Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jättää kaikki hankalat asiat minun päänvaivaksi

Vierailija
13.09.2021 |

Erityisesti liittyen lapseen mutta vähän muutenkin. Kun selvisi, että lapsen päiväkotiin viemiset aamulla on hankalia kun lapsi saattaa kiukutella ja itkeä matkalla sinne tai lähtiessä pukiessa niin mies kieltäytyi enää koskaan viemästä lasta (”ei ole minun juttuni tuollainen kiukuttelu”). Jos lapselle on ehtinyt tulla nälkä niin hän saattaa kitistä aika paljonkin ruokapöydässä odottaessaan että saa vaikka leivän eteensä, tällöin mies kieltäytyy laittamasta ruokaa ja poistuu keittiöstä (”en kestä kuunnella tuota”). Jne sata vastaavaa esimerkkiä. Niinpä minä joudun yksin hoitamaan kaiken sellaisen milloin lapsi ei ole todella hyväntuulinen. Hän ei enää suostu laittamaan lasta koskaan nukkumaan sillä pari kertaa yritti eikä lapsi nukahtanut heti.

Minusta tuntuu että hän on jättänyt lapsen yksin minun ”ongelmaksi”. Lapsen kivat asiat kyllä hoitaa mutta ei koskaan mitään joka ei ole todella kivaa. Mitähän tässä pitäisi tehdä... keskusteltu on ja vastaus on hänellä aina että sellaiset (hankalat) tilanteet ei ole hänelle sopivia tilanteita tai että hän ei tykkää niistä tilanteista ja keskustelu loppuu hänen osalta siihen vaikka miten yrittäisin sitä jatkaa. Neuvoja?

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas nainen yllättyy kun laatikkoleuka ei ollutkaan empaattinen perheenisä.

Miksi sinä olet minulle ilkeä? Et tunne minua, en ole loukannut sinua millään enkä tehnyt sinulle muutakaan pahaa.

Mieheni ulkonäöstä et tiedä mitään.

Ap

Vierailija
22/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mies sanoo kun olette puhuneet asiasta? Onko isä mukana neuvolassa, jos ei ole niin heti mukaan ja puhutte tästä asiasta siellä. Ei rakastava puoliso jätä asioita vain toisen harteille ja pakene, raukkamainen mies. En jatkaisi parisuhdetta, jos ei olla vanhemmuudessa tasapuolisia. En tuntisi oloani rakastetuksi ja arvostetuksi tuossa tilanteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä olet minulle ilkeä? Et tunne minua, en ole loukannut sinua millään enkä tehnyt sinulle muutakaan pahaa.

Ap

Koska monet naiset täällä hakkuvat miehiä. Siksi.

Vierailija
24/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mies sanoo kun olette puhuneet asiasta? Onko isä mukana neuvolassa, jos ei ole niin heti mukaan ja puhutte tästä asiasta siellä. Ei rakastava puoliso jätä asioita vain toisen harteille ja pakene, raukkamainen mies. En jatkaisi parisuhdetta, jos ei olla vanhemmuudessa tasapuolisia. En tuntisi oloani rakastetuksi ja arvostetuksi tuossa tilanteessa. 

Kirjoitin jo aloituksessa miten keskustelut menee. Mies sanoo että hän ei vain tykkää niistä tilanteista ja keskustelu on hänen osaltaan ohi, vaikka miten yrittäisin sitä jatkaa. Neuvolaan hän ei suostu mukaan, kävi siellä pari kertaa ja sanoi että hän ei ”sellaiseen paikkaa enää tule”. Ja joo, en tunne oloani arvostetuksi mutta toisaalta vaikea minun on enää osata miestäkään arvostaa. Ap

Vierailija
25/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaksi vaihtoehtoa: Joko hyväksyt tilanteen tai asumusero. Jos asutte erillään, miehen on pakko hoitaa lapsen kaikki tilanteet omalla vuorollaan. Tuskin kieltäytyy tapaamasta lasta kokonaan. Mutta miehen käytöstä et pysty tässä nykytilanteessa muuttamaan. 

Vierailija
26/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut sellaisen miehen jonka ansaitset.  Niin se menee. Ehkä seuraavassa elämässä osaat valita paremmin.

Vierailija
27/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näyttääpä olevan syytäkin.

Vierailija
28/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siitä en tiedä mitään että haukkuuko. Mutta jos joku muu haukkuu niin miksi sinä olet siitä minulle ilkeä?

Ap

Vierailija
29/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lähtisit reissuun ilman lasta ja jättäisit miehen suoriutumaan? Tai ainakin tulisit kipeäksi seuraavan neuvolan aikaan. 

Vierailija
30/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut sellaisen miehen jonka ansaitset.  Niin se menee. Ehkä seuraavassa elämässä osaat valita paremmin.

Edelleen kysyn miksi olet minulle ilkeä.

Ap

Vierailija
31/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lähtisit reissuun ilman lasta ja jättäisit miehen suoriutumaan? Tai ainakin tulisit kipeäksi seuraavan neuvolan aikaan. 

Olen kerran tullutkin kipeäksi, siis ihan oikeasti. Ei mies lasta sinne silloin vienyt, jouduin perumaan ja siirtämään ajan. Ap

Vierailija
32/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon että anna joskus kunnolla pillua niin miehen olotila muuttuu... Mies on masentunut jos ei saa, eikä kestä enää kiukuttelua. Meillä ainakin toimii todellakin. Mulla ainakin on pinna jo todella kireällä jos olen vaikka viikon ilman seksiä, mutta kun saan niin seuraavana päivänä olen ihan eri isä.

Ei tuollaisen miehen kanssa kai kukaan mihinkään seksiin pysty. Eikä seksi saa olla ehto lapsen hoitamiselle.

Ihan samaa mietin, epäuskoisena katsoisin jos tuollainen vätysukko vielä kuvittelisi herättävänsä naisessa haluja :D huhheijaa, kylläpä jotkut miehet on aikamoisia. Vaihtoon vaan.

Vierailija
33/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siitä en tiedä mitään että haukkuuko. Mutta jos joku muu haukkuu niin miksi sinä olet siitä minulle ilkeä?

Ap

Koska suurin osa täällä haukkuu, joten todennäköisesti itsekin kuulut tähän joukkoon. Siksi tokaisin vähän ilkeästi. Pahoittelut siitä - vaikutat kuuluvan siihen 5% naisista jotka eivät ole ilkeitä ja pahoja.

Vierailija
34/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten keskustelleet asioista ennen lapsen syntymää..

Että mitä isyys hälle tarkoittaa? Miten arki hoidetaan? Onko hän varmasti valmis sitoutumaan tekemään osansa juuri tuosta kiukuttelusta yms huolimatta?

Ihan vaan näillä kysymyksillä olisit saanut aika paljon selville.

Itse lähtisin, mutta sinä tietenkin päätät. Hän on varmasti muuten aivan todella ihana, niinkuin kaikki aina sanovat omistaan loppujen lopuksi, vaikka tilanne olisi mikä

Miksi oletat että emme olisi keskustelleet ennen raskautta? Tietenkin keskusteltiin. Paljonkin. Ei mitään tällaista tullut ilmi silloin, en usko että mies itsekään arvasi että tässä käy näin.

Minusta tuntuu tosi kurjalta, että kun kysyn neuvoa ongelmaan (kyllä, tajuan että tämä on ongelma enkä puolustele miestä) niin minua aletaan syyllistämään miehen käytöksestä :( .

Ap

Lapsen saanti on kyllä kova paikka, siinä parisuhde oikeastaan vasta punnitaan. Ja valitettavasti sitten alkaa tulla esille se, miten ihminen kestää ongelmat ja vaikeudet. Sinulla valitettavasti mies ei näemmä kestä niitä. En osaa sanoa, että voiko hän "parantua", mutta en ainakaan päästäisi häntä luistamaan noista tilanteista. Koska silloin hän ei ainakaan koskaan kehity. Miten olisi vakava keskustelu tuosta käyttäytymisestä ja suora kysymys, että mitä hän aikoo tehdä asialle?

Itse huomasin aikoinaan lapsen kanssa, sen että kun joskus tuli tunne, että tekisi mieli itsekin huutaa ja kiljua, niin jotenkin iski terve järki ja siinä sitten vaan piti asioista "neuvotella" uhmaikäisen lapsen kanssa. Aikamoista välillä. Mutta kun tilanteesta ei vaan pääse pois. Mies siis nyt vaan yksinään hoitamaan lasta ja kohtaamaan noita tilanteita, silloin hän joutuu tilanteeseen, jossa ei vaan voi häipyä. Jos silti häipyy, niin ko. mies kannattaa unohtaa.

Vierailija
35/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan itsekin ratkaisun.

Jätät miehen. 

Vierailija
36/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A L F A

Vierailija
37/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Koska suurin osa täällä haukkuu, joten todennäköisesti itsekin kuulut tähän joukkoon. Siksi tokaisin vähän ilkeästi. Pahoittelut siitä - vaikutat kuuluvan siihen 5% naisista jotka eivät ole ilkeitä ja pahoja.

Kun YKSI nainen aloittaa ketjun, jossa hän kertoo SEN AINOAN MIEHENSÄ kanssa olevasta, YHDESTÄ TIETYSTÄ ongelmasta, niin se ei ole haukkumista. Ketjuun tulee kommentteja naisilta, joiden AINOALLA MIEHELLÄ on se SAMA, TIETTY ONGELMA ja he kertovat, miten ovat saaneet tilanteen ratkaistua tai kysyvät myös neuvoa.

Noin, kerropa sinä, miten itse toimit aloittajan tai hänen miehensä tilanteessa ja miten olette saaneet ongelman ratkaistua.

Vierailija
38/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo aloituksessa miten keskustelut menee. Mies sanoo että hän ei vain tykkää niistä tilanteista ja keskustelu on hänen osaltaan ohi, vaikka miten yrittäisin sitä jatkaa. Neuvolaan hän ei suostu mukaan, kävi siellä pari kertaa ja sanoi että hän ei ”sellaiseen paikkaa enää tule”. Ja joo, en tunne oloani arvostetuksi mutta toisaalta vaikea minun on enää osata miestäkään arvostaa. Ap

Sanot hänelle jämäkästi, e tet sinäkään tykkää, mutta aikuisen elämässä on kaikkien pakko tehdä asioita, joista ei tykkää. Ei voi jättää hoitamatta, jos ei tykkää.

Vierailija
39/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yliopistokuplassani on vain perheitä, missä on ennen ekaa lasta yhdessä selvitetty, mitä lapsen tulo perheeseen tarkoittaa ja sovittu, että neuvolassa käydään yhdessä ja vanhempainvapaat pidetään puoliksi.  Jos mies sitten peruisi kaiken niin en jäisi hetkeksikään katselemaan.

Vierailija
40/173 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla vain vahvistuu ennakko-oletukseni, miksi en ole koskaan halunnut lasta. Äiti ei voi olla kakkosvanhempi, joka käyttäytyy noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän