Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Kirppari, tokmanni, lidl, lindex, prisma, citymarket ja kappahl.
Rintaliivit: Passionata/Zalando tai Lindex
Alushousut: Lindex tai HM
Vaatteet: Relove, Other Stories, Arket, Filippa K, A.P.C, Second Female, By Malina, Vestiaire Collective (2nd hand nettikauppa), tori.fi
Sportti: Outnorth-nettikauppa, HM, Filippa K
Tilaan lähes kaiken nettikaupoista, mutta joskus pyörähdän Helsingin second hand -putiikeissa ja Uffissakin silloin tällöin.
N40
Mutta mistä löytäisin naisellia mekkoja eikä kolttuja, joita kaupat pullistelee.
Enimmäkseen Emmystä ja vähän käytetystä. Jonkin verran myös tavan kirppareilta. Hyväkuntoisia naisetenvaatteita kyllä riittää niissä.
Ei täällä maalla muut myy vaatteita kuin Halpahalli. Oli täällä vaateliikekin, mutta se lopetti jo vuosia sitten. S-kaupasta taitaa saada sukkia.
Siistejä työvaatteita ostan Your Facesta ja jonkin verran Marimekolta. Koska jalkani ovat isot, ostan kenkiä Sieviltä.
Cubus on myös hyvä. En huomannut, että kukaan olisi maininnut. Itse olen löytänyt sieltä hyvin housuja ja paitoja.
Nettikaupasta, esim. Gudrun Sjöden, Marie, Zalando, Nanso, Ratia. Ompelen myös paljon itse vaatteita, kankaat tilaan nettikaupoista. Parhaita ja edullisimpia kankaita saa Saksasta ja Virosta (Karnaluks).
Isokokoisena ostan vaatteita postimyynnin kautta Cellbesiltä, Ellokselta ja Klingeliltä. Kaupoista Prisma ja Nanson outlet. Rintaliivit ja kengät Citymarket ja Halonen.
Zalandolta ostan kaikki vaatteeni
Se ostospaikka on kyllä viime aikoina muuttunut tosi paljon. Vielä jotain 5 vuotta sitten kävin Sokoksella, Stockmannilla ja keskustan pikkuliikkeissä. Ennen koronaa jo aloin ostaa enemmän marketista, kun niihin alkoi tulla myös siistejä työvaatteita ja kotimaisia merkkejä, ja aloin myös tilata jonkin verran netistä (Ellos, HM). Koronan aikana tilasin netistä tosi monista eri kaupoista. Nyt olen huomannut että edelleen tilaan mielelläni netistä ja jonkin verran ostan marketista.
Mutta mihinkään tavarataloihin tai keskustan pikkuliikkeisiin ei ole tullut mieleen lähteä, kun en muutenkaan ole käynyt Helsingin keskustassa sen jälkeen kun sain etätyön.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä löytäisin naisellia mekkoja eikä kolttuja, joita kaupat pullistelee.
Netistä. Kokeile Ellos, Klingel, Sokos.fi. Ovat osoittautuneet luotettavaksi.
Alusvaatteet Miss Mary of Sweden. Lempparit olleet tänä kesänä coolmaxista valmistetut, jotka alentaa ihon pinnan kokemaa lämpötilaa 2 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Siistejä työvaatteita ostan Your Facesta ja jonkin verran Marimekolta. Koska jalkani ovat isot, ostan kenkiä Sieviltä.
Sievishopista minäkin tilaan. Mutta valikoima on aika suppea. Isoja kokoja ja erilaisia lestin leveyksiä on myös Klingelillä.
Uhana, Max mara, Marimekko, Zara, passionata. Sokos ja Stockmann on ihan pilalla vaatteiden osalta. Jääneet jälkeen kaikessa. Joka paikassa on rytkyjä ja lumppua. Kertakäyttö muoti ei kiinnosta enkä sitä osta. Vaikea on löytää hyviä ja kauniita vaatteita. Urheiluvaatteet niitä saa hyvin ja ostan niitä Peak performance, nike ym
Stockalta, Mujista ja second-handkaupoista sekä ulkomailta. Aika monta hyvää vaatetta Facebookin kierrätysryhmistä.
Kirpputorit. Uutena olen viimeksi ostanut Globe Hopelta, Uniqlosta, Lindexiltä, Cubuksesta, Indiskasta. Koronan jälkeen on tullut osteltua taas enemmän.
Moni kiva vaatekauppa on lopettanut. Nykyään tilaan netistä enimmäkseen, en ehdi kauppoja kiertämään, vaikka siitä tykkäisin. On spesiaali elämäntilanne, haastava. Alusvaatteita, sukkia ja sukkahousuja ostan ruokareissuilla Prismasta, Lidlistä ja Cittarista. Pyrin hommaamaan aleversioita. Koronan aikana on kovin vähän mitään tilaisuuksia missään. Viime kesänä ostin ekologisia mekkoja pari kipaletta Nudgesta, ja jotakin olen ostanut Noshin alesta verkosta. Fiftarivaatteita alesta, verkosta. Mutta vähäistä on vaatteiden osto ollut, käytän vanhoja pois. Jotenkin koronan myötä tässä on vallannut apatia alaa, toki haastava elämäntilanne vaikuttaa, joten ei ole vaatteet kovin paljon kiinnostaneet. Ekologiset, kestävät, monikäyttöiset vaatteet ja korjattavat kengät kiinnostavat. Värikäs, iloinen vaate innostaa minua. Musta, ruskea ja valkoinen ei. Pintamuoti ei kiinnosta laisinkaan, eikä ole tarvetta näyttää tyttärien ikäiseltä.