Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö siskosta rikosilmoituksen? :( Tukisti lastani,

Vierailija
24.10.2014 |

ja todellakaan ei ole mun lapsen hiuksiin lupa mennä kenenkään kiinni! Tytär 4v ja on tosiaan kovapäinen välillä kun uhmailee ja sisko väsynyt itse adhd/asperger lapsen vanhempana... No mutta ihan järkky raivarin sain kun tätä tilannetta jouduin todistamaan, tiedän että sisko omaansa (poika 6v) tukistelee välillä ja hänen mies samoin, taitaa olla aika normi kasvatusta heidän perheessä ja jos ei ois sisko niin varmaan - ehkä- oisin tehny jonkun ilmoituksen jo :( Ja siis se on koko ajan ollu mielen päällä mutta toisaalta ymmärrän heidän väsymyksen ja sen kun ovat jo lasun kanssa tekemisissä eikä sieltä oo saatu mitään riittävää apua ja se heidän lapsi ihan oikeasti on välillä tosi karmea ja vaikea joten ymmärrän väsymyksen ja uupumuksen ja jollain tasolla myös sen että omaansa kajoaa vaikken sitä siis hyväksykkään..

Mutta siis tilanne oli se että kimpassa oltiin syyslomailemassa ja siskon poika muualla, mun tyttö sitten tavalliseen tapaansa uhmaili eli kokeili miten pitkään saa kinuta, kun sisko käski mene pois, nyt ei saa häiritä. Jos oisin tajunnu tilanteen vakavuuden siis osannu ennakoida oisin tietenki menny hakemaan itse lapsen pois mutta en tajunnu. Yhtäkkiä leimahti siskon raivo ja talutti kirkuvan tyttäreni ponnarista eri huoneeseen huutaen kirosanoilla höystettynä etkö tajua millon sanotaan ei?!! Tuo oli mulle niin iso järkytys että meille tuli kauhea riita ja ajoin siskon pois meiltä. Nyt tekis vihastuksissani mieli tehdä sekä rikosilmoitus etttä lasu-ilmoitus tuosta heidän tukistelustaan joka mun mielesta EI TODELLAKAAN OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ: voi olla tekopyhää että "otan tosissaan" vasta kun omaan muksuuni kajotaan mutta silti. Nyt meni kuppi nurin ja pahasti.

Kommentteja?!!

Kommentit (234)

Vierailija
161/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No t.hän on sit pakko kommentoida... kommentoin jo aiemmin tuolla, että mun siskolla on 4-vuotias, eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut. Monestihan tuo pikkutyttö kärttää vaikka mitä, esim. kyselee koko ajan, tai kärttää tekemään jotakin. Mun sisko on aina sanonut, että hei, nyt x haluaa olla rauhassa hetken kun just leikitte tuossa, tai että x, nyt leikipä hetki noilla poneilla ihan rauhassa, että täti saa vähän aikaa rauhoittua. Kehottaisin sua vastaavaan toimintaan, siskollasi on vaikea vaihe muutenkin ja hermot varmasti riekaleina. Silti en hyväksy tukistamista, mutta katse peiliin(kin)!

Vierailija
162/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä ystänikin aina kieltävät lapsiaan pyörimästä koko ajan mun kimpussa, että saan hetken aikaa hengähtää kun leikin paljon niiden kanssa. (Pidän lapsista mutta omia ei ole) Just tuon ikäiset osaavat olla tosi rasittavia, välillä sit sanonkin että nyt levätään hetki ja äidit sit komppaavat ja käskevät lasta tekemään jotain yksin. Aina on mennyt noin ihan luonnollisesti, ei vieraan tarvitse lapsen kanssa olla koko ajan. Komennathan lasta seuraavan kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti keskustelu tyrehtyi kun mammat ei enää keksikään syitä syyttää AP:ta :DD

Vierailija
164/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä tuosta rikosilmoituksesta olisi?

Vierailija
165/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:35"]

Mitä hyötyä tuosta rikosilmoituksesta olisi?

[/quote]

ainakin säikäys, ettei tee ehkä toiste?

Vierailija
166/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap on ollut siskolleen nimenomaan ihana sisko ja lojaali silloinkin kun ei ois tarvinnut - siis ei ole tehnyt ilmoja siskon tavasta kurittaa lastaan, on yrittänyt ymmärtää väsymyksen ja muun. Kutsuu hermoheikon siskon luokseen, hommaa ja maksaa hierojat ja leffat, vääntää ruuat ja leivokset valmiiks siskon maun mukaan (onnesta itkisin jos mulla ois tollanen sisko, vaan eipä puhettakaan), ja mitä tapahtuu??? 4 HUOM NELJÄvuotias PIKKULAPSI haluaa keskustella tädin kanssa kuten parhaiten osaa - ap mainitsi, että lapsensa oli kaivannut tätiään. No ei varmaan kaipaa enää. Sama mikä uupumus, ihan täysin anteeksiantamatonta toimintaa. Itse en sekoittais viranomaisia asiaan, mut olis viimenen kerta kun yritän edes "väsynyttä" siskoa auttaa.

Vierailija
167/234 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 16:29"]

Kummasti keskustelu tyrehtyi kun mammat ei enää keksikään syitä syyttää AP:ta :DD

[/quote]

Todennäköisemmin ihmiset vain kyllästyvät, kun joku (jotkut?) jääkää ja nillittää kaiken aikaa. Siinähän se inttäjän osa: jää keskenään rannalle ruikuttamaan.

Vierailija
168/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään ilmoituksia tekisin, mutta siskolle ilmoittaisin mielipiteeni, ja yhteydenpito jäähylle ainakin vähäksi aikaa.

Vierailija
169/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mäkin sinuna tuohtunut tuossa tilanteessa mutta en tekis ilmoitusta, kyseessä kuitenkin oma sisko. Lapsen tukistaminen on mielestäni aina väärin mutta ei niin "vakavaa" että lähtisin ilmoa tekemään. Älkää ymmärtäkö väärin.

Puhuitko siskosi kanssa tästä että harkitset ilmoitusta?

Vierailija
170/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tuo on väärin mutta jos kyseessä olisin minä ja oma siskoni tai kuka vain, uskoisin että saisin asian selväksi puhumalla. Ei siihen tarvitse ulkopuolisia sotkea, varsinkaan kuin kyse ei ole tuon suuremmasta asiasta. 

Vierailija
171/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi rikosilmoitusta ponnarista taluttamisesta, mutta kyllä vakavasti juttelisin siskon kanssa.

Vierailija
172/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh..toivottavasti tää oli vitsi. Vai että oikein lasu-ilmoitus tukistamisesta..

Vierailija
173/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko teki väärin, mutta jos kuulit tilanteen, miksi et itse huolehtinut, että lapsesi tottelee?

Siskon lapsesta sen sijaan olisin enemmän huolissani, todennäköisesti häntä kohdellaan usein rajusti.

Vierailija
174/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:03"]

Olisin mäkin sinuna tuohtunut tuossa tilanteessa mutta en tekis ilmoitusta, kyseessä kuitenkin oma sisko. Lapsen tukistaminen on mielestäni aina väärin mutta ei niin "vakavaa" että lähtisin ilmoa tekemään. Älkää ymmärtäkö väärin. Puhuitko siskosi kanssa tästä että harkitset ilmoitusta?

[/quote]

En puhunut, tilanne leimahti niin nopeaa ja raivostuin vain ja ajoin hänet pois huutaen että mun lapseenhan et koske.. Säikähdettiin varmaan molemmat (lapsesta puhumattakaan) ja nyt kai odotan siskolta jonkinlaista anteeksipyyntöä, edes tekstarilla, ei ole kuulunut. Tukistelusta ylipäänsä ollaan puhuttu, siis olen sanonut että tekee pahaa nähdä kun tukistavat omaansa (mun lapsen vien aina kiireesti silloin muualle ettei joudu näkemään kun serkkua retuutetaan) enkä pidä oikeana, sisko aina itkenyt että ei hänkään pidä mutta kun ei jaksa vaan. En tiedä miten tästä eteenpäin edetään, tilanne tuore. ap

Vierailija
175/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelma se, että hän kuritti sun lastasi, vai se että hän yleensäkin kurittaa lasta? Jos olet yleisesti huolissasi hänen lapsensa puolesta, niin tee ilmoitus.

Vierailija
176/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems...

Vierailija
177/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt miksi kuormitat jo väsynyttä siskoasi omalla huonosti kasvatetulla lapsellasi?

Vierailija
178/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:09"]

mutta jos kuulit tilanteen, miksi et itse huolehtinut, että lapsesi tottelee?

[/quote]

Nimenomaan. Taas on tulossa yksi itkupotkuraivarikakara, joka ei osaa käyttäytyä kaupassa tai bussissa, koska ei kasvateta kunnolla.

Vierailija
179/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:07"]

En tekisi rikosilmoitusta ponnarista taluttamisesta, mutta kyllä vakavasti juttelisin siskon kanssa.

[/quote]

Ok, jos sisko on niin väsynyt lapsensa kanssa, kysyisin vielä, että saavatko mistään apuja?

Vierailija
180/234 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vaan aikuistut ja ymmärrät epäonnistuneesi kasvatuksessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi