Tekisitkö siskosta rikosilmoituksen? :( Tukisti lastani,
ja todellakaan ei ole mun lapsen hiuksiin lupa mennä kenenkään kiinni! Tytär 4v ja on tosiaan kovapäinen välillä kun uhmailee ja sisko väsynyt itse adhd/asperger lapsen vanhempana... No mutta ihan järkky raivarin sain kun tätä tilannetta jouduin todistamaan, tiedän että sisko omaansa (poika 6v) tukistelee välillä ja hänen mies samoin, taitaa olla aika normi kasvatusta heidän perheessä ja jos ei ois sisko niin varmaan - ehkä- oisin tehny jonkun ilmoituksen jo :( Ja siis se on koko ajan ollu mielen päällä mutta toisaalta ymmärrän heidän väsymyksen ja sen kun ovat jo lasun kanssa tekemisissä eikä sieltä oo saatu mitään riittävää apua ja se heidän lapsi ihan oikeasti on välillä tosi karmea ja vaikea joten ymmärrän väsymyksen ja uupumuksen ja jollain tasolla myös sen että omaansa kajoaa vaikken sitä siis hyväksykkään..
Mutta siis tilanne oli se että kimpassa oltiin syyslomailemassa ja siskon poika muualla, mun tyttö sitten tavalliseen tapaansa uhmaili eli kokeili miten pitkään saa kinuta, kun sisko käski mene pois, nyt ei saa häiritä. Jos oisin tajunnu tilanteen vakavuuden siis osannu ennakoida oisin tietenki menny hakemaan itse lapsen pois mutta en tajunnu. Yhtäkkiä leimahti siskon raivo ja talutti kirkuvan tyttäreni ponnarista eri huoneeseen huutaen kirosanoilla höystettynä etkö tajua millon sanotaan ei?!! Tuo oli mulle niin iso järkytys että meille tuli kauhea riita ja ajoin siskon pois meiltä. Nyt tekis vihastuksissani mieli tehdä sekä rikosilmoitus etttä lasu-ilmoitus tuosta heidän tukistelustaan joka mun mielesta EI TODELLAKAAN OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ: voi olla tekopyhää että "otan tosissaan" vasta kun omaan muksuuni kajotaan mutta silti. Nyt meni kuppi nurin ja pahasti.
Kommentteja?!!
Kommentit (234)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:11"]
Oletko miettinyt miksi kuormitat jo väsynyttä siskoasi omalla huonosti kasvatetulla lapsellasi?
[/quote]
Öö, mun lapsi oli kyllä ihan omassa kotonaan, siis meillä, jonne siskoni tuli, koska halusi paeta omaa lastaan/arkeaan. Olen sanonut, että meidän muksulla on uhmaikä, ihan normi uhmaa minusta, ei mitään sellaista, mitä normaali aikuinen ei kestäisi. Mä otin siskon kotiini, laitoin hyvät ruuat, vuokrasin leffan, maksoin meille hierojat. Ja kiitos se, että sisko napsahtaa ja käy lapseeni kiinni? En ymmärrä en. ap
[/quote]
Siskosi on siis todella väsynyt. Ota puhelin käteen ja kysy häneltä saavatko apua. Ehdota, että ottavat yhteyttä perheneuvolaan, neuvolaan tai kouluterveydenhoitajaan (jos lapsi jo koulussa). Kysy myös voitko itse auttaa. Siskosi teki väärin, se on selvä. Mutta vaikuttaa siltä, että hän on oikeasti poikki.
37 jatkaa. Ja itse ehdottaisin lisäksi siskolleni ls-ilmoitusta omasta perheestään jos apua ei muuten tipu.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:11"]Oletko miettinyt miksi kuormitat jo väsynyttä siskoasi omalla huonosti kasvatetulla lapsellasi?
[/quote]
jos sisko ei jaksa lasta sen lapsen kodissa voi jättää käymättä.
Mä mietin eilen poliisin soittamista kun hoplopissa yks äiti tukisti ja uhkasi antaa kotona selkään. Hullun näköinen akka ois käyny mun päälle jos pidin sanonut jotain. Jäi tosi paha mieli.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:49"]
37 jatkaa. Ja itse ehdottaisin lisäksi siskolleni ls-ilmoitusta omasta perheestään jos apua ei muuten tipu.
[/quote]
Siskon perhe on jo lasun piirissä... lukekaa edes aloitus
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:31"]
Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin.
[/quote]
Ohoo, ihan ammattilainen paikalla!
[/quote]
Kyllä. Aivan ammattilainen. Joka nyt todella säälii virtuaalisesti sun lapsiparkaasi. Sääli etten voi tehdä ilmoitusta susta tätä kautta. Toivottavasti lähipiirissäsi ollaan valppaana. Lapsesi (KUKAAN LAPSI) ei ansaitse väkivaltaista äitiä.
[/quote]
Ei lapsia, olen pysynyt kaukana niistä. Tosin yhden lapsen hiuksista otin kerran kiinni, kun veti kissan hännästä niin, että kissa huusi. Vanhemmilleen sanoin, että katsokaa, että oli viimeinen kerta. Ei ainakaan minun läsnäollessani tuo lapsi uskaltanut enää kissaa pahoinpidellä sen jälkeen. Vanhemmat taisivat oppia minulta, ei-ammattilaiselta, vähän lapsenkasvatusta.
Mä en ole minkään tason kasvatusalan ammattilainen vaan ihan perus duunari mamma ja kolmen äiti ja tämä ketju järkytti myös mua. Ei tosiaan ihme jos lapset ja nuoret oireilee kun edelleen on fyysiseenkin kuritukseen tämmönen asenne äideillä! Vaikka se on ollu rikoslaissa tuomittua jostain 1980 luvulta asti? Eipä oo kyllä itelle tullu mieleenkään ikinä käydä lasten kimppuun , omien tai vieraiden... ja meilläki 3 pienillä ikä eroilla ja uhmaaminen tuttua. Paha mieli tuli tästä ketjusta. Hävetkää pahoinpitelijä äidit ja heidän puolustajat !!!!!
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:53"]
Ei lapsia, olen pysynyt kaukana niistä. Tosin yhden lapsen hiuksista otin kerran kiinni, kun veti kissan hännästä niin, että kissa huusi. Vanhemmilleen sanoin, että katsokaa, että oli viimeinen kerta. Ei ainakaan minun läsnäollessani tuo lapsi uskaltanut enää kissaa pahoinpidellä sen jälkeen. Vanhemmat taisivat oppia minulta, ei-ammattilaiselta, vähän lapsenkasvatusta.
[/quote]
Kyllä olet paha ihminen, sydämeltäsi paha ;(
Miksi et voinut antaa pirkko-eemelin toteuttaa itseään, kissa on kuitenkin vain kissa.
Itken täällä nyt.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:55"]
[/quote]
Miksi et voinut antaa pirkko-eemelin toteuttaa itseään, kissa on kuitenkin vain kissa.
Itken täällä nyt.
[/quote]
Ps. olen ammattilainen
[/quote]
Itken täällä nyt.
[/quote]
Nyyh-nyyh. ;)
Ei mitään ilmoituksia. Joko pidät itse lapsellesi rotia tai sitten ette lomaile siskon kanssa yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:56"]
[/quote]
Itken täällä nyt.
[/quote]
Nyyh-nyyh. ;)
[/quote]
Voitteko te mukaniinsaatanannerokkaat teinit yms lapsettomat kissan tai vuohenrakastajat mennä johonkin toiseen ketjuun? Teillä tuskin on MITÄÄN annettavaa lasten uhmaa tai kasvatusta koskevaan ketjuun. Kaikella kunnioituksella - miksi edes luette näitä?
E n lähtis ilmottelemaan, mutta olisin tiukasti sanonut, että anti olla viimeinen kerta. Tietenkin vaatinut anteeksipyyntöä, jos ei jo tajunut pyytää.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:43"]
Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin.
[/quote]
[/quote]
Kyllä. Aivan ammattilainen. Joka nyt todella säälii virtuaalisesti sun lapsiparkaasi. Sääli etten voi tehdä ilmoitusta susta tätä kautta. Toivottavasti lähipiirissäsi ollaan valppaana. Lapsesi (KUKAAN LAPSI) ei ansaitse väkivaltaista äitiä.
[/quote]
[/quote]
Jäi vain yksi kysymys -miksi helvetissä kommentoit tähän ketjuun?! Hieman olet nolo. Mitään tietoa ei ole mistään, silti niin saatananmoinen pätemisen tarve.
Mina asun Ranskassa ja taalla kylla edelleen pieni fyysinen kuritus on normaalia. Ja arvatkaa mita, ranskalaiset lapset kayttaytyvat paremmin kuin suomalaiset lapset.. Suomalainen nami-nami-lassynlaa kasvatus ei ole hyvaksi lapselle.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:24"]En tekis, mutta välit siskoon kyllä viilenisi. Ja jos pakko olis olla tekemisissä niin tasan tarkkaan vahtisin lasta niin ettei pääsis siskon lähellekään. Minusta tuollainen hiuksista taluttaminen ja kiroileminen kertoo ihmisestä sellaista etten haluaisi lapseni olevan moisen kanssa tekemisissä, ei vaikka henkilö olis oma siskoni. Jos lapsi noin paljon siskoa häiritsi niin olis käskenyt sut hakemaan sen pois. Kiinni ei lapseen käydä vaikka kuinka ärsyttäis ja vaikka olis kuinka väsynyt.
Ei ihme että siskon lapsella on ongelmia, taitaa olla ihan vanhemmat itse ne aiheuttaneet.
[/quote]
Idiootti... Asperger/ADHD ei ole itse aiheutettua...
Minä tekisin. Tein miehestänikin. Hän sai opetuksen ja 359 euron sakon.
[/quote]
[/quote]