Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Videoitu nainen joutui sata kertaa ahdistelluksi kymmenen tunnin aikana

Vierailija
30.10.2014 |

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310?ref=tf_iHSnytboksi&jako=1918078e79f1bdf9986eb6bd0b1526bd

Kyseinen nainen kulki siis Nykin katuja kymmenen tuntia. Tavallisesti pukeutunut, ei todellakaan näy mitään, kun kuitenkin naisia aina syytetään tästä "oma vika"-tyyliin.

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mitä liikkuu sen ihmisen päässä, joka kommentoi tuntemattoman ihmisen ulkonäköä tälle päin naamaa? Totta kai jokainen voi omassa päässään ajatella, että onpas tuo hyvännäköinen, mutta miksi ihmeessä jotkut kokevat tarpeelliseksi sanoa sen ääneen? Mitä sillä yritetään saavuttaa? Mun käsityksen mukaan fiksut ihmiset eivät sitä tee, joten olen miettinyt onko kyseessä ehkä tiedostamaton tarkoitus alistaa, eli jonkinlainen sovinismi. Vaikka kyseessä olisi kehukin, niin siitä tulee silti sellainen asetelma, että olet objekti, minä olen mies ja voin arvostella sinua. Totta kai joku suhteellise nneutraali kehu voi tuntua myös kivalta, mutta sitten kun niitä tulee paljon, usein ja ne ovat ehkä vähän seksistisiä, niin kyllä siihenkin väsyy. Kyllä jokaisella pitäisi olla oikeus koskemattomuuteen julkisilla paikoilla, ei vain fyysisesti vaan myös henkisesti.

Muistan kuinka joskus opiskeluaikana kävelin kadulla, päällä oli farkut ja lyhyt takki. Kiinnitin huomiota ohi ajavaan autoon, joka hidasti kohdallani. No, auto ajoi sitten korttelin ympäri, ajoi uudelleen kohdalleni, kuski avasi ikkunan ja huusi "Leveä perse!" 

Mua ei tippaakaan hetkauta, mitä joku tuntematon mies ajattelee ulkonäöstäni, mutta tuo oli jotenkin silti ihan kauhea kokemus. Mietin pitkään, että minkälainen ihminen tekee noin, millä oikeudella ja sen lisäksi mulle tuli pitkäksi aikaa todella paha kompleksi vartalostani. Olen varmaan tavallista herkempi (vieläkin tuon ajattelu tuo kyyneleet silmiin), mutta tuskinpa tuo tuntuisi kenestäkään kivalta.

Tuntuu vain, että useimmat miehet ei voi edes ymmärtää, miltä tuntuu olla jo lähtökohtaisesti objektina, katseiden ja arvostelun kohteena vain sukupuolen takia. Eikä sille mitään voi, se vain johtuu siitä, että miehet eivät ole objekteja ainakaan samassa määrin kuin naiset.

Vierailija
82/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyyyyyyy, on teillä naisilla rankkaa. Nyyh ja kyynel. Lopettakaa se ruikutus ja ottakaa itteänne niskasta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:28"]

Yhyyyyyyyy, on teillä naisilla rankkaa. Nyyh ja kyynel. Lopettakaa se ruikutus ja ottakaa itteänne niskasta kiinni.

[/quote]

Mitähän se niskasta kiinni ottaminen tässä tapauksessa auttaisi? Ymmärrätköhän ihan nyt tuon termin? Eikö miesten pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni, jos heillä on vaikeuksia hillitä huonoa käytöstään?

Vierailija
84/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:28"]

[/quote]

No ei mulla ole erityisen rankkaa mutta en silti tykkää kun tuntemattomat huutelee ulkonäköön liittyviä kommentteja. Miksen saisi ärsyyntyä siitä? Miksi sun mielestä miehet haluavat kommentoida tuntemattomien naisten ulkonäköä? Ihan hyvää hyvyttään? Oliko tuo edellisen kommentoijan mainitseva "leveä perse" -kommenttikin kehu? Vai halusiko mies loukata? Jos se oli loukkaus, miksei siitä saisi loukkaantua?

Vierailija
85/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien ahdistelija on usein aikuinen nainen

Pojat joutuvat seksuaalisen häirinnän uhreiksi lähes yhtä usein kuin tytötkin, mutta he uskaltautuvat kertomaan asiasta tyttöjä harvemmin. Jopa ammattilaiset saattavat vähätellä poikien kokemuksia.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/poikien-ahdistelija-on-usein-aikuinen-nainen/2056178

Vierailija
86/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa naiset pikkupoikien ahdistelu !!!!!!!

Sairasta.

Vierailija
87/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:35"]

Pojat joutuvat seksuaalisen häirinnän uhreiksi lähes yhtä usein kuin tytötkin, mutta he uskaltautuvat kertomaan asiasta tyttöjä harvemmin. Jopa ammattilaiset saattavat vähätellä poikien kokemuksia.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/poikien-ahdistelija-on-usein-aikuinen-nainen/2056178

[/quote]

Joo, ja tyttöjen ahdistelija aikuinen mies. Miten tää nyt sitten liittyy mihinkään?

Videolla oli aikuinen nainen, joka sai paljon häiritseviä kommentteja miehiltä. Mitä jos aikuinen mies kävelee mustissa farkuissa ja t-paidassa kymmenen tuntia ympäri New Yorkia, paljonkohan häirintää hän kohtaa?

Vierailija
88/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:39"]

[/quote]

Joo, ja tyttöjen ahdistelija aikuinen mies. Miten tää nyt sitten liittyy mihinkään?

Videolla oli aikuinen nainen, joka sai paljon häiritseviä kommentteja miehiltä. Mitä jos aikuinen mies kävelee mustissa farkuissa ja t-paidassa kymmenen tuntia ympäri New Yorkia, paljonkohan häirintää hän kohtaa?

[/quote]

Satuitko huomaamaan missä maassa tämä tapahtui ja mikä oli näiden ahdistelijoiden ihonväri. Just kysyin vaimolta ahdistellaanko häntä tuolla kadulla, asumme Helsingissä. Ei ole kuulema moiseen ikinä törmännyt, jos jotain yksittäisiä känniääliöitä ei lasketa joita on muutama elämänvarrella tullut vastaan.

Mutta uskotaan, kyseessä on Suomessa epidemia, kukaan ei ole vain siihen epidemiaan ikinä törmännyt.

Vierailija
89/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotaan vielä senverran, että kyseessä on todella kaunis nainen.

Vierailija
90/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:44"]

[/quote]

[/quote]

Satuitko huomaamaan missä maassa tämä tapahtui ja mikä oli näiden ahdistelijoiden ihonväri. Just kysyin vaimolta ahdistellaanko häntä tuolla kadulla, asumme Helsingissä. Ei ole kuulema moiseen ikinä törmännyt, jos jotain yksittäisiä känniääliöitä ei lasketa joita on muutama elämänvarrella tullut vastaan.

Mutta uskotaan, kyseessä on Suomessa epidemia, kukaan ei ole vain siihen epidemiaan ikinä törmännyt.

[/quote]

kysypä vaimolta onko häntä nuorempana ahdisteltu, perään huudeltu tai vislailtu, tai sukupuolielimiä näytelty. saattaapi tulla eri vastaus

Vierailija
91/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:45"]

Kerrotaan vielä senverran, että kyseessä on todella kaunis nainen.

[/quote]

Mitä väliä sillä on? Kun pointti on se, että ketään ei saisi häiritä, kellekään ei saisi huudella. Ihan sama miltä kyseinen henkilö näyttää.

Vierailija
92/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nyt on argumentointi kohdillaan! Kun sinä tai sun vaimo ette ole törmänneet ilmiöön, sitä ei ole olemassa? Juu, tää on mamma-palsta, mutta joku älykkyysraja täälläkin.

Vierailija
93/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että teidän käsitys ahdistelusta on aika paljon erilainen kuin vaimollani. En usko, että hän pitää sitä esimerkiksi ahdisteluna, jos joku sanoo moi, wow tai joku hymyilee hänelle.

Vierailija
94/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jo tässä keskustelussa monet ovat kertoneet, kuinka ovat joutuneet kohtaamaan ahdistelua. Miksi vähättelet näiden naisten kokemuksia? Vaimollasi on käynyt hyvä tuuri, kun hänelle ole tällaista sattunut. Tai sitten hän ei ole kokenut kyseisiä tapahtumia ahdistavaksi. Sekin on ihan ok, jos huutelusta tykkää. Mutta muiden naisten ei kuitenkaan pitäisi joutua kärsimään siitä.

Vierailija
95/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:49"]Luulen, että teidän käsitys ahdistelusta on aika paljon erilainen kuin vaimollani. En usko, että hän pitää sitä esimerkiksi ahdisteluna, jos joku sanoo moi, wow tai joku hymyilee hänelle.
[/quote]

Vaimosi ei ole hyvännäköinen.

Vierailija
96/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:32"]

Minä olin yhdeksänvuotias, kun minua ensimmäisen kerran kourittiin...

[/quote]

Ensinnäkin, aivan kauheaa, mitä olet joutunut kokemaan. Ei mitkään sanat voi pyyhkiä näitä muistoja mielestäsi. Mutta et ole yksin näiden asioiden kanssa.

Niin, et ole yksin. Lohduttavaa ja surullista samaan aikaan. Itse yritän unohtaa, mutta kaikkea ei saa pyyhittyä mielestä. On pieniä ja isoja juttuja. Kerran olin tulossa kotiin kahden kauppakassin kanssa eli kädet varattuina noin kolmen aikaan iltapäivällä. Parikymppinen ohi kulkenut mies päätti, että oli hyvä idea lyödä minua perseelle. Siis lyödä niin että sattui. Voi kun olisinkin saanut rahaa joka kerta, kun tuntematon mies on yhtäkkiä koskenut intiimialueille. Käytän muuten erittäin peittäviä vaatteita, eli sitä perinteistä "mitäs esittelet" -korttia ei voi lyödä pöytään (joka muuten on aivan bullshittiä muutenkin, vaikka olisi alasti kaupungilla, ei kukaan ihminen saa käydä käsiksi).

Pahin kokemukseni on kuitenkin kolmen vuoden takaa. Silloin eräs tuntematon noin viisikymppinen mies teki kirkkaassa päivänvalossa jotain sellaista, mitä en ollut aikaisemmin edes osannut pelätä. Ei raiskannut, onneksi, mutta kaikilla muilla tavoilla loukkasi koskemattomuuttani. Ja nautti kauhustani. Se ehkä häiritsi eniten. Onnistuin lopulta pelastamaan itseni irrottautumalla tilanteesta ja juoksemalla lähimpään kauppaan. Itken asiaa edelleen, ja skannaan jokaisen kymmenen metrin säteellä kulkevan vieraan miehen. Meinaakohan tuokin yrittää jotain? Olen koko ajan valmiina pinkaisemaan juoksuun, jos tarve tulee.

Eli ei, se ei ole kohteliaisuus kun tuntematon mies riisuu katseellaan, analysoi ruumiinmuotoja, täysin pyytämättä koskee, painautuu kiinni, ottaa kuvia ja videota ja vielä pahempaakin. Sanat voivat olla positiivisia, kuten "nice" tai "beautiful" ovat, mutta jokainen ihminen ymmärtänee että viestintä on suurimmaksi osaksi muuta kuin se pelkkä sanottu sana. Viestin sisältöön vaikuttaa mm. konteksti (yllättävä lähestyminen julkisella paikalla, tai esim. liikennevälineessä josta nainen ei heti pääse pakoon), äänensävy ja -paino (hidas, liioitteleva, korostettu, painostava, vihjaileva jne.), elekieli (katseet, koko kehon asento: dominoiva, uhkaava, päällekäyvä, jne.), valta-asetelma (mies fyysisesti vahvempi, nopeampi, halutessaan voi satuttaa)...

Miehet eivät koe samanlaista uhkaa yleensä fyysisesti heikommilta naisilta, mutta miettikääpä seuraavaa skenaariota: olet 14-vuotias poika ja naapurikylän Pera, 55v. ja 125 kg, nappaa sinusta koulumatkallasi kiinni ja kuiskaa korvaasi kuinka hän haluaa työntyä perseeseesi. Ah miten mieltäylentävää! Ai etkö tykkää? Opettele ottamaan kohteliasuuksia vastaan, sinä kiittämätön %#¤&$!!

Suurin osa miehistä on aivan ihania. Mutta se yksi riittää traumatisoimaan loppuelämäksi.

Vierailija
97/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki oli taas neekereitä. Ylläri.

Vierailija
98/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄLLÄ HELSINGISSÄ TUOTA TEKEE NEEKERIT JA MUUT TUMMAT IHOISET MIEHET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MIKÄ NIITÄ OIKEIN VAIVAA ?????

MIKSEI NE VOI LOPETTAA ?????

TOIVOTTAVASTI LUKEVAT TÄMÄN KOMMENTIN JA LOPETTAVAT !!!!!

SITTEN KUN SULLA MENEE HERMO JA SANOT NIILLE ASIASTA, HAUKUT ESIMERKIKSI NEEKERIKSI, SUT UHATAAN RAISKATA, HAKATA, TAPPAA JA VIEDÄ OIKEUTEEN ...

MITÄ VITTUA !?

Vierailija
99/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui minulle eräässä keskieurooppalaisessa kaupungissa: olin menossa kotiin illalla noin puolen yön aikaan, selvinpäin. Päälläni oli pitkät housut, musta paita, jossa normaali kaula-aukko, ei siis avonainen ja vielä siinä takki päällä. Eräs miesjoukko katseli minua ratikkapysäkillä. Sitten jäädessäni ratikasta pois, yksi heistä jäi samalla pysäkillä pois. Hän alkoi puhua minulle ja kysyi paljonko maksaisi seksi (!!!). Valehtelin, etten ymmärrä ja lisäsin vauhtia. No sitten mies jatkoi kyselyään ja tarjosi viisikymppistä ja samalla puristi minua takapuolesta. Jatkoin vain kävelemistä. Lopulta mies luovutti ja kääntyi poispäin. Silloin minä pinkaisin juoksuun. Pelästyin tuota tilannetta aika paljon. Olen varmaan nipo? Olis pitänyt olla imarreltu, vai kuinka?

Vierailija
100/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne inkkareita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi