahvilla ja selvittää ne selvittämättömät asiat. Että ajatteliko mies unohtavansa exän, vai ajatteliko ylipäätään mitään.

[/quote]

Voisihan sen noinkin tulkita, mutta mies ei olisi halunnut erota, ja oli kauhean turhautunut siitä että minä tartuin tähän "pikku yksityiskohtaan" niin hanakasti. Miestä tuntui oikeasti kiinnostavan miksi minä erosin edellisestä miehestäni, eikä hän varmaan tajunnut että puhe saattaa kääntyä seuraavaksi häneen. Ja tämä vyyhti aukeni pala kerrallaan; ensin mies kertoi tulleensa jätetyksi, sitten paljastui että asia oli todella kova isku, sitten se, että mies ajattelee exäänsä edelleen, ja sitten loput. 

Mies olisi halunnut exänsä takaisin ja on sitä pitkään yrittänytkin, mutta koska exällä on uusi, niin mies nyt sitten ajatteli kokeilla uutta keinoa rakkautensa ja kaipauksensa sammuttamiseen: uusi tyttöystävä pitämään ajatukset muualla ja auttamaan yksinäisyyteen. Ihan pitävää logiikkaa sinänsä, mutta ei kovin reilua sille uudelle tyttöystävälle (eli minulle). 

-ap

Vierailija
87/144 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että en väitä, että mies olisi puhunut tyyliin "käytän sinua vain hyväksi, en välitä sinusta yhtään ja olen laskelmoinut koko jutun", vaan hirveästi hän yritti pehmittää asioita kehumalla minua ja sitä kuinka mukavaa meillä on yhdessä jne jne. Mutta kun se pohjimmainen motivaatio parisuhteeseen on hänellä tuo, niin se ei kelpaa minulle. Mies ymmärsi, ja sitten ei ymmärtänyt kuitenkaan. Ymmärsi että olen järkyttynyt, mutta ihmetteli että eikö se nyt muka riitä kun meillä kerran on mukavaa. No, ei riitä. Aiemmin riitti, mutta nyt kun tiedän nämä asiat niin en luota mieheen enää enkä usko hänen tunteisiinsa.

-ap

Vierailija
88/144 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:41"]

Miksi ap:lle ei kelvannut sekään mies joka piti häntä ainoana ja aidosti ykkösenä,niinkuin hän aiemmin kertoi?Tietääkö sitten itsekään minkälainen mies kelpaa..

[/quote]

Outo kysymys, luulisi olevan ilmiselvää että parisuhteissa voi ilmetä jos jonkinlaista ongelmaa. Elämäni ensimmäinen poikaystävä esimerkiksi muutti ulkomaille. Viimeisin taas, se jolle olin alusta saakka maailman ihanin nainen, kärsi tietyistä elämänhallinnan ongelmista, emmekä loppujen lopuksi halunneet tulevaisuudelta samoja asioita. 

-ap

Vierailija
89/144 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 08:19"]

Eihän tuossa mitään pahaa ollut. Mies oli REHELLINEN! 

[/quote]

Haista vittu.

Vierailija
90/144 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:15"]

Muutama kuukausi virallista seurustelua takana, vuoden olemme tunteneet. Juttelimme tänään syntyjä syviä, ja keskustelu kääntyi molempien entisiin suhteisiin. Mies kysyi mihin viimeisin suhteeni kaatui, ja minä kerroin että emme vain sopineet yhteen vaikka ex olikin oikein mukava mies. Kysyin sitten mieheltä saman, hän oli ollut sinkkuna noin vuoden ennen minun tapaamistani. Mies meni sitten paljastamaan, että hän oli suhteessa se, joka tuli jätetyksi, ja että hänellä on vielä tunteita exäänsä kohtaan. Ei tarkoittanut möläyttää tuota, mutta kun ilmeeni oli yhtä kysymysmerkkiä, niin ei voinut myöskään valehdella. Tämä meidän suhde on kuulemma miehen tapa edetä elämässään. Ex ei häntä enää halua, eikä hän halua olla sinkkukaan. Sen pitäisi olla ihan ok hänen mielestään.

Olin aika mykistynyt, mutta aika pian tein päätöksen että mies saa nyt lentävän lähdön. Aloitin uudestaan keskustelun ja sanoin että asia on nyt niin, että en ole niin epätoivoinen että ryhtyisin kenellekään laastariksi. Kaikkein hauskin hetki tuli tässä kohtaa, kun mies kehtasi vielä sanoa että oikeastaan tämä koko kriisi on minun syytäni, sillä itsehän menin asiaa kysymään :D Niin joo, olisihan se toki miehen kannalta mukavampaa ettei asia olisi tullut puheeksi, ja minä en vain tietäisi olevani hänelle sen ihanan exän korvike, kun yksinkään ei jaksa olla.

Olen jotenkin shokissa, ja tämä tulee varmasti vielä sattumaan ja lujaa, koska kuvittelin meidän olevan oikeasti rakastunut pari yhteisen taipaleensa alussa. Mutta jostain syystä tuo miehen idioottimaisuus naurattaa ihan järjettömästi, onneksi asia selvisi ennemmin eikä myöhemmin.

[/quote]

Ota myös huomioon vaihtoehto, että mies ei möläyttänyt asiaa vaan kertoi tahallisesti, satuttaakseen sinua. Seurustelin miehen kanssa, joka viljeli vastaavia syvälle pistäviä tikareita. Saattoi kauniina ja onnellisena kesäpäivänä, yhdessä ruoholla leväten, todeta, ettei ole sittenkään varma rakastaako minua. Hän nautti siitä, että satutti minua. Kesti aikaa ennen kuin ymmärsin kuvion, pääsin tunnehuumani läpi ja näin selkeästi. Olen melko älykäs, joten mies sai varmasti extrakiksejä siitä, että huiputti minua hienovaraisesti. Mies on narsisti.

Kerroin tarinani jotta vältyt kohtaloltani ja pääset siirtymään nopeasti eteenpäin. Se, että mies vielä kaiken lisäksi syyttää sinua saa hälytyskelloni soimaan. Jos epäilet ollenkaan, että mies paljasti "suhteenne todellisen luonnon" tahallisesti neuvon sinua: unohda, kylmetä tunteesi ja siiry mahdollisimman nopeasti eteenpäin. Romahda sitten kuin suhde on ohi, mutta älä näyttä tunteitasi miehelle äläkä missään nimessä ota häntä takaisin. Ystävät kuuntelevat ja auttavat, tukeva sinua ettet palaa takaisin. Muuten elämästäsi menee vuosia hukkaan.

Vierailija
91/144 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:38"]Mulla on ollut ihan samanlainen tilanne. Sitten erottuamme olen kuullut, että nykyää jätkä haikailee minun perääni samalla lailla kuin ennen exänsä perään. Jotkut ne vaan takertuu menneeseen :)
[/quote]ne on näitä jotka ei osaa nauttia hetkessä. Aina olis asiat paremmin kun ne vaan olis eri tavalla.

Vierailija
92/144 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 00:14"]Mies vielä yritti kovasti selittää että viihtyy oikein hyvin kanssani ja pitää minusta. No, varmasti pitääkin ja viihtyy, mutta se ei ole peruste aloittaa parisuhdetta jos edellinen nainen vielä kummittelee mielessä. Itse en uhraa exilleni juurikaan ajatuksia. Käsittämättömintä oli se, että syytti asiasta vielä minua koska menin exästään kysymään...

-ap
[/quote]

Joo, mutta kuinka moni on OIKEASTI alunperin lastari? Mutta kaikki ei sitä toitota.
Eli miehesi on rehellinen.

Vierailija
93/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menis oikeasti helvettiin nyt kaikki noi jotka puhuvat että mies on rehellinen. Rehellisyys on eri asia kuin typerien asioiden ääneen laukominen, joskus pitää valehdella tai elää valheessa jos on sille tielle lähtenyt jos haluaa lopputuloksen säilyvän ehjänä. Tuo kuullostaa tahalliselta, ihan kuin mies olisi mustasukkaisuuksissaan sanonut noin. Jos miehelle ap oli tärkeä, hän olisi asettanut sanansa toisin, koska menneellä ei sinänsä väliä vaan nykyisyydellä. Ihan kuin mies olisi tahallaan asetellut sanansa noin kuin asetteli, mutta mä en ainakaan jäisi enää koskaan omalla kohdallani kuuntelemaan moista. Mä olen kaksi suhdetta käynyt jo läpi, joissa miehet myönsivät etteivät olleet kiinnostuneita alussa (miksi alkoivat olemaan?) ja molemmilla kerroilla sain heistä takiaiset perääni vaikka en ollutkaan heille se ykköstyttö.

Vierailija
94/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap nyt olet ihan turhasta suuttunut. Noin ryhmä ei tarvii parempaa

Vierailija
95/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap nyt olet ihan turhasta suuttunut. Noin ryhmä ei tarvii parempaa

Vierailija
96/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ryhmä ei tarvii parempaa. noin ryhmä ei tarvii parempaa. noin ryhmä....

Voi jeesus, kukahan tässä on se "ryhmä"

Vierailija
97/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:33"]

Mitä tossa oli väärin? Ja mitenkä nii olet laastari? Minusta mies on ihanan rehellinen kun kertoo että VUOSI sitten akka läksi vaikka tuolla oli yhä SILLOIN tunteita jäljellä.

[/quote]

"hänellä on vielä tunteita exäänsä kohtaan". ON tunteita, eikä OLI tunteita.

[/quote]

No, tunteita on monenlaisia. Inhokin on tunne.

Vierailija
98/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 14:41"]

Mun eksä puhui jatkuvasti ensirakkaudestaan, pitkästä ja kauniista mallitytöstä ja ihmetteli päälle miten nyt onkaan tällaisen lyhyen ja muodokkaan naisen kanssa, vaikka tykkää pitkistä jaloista. Hyi helvetti. Onneksi suhde loppui lyhyeen.

[/quote]

Hän varmaan tarkoitti, etä sinun kanssasi hän on rakkaudesta eikä pinnallisten ulkonäköjuttujen vuoksi.

Vierailija
99/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli et arvosta rehellisyyttä. Siitä on jo vuosi. Jos teillä kerran menee hyvin, niin ei ole mikään syy saman tien lopettaa. Jos minä törmäisin mieheen, jolla ei ole mitään tunteita entisiä kohtaan, olisin hyvin epäluuloinen. Niin tunteettomat miehet eivät vain kiinnosta.

Vierailija
100/144 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.11.2014 klo 02:07"]

[/quote]

Ja ikää oli? Oma villi veikkaukseni on, että jossakin alle kahdenkymmenen. 

Te olette seurustelleet pari kuukautta keskenänne ja nyt jo olet vaatimassa, että poikkis olisi unohtanut entisen elämänsä sinun vuoksesi. Kun näin ei olekaan, olet lemppaamassa häntä pois elämästäsi. Väität myös olevasi nauruun kuolemassa, mutta myöhemmin tunnustat olevasi ihan hajalla. Jos nyt tosiaankin jätät poikaystäväsi, teet todennäköisesti hänelle suuren palveluksen. Eihän kukaan jaksa moista draamakuningatarta pitemmän päälle. Teet niin äkkinäisiä johtopäätöksiä, että hieman hitaampaa hirvittää. 

Kuules nyt tyttö. Vaikka sinä et pahemmin ajattelekaan entisiä poikakavereitasi, tämä sinun poikakaverisi ei ole samanlainen tuulitunneli vaan myöntää ihan rehellisesti, että kyllä - tunteita on yhä olemassa. Minne ne tunteet häviäisivät? Eivät minnekään. Jos on ollut ihan hyvä suhde, tietenkin sitä voi muistella lämpimästi jälkeenpäin. Tunteet kuitenkin haalistuvat ajan myötä. Varmaan niin on käynyt myös poikakaverillesi. Kysypä häneltä. Kysy, vieläkö hän rakastaa entistä tyttöystäväänsä yhtä palavasti kuin eron hetkellä vai ovatko tunteet sittenkin haalenneet yhtään. 

Oen nainen ja sinua huomattavasti vanhempi. Todennäköisesti voisin olla äitisi tai isoäitisi. Säännölliseti muistelen entisiä suhteitani ja niiden huippuhetkiä. Saan tästä hyvän mielen. Muistelen intohimoisia tunteita, kun rakastin ja olin rakastettu. Erityisasemassa ovat ensimmäinen rakkauteni, ensimmäinen poikaystäväni ja se, joka vei neitsyyteni. Myös lasteni isälle suon ajoittain lämpimiä ajatuksia vielä katkeran eron jälkeenkin.

Enää en huolisi ketään heistä takaisin, tunteeni ovat haalistuneet vuosien kuluessa. Silloin nuorempana varmaan olisi ollut toisin. Jonkun heistä olisin voinut ottaakin takaisin silloin aikoinaan.

No niin, tyttö. Mietipä, mikä on tärkeysjärjestyksesi elämässä. Mieti myös, miksi kysyt kysymyksiä, joista voit saada rehellisiä vastauksia.  Osaatko arvostaa poikakaverisi rehellisyyttä vai takerrutko lapsellisiin päähänpinttymiisi? Valinta on sinun. 

[/quote]

Kiitos tästä kirjoituksesta -ei ap