Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä yksinkertainen oivallus teki elämästäsi parempaa?

Vierailija
04.11.2014 |

Itse lopetin ruokakaupassa ravaamisen. 

Kävin ennen ruokakaupassa päivittäin, ostin jotain kivaa mitä sillä hetkellä sattui tekemään mieli. Leipää, uutuuksia, herkkuja, kalliita juttuja, mitä sattuu.

Nykyään käyn kaupassa kerran viikossa ja ostan vain ne, mitä oikeasti tarvitsen.

Tulokset: Kauppalasku pienentynyt HUOMATTAVASTI. Kuukaudessa ruokaan menee 80e, jää rahaa paljon muuhunkin :) Ruokailut säännöllistyneet ja järkevöityneet, syön terveellisemmin enkä napostele.

Suosittelen. 

Muita vinkkejä?

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin muuttaa ainoastaan itseäni, ja että kehun joka päivä miestäni :)

Vierailija
62/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:05"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:36"] Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita. [/quote] Saman olen oivaltanut. Ihana vapaus! Senkin olen oivaltanut että perhe voi olla myös muuta kuin se perinteinen, verisukulaisten muodostama yhteisö. Perheen voi rakentaa itse. Hyvät ystävät voivat myös olla perhe. [/quote] Hyvät ystävät toki tärkeitä, mutta perhettäsi he eivät ole. Perheen saat puolison ja kenties lasten avulla. [/quote] Kuka oikein luulet olevasi, kun vastasit tuolle ihmiselle noin? Häpeäisit, jos osaisit. Sinulla ei ole mitään, ei pienintäkään, valtuutusta määritellä miten kukakin yksilö perheen käsitteen kokee ja näkee. [/quote] Mitä sä oikein sekoilet, besserwisser? Tässäpä sulle määritelmää Wikipediasta, jos se ei riitä, niin muualtakin löytyy vastaava: "Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.[1] Usein perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli lapset ovat alle 18-vuotiaita, eli eivät oletäysi-ikäisiä, perhettä kutsutaan lapsiperheeksi.[2] Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen." mot [/quote] Sunlaiselle ihmistyypille on nimikin: latistaja, kirjaimellistaja. Ihminen joka on niin mielikuvitukseton ettei pysty ajattelemaan totutun yli. mot [/quote] Kiitos. Siellähän pääsi avautumaan oikea Kotipsykologi, varsinainen Asijantuntija. Voi tsiisus, mistä teitä sikiää? Sulla sitä mielikuvitusta riittääkin vähän pidemmälle eli perheeseen voi laskea naapurit, työkaverit, kummin kaimat ja lähilammikon sammakot. Onnea! [/quote] Kyllä esim. ihminen jonka vanhemmat, isovanhemmat, siskot ym. ovat kuolleet, voivat kasata perheensä muista yhteiskunnan yksinäisistä ilman avioliittosiunauksia tai sukusuhteita. Kuten vaikka se yksinäinen maahanmuuttaja joka tulee uuteen maahan sodanruntelemasta menneisyydestä ja alkaa rakentaa uutta elämäänsä, yhteisoä ja perhettä tyhjästä. Perhe on vain sana. Pelkkä sana!

[/quote] Joo. Persekin on pelkkä sana. Miksi sellaista porukkaa, joka ei täytä perheen määritelmän kriteereitä, ei voisi kutsua vaikkapa pörhööksi? Samalla logiikalla sukulaisiksi voisi laskea vaikkapa työkaverit välittämättä sukulaisen määritelmästä. Perhe on perhe, joka on määritelty aika tarkasti.
[/quote]
Kiristääkö nuttura? Onko hiekkaa pillussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivata kaikki mulkvistit elämästä. Tähän meni kilttinä ihmisenä melkein 30-vuotta kunnes hoksasin, että ei ole pakko miellyttää :)

Vierailija
64/178 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:05"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:36"] Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita. [/quote] Saman olen oivaltanut. Ihana vapaus! Senkin olen oivaltanut että perhe voi olla myös muuta kuin se perinteinen, verisukulaisten muodostama yhteisö. Perheen voi rakentaa itse. Hyvät ystävät voivat myös olla perhe. [/quote] Hyvät ystävät toki tärkeitä, mutta perhettäsi he eivät ole. Perheen saat puolison ja kenties lasten avulla. [/quote] Kuka oikein luulet olevasi, kun vastasit tuolle ihmiselle noin? Häpeäisit, jos osaisit. Sinulla ei ole mitään, ei pienintäkään, valtuutusta määritellä miten kukakin yksilö perheen käsitteen kokee ja näkee. [/quote] Mitä sä oikein sekoilet, besserwisser? Tässäpä sulle määritelmää Wikipediasta, jos se ei riitä, niin muualtakin löytyy vastaava: "Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.[1] Usein perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli lapset ovat alle 18-vuotiaita, eli eivät oletäysi-ikäisiä, perhettä kutsutaan lapsiperheeksi.[2] Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen." mot [/quote] Sunlaiselle ihmistyypille on nimikin: latistaja, kirjaimellistaja. Ihminen joka on niin mielikuvitukseton ettei pysty ajattelemaan totutun yli. mot [/quote] Kiitos. Siellähän pääsi avautumaan oikea Kotipsykologi, varsinainen Asijantuntija. Voi tsiisus, mistä teitä sikiää? Sulla sitä mielikuvitusta riittääkin vähän pidemmälle eli perheeseen voi laskea naapurit, työkaverit, kummin kaimat ja lähilammikon sammakot. Onnea! [/quote] Kyllä esim. ihminen jonka vanhemmat, isovanhemmat, siskot ym. ovat kuolleet, voivat kasata perheensä muista yhteiskunnan yksinäisistä ilman avioliittosiunauksia tai sukusuhteita. Kuten vaikka se yksinäinen maahanmuuttaja joka tulee uuteen maahan sodanruntelemasta menneisyydestä ja alkaa rakentaa uutta elämäänsä, yhteisoä ja perhettä tyhjästä. Perhe on vain sana. Pelkkä sana!

[/quote] Joo. Persekin on pelkkä sana. Miksi sellaista porukkaa, joka ei täytä perheen määritelmän kriteereitä, ei voisi kutsua vaikkapa pörhööksi? Samalla logiikalla sukulaisiksi voisi laskea vaikkapa työkaverit välittämättä sukulaisen määritelmästä. Perhe on perhe, joka on määritelty aika tarkasti.
[/quote]

Ootko kenties narsisti kun edes miinuspeukut ei saa sua ajattelemaan yhtään keuhkoamista pidemmälle?

Vierailija
65/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei kannata yrittää liikaa miellyttää muita. Elää niin kuin itsestä on hyvä. Ja just tärkeää että välttää ihmisiä, jotka tekevät itselle pahan olon. Loppujen lopuksi, jos uhraa itsensä toisten vuoksi, ei siitä mitään pokaalia tai palkintoa saa.

Vierailija
66/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsia ei vain "tule" joskus kun on Aikuinen vaan ne voi hyvin jättää hankkimatta.

Vierailija
67/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minulla on jo kaikki ja vähän enemmänkin.

Vierailija
68/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmia ja sitten oksentaa. Voin nauttia herkuista lihomatta.

Vierailija
69/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:33"]

Ahmia ja sitten oksentaa. Voin nauttia herkuista lihomatta.

[/quote]

Ei mitenkään hirveän älykäs oivallus =(

Vierailija
70/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koiran parta -ja viiksikarvat saa karstattua ilman taistelua ihan vaan tarjoomalla herkkuja syötäväksi samaan aikaan :)

Vierailija
71/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minähän olen ihan hyvä tällaisena. Esim ulkonäössä ei ole mitään vikaa vaikkei se täydellinen olekaan. 

Vierailija
72/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita.

Vierailija
73/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täällä AV:lla roikkumisesta ei ole mitään hyötyä tai iloa. Valitettavasti unohdin tuon oivallukseni.

Vierailija
74/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:36"]

Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita.

[/quote]

Saman olen oivaltanut. Ihana vapaus! Senkin olen oivaltanut että perhe voi olla myös muuta kuin se perinteinen, verisukulaisten muodostama yhteisö. Perheen voi rakentaa itse. Hyvät ystävät voivat myös olla perhe.

Vierailija
75/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunan voi paistaa mikrossa: Riko muna mukiin , sekoita, 30s täydellä teholla, toista kaksi edellistä vaihetta. 

Vierailija
76/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että elämä ei ole äiti enkä minä ole murrosiässä. Muut ihmiset eivät pelkää ja vieroksu minua niin paljon, kun en ole koko ajan vihainen.

Vierailija
77/178 |
05.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja vastauksia teillä hyvät ihmiset! Näissä on itselleni hyvää pohdittavaa. Mitä kaikkea turhaa tuleekaan murehdittua ja suoritettua. Kiitos teille.

Vierailija
78/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että maailma ei kaatune vaikka irtisanoisin itseni kiusaavan pomon takia. Ensinnäkään ketään ei kiinnosta sosiaalinen statukseni ja pienilläkin tuloilla pärjää. En ole vielä tehnyt tätä mutta toivon että edes ajatus helpottaisi oloani.

Vierailija
79/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin dumpata elämästäni ikävät ihmiset. Jos jonkun seurasta tulee huono fiilis, adios!

Vierailija
80/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minulla on vastuu. Että voin vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän