Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
321/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen on keski-ikäinen?

Olen mies 46v ja ostan samoista kaupoista kuin muutkin nuoret.

Vierailija
322/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni, Citymarket, Prisma ja joskus Lidl. Ei ole varaa ostaa kalliita kuteita.

Nii-i. Ei ole varaa ostaa verkkokaupan tarjouksesta 60€ hintaista laatutotetta joka näyttäisi tyylikkäältä ja kestäisi 10v käyttöä eli 6€/vuosi.

Sen sijaan on varaa ostaa 40€ hintainen halpahallin rätti joka näyttää jo uutena halvalta ja kelpaa puolen vuoden käytön jälkeen enää rätiksi vessan lattian pesuun eli 80€/vuosi.

Sitten köyhä taas ihmettelee miksi olen köyhä vaikka "säästän" koko ajan ihan hirveesti ostamalla luokatonta skeidaa. Halavalla.

En todellakaan laita 60 Euroa "laatutuotteeseen" jos saan Lidlistä 15 Eurolla hyvät farkut jotka kestävät vuosikausia. Tällä hetkelläkin omistan kahdet Lidlin farkut jotka näyttävät lähes uusilta vaikka ovat 5-7vuotta vanhat. En myöskään tuhlaa 40 Euroa "halpahallin rätteihin". Niitä sinun mielestäsi rättejä saa ihan parilla kympilläkin. Koskaan ei ole minulla edulliset vaatteet hajonneet vuoden käytön jälkeen.

Viime talvena säästin rahaa hieman kalliimpiin ns. kitkakenkiin. Maksoin niistä itseni kipeäksi... kirjaimellisesti. Liukastuin ja kaaduin näillä kengillä ja jalkani murtui kahdesta eri kohdasta. Vietin kevään kipsi jalassa ja kirosin näitä kenkiä joita en ikinä enää tule käyttämään liukkaalla kelillä. 6 vuotta sitten ostamani Citymarketin halpissaappaat ovat vähemmän liukkaat kuin nämä kalliit erikoiskengät ja kyllä, ne ovat edelleen hyväkuntoiset. SHOCK! 😯

Halvalla saa myös hyviä tuotteita kunhan osaa etsiä. Snobien mielestä tietenkään mikään halpakaupan vaate ei kelpaa koska "ou mai gaad mä en ikinä käyttäis halpoja rytkyjä mä haluun vaan merkkituotteita".

Mulle meinasi käydä noin Sievin talvikenkien kanssa. Liukkaampia kenkiä saa hakea. Semmosta suomalaista laatua meillä.

Sen koommin en ole niiden kenkiä edes katsonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni, Citymarket, Prisma ja joskus Lidl. Ei ole varaa ostaa kalliita kuteita.

Nii-i. Ei ole varaa ostaa verkkokaupan tarjouksesta 60€ hintaista laatutotetta joka näyttäisi tyylikkäältä ja kestäisi 10v käyttöä eli 6€/vuosi.

Sen sijaan on varaa ostaa 40€ hintainen halpahallin rätti joka näyttää jo uutena halvalta ja kelpaa puolen vuoden käytön jälkeen enää rätiksi vessan lattian pesuun eli 80€/vuosi.

Sitten köyhä taas ihmettelee miksi olen köyhä vaikka "säästän" koko ajan ihan hirveesti ostamalla luokatonta skeidaa. Halavalla.

En todellakaan laita 60 Euroa "laatutuotteeseen" jos saan Lidlistä 15 Eurolla hyvät farkut jotka kestävät vuosikausia. Tällä hetkelläkin omistan kahdet Lidlin farkut jotka näyttävät lähes uusilta vaikka ovat 5-7vuotta vanhat. En myöskään tuhlaa 40 Euroa "halpahallin rätteihin". Niitä sinun mielestäsi rättejä saa ihan parilla kympilläkin. Koskaan ei ole minulla edulliset vaatteet hajonneet vuoden käytön jälkeen.

Viime talvena säästin rahaa hieman kalliimpiin ns. kitkakenkiin. Maksoin niistä itseni kipeäksi... kirjaimellisesti. Liukastuin ja kaaduin näillä kengillä ja jalkani murtui kahdesta eri kohdasta. Vietin kevään kipsi jalassa ja kirosin näitä kenkiä joita en ikinä enää tule käyttämään liukkaalla kelillä. 6 vuotta sitten ostamani Citymarketin halpissaappaat ovat vähemmän liukkaat kuin nämä kalliit erikoiskengät ja kyllä, ne ovat edelleen hyväkuntoiset. SHOCK! 😯

Halvalla saa myös hyviä tuotteita kunhan osaa etsiä. Snobien mielestä tietenkään mikään halpakaupan vaate ei kelpaa koska "ou mai gaad mä en ikinä käyttäis halpoja rytkyjä mä haluun vaan merkkituotteita".

Mulle meinasi käydä noin Sievin talvikenkien kanssa. Liukkaampia kenkiä saa hakea. Semmosta suomalaista laatua meillä.

Sen koommin en ole niiden kenkiä edes katsonut.

Itellä useammat Sievin nahkasaappaat ja aivan helvetin hyvät ja pitää lumella kun tauti. Peili jäällä ei pidä kun nastalliset kengät. Osta sellasen eläkä dissaa maailman parhaita kenkiä joihin oikeasti Suomalaisen miehen leveä jalka mahtuu.

Vierailija
324/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan Gerry Weberiltä ja Sokoksesta ja joskus tilaan Klingeliltä, verkko kaupasta. Ostan yleensä silloin kun on joku alennus,aika usein on ainakin -20% . Keski ikäisiksi sanotaan  noin 50-55 vuotiaita mutta todellisuudessa keski ikä alkaa jo noin 40-45 vuotiaana, sillä alku on siinä puolessa välissä odotettavissa olevaa ihmisen elinikää.

Vierailija
325/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ReLove xxxx

Vierailija
326/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äskettäin yhden paikallisen loppuunmyynnistä ostamassa kasan. Housukauppa täällä on hyvä mutta muita vaatteita ei oikein löydy. Monesti löytyy joku hyvä kauppa pieniltä paikkakunnilta ohi kulkiessa. Neuleet teen itse.

Vierailija
327/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten joku voi ostaa kenkiä sovittamatta.

No sittenhän ne sovitetaan, kun tulevat kotiin.

Vierailija
328/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan kivoja vaatteita. Aika jännää, että tässä ketjussa tosi moni kertoo hankkivansa vaatteet mm. Tokmannilta tai Prismasta.

Hankin omat vaatteeni ulkomailta, outleteista, fashionhousen tai muista ystävämyynneistä. Stockmannilta tykkään myös ja sieltä usein tekee löytöjä, samoin cos:lta.

Vierailija
329/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö ketään muuta se Stockan uusi telkkarimainos? Siinä on kaikki niin rumaa musiikista, tanssikuvioista, etualan "mallista" lähtien, puhumattakaan niistä järkyttävistä rytkyistä niiden mallien päällä, että varmisti sen etten enää koskaan mene edes katsomaan sieltä vaatteita. Kaukana tyylikkästä

Vierailija
330/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintage UFFista.

Mietin etukäteen, mitä tarvitsen, minkä väristä ja kokoista ja sitten itseluottamusta puhkuen menen myymälään ja haen tarvitsemani. 

Kaupoista en samalla tekniikalla löydä yleensä mitään. En edes muista, koska olisin viimeksi löytänyt uutena jotain, mistä olisin pitänyt tosi paljon. 

Vierailija
331/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalando.Sieltä löytyy kaikki.

Mä tilasin Zalandosta 3 tai 4 kertaa. Kolmannen jälkeen päätin, etten tilaa sieltä enää mitään, koska mikään ei sitten ollutkaan sopiva, mutta koska unohdin lupaukseni, kokeilin vielä neljännenkin kerran. 

Nyt riittää. 

Vierailija
332/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten joku voi ostaa kenkiä sovittamatta.

No sittenhän ne sovitetaan, kun tulevat kotiin.

Jos on todennut jonkin tietyn merkin lestin sopivaksi, niin aika turvallisin mielin uskaltaa netistäkin tilata samaa. 

Vierailija
333/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko tuo kirppiksiltä.

Sanoo, että ihan sama mitkä rytkyt, kunhan en päästä itteeni turpoomaan.

Äijä on normaalivartaloinen.

Vierailija
334/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole rintava nainen, niin kannattaa katsoa H&M:n miestenosasto. Ne miesten vaatteet on paljon parempaa laatua mitä naisten vaatteet, ja alerekissä on usein edullisesti s- ja m-kokoja jotka sopii hyvin monille naisille. Itse olen ostanut esim useita miesten 100% puuvilla neuleita ja t-paitoja joista ei mitenkään huomaa että ne on miesten.

Tätä olen myös ihmetellyt. Miehille on tarjolla laadukkaita neuleita, naisille taas jotain akryyli/polyesteri hirvityksiä. Nykyään ostan h&m:ltä ainoastaan puuvillaisia perusvaatteita.

Itse en enä muutenkaan juurikaan osta neuleita tai mekkoja mistään Vilasta, Vero Modasta tai Henkkamaukasta, materiaalit on liian huonoja ja epämiellyttäviä.

Olen pannun merkille, että miesten vaatteissa - myös t-paidoissa - on leveämmät hartiat ja leveämpi vyötärö, mitä naisten vaatteissa. Siinä syy, miksen osta miesten mallistosta. 

Vierailija
335/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmät ostokset Uhanalta, R-collectionilta, Puralta. Ostan vaatteita pitkäaikaiseen käyttöön, ts.laatu ja oma mieltymys edellä.

Vierailija
336/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressimiehestä.

M49

Vierailija
337/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko, vielä 15 vuotta sitten kaupoissa oli runsaat valikoimat ja aina tuli uutta ja kivoja juttuja mitä tuli ostettua. Kaukana tämän päivän nyhjää tyhjästä. Tekis mieli kaupoissa sanoa, et mulla olis rahaa ostaa jotain, mut teillä ei kertakaikkiaan ole mitään järkevää myynnissä!

Olit eri ihminen 15 vuotta sitten. Eri maku, eri vaatimukset, eri tarpeer. 

Vierailija
338/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Halpahalli vielä oli Tampereen Hakamettässä, ostin lasten kokoja 158-164 koska siellä oli kauniita värejä villatakeissa ym. Olen siis luikku, joten koot olivat ok. Aikuisten väriskaala on usein mustaa ja harmaata, joissa näytän vainajalta. Ei ole Halpahallia enää. Enkä kyllä osta enää vaatteitakaan, kuten aiemmassa viestissä kerroin. Ei mua kukaan kuitenkaan katso. Maski peittää onneksi kasvotkin.

Vierailija
339/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden osteluun ei ole varaa eikä halua. Kaapissa on jo vaatteita.

Vierailija
340/1050 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAPKETISTA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi