Mitä te naiset tykkäätte syödä treffeillä ?
Olisi huomenna treffit vasta tapaamani naisen kanssa minun luonani ja ajattelin yllätykseksi kokata hänelle =). Olisiko ateriavinkkejä?
Kommentit (163)
Suolainen piirakka esim. tämä. Lisäksi salaattia. Kaikki vieraani ovat tykänneet tästä.
Tilaa reseptejä
Myllyn Paras -videot
Valmistusohjeet
‹
Selaa reseptejä
Piirakat
›
Hae resepteistä Tulosta resepti
Kasvispiirakka
pyöreä piirakkavuoka, halkaisija 25-30 cm
1
pkt
Myllyn Paras Pyöreä Piirakkataikinaa, suolainen (380 g)
TAI itse tehty pohjataikina:
3
dl
Myllyn Paras Hiivaleipävehnäjauhoja
½
tl
leivinjauhetta
100
g
voita, margariinia tai öljyä
2
dl
hienoa porkkanaraastetta
1
dl
kevytkermaa tai soijakermaa
Leivitykseen:
Myllyn Paras Korppujauhoja
Kasvistäyte:
1
rkl
voita, margariinia tai öljyä
100
g
purjosipulia
300
g
parsakaalin kukintoja
1
paprika (punainen tai keltainen)
½
dl
Myllyn Paras Hiivaleipävehnäjauhoja
2
dl
maitoa tai soijamaitoa
½
tl
kirveliä
½
tl
rakuunaa
1
tl
basilikaa
1
kasvisliemikuutio tai 1 rkl kasvisfondia
75
g
sinihomejuustoa
100
g
sulatejuustoa
1
dl
juustoraastetta
Ota pakastetaikinapohja sulamaan tai tee itse pohjataikina seuraavasti. Sekoita leivinjauhe kulhossa hiivaleipävehnäjauhoihin. Sekoita jauhoihin pehmeä rasva hyvin. Lisää sekaan porkkanaraaste ja kerma ja sekoita taikinaa sen verran, että se on tasaista. Taputtele itse tehty taikina voidellun ja korppujauhotetun laakean piirakkavuoan pohjalle ja reunoille kostutetuin käsin. Valmis sulanut pyöreä piirakkataikina vain taputellaan vuokaan, se ei tarvitse voitelua.
Valmista täyte hauduttamalla teflon-kasarissa tai -pannulla rasvassa suikaloitua purjosipulia ja irtileikattuja parsakaalin kukintoja. Lisää kuutioitu paprika ja hiivaleipävehnäjauhot ripotellen kasvisten päälle. Sekoita, lisää maito ja mausteet. Anna täytteen saostua ja lisää homejuusto ja sulatejuusto. Sekoita, kunnes juustot sulavat täytteeseen. Levitä täyte piirakkapohjalle.
Paista 225-asteisen uunin alimmalla tasolla n. 30-40 min. Lisää juustoraaste piirakan päälle paiston puolivälissä.
VINKKI: Käytä kauden kasviksia vaihdellen, piirakkaan sopivat myös fenkoli, punajuuri, porkkana, herneenpalot jne.
Alkuruuaksi lohicarpaccio (helppo tehdä valmiiksi), pääruuaksi entrecote salaatilla. Toimii satavarmasti.
Voi kyllä mun sydän sulaisi, jos mies olisi tehnyt kunnon lihapullat ja perunamuusin ja puolukkahilloa kylkiäisenä! Kunnon kotiruokaa, en nacho-tortilla-pasta-pelleilyä. Ota tosin selvää, ettei ole kasvissyöjä.
Siiderivalaalle ranskalaiset ja tuplajuusto mäkkäristä. Höystettynä sanoilla "näytät siltä, että pidät tästä".
Ihan tapailun alussa jotain sellaista, jota on helppo syödä nätin näköisesti ja sotkematta itseään. Spagetti tomaattikastikkeella voi olla vähän hankala. Pursuilevat hampparitkin hankala. Tykkäisin esim. sushista :)
Ei sushia ellet tee pieniksi annospaloiksi.Maailman kamalimmat ja sotkuisimmat treffit jos ei osaa syödä puikoilla oikeasti hyvin!!Ja koko sushirulla suussa ei ole seksikästä.Kauhu treffiruoka!!
Jotain pientä ja näppärää mikä ei sotke.
Kannattaa ensin vähän selvitellä minkälaisesta tykkää...
nimimerkillä "sushi sucks"
Kana on aina hyvää tai joku kala.
Hyvä salaatti esim.lämmin vuohenjuusto (voi kyllä olla riski kun kaikki ei tykkää) tai sit grillattu kanasalaatti tm.Ja valkkaria ja patonkia
= yhteenveto: tärkeintä on, että ruoka on sellaista, jota nainen pystyy syömään sotkematta itseään ja joutumatta availemaan suutaan tyhmän näköisesti ja slurppimaan ruuanjämiä poskiltaan suuhun.
Ja jos et tiedä, onko deitillä laktoosivaivoja (ovat hyvin yleisiä), voi olla varminta kokata laktoosittomilla maidoilla ja cremeillä.
Sushirulla suussa ei sit kannata puhua
T.kokemusta on
Sushi jakaa mielipiteet. Olisi aika harmi jos daami joutuisi pidättelemään oksennusta kun yrittää olla kohtelias ja syödä.
Lämpimiä nachoja juustopapukuorrutteella ja sol-sitruunalla juomaksi
Miehelle osteri, naiselle banaani. Niitä sitten imeskelette ja tuijotatte toisianne silmiin.