Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Videoitu nainen joutui sata kertaa ahdistelluksi kymmenen tunnin aikana

Vierailija
30.10.2014 |

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310?ref=tf_iHSnytboksi&jako=1918078e79f1bdf9986eb6bd0b1526bd

Kyseinen nainen kulki siis Nykin katuja kymmenen tuntia. Tavallisesti pukeutunut, ei todellakaan näy mitään, kun kuitenkin naisia aina syytetään tästä "oma vika"-tyyliin.

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 01:58"]

Kyllä Suomessa saa joskus tuntea itsensä ihan helvetin rumaksi naiseksi se on totta, olen helsinkiläinen ja itse en ole koskaan saanut Suomessa kehuja muilta kuin keski-ikäisiltä kuset housussa olevilta juoppomiehiltä ja pakolaismamuilta niinpä olenkin tullut siihen ehkä (vääräänkin) tulokseen etteivät suomalaiset miehet pidä minusta. Tosin baareissa en ole käynyt. Niin että ihmetelkää miehet siinä sitten miksi minulla ei ole koskaan ollut suomalaista miestä/poikaystävää, mitäs olette niin ujoja!

Tämä on syynä, ujous on sekä hyvä että huono asia ihmissuhteiden kannalta erittäin huono asia. Kehuminen ja kuulumisten vaihtaminen on eri asia kuin limaiset ehdottelut, olisi ihan normaalia jutella avoimesti ihmisten kanssa tai ainakin ennen aikaan se oli vielä normaalia. Ei silti ihme että Suomessa on niin sulkeutunut kulttuuri kun tällaista on,  täältä puuttuu normaali smalltalk kulttuuri kokonaan ja puuttuu myös sellainen avoinmielinen ihmisiin tutustumiskulttuuri ilman viinaa.

[/quote]

KATSOKAA PEILIIN NAISET 

Tämä ketju on täynnä vihapuhetta siitä kun miehet uskaltavat sanoa jotakin naisille, niin sen perusteella leimataan kaikki miehet VITUN PASKOIKSI ja ON IHANAA ETTÄ MUISTAA MIKSI EI HALUA OLLA MISSÄÄN TEKEMISISSÄ MIESTEN KANSSA.    

Ja tuonko pitäisi olla signaali sille että MIESTEN PITÄÄ YMMÄRTÄÄ NYT ALKAA KEHUMAAN NAISIA.   

Ja miehet ovat ujoja paskoja kun eivät kehu mitään.   

Suomalaisessa kulttuurissa vikaa kun miehet eivät uskalla kehua naisia jne...   

KUUNNELKAA NYT ITSEÄNNE!!!!   

HAUKUTTE MIEHET HELVETIN PASKOIKSI KUN JOKU (african american) AUKOO PÄÄTÄÄN NAISILLE NYK:ssä ja SEN PERUSTEELLA SUOMALAISTEN PITÄISI ALKAA YMMÄRTÄÄ LÄHESTYÄ NAISIA, JOTKA LIIKKUVAT STADISSA???  

Vierailija
122/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yhdeksänvuotias, kun minua ensimmäisen kerran kourittiin. Olin kaupassa ostamassa lauantaipussia ja takanani ollut keski-ikäinen mies työnsi kätensä jalkojeni väliin ja puristi. Pakenin hänen otteestaan kyyneleitäni pidätellen ja lähdin ilman ostoksiani kotiin. Häpesin, syytin itseäni enkä koskaan kertonut kenellekään. Minua inhotti ja pelotti ja käänsin ahdistelun itseeni. Olin ikäisekseni kehittynyt, luokkani pisimpiä ja muodokkaimpia ja päättelin, että syy kourimmiseen oli minussa ja vartalossani. Seuraavat seitsemän vuotta pukeuduin ylisuuriin säkkkeihin, joiden alta vartaloani ei näkynyt  juuri lainkaan.

Olin kuudentoista, kun menin lukioon. Koulumatkallani sain kuulla kommentteja vartalostani ja erinäisiä tarjouksia ihan summien kanssa. Satanen käteenvedosta, kaksisataa suihinotosta, 500mk seksistä. Maalasin kasvoilleni kovan meikin, opettelin peilin edessä jäätävän katseen, pukeuduin pitkään nahkatakkiin ja mummonpotkimissaappaisiin. Opin kaikki kuviteltavat törkeydet ja tavan vastata niihin sekä milloin jättää vastaamatta ja poistua paikalta.

Kesänä ennen yliopistoon menoani tein virhearvioinnin, vastasin rumasti huutelijalle, joka päätti opettaa nartulle käytöstapoja. Paras ystäväni haki minulle seuraavana aamuna katumuspillerit. Kuukausi opintojen alkamisen jälkeen sain puhtaat paperit HIV-testistä.

Nyt kasvatan pientä kaunista tytärtäni ja pelkään, etten kestä ehjänä, jos hän joutuu kokemaan samaa kohtelua kuin minä.

Mutta eihän Suomessa ole naisvihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tääl suomessa kukaa mulle huutele, mut etelän maissa sitäkin enemmä. Ei se mua haittaa, joskin on aika rasittavaa :)

Vierailija
124/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailka se on sentään jääny,huutelun,tasolle. Sen sijaan suomessa mua on mm.,puristettu tisseistä, siis joku random joka käveli kadulla vastaan ja keijalla hinkattu persettä muhu mitä vttuu.

Vierailija
125/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:45"]

Ulkomailka se on sentään jääny,huutelun,tasolle. Sen sijaan suomessa mua on mm.,puristettu tisseistä, siis joku random joka käveli kadulla vastaan ja keijalla hinkattu persettä muhu mitä vttuu.

[/quote]

Kannattaisko sitten opiskella ja muuttaa oikeasti ulkomaille. Ei tätä kultturia kaikki kestä.

Vierailija
126/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 01:58"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:33"]

Kuitenkin Suomessa olevilta vaihtareita esim. Argentiinalaisilta, jenkeiltä, brasseilta saanut kuulla kuinka he tunsivat olleensa todella epäviehättäviä alussa Suomessa kun kukaan ei noteerannu heitä. Käytiin pitkiä keskusteluja kuubalaisen ja portugalilaisen tyttöjen  kanssa siitä miten heitä hdisti se, ettei heitä huomattu ja miehet olivat "kylmiä."

[/quote]

Olen itse kuullut samanlaisia kommentteja, moni ulkomaalainen on todella ihmeissään aluksi.

[/quote]

Joo, musta tuntuu, että tohon liittyy paljon se millaisessa ympäristössä kasvaa. Jos tottuu saamaan päivittäin vakuuttelua kauneudestaan ja söpöydestään (ei pelkästään pojilta vaan esim. äidiltä ja isältä, sukulaisilta jne) niin tulee orpo olo ilman. Portugalilainen ajatteli muuttuneensa yhtäkkiä rumaksi (ei kyllä viihtynyt muutenkaan, sanoi että ilmapiiri, pimeys ja ruoka olivat huonoja ja oli muutenkin vähän sellanen valittaja) ja koki suomalaisten miesten olevan töykeitä ihan ilkeyteen saakka. Esim. ei annettu kantoapua isojen matkalaukkujen kanssa, ei small-talkattu jne. toi koettiin epäkohteliaisuudeksi minkä itse koen vaan oman tilan kunnioittamiseksi. Kuulemma miehet olivat "totally unattractive" vielä siihen päälle, että en tiedä miksi niitä kehuja janosi jos kerran tarjonta ei miellyttänyt.

Mutta toisaalta, hänen suostuttelu mökkireissulla veneestä laiturille astumisessa ilman miehen tarjoamaan kättä (oltiin ihan wtf muut tässä) kesti kauan. Kuulemma piti olisi pitänyt olla urospuolinen henkilön tassu tukena, että hän uskaltaa astua puolen metrin matkan laiturille. Naiset eivät kelvanneet tähän. :D Nauratti suomalaisia ja pohjoismaalaisia tyttöjä.

[/quote]

Jaa. Itse olen suomalainen ja pidän osaa noista asioista normaalina Pohjoismaissa kyllä aina v*tuttaa se kun miehet näkeevät että on monta matkalaukkua esim. junasta ylös nostettavaksi ja mitä miehet tekevät no useimmat juoksevat karkuun vaan!!!! Kerrankin näin noin käyttäytyvän sian joka kulki ohitseni useita kertoja liukuportaita ylös alas naureskellen minulle ja laukuilleni!! ei voinut tarjota apua kun paikan ainoa hissi oli rikki!!!! että onpas hyvää ja kohteliasta käytöstä joo, naisen pitäisi olla yhtä vahva kuin mies ja jaksaa kaikki! Itse totuin kanssa Etelä-Euroopassa (ja muualla maailmalla) siihen että miehet kyllä auttavat sen verran että kysyvät saako nostaa laukun noin seitsemät raput ylös junaan ja tottakai suostuin kun usein myös pyytämättä autettiin. Ei tullut mieleenkään että apua olisi pitänyt pyytää saati kerjätä kuten täällä on tapana. Täällä Pohjoismaissa on naisen oltava niin helvetin vahva että jaksaa nostella laukkuja ympäri ämpäri ja sitten joku tollo tulee vielä viereen nauramaan!!!! En tosiaankaan edes halua ymmärtää mistä hitosta tämä piirre on tähän kulttuuriin tullut? onko se jokin viikinkiajan jäänne että kun ukot olivat maailmoja valloittamassa niin akkojen piti yksin pärjätä ja tehdä kaikki itse? no minä en ainakaan noinhalua elää enkä aio bodata itsestäni bodaria siksi että olisin yhtä vahva kuin miehet.

Kyllä Suomessa saa joskus tuntea itsensä ihan helvetin rumaksi naiseksi se on totta, olen helsinkiläinen ja itse en ole koskaan saanut Suomessa kehuja muilta kuin keski-ikäisiltä kuset housussa olevilta juoppomiehiltä ja pakolaismamuilta niinpä olenkin tullut siihen ehkä (vääräänkin) tulokseen etteivät suomalaiset miehet pidä minusta. Tosin baareissa en ole käynyt. Niin että ihmetelkää miehet siinä sitten miksi minulla ei ole koskaan ollut suomalaista miestä/poikaystävää, mitäs olette niin ujoja! Tämä on syynä, ujous on sekä hyvä että huono asia ihmissuhteiden kannalta erittäin huono asia. Kehuminen ja kuulumisten vaihtaminen on eri asia kuin limaiset ehdottelut, olisi ihan normaalia jutella avoimesti ihmisten kanssa tai ainakin ennen aikaan se oli vielä normaalia. Ei silti ihme että Suomessa on niin sulkeutunut kulttuuri kun tällaista on,  täältä puuttuu normaali smalltalk kulttuuri kokonaan ja puuttuu myös sellainen avoinmielinen ihmisiin tutustumiskulttuuri ilman viinaa.

[/quote]

Sulle vaan sopii ulkomaalainen paremmin. Lykkyä tykö.

Vierailija
127/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan miesten (?) tuntuu olevan täysin mahdotonta hahmottaa, mitä videolla tapahtuu.

He eivät ymmärrä, että tuntemattomien naisten vartalon osien kommentointi on täysin sopimatonta.

He eivät ymmärrä, että lapsia tai nuoria ei todellakaan analysoida tökerösti tai käydä heihin käsiksi.

He eivät tunnu käsittävän, mikä ero on kohteliaisuudella naista kohtaan tai halveksivalla kommentilla.

Eipä tänne varmaan mikään miesten yhteiskunnan kerma kokoonnu, mutta miesten (?) kirjoittamat mielipiteet ovat mielestäni olleet erittäin huolestuttavia ja jopa pelottavia kaiken ikäisten naisten kannalta.

Vierailija
128/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:52"]

Palstan miesten (?) tuntuu olevan täysin mahdotonta hahmottaa, mitä videolla tapahtuu.

He eivät ymmärrä, että tuntemattomien naisten vartalon osien kommentointi on täysin sopimatonta.

He eivät ymmärrä, että lapsia tai nuoria ei todellakaan analysoida tökerösti tai käydä heihin käsiksi.

He eivät tunnu käsittävän, mikä ero on kohteliaisuudella naista kohtaan tai halveksivalla kommentilla.

Eipä tänne varmaan mikään miesten yhteiskunnan kerma kokoonnu, mutta miesten (?) kirjoittamat mielipiteet ovat mielestäni olleet erittäin huolestuttavia ja jopa pelottavia kaiken ikäisten naisten kannalta.

[/quote]

Lässyn lässyn.

Vierailija
129/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn -kommentoija. Palataanpa kohtaan "ei mikään yhteiskunnan kerma".

Vierailija
130/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä miehenä liikun joissain Aasian maissa kaupungilla, niin saan osakseni kovin paljon huomiota paikallisilta naisilta. Perääni huudellaan "Hey handsome!" tms.

Eli ihan sama asia. Olen vain noteeraamatta sitä, enkä pahoita mieltäni. Helppoa, kun sen osaa. :)

Vierailija
131/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävelin juna-asemalle ystäväni kanssa ja mulla oli ihan perus farkkushortsut päällä (ei todellakaan vilkkunu perse tai mitää) ja yks n.40-50v mies alko huutelee jotain ahdistavaa mun ja ystäväni takapuolesta ja jaloista. Ja sitten juna-asemalla jotkut ulkomaalaiset jätkät alko ehdottelee jotain inhottavaa. Ollaan siis kumpikin 13 vuotta sillo, että joo..

Vierailija
132/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:09"]

Kun minä miehenä liikun joissain Aasian maissa kaupungilla, niin saan osakseni kovin paljon huomiota paikallisilta naisilta. Perääni huudellaan "Hey handsome!" tms.

Eli ihan sama asia. Olen vain noteeraamatta sitä, enkä pahoita mieltäni. Helppoa, kun sen osaa. :)

[/quote]

Sä oot siellä pari viikkoa, naiset saa kuunnella tuota vuosikaudet jatkuvasti. Koita eläytyä vähän.

Vierailija
133/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:13"]

[/quote]

Sä oot siellä pari viikkoa, naiset saa kuunnella tuota vuosikaudet jatkuvasti. Koita eläytyä vähän.

[/quote]

Mistä tiedät, kuinka pitkään olen täällä asunut? Et kai vähättele kokemiani, siksi koska olen mies?

Vierailija
134/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se on sama asia sitten, kun nämä naiset ovat sinua 20 senttiä pitempiä ja 40 kiloa painavampia, eikä sinulla ole pienintäkään mahdollisuutta voittaa heitä juoksukilpailussa. Yritä edes ymmärtää, miksi tilanne voi tuntua silloin ahdistavammalta.

Vierailija
135/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:15"]

[/quote]

[/quote]

Mistä tiedät, kuinka pitkään olen täällä asunut? Et kai vähättele kokemiani, siksi koska olen mies?

[/quote]

Se huutelu ottais sua päähän jos olisit ollut siellä pitkään, ellet tietenkin ole sitten oikeaa kohderyhmää joka käyttää heidän palveluitaan. Sehän on varmaan se miksi se ei ärsytä. Ei minuakaan ärsytä sellaiset tarjoukset joista olen kiinnostunut, tänään juuri tilasin zalandon uutiskirjeen.

Vierailija
136/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

neekereillä neekreiden huvit, ei saa olla rasisti!

Vierailija
137/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa miehistä ei pidä naisia ihmisinä. Tässäkin ketjussa se näkyy. Surullisempi juttu.

Vierailija
138/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinun kokemuksesi on yhtä "arvokas" kuin kenen tahansa muun, joka ahdistelua on joutunut kokemaan. Sukupuolella ei ole tässä mitään väliä, paitsi että suurin osa ahdistelusta kyllä on miesten naisille kohdistamaa. Et voi kuitenkaan oman kokemuksesi perusteella päättää, että koska sinua ei tämän tyyppinen ahdistelu haittaa, ei se voi haitata ketään muutakaan.

(En ole 102)

Vierailija
139/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:20"]

[/quote]

Se on sama asia sitten, kun nämä naiset ovat sinua 20 senttiä pitempiä ja 40 kiloa painavampia, eikä sinulla ole pienintäkään mahdollisuutta voittaa heitä juoksukilpailussa. Yritä edes ymmärtää, miksi tilanne voi tuntua silloin ahdistavammalta.

[/quote]

Eli miehelle huutelu on sinun mielestä ok, siksi kun mies on pidempi ja painavampi? Saako siis lyhyt ja laiha mies huudella pidemmälle ja tukevalle naiselle, ilman että nainen ahdistuu?

Vierailija
140/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:20"]

[/quote]

[/quote]

Eli miehelle huutelu on sinun mielestä ok, siksi kun mies on pidempi ja painavampi? Saako siis lyhyt ja laiha mies huudella pidemmälle ja tukevalle naiselle, ilman että nainen ahdistuu?

[/quote]

Sun on ilmeisen vaikeaa käsittää miltä potentiaalinen väkivallan ja raiskauksen uhka tuntuu yksin kävelevästä naisesta.