Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Videoitu nainen joutui sata kertaa ahdistelluksi kymmenen tunnin aikana

Vierailija
30.10.2014 |

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310?ref=tf_iHSnytboksi&jako=1918078e79f1bdf9986eb6bd0b1526bd

Kyseinen nainen kulki siis Nykin katuja kymmenen tuntia. Tavallisesti pukeutunut, ei todellakaan näy mitään, kun kuitenkin naisia aina syytetään tästä "oma vika"-tyyliin.

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 13:59"]

Oliko ne inkkareita?

[/quote]

Eivät olleet. Ehkä Pohjois-Afrikasta..?

Vierailija
102/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:07"]

En nyt ymmärrä näitä puolustelijoita, "viatonta kehumista jne." Millä oikeudella kukaan luulee että voi huudella perääni kadulla tai arvostella ulkonäköäni? Vaikka huutelisikin kaunista tms. niin en silti kaipaa mitään arvioita itsestäni kadulla kävellessäni. Ja jotkut käyttäytyvät kuin miehillä olisi joku pakko sekä oikeus huudella naisille. Ei ole. Jos sinulla ei ole sairautta mikä pakottaa sinut huutelemaan niin ihan miehetkin osaavat olla hiljaa ja huutelematta tuntemattomille.

[/quote]

Ongelmalta välttyy kun ei mene nykiin ja jos ei ole yhtä kaunis kuin videon nainen. Joten suomalaisen Perus Pirjon kannattaa ottaa ihan rauhallisesti ja vetää välillä happea.

[/quote]

Mistä sä tiedät?

Mulle ainakin kommentoitiin nuorempana kesätöissä esim: "aika pienet tissit sulla ja ihan pikkutytön kroppa", "jos oisin nuorempi, niin ottaisin sut", "annapas isille olutta *vink, vink*" jne, jne, jne, jne... Ja en taatusti työpaikan T-paidassani työvuorossa kerjännyt mitään kommentteja. Joskus 13-vuotiaana huudettiin "hyvät tissit". Se tuntui niin ällöltä ja nololta, että muistan sen vieläkin.

Vierailija
104/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:18"]

Tässäpä seksistinen kommentti. Tuolla videolla kävelevällä naisella on hyvät muodot.

t. m38

[/quote]

Mitä sitten? Pitääkö sille siis huudella?

Vierailija
105/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu lukee koko ketjua, mut näin btw, asiasta selvää ottaneena, suurin osa näistä miehistä oli valkoisia, mutta harva pääty videolle. Kaikki voi ite päätellä miksi (ja kyseessähän on amerikka...) googlatkaa vaikka.

Vierailija
106/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet on niin säälittäviä. Ja ihan oikeesti järjettömän tyhmiä, toivottavasti ette opeta samaa omille pojillenne.

Vierailija
107/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni video oli todella huolestuttava. Nuoret naiset joutuvat kuuntelemaan hyvin monenlaisten miesten seksistisiä kommentteja kulkiessaan kadulla. Siitä huolimatta, etteivät kommentit kiinnosta heitä lainkaan.  

Pahinta on, ettei osa miehistä tunnu millään lailla käsittävän, että jatkuvissa huomionosoituksissa on jotain sellaista, joka häiritsee kyseistä naista. He keskittyvät siihen, että heillä on oikeus huudella naiselle (naisille) ihan mitä tahansa.

Surullista ja pelottavaa.

Pahinta on, että kyseiselle näyttelijälle on tullut tappouhkauksia videon jälkeen. Eipä voi olla miettimättä, millaiset ihmiset uhkaavat kyseistä henkilöä.

Miehillä pitäisi olla vastaava huomauttelu- ja raiskausriski niskassaan koko ajan. Eipä naurattaisi pururadalla, kun puskissa väijyisi joku 180-kiloinen karvainen tyyppi, jota kiinnostaisi huudella miehille "totuuksia" heidän anatomiastaan. Toisinaan joku onnekas saisi kyseinen tyypin ihan fyysisesti kähmimään itseään ja pääsisi mahdollisesti kokemaan julmaa väkivaltaa eli raiskauksen. Oma suhtautuminen naisiin saattaisi muuttua tämän jälkeen.

Vierailija
108/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:23"]

Videon kommenttien mukaan monet eivät näe tässä mitään epämiellyttävää. Ok itsekin myönnän, että on suurempiakin ongelmia, joita naiset kohtaavat (esimerkiksi lähi-idässä). - Mutta silti. Mielestäni jokaisella kuuluisi olla oikeus kävellä rauhassa kaupungilla ilman, että joutuu kuuntelemaan huutelua. En ole koira, en kaipaa huutelujasi. On aivan eri asia tulla juttelemaan naiselle kuin huudella lihakimpaleelle. En tarvitse kommentteja ulkonäöstäni, koska en ole perse vaan persoona. - Monet eivät myöskään tajua, kuinka arkipäiväistä tälläinen huutelu on naisille. Se ei ole mukavaa, lähinnä vain epämiellyttävää & pelottavaa. Varsinkin kun tälläinen huutelu alkaa naisille ja tytöille hyvin nuoressa iässä. Haluatko itse, että 13-vuotiaalle tyttärellesi vanhat miehet huutelevat kadulla hänen kävellessä koulusta kotiin? - Enkö saa olla rauhassa, koska olen nainen? Onko ulkonäköni julkista omaisuutta?

[/quote]

Mikään laki ei kiellä sitä että joku tulee sinua vaikka iskemään. Tuolla ei ole ahdistelun kanssa mitään tekemistä

Vierailija
109/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:42"]

En jaksanu lukee koko ketjua, mut näin btw, asiasta selvää ottaneena, suurin osa näistä miehistä oli valkoisia, mutta harva pääty videolle. Kaikki voi ite päätellä miksi (ja kyseessähän on amerikka...) googlatkaa vaikka.

[/quote]

Tarkoitushakuisestihan saa kirjoittaa vaikka mitä. Mikseipä niitä valkoisia ei sitten näy videolla??

Pics or it didn't happen!

Vierailija
110/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:57"]

Mielestäni video oli todella huolestuttava. Nuoret naiset joutuvat kuuntelemaan hyvin monenlaisten miesten seksistisiä kommentteja kulkiessaan kadulla. Siitä huolimatta, etteivät kommentit kiinnosta heitä lainkaan.  

Pahinta on, ettei osa miehistä tunnu millään lailla käsittävän, että jatkuvissa huomionosoituksissa on jotain sellaista, joka häiritsee kyseistä naista. He keskittyvät siihen, että heillä on oikeus huudella naiselle (naisille) ihan mitä tahansa.

Surullista ja pelottavaa.

Pahinta on, että kyseiselle näyttelijälle on tullut tappouhkauksia videon jälkeen. Eipä voi olla miettimättä, millaiset ihmiset uhkaavat kyseistä henkilöä.

Miehillä pitäisi olla vastaava huomauttelu- ja raiskausriski niskassaan koko ajan. Eipä naurattaisi pururadalla, kun puskissa väijyisi joku 180-kiloinen karvainen tyyppi, jota kiinnostaisi huudella miehille "totuuksia" heidän anatomiastaan. Toisinaan joku onnekas saisi kyseinen tyypin ihan fyysisesti kähmimään itseään ja pääsisi mahdollisesti kokemaan julmaa väkivaltaa eli raiskauksen. Oma suhtautuminen naisiin saattaisi muuttua tämän jälkeen.

[/quote]

Höpö höpö!

Vierailija
111/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mies tuntuu kommentoivan kaikkiin viesteihin :'D säälittävä mies bongattu!

