Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Videoitu nainen joutui sata kertaa ahdistelluksi kymmenen tunnin aikana

Vierailija
30.10.2014 |

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414638506310?ref=tf_iHSnytboksi&jako=1918078e79f1bdf9986eb6bd0b1526bd

Kyseinen nainen kulki siis Nykin katuja kymmenen tuntia. Tavallisesti pukeutunut, ei todellakaan näy mitään, kun kuitenkin naisia aina syytetään tästä "oma vika"-tyyliin.

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jatkuvana tuota "catcallingia" ei todellakaan ota kehuina, vaan se alkaa ahdistaa. Monissa maissa naiset joutuvat sitä kuulemaan joka päivä. Itse asuin Englannissa ja sielläkin tuo on epämiellyttävän yleistä. Ei sitä ihan oikeasti ota kehuna, kun pimeällä joku auto hidastaa, rullaa ikkunan alas ja sieltä huudetaan et hyvä perse haluisin panna! Tai kun kävelet työmaan ohi ja vislataan. Tai juokset kiireessä bussiin ja joku huikkaa "treenaa sitä persettä" tai "kivasti pomppii tissit".

Ei se ole kehumista. Juu mulla on kroppa ja ihan hyvännäköinenkin. Mutta mä olen ihminen, yksilö, enkä pelkkä lihakimpale.

Vierailija
42/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:41"]

39, kuuppa on ihan kuosissa. Varmistettu karmeiden hoitojen ja lääkityksen vuoksi psykiatrilta.

Entä sinun kuuppasi?

Niin arvelinkin.

Olisin täsmälleen samanlainen ihminen, kuin naista kommentoineen epämiellyttävät miehet.

[/quote]

En huutele naisille kadulla mitään. Mulle on ihan sama jos joku minusta vastenmielinen ihminen kommentoisi ulkonäköäni positiivisesti kadulla. Törkeitä ehdotuksia en hyväksy, mutta jos joku alkaa uhriutua täällä siitä, että Nykissä on joku kommentoinut kaunista naista kauniiksi tai kivaksi kadulla, niin olisiko ehkä parempi aika keksiä jotain parempaa tekemistä?

Painotan siis että törkeät kommentit ovat törkeitä ja seuraaminen menee jo todella yli.

Feministien mielestä naisia ei saisi enää lähestyä yksikään tavallinen tai jopa rumahko mies millään tavalla, ja täällä ulvotaan kuorossa, kun joku on niin Nykissä sattunut tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:46"]

Pitkään jatkuvana tuota "catcallingia" ei todellakaan ota kehuina, vaan se alkaa ahdistaa. Monissa maissa naiset joutuvat sitä kuulemaan joka päivä. Itse asuin Englannissa ja sielläkin tuo on epämiellyttävän yleistä. Ei sitä ihan oikeasti ota kehuna, kun pimeällä joku auto hidastaa, rullaa ikkunan alas ja sieltä huudetaan et hyvä perse haluisin panna! Tai kun kävelet työmaan ohi ja vislataan. Tai juokset kiireessä bussiin ja joku huikkaa "treenaa sitä persettä" tai "kivasti pomppii tissit".

Ei se ole kehumista. Juu mulla on kroppa ja ihan hyvännäköinenkin. Mutta mä olen ihminen, yksilö, enkä pelkkä lihakimpale.

[/quote]

Entäs "Wow!", "Nice!" tai "Beautiful". Mitään ei saisi sanoa? Tissien ja perseen kommentointi on jo hieman törkeää.

Vierailija
44/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua inhotti tuon naisen puolesta hyvinkin paljon, vaikka monien mielestä kommentointi oli viatonta. Ainakin tuossa koosteessa oli hyvin paljon kommenttia, jossa suorastaan vaadittiin naiselta jotakin, hymyä tai keskustelua vähintäänkin. Millä oikeudella? Jos hän olisi vastannut jotain, olisivat tyypit roikkuneet kannoilla vieläkin pidempään.

Ja nainen sanoi, että häntä on myös kourittu kadulla. Kauheita miehiä.

Vierailija
45/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää taitaa olla kauniiden naisten ongelma. Tai sitten mulla on käynyn tuuri, kun en oo koskaan tommoseen törmänny.

Oon varmaan huono nainen, mutta olisin imarreltu, jos mua kehuttais kadulla tai vislattaisiin perään. Näillä kauniilla naisilla se ilmeisesti on niin jatkuvaa, että alkaa jo ärsyttään.

Vierailija
46/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 19:11"]

Suosittelen ihmisille matkustamista, niin tajuatte että tämä ei todellakaan ole mikään ongelma Suomessa. Käykää vaikka Intiassa, siellä oikeasti käydään suoraan tisseihin kiinni. Suomessa oikeasti on jo ihmeellistä, että naapuri jonka olet tuntenut 20 vuotta tervehtii.

[/quote]

Mihin tämä kommenttisi liittyy? Koska Intiassa käydään naisiin käsiksi kadulla, niin Suomessa ei saa katsoa New Yorkissa tehtyä videota ja kommentoida sitä?

Tuntuu, että suomalaisia miehiä nyt erityisesti vituttaa, koska he haluaisivat huudella kadulla naisille ja nyt heidän fantasiansa teilataan täysin!

Vierailija
47/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tästä on muuten tulossa rasismikohu, heh heh. Videon tekijä yrittää epätoivoisesti valehdella ja selitellä kuinka siellä oli valkoisiakin, mutta tuli roska linssiin ja jotenkin niitä ei saatu teknisten ongelmien takia tallennettua.

Suht huvittavaa, tottakai on olemassa ääliöitä olipa ihonväri mikä hyvänsä, mutta kyllä tuollainen machopelleily sun muu spedeily on vaan yleisempää joillakin.

Vierailija
48/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai naisia saa lähestyä, jos tilanne on sopiva.

Unohda turha ja täysin asiaton feministikommentti jutusta, koska et ymmärrä sanan merkistystä.

Kyse oli nyt huutelusta ohi kävelevälle naiselle, joka ei tuntunut arvostavan tilannetta lainkaan.

Vierailija
49/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä näitä puolustelijoita, "viatonta kehumista jne." Millä oikeudella kukaan luulee että voi huudella perääni kadulla tai arvostella ulkonäköäni? Vaikka huutelisikin kaunista tms. niin en silti kaipaa mitään arvioita itsestäni kadulla kävellessäni. Ja jotkut käyttäytyvät kuin miehillä olisi joku pakko sekä oikeus huudella naisille. Ei ole. Jos sinulla ei ole sairautta mikä pakottaa sinut huutelemaan niin ihan miehetkin osaavat olla hiljaa ja huutelematta tuntemattomille.

Vierailija
50/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi viime kesänä töistä tullessa kylkeeni liimautui ihan tavallinen suomalaismies, joka alkoi ensin ehdotella ja kun sanoin että olen varattu, eikä kiinnosta, niin jatkoi seuraamista. Nopeutin askeleita ja mies pysyi mukana ja haukkui minua "vitun koppavaksi huoraksi". Lopulta lähdin juoksemaan ja siinä vaiheessa päihtyneen oloinen mies jäi jälkeen. 

Bussissa on istuttu viereen ja alettu udella olenko vapaa vai varattu. Utelija oli suomalainen laitapuolenkulkija, mutta tilanne oli uhkaava, sillä hän ei hyväksynyt sitä että jätän vastaamatta.

Uimarannalla oli useampaan kertaan itsensäpaljastelijoita, toinen tuppautui alasti seisomaan rantapyyhkeeni viereen sillä välin kun kävin uimassa. Kello oli vasta 7 aamulla ja olin yleisellä uimarannalla ennen töihinlähtöä. 

Töissä (hotellin respa) kommentoidaan todella usein asiattomasti, sekä suomalaisten että ulkomaalaisten taholta. Ne kaikki on jo oppinut ohittamaan. Kerran vaan mieskollega sanoi sivusta kuunnellessaan osuvasti, että hänen kärsivällisyytensä ei kestäisi naisena elämistä.

Vierailija
51/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:07"]

En nyt ymmärrä näitä puolustelijoita, "viatonta kehumista jne." Millä oikeudella kukaan luulee että voi huudella perääni kadulla tai arvostella ulkonäköäni? Vaikka huutelisikin kaunista tms. niin en silti kaipaa mitään arvioita itsestäni kadulla kävellessäni. Ja jotkut käyttäytyvät kuin miehillä olisi joku pakko sekä oikeus huudella naisille. Ei ole. Jos sinulla ei ole sairautta mikä pakottaa sinut huutelemaan niin ihan miehetkin osaavat olla hiljaa ja huutelematta tuntemattomille.

[/quote]

Ongelmalta välttyy kun ei mene nykiin ja jos ei ole yhtä kaunis kuin videon nainen. Joten suomalaisen Perus Pirjon kannattaa ottaa ihan rauhallisesti ja vetää välillä happea.

Vierailija
52/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomessa saa kaduilla suht rauhassa kulkea, lähinnä juopot vaan huutelee ja mamut joskus tulevat juttelemaan. Perus suomimiehet eivät pahemmin kontaktia ota, muuta kuin baareissa. Johtunee kulttuurista. Ja erittäin hyvä näin, ahdistavaa se olisi jos jatkuvasti olisi joku iskemässä.

Vierailija
53/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:44"]

No onhan tuo nyt inhottavaa, jos joku tuntematon vaan seuraa sua minuuttikaupalla sanomatta mitään! Joku hyypiö!

Muutenkin tuo huutelu voi käydä todella hermoon, jos se on jatkuvaa. Alkoi harmittaa tuon naisen puolesta. 

Nainen oli vielä kovin tavanomaisesti pukeutunut, eikä pukeutumisellaan edes mitenkään hakenut huomiota.

[/quote]

Paitsi että oli pukeutunut kurvit paljastaviin vaatteisiin. Olisi pukeutunut säädyllisemmin ja löysiin vaatteisiin, hiukset kiinni ja ei olisi kävellyt yksin, niin olisi saanutkin ehkä olla rauhassa. Nyt saa syyttää vain itseään.

Vierailija
54/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:09"]

Viimeksi viime kesänä töistä tullessa kylkeeni liimautui ihan tavallinen suomalaismies, joka alkoi ensin ehdotella ja kun sanoin että olen varattu, eikä kiinnosta, niin jatkoi seuraamista. Nopeutin askeleita ja mies pysyi mukana ja haukkui minua "vitun koppavaksi huoraksi". Lopulta lähdin juoksemaan ja siinä vaiheessa päihtyneen oloinen mies jäi jälkeen. 

Bussissa on istuttu viereen ja alettu udella olenko vapaa vai varattu. Utelija oli suomalainen laitapuolenkulkija, mutta tilanne oli uhkaava, sillä hän ei hyväksynyt sitä että jätän vastaamatta.

Uimarannalla oli useampaan kertaan itsensäpaljastelijoita, toinen tuppautui alasti seisomaan rantapyyhkeeni viereen sillä välin kun kävin uimassa. Kello oli vasta 7 aamulla ja olin yleisellä uimarannalla ennen töihinlähtöä. 

Töissä (hotellin respa) kommentoidaan todella usein asiattomasti, sekä suomalaisten että ulkomaalaisten taholta. Ne kaikki on jo oppinut ohittamaan. Kerran vaan mieskollega sanoi sivusta kuunnellessaan osuvasti, että hänen kärsivällisyytensä ei kestäisi naisena elämistä.

[/quote]

Ikävä homma tuollainen ahdistelu. Miesten ongelma monesti ventovieraiden ja juopuneiden kanssa on väkivallan uhka, ollaan agressiivisia, joku voi käydä käsiksi. Minua on esimerkiksi lyöty nyrkillä päähän takaapäin, kun olin kävelemässä juna-asemalle.

Meidän lähikaupassakin vähän väliä joku juoppo sekoilee, jotkut heistä on ihan helvetin agressiivisia. Ovat joutuneet vartijan palkkaamaan ruuhka-aikoihin, että tilanne rauhoittuisi. Valitettavasti kaikenmaailman ääliöitä on olemassa, tuskin niiltä voi kokonaan välttyä, ei ainakaan pk-seudulla.

Vierailija
55/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä seksistinen kommentti. Tuolla videolla kävelevällä naisella on hyvät muodot.

t. m38

Vierailija
56/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.upworthy.com/a-french-film-showing-men-what-being-a-woman-feels-like-kinda

Ranskassa tehty video, jossa sukupuolten asetelmat käännetty nurinpäin. Mielenkiintoinen.

Vierailija
57/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 18:44"]

No onhan tuo nyt inhottavaa, jos joku tuntematon vaan seuraa sua minuuttikaupalla sanomatta mitään! Joku hyypiö!

Muutenkin tuo huutelu voi käydä todella hermoon, jos se on jatkuvaa. Alkoi harmittaa tuon naisen puolesta. 

Nainen oli vielä kovin tavanomaisesti pukeutunut, eikä pukeutumisellaan edes mitenkään hakenut huomiota.

[/quote]

Paitsi että oli pukeutunut kurvit paljastaviin vaatteisiin. Olisi pukeutunut säädyllisemmin ja löysiin vaatteisiin, hiukset kiinni ja ei olisi kävellyt yksin, niin olisi saanutkin ehkä olla rauhassa. Nyt saa syyttää vain itseään.
[/quote]

Palstamusu saapui paikalle.

Vierailija
58/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ihmisille matkustamista, niin tajuatte että tämä ei todellakaan ole mikään ongelma Suomessa. Käykää vaikka Intiassa, siellä oikeasti käydään suoraan tisseihin kiinni. Suomessa oikeasti on jo ihmeellistä, että naapuri jonka olet tuntenut 20 vuotta tervehtii.

[/quote]

Tavallinen tervehtiminen on aivan eri asia kuin videolla kuvatut "cat call" tilanteet. Ja kylla seksuaalinen hairinta on ongelmana myos Suomessa, ei vain ja ainoastaan ulkomailla. Olen itse asunut niin Latinalaisessa Amerikassa kuin Aasiassa ja myos New Yorkissa toideni vuoksi ja kohdannut videon esineellistavaa suhtautumiseta siella mutta myos Suomessa. Aasiassa tilanne oli vahiten selva silla en usein ymmartanyt paikallista kielta. 

Suomessa hairintaa kokee erityisesti nuoret naiset, itsekin paljon silloin 15-19 vuotiaana ja lahes aina 40-50 vuotiaiden (tai vanhempien) osalta. Tilanteet eivat koskaan ole mukavia naiselle, lahinna ne ovat tuollaista eraanlaista vallankayttoa mita jotkut miehet harjoittavat.

Vierailija
59/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsuna saa kokea vähän väliä lääppimistä ja ahdistelua. Miespotilaat puristelevat, arvostelevat hyvin yksityiskohtaisesti ulkonäköä, ehdottelevat suoraan ja utelevat henkilökohtaisia asioita parisuhteesta tai seksistä. Se on työssäni niin normaalia, että jos jokaisesta häirinnästä tekisi ilmoituksen, niin ei muuta ehtisi tekemäänkään!

Mieshoitajille tilanne on helpompi ja ovat sen itsekin myöntäneet. Hekään eivät kuitenkaan säästy päihtyneiden miesten väkivallalta, etenkään ensiavussa.

Vierailija
60/195 |
30.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 20:23"]

[/quote]

Tavallinen tervehtiminen on aivan eri asia kuin videolla kuvatut "cat call" tilanteet. Ja kylla seksuaalinen hairinta on ongelmana myos Suomessa, ei vain ja ainoastaan ulkomailla. Olen itse asunut niin Latinalaisessa Amerikassa kuin Aasiassa ja myos New Yorkissa toideni vuoksi ja kohdannut videon esineellistavaa suhtautumiseta siella mutta myos Suomessa. Aasiassa tilanne oli vahiten selva silla en usein ymmartanyt paikallista kielta. 

Suomessa hairintaa kokee erityisesti nuoret naiset, itsekin paljon silloin 15-19 vuotiaana ja lahes aina 40-50 vuotiaiden (tai vanhempien) osalta. Tilanteet eivat koskaan ole mukavia naiselle, lahinna ne ovat tuollaista eraanlaista vallankayttoa mita jotkut miehet harjoittavat.

[/quote]

Ei Suomessa ole mitään ongelmaa, pelkkää räyhäfeministien fantasiaa. Ongelma on päinvastainen, kuulen sitä päivittäin naisilta, moni heistä on pettynyt kun miehet eivät lähesty tai huomaa heitä mitenkään. Tämä syö monia naisia tosi pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi