Sanna Ukkola: Juho sai kannabiksesta psykoosin, josta ei koskaan toipunut
Kiitos Sanna tästä kolumnista. Siitä että yhteiskunnan pitää kuitenkin suojella kansalaisiaan.
Kannabis ei saa olla uusi Veikkaus joka pistää uhkapeliautomaatit kaikkiin julkisiin tiloihin, ja joka vääryys aletaan pikku hiljaa tunnustamaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b156b728-1999-4b9e-be4d-7ba1bfd15210
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen jengi leimaa kaikki kannabiksen käyttäjät hörhöiksi ketkä ei ota vastuuta elämästään, minäpä tunnen enemmän käyttäjiä jotka käyvät töissä ja ovat perheellisiä, toiset vetää viinaa ja toiset pössyttelee. Eivät ole kumpikaan toisiaan parempia.
Luuletko että kaikki töissäkäyvät on hyviä ihmisiä jotka ottaa vastuuta elämästä(än)?
Ei vaan jengi niputtaa käyttäjät työttömiksi. Kaikki tuntemani kannabiksen käyttäjät ovat töissä, löytyy palopelastajia, kehonrakentajaa, urheiluvalmentajaa sekä nuoriso-ohjaajaa, käytöstä huolimatta ovat kaikki ihan tervejärkisiä ja kykenevät normaaliin kanssakäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti nämä kannabismyönteiset eivät ole nähneet oman läheisensä tai vaikka lapsensa elämän muuttuvan kannabiksen käytön myötä. Se on niin surullista. Itse olen menettänyt lapseni sinne maailmaan ja on sydäntäraastavaa nähdä muutokset omassa lapsessa joka ennen on ollut elämänmyönteinen ja rakastava, välittävä lapsi. Nyt on vain välinpitämättömyyttä ja tyhjyyttä. Itken asiaa joka päivä.
Ikävä kuulla että oma kokemuksesi on tuo. Kaikillehan ei kannabis sovi, minulle ei sovi viina koska suvussa on taipumusta alkaa rähisemään ja perheväkivaltaakin on ollut. Kaikki tietenkin kiitos alkoholin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää Juho oikeasti Enbuske?
Samaahan se Perjantai - dokkarissa esiintynyt Viroon muuttanut entinen opettaja Sirkkakin sanoi, jos on alttius niin psykoosi on riskinä.
Mielisairaat Vihreät ideat, taas yksi uusi esimerkki.
Kyllä myös alkoholin olen nähnyt aiheuttavan paljon surua ja murhetta, rikkoutuneita perheitä, mielenterveysongelmia, rahaongelmia jopa sairautta ja kuolemia. Siksi itse toivoisin päättäjien kannustavan nuoria päihteettömään elämään ja siitä löytyvään iloon ja tasapainoon.
Kaikki, mikä kannustaa millään tavalla päihteiden käyttöön on tuomittavaa. Se on vaan fakta, että mikä tahansa päihdyttävä aine on haitaksi aivoille ja elimistölle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä myös alkoholin olen nähnyt aiheuttavan paljon surua ja murhetta, rikkoutuneita perheitä, mielenterveysongelmia, rahaongelmia jopa sairautta ja kuolemia. Siksi itse toivoisin päättäjien kannustavan nuoria päihteettömään elämään ja siitä löytyvään iloon ja tasapainoon.
On hyvä muistaa että on ihmisiä joille iloinen ja tasapainoinen elämä on utopiaa ja "Elämä on parasta huumetta!" silkkaa vittuilua.
Nuorempana tunsin mm. veljesparin, suht sekaisin olevan, joiden lapsuus loppui piileskelyyn sohvan takana sen jälkeen kun perheen pää oli deliriumissa haulikoinut äidin, sen jälkeen lastenkotia yms. Tällaisille ihmisille on yksi ja sama onko jotain pilveä saatavilla, ei sillä turruteta vanhoja ongelmia ja aiheuta uusia niin tehokkaasti kuin alkoholilla ja muilla aineilla.
En tunne ketään, joka olisi saanut kannabispsykoosin, tiedän toki että niitä on. Mutta läheltä olen seurannut muutaman henkilön alkoholipsykoosia, se on aika karmeaa. Puhutaan pikku-ukoille, ollaan agressiivisia ja lopulta lepositeissä pari viikkoa. Sitten pois hoidosta ja sama viinarumba jatkuu, päivästä toiseen, kunnes elimistö ei lopulta kestä. Hidasta itsemurhaa ja Suomessa yllättävän yleistä.
Onko jossain todistettu tuosta kannabiksen ja psykoosin yhteydestä?
En jaksa etsiä itse nyt.
Kaikki tarinat missä psykoosiin menty on alla jo ties mitä .
Todennäköisesti nämä kannabismyönteiset eivät ole nähneet oman läheisensä tai vaikka lapsensa elämän muuttuvan kannabiksen käytön myötä. Se on niin surullista. Itse olen menettänyt lapseni sinne maailmaan ja on sydäntäraastavaa nähdä muutokset omassa lapsessa joka ennen on ollut elämänmyönteinen ja rakastava, välittävä lapsi. Nyt on vain välinpitämättömyyttä ja tyhjyyttä. Itken asiaa joka päivä.