Vierailija
112/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Italiassa yhdessä kylässä kääntyivät kaikkien miesten päät kun ohitse kulki pitkähiuksinen nuori venäläisturisti, myös turkkilainen pitseriaukko (jolla vaimo) päät jääntyivät kuolaamaan naista, mutta nainen ei ollut yksin. Muitakin vastaavia kokemuksia on, kerran yksi vaalea pohjoismaalainen nainen sai aivan liian innokkaan ahdistelijan riesakseen hotellin aamupalalla ja toinen vaalea nainen oli miehensä kanssa kaupassa kun limainen joka kieltä puhuva kassamies alkoi leperrellä naiselle tämän miehen läsnäollessa!! pyysipä vielä naista ravintolaan kanssaan, vaikka nainen seisoi kassalla miehensä seurassa!! tämä on yksi uskomattomimmista ja huonoimmista iskuyrityksistä joita olen nähnyt. Itse en haluaisi koskaan esim. Turkkiin matkustaa, sieltä olen kuullut sellaisia tosijuttuja että vaaleiden naisten lisäksi on ahdisteltu jotain suomalaisia poikia että "hieman" menee yli tuollainen yli-innokkuus.

Vierailija
113/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia miehet aina luulee että naiset haluaa niitten iskuyrityksiä? Se ei oo imartelevaa, eikä haluttavaa. Ja vaikka kuinka naiset siitä sanoo niin miehet ei ymmärrä. Ainakaan ne tyhmimmät ei.

Vierailija
114/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on kyllä outo tapaus. Hollantilainen reportteri joutui vangituksi (joku taliban ryhmä) afghanistanissa ja hyväksikäytetyksi ennen kuin saatiin vapautettua. 

Tämä nainen kehui kuinka oli ihanaa tuntea olevansa nainen ja haluttu!! Tämä löytyy jos googlettaa.

Vierailija
115/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 01:48"]

Nainen on kyllä outo tapaus. Hollantilainen reportteri joutui vangituksi (joku taliban ryhmä) afghanistanissa ja hyväksikäytetyksi ennen kuin saatiin vapautettua. 

Tämä nainen kehui kuinka oli ihanaa tuntea olevansa nainen ja haluttu!! Tämä löytyy jos googlettaa.

[/quote]

Se riippuu hyväksikäyttäjästä. Valkoinen mies ei ole sopiva, mutta jos tumma ja mieluiten muslimi mies sen tekee, niin se on vallan ihanaa.

Vierailija
116/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos miehet, kun taas muistutitte miksi haluan pysyä teistä kaukana.

Vierailija
117/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:33"]

Kuitenkin Suomessa olevilta vaihtareita esim. Argentiinalaisilta, jenkeiltä, brasseilta saanut kuulla kuinka he tunsivat olleensa todella epäviehättäviä alussa Suomessa kun kukaan ei noteerannu heitä. Käytiin pitkiä keskusteluja kuubalaisen ja portugalilaisen tyttöjen  kanssa siitä miten heitä hdisti se, ettei heitä huomattu ja miehet olivat "kylmiä."

[/quote]

Olen itse kuullut samanlaisia kommentteja, moni ulkomaalainen on todella ihmeissään aluksi.

[/quote]

Joo, musta tuntuu, että tohon liittyy paljon se millaisessa ympäristössä kasvaa. Jos tottuu saamaan päivittäin vakuuttelua kauneudestaan ja söpöydestään (ei pelkästään pojilta vaan esim. äidiltä ja isältä, sukulaisilta jne) niin tulee orpo olo ilman. Portugalilainen ajatteli muuttuneensa yhtäkkiä rumaksi (ei kyllä viihtynyt muutenkaan, sanoi että ilmapiiri, pimeys ja ruoka olivat huonoja ja oli muutenkin vähän sellanen valittaja) ja koki suomalaisten miesten olevan töykeitä ihan ilkeyteen saakka. Esim. ei annettu kantoapua isojen matkalaukkujen kanssa, ei small-talkattu jne. toi koettiin epäkohteliaisuudeksi minkä itse koen vaan oman tilan kunnioittamiseksi. Kuulemma miehet olivat "totally unattractive" vielä siihen päälle, että en tiedä miksi niitä kehuja janosi jos kerran tarjonta ei miellyttänyt.

Mutta toisaalta, hänen suostuttelu mökkireissulla veneestä laiturille astumisessa ilman miehen tarjoamaan kättä (oltiin ihan wtf muut tässä) kesti kauan. Kuulemma piti olisi pitänyt olla urospuolinen henkilön tassu tukena, että hän uskaltaa astua puolen metrin matkan laiturille. Naiset eivät kelvanneet tähän. :D Nauratti suomalaisia ja pohjoismaalaisia tyttöjä.

[/quote]

Jaa. Itse olen suomalainen ja pidän osaa noista asioista normaalina Pohjoismaissa kyllä aina v*tuttaa se kun miehet näkeevät että on monta matkalaukkua esim. junasta ylös nostettavaksi ja mitä miehet tekevät no useimmat juoksevat karkuun vaan!!!! Kerrankin näin noin käyttäytyvän sian joka kulki ohitseni useita kertoja liukuportaita ylös alas naureskellen minulle ja laukuilleni!! ei voinut tarjota apua kun paikan ainoa hissi oli rikki!!!! että onpas hyvää ja kohteliasta käytöstä joo, naisen pitäisi olla yhtä vahva kuin mies ja jaksaa kaikki! Itse totuin kanssa Etelä-Euroopassa (ja muualla maailmalla) siihen että miehet kyllä auttavat sen verran että kysyvät saako nostaa laukun noin seitsemät raput ylös junaan ja tottakai suostuin kun usein myös pyytämättä autettiin. Ei tullut mieleenkään että apua olisi pitänyt pyytää saati kerjätä kuten täällä on tapana. Täällä Pohjoismaissa on naisen oltava niin helvetin vahva että jaksaa nostella laukkuja ympäri ämpäri ja sitten joku tollo tulee vielä viereen nauramaan!!!! En tosiaankaan edes halua ymmärtää mistä hitosta tämä piirre on tähän kulttuuriin tullut? onko se jokin viikinkiajan jäänne että kun ukot olivat maailmoja valloittamassa niin akkojen piti yksin pärjätä ja tehdä kaikki itse? no minä en ainakaan noinhalua elää enkä aio bodata itsestäni bodaria siksi että olisin yhtä vahva kuin miehet.

Kyllä Suomessa saa joskus tuntea itsensä ihan helvetin rumaksi naiseksi se on totta, olen helsinkiläinen ja itse en ole koskaan saanut Suomessa kehuja muilta kuin keski-ikäisiltä kuset housussa olevilta juoppomiehiltä ja pakolaismamuilta niinpä olenkin tullut siihen ehkä (vääräänkin) tulokseen etteivät suomalaiset miehet pidä minusta. Tosin baareissa en ole käynyt. Niin että ihmetelkää miehet siinä sitten miksi minulla ei ole koskaan ollut suomalaista miestä/poikaystävää, mitäs olette niin ujoja! Tämä on syynä, ujous on sekä hyvä että huono asia ihmissuhteiden kannalta erittäin huono asia. Kehuminen ja kuulumisten vaihtaminen on eri asia kuin limaiset ehdottelut, olisi ihan normaalia jutella avoimesti ihmisten kanssa tai ainakin ennen aikaan se oli vielä normaalia. Ei silti ihme että Suomessa on niin sulkeutunut kulttuuri kun tällaista on,  täältä puuttuu normaali smalltalk kulttuuri kokonaan ja puuttuu myös sellainen avoinmielinen ihmisiin tutustumiskulttuuri ilman viinaa.

Vierailija
118/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kulkee limaisen "hein" ja soveliaan "hein" raja?

Vierailija
119/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 22:25"]

Suuri osa miehistä ei pidä naisia ihmisinä. Tässäkin ketjussa se näkyy. Surullisempi juttu.

[/quote]

Suuri osa naisista ei pidä miehiä ihmisinä. Tässäkin ketjussa se näkyy. Surullisempi juttu.

Vierailija
120/195 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 02:03"]

Missä kulkee limaisen "hein" ja soveliaan "hein" raja?

[/quote]

Tässä selvä ero:

mies sanoo naiselle

"Hei, mitä kuuluu? hyvä päivä tänään ja kaunis sää!"

ja tässä limanuljaskan sanat >>

"Hei beibi!! kuis huiskii?;) hyvä perse ja isot tissit ooks tänään vapaa!!! läheks panee? meitsil on frendin auto lainas tuu messiin! ai sulla on mies no ei se haittaa lähe mun mukaan ja pidetään tää salaisuutena!! oo rohkee!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä