Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyttejä, jotka tiedät epätosiksi koska ammattisi vuoksi tiedät enemmän:

Vierailija
31.10.2014 |

Olipa harvinaisen vaikeaa otsikoida tuo asia ymmärrettävästi enkä tiedä onnistuinko siltikään. Ehkä esimerkki auttaa:

Tuli tuosta hunajamarinoitu fileesuikale -ketjusta mieleen tehdä tällainen aloitus. Eli minä olen työskennellyt elintarvikealalla ja välillä on vähän huvittavaa kuulla, miten "kriittiset ja tiedostavat" ihmiset vauhkoavat muka kauhean tietävinä esimerkiksi, että "mää en marinoituja lihoja syö, marinoidut lihat on oikeesti pilaantuneita ja marinadilla vaan peitetään se pilaantuneisuus, miten joku voi olla niin tietämätön että menee ostamaan sellaista paskaa!". Toki en tiedä jokaisen elintarvikevalmistajan toimintatapoja, mutta ainakin siinä firmassa jossa itse työskentelin ei todellakaan mitään pilaantuneita lihoja käytetty ja laadunvalvonta oli tosi tarkkaa muutenkin. Kuulostaa jotenkin huvittavalta mesoamiselta tuollainen yllä kuvattu "tietäminen" tästä näkökulmasta, kun on oikeasti itse ollut sitä työtä tekemässä ja tietää tasan tarkkaan miten se homma oikeasti menee.

Eli ketjun ajatus oli, että oletteko muut törmänneet tällaisiin huvittaviin myytteihin ja "tietoihin", joita ihmiset levittävät uskoen kaiketi itsekin niiden olevan totta, mutta joista kuitenkin itse työnne/harrastuksenne/muun asian kautta tiedätte enemmän.

Kommentit (563)

Vierailija
221/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lämsimetro nopeuttaisi matka-aikoja tai tekisi liikkumista kätevämpää. Heh. Edut asiasta on tietylle porukalle (en voi tarkemmin täsmentää) valtavat kulut ja huonommat yhteydet valtaosalle espoolaisista. "Kiva"

Vierailija
222/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:50"]

Uusi auto tulee halvemmaksi korjauskulujen ja huoltojen takia.

Oikeesti tollaseen uskovia idiootteja on todella todella paljon. Ja lisäksi, niitä, jotka eivät itsekään usko moiseen, mutta selittelevät sillä auton ostoaan tyhmemmille.

[/quote]

[/quote]

Ellei pysty tekemään itse kalliita moottoriremontteja ym. vanhaa autoa ei kannata pitää. Tai jos korjauskulut ylittävät auton arvon.

[/quote]

Buahahaaaa! Ei hitto täällä taas yksi lammas selittelee itselleen uuden auton hankintaa. Voi että miten idiootti oikein ihminen on.

Entä sellanen tapaus, jossa ostettiin parilla tonnilla "vanha" (muutaman vuoden) japsi vuosituhannen vaihteessa, huoltokulut 14 vuoden aikana alle 2000 euroa (sis. katsastukset, renkaat, tuulilasi ym.) Kilometrejä parisataa tuhatta.

Toki sen uuden voi ostaa jos ylimääräistä rahaa on, ja joutuu myös ostamaan jos joutuu sillä kompensoimaan jotain. Itsellä mahtivehje, kaunis vaimo, ylempi korkeakoulututkinto ja vanhan autonrämän ansiosta ei myöskään enää asuntolainaa. Toiset ei tartte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällä palstalla enää kukaan osaa oikeasti lukea,kun joka sana pitää painottaa erikseen.. Tuntuu että vuosien mittaan on koko av vain vaipunut alemmas ja alemmas. Kirjoitat yhden väärän sanan tai unohdat mainita etu-tai takaliitteen niin johan alkaa vääntö,jota et jälkikäteen saa enää korjatuksi,kun porukka on jo ehtinyt lynkkaamaan ennen kuin olet virhettäsi hokannut. Tämäkin diabetesjutustelu pilasi nyt koko hyvän ketjun vain siksi kun joku ei vain viitsi antaa olla. Todennäköisesti hän,joka tämän väittelyn aloitti, tarkoitti ettei diabeetikolle SUOSITELLA LISÄTTYÄsokeria, mutta jätti sanat SUOSITELLA ja LISÄTTYÄ pois (ehkä tarkoituksella..) ja tällainen paskavyöry siitä sitten aiheutui puolin ja toisin..
Kaikkihan sen tietää,ettei elimistö toimi ilman sokeria. Miksi siitä pitää väitellä ja vääntää? Voi iso huoh. Tämä mamma siirtyy toiselle palstalle.

Vierailija
224/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelujen ohella tehnyt vähän kaikenlaista sivutyötä, niin paljon on tullut oman alan lisäksi nähtyä. Juurikin tämä "asiakas on aina oikeassa" -juttu on vähän turhankin kovasti iskostunut monen mieleen. Jos ostat esim. puhelimen ja parin päivän päästä ajattelitkin, että hittolainen - en mä tätä tarviikkaan, niin ei siinä ole kauppiaalla mitään pakkoa ottaa sitä puhelinta takaisin, jos ei ole erikseen sovittu avokaupasta ja tuote on virheetön. Yksi asiakas muinoin lähti kiroten ja sanoi ottavansa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, sieltähän sitten lähestyttiinkin myöhemmin ja totesi virkailija vaan, että olette te ihan oikeassa, ei teidän ole pakko sitä takaisin ottaa. No, omistaja päätti kuitenkin ottaa sen takaisin, kunhan tämä asiakas maksoi hyvitystä - ei voi myydä käytettyä (vaikkakin sitten vain parin päivän ajan) uuden hinnalla. 

Nykyisin olen sos. puolella ja komppaan kollegoideni juttuja tästä huostaanotosta. Pitkä prosessi, paljon ihmisiä kuultavana eli keneltäkään ei todellakaan yhtäkkiä täysin ilman syytä viedä lapsia. Ja jos joku kokee joutuneensa mielivallan uhriksi, ei muuta kuin hallinto-oikeuteen valitusta, siellä on sitten ihan tuomarikin kuulemassa ja Suomessa aika hyvin on he tunnettuja puolueettomuudessa pitäytymiseestä. Ennaltaehkäisevän perhetyön piirissä on paljon sellaisiakin perheitä, joista voitaisiin lapset "hakeakin" pois, mutta halutaan antaa perheelle mahdollisuus kehittyä ammattilaisen avustamana. Ja perhetyöntekijä ei todellakaan tule komentelemaan perheeseen ja istu "läskiperheen" kanssa sohvalla (näinkin olen kuullut puhuttavan), vaan siellä hän osallistuu arjen askareisiin vanhempien apuna. Siis ihan siivoamista, ruoanlaittoa, pyykkien pesua... Tietysti perhetyöntekijä myös opastaa ja neuvoo, muttei todellakaan istu sohvalla tuijottamassa, että voi ettekö te tuotakaan osaa. 

Vierailija
225/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:06"] Mulle tuli tästä teidän diabetestappelusta mieleen kysymys,johon ehkä joku alan ammattilainen osaa vastata (?) .. Mitenkäs raskauden aikainen diabetes?.. Kun jos normaalitilassa sairastuu diabetekseen, on yhtenä oireena massiivinen laihtuminen (joka johtuu jatkuvasti koholla olevasta sokerista??). Miten tai miksi radi ei aiheuta sikiölle laihtumista, vaan päin vastoin kasvattaa runsaasti (jossain tapauksissa) (pakko korjata sanoja ettei minua vastaan aleta tappelemaan) elopainoa? [/quote] Jos äidin veressä on jatkuvasti sokeri koholla, eikä se siirry äidin kudoksiin äidin sokeriaineenvaihdunnan häiriön takia, siirtyy se sikiöön joka kyllä kasvattaa sillä painoaan. [/quote]miksei se äiti sitten laihdu korkean sokerin tai sokeriarvojen heittelyn vuoksi,kun normaalisti diabetes oireilisi näin? Olemme jännän äärellä:P

[/quote]

Nooooooo. Ei kauhean jännää, raskausajan diabetes kestää muutaman kuukauden maksimissaan, kukaan ei siinä ajassa laihdu kovin paljoa. Lisäksi vaikka laihtuisikin, se kasvava vatsa vie siitä kyllä huomion pois... Raskausajan diabetes ei myöskään ole yleensä niin vakava että sitä jouduttaisiin hoitamaan edes insuliinilla, joskus toki joudutaan. 

En sitäpaitsi ole kuullut laihtuvista diabeetikoista koskaan, kyllä ennen sitä laihtumista tulee muitakin oireita, kuten valtava jano ja väsymys jotka ajaa lääkäriin. Varmaan jos ei hakeudu lääkäriin, alkaa laihtuakin jossain vaiheessa jos sokerit huitelee tosi korkealla, se taas riippuu siitä onko insuliinintuotantoa enää jäljellä yhtään vaiko ei.

Vierailija
226/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:15"]

Niin ja ykkös ja kakkostyyppien lisäksi on myös olemassa....

[/quote]

Alamuotoja. Ei kolmatta tai neljättä tyyppiä.

Vierailija
227/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:15"]

Niin ja ykkös ja kakkostyyppien lisäksi on myös olemassa....

[/quote]

Alamuotoja. Ei kolmatta tai neljättä tyyppiä.
[/quote]
Eihän radi tai mody ole alatyyppejä nähnytkään. Ladakin on erillinen tyyppi vaikka onkin alamuoto.

Vierailija
228/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:15"] Niin ja ykkös ja kakkostyyppien lisäksi on myös olemassa.... [/quote] Alamuotoja. Ei kolmatta tai neljättä tyyppiä. [/quote] Eihän radi tai mody ole alatyyppejä nähnytkään. Ladakin on erillinen tyyppi vaikka onkin alamuoto.

[/quote]

En toki tiedä mistä tuo äskeinen lainaus noista tyypeistä oli, mutta sen mukaan LADA nimenomaan on alamuoto ja tyyppejä on kaksi.ÖADA:sta tiedän kyllä muutenkin. Radi kuuluu kakkostyyppiin, eikä ole mikään alamuoto.

Sun täytyy opetella lukemaan, tai lopettaa kirjoittaminen.

Vierailija
229/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 16:42"]

Yksityisellä puolella lääkärit ovat parempia kuin julkisella puolella.

[/quote]

Huom huom Yksityisellä lääkärillä pääsee suoraan alan erikoislääkärille, sekä tutkimuksiin jopa alle viikossa ilman että täytyy jonottaa kuukausia julkiselle puolelle.
Kyllä. Yksityiseltä saa hoitoa nopeammin ja paremmin sikäli, että vaiva ei ehdi pahentua jonotellessa.

Vierailija
230/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

että terveysaseman hoitajat antavat kyllä kaikki mahdolliset vapaat ajat mitä on,eikä niitä jemmailla mihinkään.

Vierailija
231/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 16:50"]

Uusi auto tulee halvemmaksi korjauskulujen ja huoltojen takia.

Oikeesti tollaseen uskovia idiootteja on todella todella paljon. Ja lisäksi, niitä, jotka eivät itsekään usko moiseen, mutta selittelevät sillä auton ostoaan tyhmemmille.

[/quote]

[/quote]

Ellei pysty tekemään itse kalliita moottoriremontteja ym. vanhaa autoa ei kannata pitää. Tai jos korjauskulut ylittävät auton arvon.

[/quote]

Buahahaaaa! Ei hitto täällä taas yksi lammas selittelee itselleen uuden auton hankintaa. Voi että miten idiootti oikein ihminen on.

Entä sellanen tapaus, jossa ostettiin parilla tonnilla "vanha" (muutaman vuoden) japsi vuosituhannen vaihteessa, huoltokulut 14 vuoden aikana alle 2000 euroa (sis. katsastukset, renkaat, tuulilasi ym.) Kilometrejä parisataa tuhatta.

Toki sen uuden voi ostaa jos ylimääräistä rahaa on, ja joutuu myös ostamaan jos joutuu sillä kompensoimaan jotain. Itsellä mahtivehje, kaunis vaimo, ylempi korkeakoulututkinto ja vanhan autonrämän ansiosta ei myöskään enää asuntolainaa. Toiset ei tartte!

[/quote]

Olen muuten nainen, ja mies tietää autoista keskivertoa enemmän. Mikään jatke auto ei ole, onko se sulta pois, jos osa pystyy ostamaan uuden/uudehkon auton?

Vierailija
232/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole keneltäkään pois, oletko vähän tyhmä. Onko se sulta pois että mulla on isompi kun sun miehellä? Saattaa olla?

Mutta jos osaat lukea otsikon, kyse on myyteistä joihin lampaat uskoo. Tämä "myytti" on tosin luotu sadoilla miljoonilla euroilla maailmanlaajuisesti koko autoteollisuuden ja autokauppiaiden toimesta.

Vierailija
233/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:48"]

[/quote]

Huom huom Yksityisellä lääkärillä pääsee suoraan alan erikoislääkärille, sekä tutkimuksiin jopa alle viikossa ilman että täytyy jonottaa kuukausia julkiselle puolelle.
Kyllä. Yksityiseltä saa hoitoa nopeammin ja paremmin sikäli, että vaiva ei ehdi pahentua jonotellessa.

[/quote]

Julkisella et varaa aikoja netistä erikoislääkärille, jonka itse valitset. Vaan hankit ensin lähetteen, sitä ennen jonotat tk- aikaa, saat ehkä lähetteen erikoissairaanhoitoon ja jonotat ensi käyntiä, jopa puoli vuotta, Yksityinen hoitaa saman asian todella nopeasti. Juuri tänään kyllästyin jonottamiseen ja siirsin koko hoidon yksityiselle. Että tuntuu hyvältä, jotain vauhtia asioihin, sydänpotilaista ei paskan vertaa välitetä julkisella.

Vierailija
234/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:03"]

Ei se ole keneltäkään pois, oletko vähän tyhmä. Onko se sulta pois että mulla on isompi kun sun miehellä? Saattaa olla?

Mutta jos osaat lukea otsikon, kyse on myyteistä joihin lampaat uskoo. Tämä "myytti" on tosin luotu sadoilla miljoonilla euroilla maailmanlaajuisesti koko autoteollisuuden ja autokauppiaiden toimesta.

[/quote]

Että tarvitsee oikein kehua mahtivehkeellä, enpä usko. 

Vierailija
235/563 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:48"]

[/quote]

[/quote]

Julkisella et varaa aikoja netistä erikoislääkärille, jonka itse valitset. Vaan hankit ensin lähetteen, sitä ennen jonotat tk- aikaa, saat ehkä lähetteen erikoissairaanhoitoon ja jonotat ensi käyntiä, jopa puoli vuotta, Yksityinen hoitaa saman asian todella nopeasti. Juuri tänään kyllästyin jonottamiseen ja siirsin koko hoidon yksityiselle. Että tuntuu hyvältä, jotain vauhtia asioihin, sydänpotilaista ei paskan vertaa välitetä julkisella.

[/quote]

Kun asiaa selvittelin, niin nopea apu löytyy, jos tulee infarkti, mulle riitti.

Vierailija
236/563 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20

Vierailija
237/563 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset eivät kakkaa.

Vierailija
238/563 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 17:52"]

On ihmisiä, joilla on "vaikea herätä nukutuksesta". -Höpö höpö. Ei ole olemassa yhtäkään ihmistä, joka olisi jäänyt vain nukkumaan ja jota ei olisi saatu hereille. Ihminen voidaan toki pitää tarkoituksella unessa tavallista pitempään, mutta yksikään ei ole jäänyt "nukkumaan" kun anesteettien anto on lopettu.

[/quote]

Jos anesteetteja annostellaan esim. lapselle painon mukaan, joku lapsi voi olla hereillä heti kun toimenpide on ohi kun taas toinen on unessa vielä pitkään heräämönkin puolella. Totta kai anesteetit haihtuvat elimistöstä vähitellen, jolloin ihminen herää, mutta väittäisinpä silti, että osalla ihmisistä anesteetit vaikuttavat vahvemmin kuin toisilla. "Vaikeus" herätä nukutuksesta on eri asia kuin se, ettei heräisi ollenkaan...
[/quote]
Mulla muuten lukee potilastiedoissa että herään nukutuksesta huonosti. Mulla sen yhden ja ainoan leikkaukseni jälkeen nukuin koko päivän, illan ja yön aamulla tehdyn nukutuksen jälkeen. Olivat huolissaan ja joku vahti koko ajan vieressä. Itse kyllä oletan että johtui ihan väsymyksestä. En ollut nukkunut pariin yöhön ja meinasin nukahtaa jo ennen nukutusta. En tiedä mikä on totuus, mutta potilastiedoissa se edelleen lukee.

Vierailija
239/563 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:08"]

Että kukaan mies pitäisi läskeistä naisista, isossa firmassa ja pelkkiä miehiä töissä.. kaikki kavahtaa läskejä ämmiä, jos ei ole hoikka on oksettava

[/quote]

sulla on omituinen duuni

[/quote]

:D

Vierailija
240/563 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 13:28"]naiset eivät kakkaa.
[/quote]
En minä ainakaan kakkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi