Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Olkaa tosiaan varuillaan ton Zalandon kanssa. Alet täyttä huuhaata. Olin tilannut esim. mekon normaalihinnalla ja nyt oli alessa nostettu hintaa kolmellakympillä(!) ja oli alessa kalliimpi mitä olin ite maksanut mekosta ennen ns. alennusta. Aloin katsomaan muitakin vaatteita ja ottaa mun suosikiksi merkkaamista vaatteista/hinnoista kuvakaappauksia. Tää sama törkeä hintojen nosto ennen alea ihan yleinen käytäntö kyseises lafkas. Eli huijataan asiakas uskomaan että nyt tekee hyvät kaupat ja tuote ollut alunperin normaalihinnalla jopa halvempi! Samoin multa poistui myös laskuvaihtoehto, vaikka aina maksanut laskut ajallaan ja palautukset hoitanut sääntöjen mukaan.
Varustelekasta on tullut vaatteita hankittua.
Viimeisimmät kengät ostin pienen ketjun kenkäkaupasta. Viimeisin vaate on Klo designin omasta liikkeestä. Viimeisin hattu pienestä yksityisestä hattukaupasta. Olen pienituloinen, mutta en voi sietää markettityylisiä vaatteita, jotka joka kaupassa näyttää samanmallisilta ja samanvärisiltä senhetkisen vuodenajan muotimääritelmän mukaisesti.
Viimeisimmät ostokset syyskuulta Makialta (samettihousut) ja Gauharilta (mekko, second hand). Novestan tennarit muistaakseni Asokselta.
Mikä on keski-ikäinen? Yli 30-vuotias? Oon 32, mutta tykkään sellasesta siististä, ajattomasta tyylistä, jota ehkä hiukan vanhemmatkin naiset käyttää.
Ostan H&M:sta, Prismasta, Espritiltä, Lindexiltä... ihan perus ketjuista useimmiten. Paljon myös kirpputoreilta. Kenkiä oon löytänyt Haloselta. Haluisin suosia kotimaista, mutta kotimaisen vaatteiden mitoitus ei oikein sovi mulle. Olen lyhyehkö ja pienikokoinen.
Samaa mieltä, että surkeaa, kertakäyttöistä kamaa kaikki kaupat täynnä. Jos katsoo jotain kalliimpien brändien vaatteita, niin tyyli on monesti liian persoonallinen/trendikäs (=eli ei kestä aikaa) tai sitten logot on isosti näkyvillä. Turhauttavaa.
Mytheresa.com:sta, Allessandro Dutti, Max Mara, Rils, NP Housukauppa, Funky Lady, Kapteenska. Onhan noita...
Ohis vaan. En ymmärrä miten vielä ollaan siinä pisteessä että vastuullisuus vaatekaupassa on täyttä utopiaa. Koska massoille se on juuri sitä. Vaatekaupassa tulisi ottaa kovat keinot käyttöön. Kierrätetty polyamidi jne, mitä p...k aa.
Marimekko, zara, veromoda, Tokmanni, hm, indiska. Netistä zalando on oikein hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa tosiaan varuillaan ton Zalandon kanssa. Alet täyttä huuhaata. Olin tilannut esim. mekon normaalihinnalla ja nyt oli alessa nostettu hintaa kolmellakympillä(!) ja oli alessa kalliimpi mitä olin ite maksanut mekosta ennen ns. alennusta.
Joo tuo on valitettavan yleistä. Normaalisti kyse on siitä että tuotteen ovh-hinta on vaikkapa 200€ mutta sitä on myyty alusta alkaen 150€-kampanjahintaan.
Sitten tulee joku koko valikoiman kattava -20% kaikesta-tarjous mutta tämä alennus lasketaankin ovh-hinnasta eli tuote maksaakin nyt 160€ kun alen aikana kampanjat eivät ole enää voimassa
Tulin itse juuri täydentäneeksi omaa ja lasten vaatekaappia kun Bootzilla on "-20% kaikista jo alennetuista tuotteista"- kampanja jossa se alennus annetaan jo alennetusta hinnasta.
Kun alkuperäisestä ovh-hinnasta on ensin laskettu -70% alennus ja siitä saa vielä -20% niin jopa kalliimmat merkkituotteet ovat järkevissä hinnoissa mikäli koko ja malli vain sattuvat sopimaan.
Voisko joku selittää, miksi nettikauppatilauksien palautukset on niin ympäristöä kuluttavaa? Mitä siinä kuluu?
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku selittää, miksi nettikauppatilauksien palautukset on niin ympäristöä kuluttavaa? Mitä siinä kuluu?
No ajeleehan ne vaatteet siinä kuljetuksessa eestaas ihan turhaan. Tai sinänsä turhaan, jos tilaaja on epävarma koosta tai tilailee runsaasti aikomuksenaan palauttaa joka kerta ylimääräiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ajeleehan ne vaatteet siinä kuljetuksessa eestaas ihan turhaan. Tai sinänsä turhaan, jos tilaaja on epävarma koosta tai tilailee runsaasti aikomuksenaan palauttaa joka kerta ylimääräiset.
Niin, ja tietenkin, jos kokeiltu vaate palautuksen jälkeen joutuu roskiin, niin se on tietenkin ihan valtavaa tuhlausta.
Vero Moda, Vila, Yourface. Joskus vielä joku perusvaate löytyy H&M, mutta harvemmin. Kenkiä ehdin ostaa, ennen kun ”kaikki” suljettiin. Ei tarvii hetkeen miettiä.
Kirppareilta suurimman osan, Zizzin alennusmyynneistä jotain. Täytyy olla vähintään -70 että ostan jotain uutena
Luhta outleteista löytää pätevää vaatetta työpukeutumiseen. Luhta outlettien valikoimaan kuuluu siis ulkoiluvaatteiden lisäksi ihan tavallisia vaatetta toimistopukeutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on keski-ikäinen? Yli 30-vuotias? Oon 32, mutta tykkään sellasesta siististä, ajattomasta tyylistä, jota ehkä hiukan vanhemmatkin naiset käyttää.
Ostan H&M:sta, Prismasta, Espritiltä, Lindexiltä... ihan perus ketjuista useimmiten. Paljon myös kirpputoreilta. Kenkiä oon löytänyt Haloselta. Haluisin suosia kotimaista, mutta kotimaisen vaatteiden mitoitus ei oikein sovi mulle. Olen lyhyehkö ja pienikokoinen.Samaa mieltä, että surkeaa, kertakäyttöistä kamaa kaikki kaupat täynnä. Jos katsoo jotain kalliimpien brändien vaatteita, niin tyyli on monesti liian persoonallinen/trendikäs (=eli ei kestä aikaa) tai sitten logot on isosti näkyvillä. Turhauttavaa.
Keski-ikäinen on 40v. ylöspäin.
Esprit, Vila, Mango, Sand, Zara, Cubus, Gant
Ei oo enää kunnon vaatteita . Kierrätys ja kiina.