Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä yksinkertainen oivallus teki elämästäsi parempaa?

Vierailija
04.11.2014 |

Itse lopetin ruokakaupassa ravaamisen. 

Kävin ennen ruokakaupassa päivittäin, ostin jotain kivaa mitä sillä hetkellä sattui tekemään mieli. Leipää, uutuuksia, herkkuja, kalliita juttuja, mitä sattuu.

Nykyään käyn kaupassa kerran viikossa ja ostan vain ne, mitä oikeasti tarvitsen.

Tulokset: Kauppalasku pienentynyt HUOMATTAVASTI. Kuukaudessa ruokaan menee 80e, jää rahaa paljon muuhunkin :) Ruokailut säännöllistyneet ja järkevöityneet, syön terveellisemmin enkä napostele.

Suosittelen. 

Muita vinkkejä?

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin, että pidin yksipuolisesti yhteyttä tiettyihin ihmisiin (kavereihin), lopetin sen lopulta. Ehkä heillä on syynsä siihen, etten saanut juurikaan vastakaikua. Opin nöyremmäksi ja harrastin itsetutkiskelua, olen edelleen tällä tiellä. Olen mukava ihmisiä kohtaan, pyrin kohtaamaan uudet tuttavuudet avoimesti vailla ennakkoasenteita. Tällä saa paljon hyvää aikaan.

Näin jälkeenpäin harmittelen kuitenkin monien ystävyyssuhteiden lopahtamista ja mietin mitä olisin voinut tehdä toisin, vaikka luulin olevani kiva kaikille. Olen joutunut hyväksymään sen, etten voi miellyttää kaikkia, eikä tarvitsekaan.

Uskon vahvasti sihen, että ihminen kasvaa 20–30 ikävuoden välillä niin paljon, että siinä kipuillessa oman itsensä kanssa myös monet ihmissuhteet (kaveri ja seurustelu) alkavat ja loppuvat. Puolin ja toisin.

Vierailija
42/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriryhmäkseni paljastui A+ eli kaikkein yleisin. Tajusin olevani samanlainen kuin muutkin. Alemmuuskompleksi loppui kuin seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että asumisen laadusta kannattaa tinkiä mutta ei koskaan sen sijainnista.Elämä on niin paljon yksinkertaisempaa,helpompaa ja halvempaa kun työpaikat,koulu ja peruspalvelut sekä harrastukset ovat aivan lähellä.

Vierailija
44/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:47"]

Voin hyvin dumpata elämästäni ikävät ihmiset. Jos jonkun seurasta tulee huono fiilis, adios!

[/quote]

Tämä on ihan kiva siihen päivään saakka kun 

a) huomaat, että sulla ei ole enää yhtään kaveria, joka olisi aina miellyttänyt sinua juuri oikealla tavalla, eli olet yksin

b) joku hyvä ystäväsi jättää sinut, koska sinulla oli huono päivä ja sanoit sammakon

Mua inhottaa se, että joillekin ihmiset ovat kertakäyttöisiä. 

[/quote]

Kyllä anteeksi saa, jos pyytää.

Kai sellaiset ihmiset saa dumpata, jotka kuvittelevat olevansa yläpuolellasi ja oikeudekseen haukkua, arvostella ja neuvoa. Näitä ihmisiä minä dumppaan.

Mokailen itsekin pahasti välillä, mutta pyydän AINA anteeksi ja selitän toimintaani.

Vierailija
45/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:59"]

En ole uraputki-ihminen, olen opiskelija mielellään. Olen onnellinen yksinhuoltaja, en kaipaa parisuhdetta. Ei tarvitse elää toisten oletettujen odotusten mukaisesti (sillä niitä odotuksia ei ole). Olen onnellinen Helsingissä enkä koskaan muuta takaisin pikkukaupunkiin. Elämä on hyvä just näin, olen onnellinen.

[/quote]

My kind of a woman! Tsemppiä!

t. sielunsisaresi

Vierailija
46/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:36"]

Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita.

[/quote]

Saman olen oivaltanut. Ihana vapaus! Senkin olen oivaltanut että perhe voi olla myös muuta kuin se perinteinen, verisukulaisten muodostama yhteisö. Perheen voi rakentaa itse. Hyvät ystävät voivat myös olla perhe.

[/quote]

Hyvät ystävät toki tärkeitä, mutta perhettäsi he eivät ole. Perheen saat puolison ja kenties lasten avulla.

[/quote]

Kuka oikein luulet olevasi, kun vastasit tuolle ihmiselle noin? Häpeäisit, jos osaisit. Sinulla ei ole mitään, ei pienintäkään, valtuutusta määritellä miten kukakin yksilö perheen käsitteen kokee ja näkee.

[/quote]

Mitä sä oikein sekoilet, besserwisser?

Tässäpä sulle määritelmää Wikipediasta, jos se ei riitä, niin muualtakin löytyy vastaava:

"Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.[1]

Usein perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli lapset ovat alle 18-vuotiaita, eli eivät oletäysi-ikäisiä, perhettä kutsutaan lapsiperheeksi.[2] Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen."

mot
[/quote]

Sunlaiselle ihmistyypille on nimikin: latistaja, kirjaimellistaja. Ihminen joka on niin mielikuvitukseton ettei pysty ajattelemaan totutun yli.

mot

Vierailija
47/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei perunoita talvellakaan tarvitse kuoria. Säästää aikaa ja vaivaa ja kuorissa on vitamiinejakin.

Vierailija
48/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:05"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:36"] Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita. [/quote] Saman olen oivaltanut. Ihana vapaus! Senkin olen oivaltanut että perhe voi olla myös muuta kuin se perinteinen, verisukulaisten muodostama yhteisö. Perheen voi rakentaa itse. Hyvät ystävät voivat myös olla perhe. [/quote] Hyvät ystävät toki tärkeitä, mutta perhettäsi he eivät ole. Perheen saat puolison ja kenties lasten avulla. [/quote] Kuka oikein luulet olevasi, kun vastasit tuolle ihmiselle noin? Häpeäisit, jos osaisit. Sinulla ei ole mitään, ei pienintäkään, valtuutusta määritellä miten kukakin yksilö perheen käsitteen kokee ja näkee. [/quote] Mitä sä oikein sekoilet, besserwisser? Tässäpä sulle määritelmää Wikipediasta, jos se ei riitä, niin muualtakin löytyy vastaava: "Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.[1] Usein perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli lapset ovat alle 18-vuotiaita, eli eivät oletäysi-ikäisiä, perhettä kutsutaan lapsiperheeksi.[2] Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen." mot [/quote] Sunlaiselle ihmistyypille on nimikin: latistaja, kirjaimellistaja. Ihminen joka on niin mielikuvitukseton ettei pysty ajattelemaan totutun yli. mot

[/quote] Kiitos. Siellähän pääsi avautumaan oikea Kotipsykologi, varsinainen Asijantuntija. Voi tsiisus, mistä teitä sikiää? Sulla sitä mielikuvitusta riittääkin vähän pidemmälle eli perheeseen voi laskea naapurit, työkaverit, kummin kaimat ja lähilammikon sammakot. Onnea!

Vierailija
49/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kertoo elämänlaatunsa parantuneen kun on heivannut elämästään ihmiset jotka eivät aiheuta muuta kuin pahaa mieltä ja muuta negatiivista. Mitä jos nämä ihmiset ovat niitä läheisimpiä työkavereita joiden kanssa on pakko olla tekemisissä? Miten näiden kanssa voi selvitä niin ettei aina työpäivän jälkeen ole paha mieli ja ahdistunut olo? Työpaikka vaihtuu heti kun uusi työ löytyy mutta olisiko jotain neuvoja näin"ensiavuksi"? Miten käsitellä hankalia työkavereita tai miten päästä yli hankalista ja inhottavista tunteista joita työkaverit aiheuttavat? Esimiehelle puhuminen ei auta.

Vierailija
50/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos olet kaikille iloinen ja kohtelias, niin kaikki kävelevät ylitsesi.

että en osta yhtään mitään velaksi vaan jos ostan, niin ostan vain käteisellä. Näin olen säästänyt tuhansia euroja ja elämänlaatu on parantunut huimasti.

Vierailija
51/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 21:52"]

Kukaan muu ei ole koskaan huomannut vinoa nenääni paitsi minä itse...

[/quote]

Entäpä jos muut ovat olleet fiksusti hiljaa? 

Vierailija
52/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa facebookin käytön

Vierailija
53/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:05"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:36"] Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita. [/quote] Saman olen oivaltanut. Ihana vapaus! Senkin olen oivaltanut että perhe voi olla myös muuta kuin se perinteinen, verisukulaisten muodostama yhteisö. Perheen voi rakentaa itse. Hyvät ystävät voivat myös olla perhe. [/quote] Hyvät ystävät toki tärkeitä, mutta perhettäsi he eivät ole. Perheen saat puolison ja kenties lasten avulla. [/quote] Kuka oikein luulet olevasi, kun vastasit tuolle ihmiselle noin? Häpeäisit, jos osaisit. Sinulla ei ole mitään, ei pienintäkään, valtuutusta määritellä miten kukakin yksilö perheen käsitteen kokee ja näkee. [/quote] Mitä sä oikein sekoilet, besserwisser? Tässäpä sulle määritelmää Wikipediasta, jos se ei riitä, niin muualtakin löytyy vastaava: "Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.[1] Usein perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli lapset ovat alle 18-vuotiaita, eli eivät oletäysi-ikäisiä, perhettä kutsutaan lapsiperheeksi.[2] Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen." mot [/quote] Sunlaiselle ihmistyypille on nimikin: latistaja, kirjaimellistaja. Ihminen joka on niin mielikuvitukseton ettei pysty ajattelemaan totutun yli. mot

[/quote] Kiitos. Siellähän pääsi avautumaan oikea Kotipsykologi, varsinainen Asijantuntija. Voi tsiisus, mistä teitä sikiää? Sulla sitä mielikuvitusta riittääkin vähän pidemmälle eli perheeseen voi laskea naapurit, työkaverit, kummin kaimat ja lähilammikon sammakot. Onnea!

[/quote]

Voi voi.. Et vaikuta oikein onnelliselta. Toivottavasti sinäkin saat vielä kokea sellaista rakkautta ja onnea, ettet ikimaailmassa haluaisi pilata sitä koittamalla määritellä sitä. Onnea sinullekin :)

Vierailija
54/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:09"]

[/quote]

Kyllä esim. ihminen jonka vanhemmat, isovanhemmat, siskot ym. ovat kuolleet, voivat kasata perheensä muista yhteiskunnan yksinäisistä ilman avioliittosiunauksia tai sukusuhteita. Kuten vaikka se yksinäinen maahanmuuttaja joka tulee uuteen maahan sodanruntelemasta menneisyydestä ja alkaa rakentaa uutta elämäänsä, yhteisoä ja perhettä tyhjästä. Perhe on vain sana. Pelkkä sana!

Vierailija
55/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:22"]

[/quote]

Voi voi.. Et vaikuta oikein onnelliselta. Toivottavasti sinäkin saat vielä kokea sellaista rakkautta ja onnea, ettet ikimaailmassa haluaisi pilata sitä koittamalla määritellä sitä. Onnea sinullekin :)

[/quote] Ilmeisesti nuo esittämäsi asiat ovat elämässäsi juuri nyt pinnalla? Pahoittelen! Ihmettelen, miten voit erottaa onnen ja rakkauden, jos niitä et voi määritellä mitenkään. 

Vierailija
56/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:17"]

Että jos olet kaikille iloinen ja kohtelias, niin kaikki kävelevät ylitsesi.

että en osta yhtään mitään velaksi vaan jos ostan, niin ostan vain käteisellä. Näin olen säästänyt tuhansia euroja ja elämänlaatu on parantunut huimasti.

[/quote]

Minä taas olen oppinut, että kannattaa olla kaikille kohtelias ja ystävällinen, mutta aina täytyy myös osata sanoa, kun joku astuu varpaillesi. Älä hermostu, vaan ilmoita asiasta rauhallisesti. Yleensä se on ollut tahatonta.

Vierailija
57/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn ei tarvitse olla koko elämä. En oo yhtään huonompi ihminen, jos teen tasan vaan sen mitä tarve vaatii/ehdin tekemään työajalla ja voin myös sanoa ei. Aiemmin toin töitä kotiin ja tuurasin jatkuvasti sairastapauksia, kun en osannut sanoa ei. Halusin olla kaikkein ahkerin ja työhön omistautunein. Potkut tuli silti.

Vierailija
58/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:22"]

[/quote]

[/quote] Ilmeisesti nuo esittämäsi asiat ovat elämässäsi juuri nyt pinnalla? Pahoittelen! Ihmettelen, miten voit erottaa onnen ja rakkauden, jos niitä et voi määritellä mitenkään. 

[/quote]

Jankutijankutijankjankjank.. No erottele ja määrittele sinä vain siellä rauhassa äkäpussi :*

Vierailija
59/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:05"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:36"] Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita. [/quote] Saman olen oivaltanut. Ihana vapaus! Senkin olen oivaltanut että perhe voi olla myös muuta kuin se perinteinen, verisukulaisten muodostama yhteisö. Perheen voi rakentaa itse. Hyvät ystävät voivat myös olla perhe. [/quote] Hyvät ystävät toki tärkeitä, mutta perhettäsi he eivät ole. Perheen saat puolison ja kenties lasten avulla. [/quote] Kuka oikein luulet olevasi, kun vastasit tuolle ihmiselle noin? Häpeäisit, jos osaisit. Sinulla ei ole mitään, ei pienintäkään, valtuutusta määritellä miten kukakin yksilö perheen käsitteen kokee ja näkee. [/quote] Mitä sä oikein sekoilet, besserwisser? Tässäpä sulle määritelmää Wikipediasta, jos se ei riitä, niin muualtakin löytyy vastaava: "Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.[1] Usein perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli lapset ovat alle 18-vuotiaita, eli eivät oletäysi-ikäisiä, perhettä kutsutaan lapsiperheeksi.[2] Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen." mot [/quote] Sunlaiselle ihmistyypille on nimikin: latistaja, kirjaimellistaja. Ihminen joka on niin mielikuvitukseton ettei pysty ajattelemaan totutun yli. mot [/quote] Kiitos. Siellähän pääsi avautumaan oikea Kotipsykologi, varsinainen Asijantuntija. Voi tsiisus, mistä teitä sikiää? Sulla sitä mielikuvitusta riittääkin vähän pidemmälle eli perheeseen voi laskea naapurit, työkaverit, kummin kaimat ja lähilammikon sammakot. Onnea! [/quote] Kyllä esim. ihminen jonka vanhemmat, isovanhemmat, siskot ym. ovat kuolleet, voivat kasata perheensä muista yhteiskunnan yksinäisistä ilman avioliittosiunauksia tai sukusuhteita. Kuten vaikka se yksinäinen maahanmuuttaja joka tulee uuteen maahan sodanruntelemasta menneisyydestä ja alkaa rakentaa uutta elämäänsä, yhteisoä ja perhettä tyhjästä. Perhe on vain sana. Pelkkä sana!

[/quote] Joo. Persekin on pelkkä sana. Miksi sellaista porukkaa, joka ei täytä perheen määritelmän kriteereitä, ei voisi kutsua vaikkapa pörhööksi? Samalla logiikalla sukulaisiksi voisi laskea vaikkapa työkaverit välittämättä sukulaisen määritelmästä. Perhe on perhe, joka on määritelty aika tarkasti.

Vierailija
60/178 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 19:05"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:38"] [quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 18:36"] Että minulla ei ole velvollisuutta olla lapsuudenperheeni kanssa tekemisissä. Veri ei velvoita. [/quote] Saman olen oivaltanut. Ihana vapaus! Senkin olen oivaltanut että perhe voi olla myös muuta kuin se perinteinen, verisukulaisten muodostama yhteisö. Perheen voi rakentaa itse. Hyvät ystävät voivat myös olla perhe. [/quote] Hyvät ystävät toki tärkeitä, mutta perhettäsi he eivät ole. Perheen saat puolison ja kenties lasten avulla. [/quote] Kuka oikein luulet olevasi, kun vastasit tuolle ihmiselle noin? Häpeäisit, jos osaisit. Sinulla ei ole mitään, ei pienintäkään, valtuutusta määritellä miten kukakin yksilö perheen käsitteen kokee ja näkee. [/quote] Mitä sä oikein sekoilet, besserwisser? Tässäpä sulle määritelmää Wikipediasta, jos se ei riitä, niin muualtakin löytyy vastaava: "Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.[1] Usein perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli lapset ovat alle 18-vuotiaita, eli eivät oletäysi-ikäisiä, perhettä kutsutaan lapsiperheeksi.[2] Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen." mot [/quote]

Tuohan on Wikipedian perheelle tällä hetkellä löytyvä määritelmä, mutta se voi vielä laajeta (vaikka niihin lähilammikon sammakoihinkin ;)), niinkuin on viime vuosina muuttunut homoparien kohdallakin, joten kuka tahansa omilla aivoilla ajatteleva ihminen, voi miettiä sitä perheen merkitystä ja kokoonpanoa ihan itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä