Tekisitkö siskosta rikosilmoituksen? :( Tukisti lastani,
ja todellakaan ei ole mun lapsen hiuksiin lupa mennä kenenkään kiinni! Tytär 4v ja on tosiaan kovapäinen välillä kun uhmailee ja sisko väsynyt itse adhd/asperger lapsen vanhempana... No mutta ihan järkky raivarin sain kun tätä tilannetta jouduin todistamaan, tiedän että sisko omaansa (poika 6v) tukistelee välillä ja hänen mies samoin, taitaa olla aika normi kasvatusta heidän perheessä ja jos ei ois sisko niin varmaan - ehkä- oisin tehny jonkun ilmoituksen jo :( Ja siis se on koko ajan ollu mielen päällä mutta toisaalta ymmärrän heidän väsymyksen ja sen kun ovat jo lasun kanssa tekemisissä eikä sieltä oo saatu mitään riittävää apua ja se heidän lapsi ihan oikeasti on välillä tosi karmea ja vaikea joten ymmärrän väsymyksen ja uupumuksen ja jollain tasolla myös sen että omaansa kajoaa vaikken sitä siis hyväksykkään..
Mutta siis tilanne oli se että kimpassa oltiin syyslomailemassa ja siskon poika muualla, mun tyttö sitten tavalliseen tapaansa uhmaili eli kokeili miten pitkään saa kinuta, kun sisko käski mene pois, nyt ei saa häiritä. Jos oisin tajunnu tilanteen vakavuuden siis osannu ennakoida oisin tietenki menny hakemaan itse lapsen pois mutta en tajunnu. Yhtäkkiä leimahti siskon raivo ja talutti kirkuvan tyttäreni ponnarista eri huoneeseen huutaen kirosanoilla höystettynä etkö tajua millon sanotaan ei?!! Tuo oli mulle niin iso järkytys että meille tuli kauhea riita ja ajoin siskon pois meiltä. Nyt tekis vihastuksissani mieli tehdä sekä rikosilmoitus etttä lasu-ilmoitus tuosta heidän tukistelustaan joka mun mielesta EI TODELLAKAAN OLE HYVÄKSYTTÄVÄÄ: voi olla tekopyhää että "otan tosissaan" vasta kun omaan muksuuni kajotaan mutta silti. Nyt meni kuppi nurin ja pahasti.
Kommentteja?!!
Kommentit (234)
Voi luoja. Minua tukistettiin pienenä jos käyttäydyin huonosti, ja otin opiksi. Ei tarvinnut kuin kerran saada tukkapöllyt, sen jälkeen osasin olla ihmisiksi ja kunnioittaa muita ihmisiä. Mitähän näistä nykyajan lapsista tulee kun kasvatetaan pumpulissa?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:09"]
mutta jos kuulit tilanteen, miksi et itse huolehtinut, että lapsesi tottelee?
[/quote]
Nimenomaan. Taas on tulossa yksi itkupotkuraivarikakara, joka ei osaa käyttäytyä kaupassa tai bussissa, koska ei kasvateta kunnolla.
[/quote]
Tajuatteko te ihmiset ollenkaan, että uhmaikä on lapsen NORMAALI, TERVE KASVUVAIHE?? Todellakin mun tytär saa omassa kotonaan ilmaista tahtoaan, ja kuten sanoin, jos oisin tajunnut että normi uhmailu on siskolle noin kaameaa, olisin puuttunut asiaan. ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:19"]
Voi luoja. Minua tukistettiin pienenä jos käyttäydyin huonosti, ja otin opiksi. Ei tarvinnut kuin kerran saada tukkapöllyt, sen jälkeen osasin olla ihmisiksi ja kunnioittaa muita ihmisiä. Mitähän näistä nykyajan lapsista tulee kun kasvatetaan pumpulissa?
[/quote]
Ap:n lapsi varmaan oppi nyt kans olemaan uhmaamatta tädilleen?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:17"]
Öö, mun lapsi oli kyllä ihan omassa kotonaan, siis meillä, jonne siskoni tuli, koska halusi paeta omaa lastaan/arkeaan. Olen sanonut, että meidän muksulla on uhmaikä, ihan normi uhmaa minusta, ei mitään sellaista, mitä normaali aikuinen ei kestäisi. Mä otin siskon kotiini, laitoin hyvät ruuat, vuokrasin leffan, maksoin meille hierojat. Ja kiitos se, että sisko napsahtaa ja käy lapseeni kiinni? En ymmärrä en. ap
[/quote]
Sun lapsi on silti huonosti kasvatettu, koska ei usko aikuisia.
Mutta sun siskolla on luultavasti alentunut kynnys käydä fyysisesti kiinni lapsiin, koska se kohtelee omaa lastaan niin. Jonkunlainen "intervention" auttaisi varmaan, netissä on paljon tietoa siitä miten haitallista fyysinen kuritus on lapsille, sun sisko ei varmaan ymmärrä ihan täysin miten haitallista se on.
Tässä on linkki esim. dr searsin artikkeliin, jossa lähdeviitteitä fyysisen kurituksen seuraamuksiin lapsen kanssa-
On kyllä kauheaa luettavaa nämä vastaukset. Av-mammojen lapset hiljennetään väkivallalla siis? Miksiköhän se tukistaminenkin on LAISSA KIELLETTY? Oletteko miettineet? Sääli lapsianne ja kiitän Luojaani, etten ole samanlainen väkivaltainen äiti kuin ilmeisesti suurin osa :( ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:09"]
mutta jos kuulit tilanteen, miksi et itse huolehtinut, että lapsesi tottelee?
[/quote]
Nimenomaan. Taas on tulossa yksi itkupotkuraivarikakara, joka ei osaa käyttäytyä kaupassa tai bussissa, koska ei kasvateta kunnolla.
[/quote]
Tajuatteko te ihmiset ollenkaan, että uhmaikä on lapsen NORMAALI, TERVE KASVUVAIHE?? Todellakin mun tytär saa omassa kotonaan ilmaista tahtoaan, ja kuten sanoin, jos oisin tajunnut että normi uhmailu on siskolle noin kaameaa, olisin puuttunut asiaan. ap
[/quote]
"Ilmaista tahtoaan". Pidä kuri sille pennulles, ihan sama mikä uhma menossa.
En tekis, mutta välit siskoon kyllä viilenisi. Ja jos pakko olis olla tekemisissä niin tasan tarkkaan vahtisin lasta niin ettei pääsis siskon lähellekään. Minusta tuollainen hiuksista taluttaminen ja kiroileminen kertoo ihmisestä sellaista etten haluaisi lapseni olevan moisen kanssa tekemisissä, ei vaikka henkilö olis oma siskoni. Jos lapsi noin paljon siskoa häiritsi niin olis käskenyt sut hakemaan sen pois. Kiinni ei lapseen käydä vaikka kuinka ärsyttäis ja vaikka olis kuinka väsynyt.
Ei ihme että siskon lapsella on ongelmia, taitaa olla ihan vanhemmat itse ne aiheuttaneet.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:16"]
Tai sitten vaan aikuistut ja ymmärrät epäonnistuneesi kasvatuksessa.
[/quote]
Kuinka 4v. kasvatuksessa on voitu epäonnistua kun se ei ole lähellekään valmis vielä? Sehän on vasta aloitettu. Ei 4v:n tarvi vielä osata kaikkea eikä olla täysin kasvatettu.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:09"] mutta jos kuulit tilanteen, miksi et itse huolehtinut, että lapsesi tottelee? [/quote] Nimenomaan. Taas on tulossa yksi itkupotkuraivarikakara, joka ei osaa käyttäytyä kaupassa tai bussissa, koska ei kasvateta kunnolla. [/quote] Tajuatteko te ihmiset ollenkaan, että uhmaikä on lapsen NORMAALI, TERVE KASVUVAIHE?? Todellakin mun tytär saa omassa kotonaan ilmaista tahtoaan, ja kuten sanoin, jos oisin tajunnut että normi uhmailu on siskolle noin kaameaa, olisin puuttunut asiaan. ap [/quote] "Ilmaista tahtoaan". Pidä kuri sille pennulles, ihan sama mikä uhma menossa.
[/quote]
Onko sulla kokemusta uhmaikäisen kasvatuksesta? Mitä käsität sanalla "kuri"? Ilmeisesti että pentu niskavilloista pihalle jos ei tottele mitä sanot?! Ei, ei näin. Newsflash: Mun lapsella on kuri. Se on sitä, että vanhempi ei taivu lapsen tahtoon, vaan väsymättä toistaa asian, kuinka toimia (mene pois, nyt ei saa häiritä, ja selitys MIKSI EI), ei sitä että KÄY KÄSIKSI LAPSEEN kun oma hermo menee. ap
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:13"] [quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:09"] mutta jos kuulit tilanteen, miksi et itse huolehtinut, että lapsesi tottelee? [/quote] Nimenomaan. Taas on tulossa yksi itkupotkuraivarikakara, joka ei osaa käyttäytyä kaupassa tai bussissa, koska ei kasvateta kunnolla. [/quote] Tajuatteko te ihmiset ollenkaan, että uhmaikä on lapsen NORMAALI, TERVE KASVUVAIHE?? Todellakin mun tytär saa omassa kotonaan ilmaista tahtoaan, ja kuten sanoin, jos oisin tajunnut että normi uhmailu on siskolle noin kaameaa, olisin puuttunut asiaan. ap [/quote] "Ilmaista tahtoaan". Pidä kuri sille pennulles, ihan sama mikä uhma menossa.
[/quote]
Onko sulla kokemusta uhmaikäisen kasvatuksesta? Mitä käsität sanalla "kuri"? Ilmeisesti että pentu niskavilloista pihalle jos ei tottele mitä sanot?! Ei, ei näin. Newsflash: Mun lapsella on kuri. Se on sitä, että vanhempi ei taivu lapsen tahtoon, vaan väsymättä toistaa asian, kuinka toimia (mene pois, nyt ei saa häiritä, ja selitys MIKSI EI), ei sitä että KÄY KÄSIKSI LAPSEEN kun oma hermo menee. ap
[/quote]
Seli seli. Itsehän et edes puuttunut lapsen tahdonilmaisuun.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:11"]
Oletko miettinyt miksi kuormitat jo väsynyttä siskoasi omalla huonosti kasvatetulla lapsellasi?
[/quote]
Öö, mun lapsi oli kyllä ihan omassa kotonaan, siis meillä, jonne siskoni tuli, koska halusi paeta omaa lastaan/arkeaan. Olen sanonut, että meidän muksulla on uhmaikä, ihan normi uhmaa minusta, ei mitään sellaista, mitä normaali aikuinen ei kestäisi. Mä otin siskon kotiini, laitoin hyvät ruuat, vuokrasin leffan, maksoin meille hierojat. Ja kiitos se, että sisko napsahtaa ja käy lapseeni kiinni? En ymmärrä en. ap
[/quote]
No tottakai kunnon äiti vie lapsensa kotoa pois että vieraat ei vaan kuormitu niistä lapsista. Tai kasvattaa lapsensa niin että se kotonakin on hipihiljaa ettei vaan kukaan häiriinny. Jos se uskaltaa mölytä niin sitä saa vetää turpaan, ettei siitä vaan tule nykyajan lellittyä räkänokkaa.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:23"]
On kyllä kauheaa luettavaa nämä vastaukset. Av-mammojen lapset hiljennetään väkivallalla siis? Miksiköhän se tukistaminenkin on LAISSA KIELLETTY? Oletteko miettineet? Sääli lapsianne ja kiitän Luojaani, etten ole samanlainen väkivaltainen äiti kuin ilmeisesti suurin osa :( ap
[/quote]
Ei meillä ketään ole hiljennetty väkivallalla, silti en tekisi rikosilmoitusta tuosta. Ja jonkun kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä, että jos äitiä ei totella ja saa uhmata rauhassa, ok, mutta muita kyllä totellaan. EI päiväkodissakaan silitellä päähän ja odotella, että muksu lopettaa muiden terrorisoinnin... Toki, tuskin nappaavat ponnarista kiinni ja vie pois paikalta, mutta kyllä kädestä ottavat ja taluttavat pois. Niin sunkin olisi pitänyt tehdä.
Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:28"]
[/quote]
No, miksi et sitten ollut toistamassa? Lapsen tädin piti asiaan puuttua, koska sinä et ollut paikalla sanomassa lapsellesi, kuinka toimia. Mikset ollut?
Mikä ihmeen vinkumaija sinä olet? Jos teet rikosilmoituksen, sitten teet. Jos et, niin et. Et osaa yksinkertaistakaan asiaa päättää (ja tuo on todella yksinkertainen asia) ilman isoa tukijoukkoa takanasi? Varsinainen somesukupolven edustaja tämäkin...
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:31"]
Älä Ap. välitä Av-mammat puolustaa siskoasi koska nämä vastaajat ilmeisesti ovat itse juuri samanlaisia ellei jopa pahempia raivopäisiä lasten alistajia ja pahoinpitelijöitä. Minuakin kasvatusalan ammattilaisena todella huolestutti lukea näitä vastauksia. Ei näin.
[/quote]
Ohoo, ihan ammattilainen paikalla!
Kyllä olet tekopyhä. omaa lastasi ei saa tukistaa mutta sallit siskosilapsen kärsivän siitä ilmisesti useamminkin. mahdat olla ypeä itsestäsi TÄTINÄ. tee sl ilmoitus, ja omalle sekä siskosi lapsille selväksi että tukaistaminen on rikos.
Toivottavasti jokaisesta tässäkin ketjussa lapsen pahoinpitelyä vähättelevästä tukistajasta (ja ties mistä hakkaajasta sen lisäksi) joku tekisi ilmoituksen. Ja heitä/ TEITÄ näyttää olevan aivan järkyttävän paljon. Ette ansaitse lapsianne, väkivaltaiset äidit. Eikö todella ole ketään muuta keneen purkaa turhaumanne kuin OMAT PIENET VIATTOMAT LAPSET? Joita teidän tulisi SUOJELLA. Ei kai enää yhtään pitäisi ihmettellä, mistä kaikki nuorten/lasten henkinen pahoinvointi ja luonnevikaiset psykopaatit tulee. Olette oksettavia. Mitäs jos seuraavan kerran kun vituttaa, menetkin ja tukistat naapurin Pirkkoa? Niin, käräjillä olet aika nopsakkaa. Mietipä sitä.
Siskostasi ja miehestään ei ole vanhemmiksi. ADHD ja lapsen käytöshäiriöt, joita siis siskon lapsella esiintyy, ovat useimmiten seurausta huonosta kasvatuksesta. Toisen lapseen käsiksi käyminen kertoo myös sen, että siellä kotona vastaava toiminta on jatkuvaa ja luultavasti jopa vielä pahempaa. Hänen lapsensa sitten oireilee, ja syyksi isketään diagnoosit, joiden sitten väitetään olevan jo synnynnäisiä. Ehdottomasti ilmoitus viranomaisille, jotta siskosi lapsi saadaan häneltä turvallisempaan kasvuympäristöön.
[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 16:11"]
Oletko miettinyt miksi kuormitat jo väsynyttä siskoasi omalla huonosti kasvatetulla lapsellasi?
[/quote]