Pahimmat mokanne ruoanlaitossa?
Näin alkuillasta olisi kiva lukea teidän toilailuja kokkaukseen tai leipomiseen liittyen. :D
No, minä kerran sulatin vahingossa osan muovikauhasta kastikkeen joukkoon ja tokalla kerralla avocadopastastani tuli ihan peston makuista, kun jostain syystä lisäsin ruohosipulituorejuustoa lähes paketillisen. Ja lapsena leipoessani leivinpaperi syttyi tuleen, kun osui vahingossa grillivastukseen.
Mutta onneksi sentään tekemällä oppii! ;) mites te muut?
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:03"]
Ihania, pullantuoksuisia "äityleitä". Ette osaa EDES ruokaa laittaa. Siinä on hyvä esittää vaatimuslistoja miehille sitten ;)
[/quote]
Menepäs siitä pätemästä tai saat sitruunakanasta!
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:03"]Ihania, pullantuoksuisia "äityleitä". Ette osaa EDES ruokaa laittaa. Siinä on hyvä esittää vaatimuslistoja miehille sitten ;)
[/quote]
mä oon hyvä kokki. :D kalan kans vaan ongelma kun ei pysty maistamaan.
se kala-allerginen
Vappujuhliin tein lapsille simaa.
Ohjeessa sanottiin "puoli teelusikallista hiivaa" ja minä laitoin sinne puoli paketillista.
Arvaatte varmaan, että sima päätyikin aikuisten juhliin... *nolo*
Poikaystäväni unohti neulotun patalapun uuniin ruoan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:08"]Vappujuhliin tein lapsille simaa.
Ohjeessa sanottiin "puoli teelusikallista hiivaa" ja minä laitoin sinne puoli paketillista.
Arvaatte varmaan, että sima päätyikin aikuisten juhliin... *nolo*
[/quote]
"Vahingossa" :D
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:42"]
En onnistu lettujen kääntämisessä.
Menevät yhdeksi mössöksi. ( Liian vähän kai rasvaa pannussa tai yritän kääntää liian aikaisin )
Kutsummekin tätä mössöä perheessämme nimellä: äidin lettukatastrofi.
Lapset tykkäävät, makuhan on sama ja se lettukatastrofi naurattaa heitä kovasti. Mummolassa saavat sitten kunnollisia lettuja :)
[/quote]
Mä taas en saa jauhoja sekoittumaan tasaisesti. Ekat letut on liian liruja, vikat liian tuhteja :)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:42"]
En onnistu lettujen kääntämisessä.
Menevät yhdeksi mössöksi. ( Liian vähän kai rasvaa pannussa tai yritän kääntää liian aikaisin )
Kutsummekin tätä mössöä perheessämme nimellä: äidin lettukatastrofi.
Lapset tykkäävät, makuhan on sama ja se lettukatastrofi naurattaa heitä kovasti. Mummolassa saavat sitten kunnollisia lettuja :)
[/quote]
Mä taas en saa jauhoja sekoittumaan tasaisesti. Ekat letut on liian liruja, vikat liian tuhteja :)
[/quote]
Sitä taikinaa kannattaa sekoittaa aina välissä kun ottaa taikinaa uutta lettua varten. Lisäksi ne viimeisiin lettuihin käytettävät taikinat on saanu turvota paljon pidempään kuin ekoihin, joten sekin vaikuttaa. :)
Kääntämisen kanssa mullakin on kyllä aina ongelma paitsi jos teen pikkulettuja lettupannulla.
Joskus teininä oltiin kaverin kans tekemässä jauhelihakeittoa. Oltiin molemmat todella surkeita kokkeja.. Ei sitten älytty, et ne jauhelihat kannattais paistaa ja lisätä paistettuna sinne keittoon :D. Muistan vieläkin sen kotitalousopettajan ilmeen kun se kävi katsomassa meidän keittoa, porkkanat sun muut vihannekset siellä liemessä raa'an jauhelihan kanssa. Hupsista.
90 on myös leiponut mokkapaloja tavallisesta kaakaojauheesta, tuli hiukan mauttomat "mokka"palat :D. Oi voi, näitä tarinoita ois paljon.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 20:28"]
Oltiin miehen kanssa tapailtu reilu kuukausi, kun oli mun synttärit. Mies kutsui luokseen ja sanoi, että on tiedossa yllätys. Se oli tehnyt mulle juustokakun, koska olin jossain vaiheessa sanonut, että tykkään niistä tosi paljon. Kakku näytti hienolta, siinä oli päällä sellainen vadelmamehusta ja vadelmista tehty kiillekin ja kaikkea, itse kakku oli valkosuklainen. Paitsi että lähemmässä maistelussa kävi ilmi, että kakku olikin valkosuklaa-valkosipulinen. Ei ihan parasta. Säälitti hirveästi, kun oltiin molemmat rutiköyhiä opiskelijoita ja se oli ostanut kakkua varten vaikka mitä aineita ja nyt se meni roskiin. Yritettiin urheasti syödä sitä, mut ei pystynyt.
Mies näytti ohjetta ja siinäkin luki, että maustamaton tuorejuusto. Kaivoin purkin roskiksesta ja se tosiaan oli sitä valkosipuliversioo. Miehen mielestä valkosipulituorejuusto on sama asia kuin maustamaton tuorejuusto, koska se on tavallaan se perusmaku johon ei ole lisätty mitään ylimääräistä kuten vaikka ruohosipulia. Se vertasi sitä siihen, että sen mielestä vaniljajäätelö on maustamatonta jäätelöä, koska se on jäätelöissä perusmaku. :)
Tää tapahtui 16 vuotta sitten, jolloin juustokakkuja ei tehty ihan niin paljoa kuin nykyään, joten mies oli kaikin puolin kakkua tehdessään ihan uuden asian äärellä. Siihen nähden hyvä suoritus, ja monet kerrat ollaan saatu nauraa tuolle jutulle. Lähdettiin lopulta synttärikaljalle. Yhdessä ollaan edelleen, ja nykyään mies osaa tehdä tosi hyviä juustokakkuja ja todellakin tietää eron maustetun ja maustamattoman tuorejuuston välillä. :D
[/quote]
Hyvä että 16 vuotta sitten naisilla riitti huumorintajua. Nykypäivän nainen toteaisi "ei tsiisus mikä urpo" ja tapailu loppuisi siihen.
Mitä tapahtuu jos sulattaa voita muovikulhossa?alkaako kiehumaan helposti? En viitsi lähtee kokeilemaan. Vahingos oon aina sulattanu mukissa.
Luulin, että perunamuusi tehdään siten, että perunat keitetään ensin kuorineen, sitten kuoritaan ja sen jälkeen laitetaan soseeksi. Muussasin näin valmistetut perunat sähkövatkaimella maidon kanssa muusiksi. Tapahtui joku kemiallinen reaktio, ja perunamuusia tuli hirveästi ja se oli kuin hyvin painavaa liisteriä.
nyt vasta tuli tämä mieleen!!!!
olimme n. 16-vuotiaita ystäväni kanssa, olin yökylässä ja ihan kahdestaan huushollin valtiaita. päätimme leipoa pitsaa ja sen jäähtymistä odotellessa pyörähtää kaupungin keskustassa (alkoholilla ei ollut asiaan osuutta, emme juoneet). no, takaisin tullessa meitä odotti jäähtynyt.. ja kivikova!!! pitsa. fiksuina likkoina sitten täytimme tiskialtaan vedellä JA UPOTIMME PITSAN SINNE. järkeilimme, että vedessä se pehmiää. ei jeesus. eihän sitä voinut enää syödä!!! meni sitten töpala makaroni/ketsuppi-linjalle..
ILTAPALA, ei töpälä:D hassu puhelin!!
Kerran lisäsin Rogan Josh -curryyn vahingossa 1/2 tl kurkumaa, kun piti lisätä 1/2 tl juustokuminaa. Olin tapauksesta todella järkyttynyt, mutta kukaan vieraistamme ei onneksi huomannut tapahtunutta, eikä sitä että tärisin ruokailun ajan niin, että ohjasin syödessä haarukan jatkuvasti pääni ohitse.
Unohdin laittaa paistinpannun hellalle ja aloin paistaa jauhelihaa suoraan hellalevyn päällä.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:42"]
Halusinpa kokeilla tehdä itse makaronilaatikkoa... muuten hyvä, mutten tajunnut, että ne makaronit kuuluu keittää.
[/quote]
Oon törmännyt sellaisiinkin ohjeisiin, joissa makaroonia ei tarvitse etukäteen keittää. En ole itse uskaltanut kyllä kokeilla. :)
Mä laiskuuksissani en enää keitä makarooneja ennen uuniin laittoa. Bongasin kans joskus jonku broilerimakroonivuoan ohjeen, missä ei keitetty ensin.. Sen jälkee uskalsin koklaa jauhelihaversioonki. Hyvin toimii.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:43"]Unohdin laittaa paistinpannun hellalle ja aloin paistaa jauhelihaa suoraan hellalevyn päällä.
[/quote]
Tää oli ehkä paras!
Ihania, pullantuoksuisia "äityleitä". Ette osaa EDES ruokaa laittaa. Siinä on hyvä esittää vaatimuslistoja miehille sitten ;)