Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat mokanne ruoanlaitossa?

Vierailija
21.10.2014 |

Näin alkuillasta olisi kiva lukea teidän toilailuja kokkaukseen tai leipomiseen liittyen. :D

No, minä kerran sulatin vahingossa osan muovikauhasta kastikkeen joukkoon ja tokalla kerralla avocadopastastani tuli ihan peston makuista, kun jostain syystä lisäsin ruohosipulituorejuustoa lähes paketillisen. Ja lapsena leipoessani leivinpaperi syttyi tuleen, kun osui vahingossa grillivastukseen.

Mutta onneksi sentään tekemällä oppii! ;) mites te muut?

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mokaile :)

Vierailija
2/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:20"]

En mokaile :)

[/quote]

Sepäs mukava kuulla, että olet ollut aina täydellinen kokki! Olen kateellinen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. En ole minäkään mokaillut mitään.

Vierailija
4/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulatin joskus suunnilleen 12-14 vuotiaana Fazerin sinisiä kääreellisiä suklaita pienessä kipossa mikrossa :DD otin siis totta kai kääreet pois, mutta ei ne sulaneetkaan ja tais haista palanutkin

Vierailija
5/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yöllä aloin silmät ristissä keittelee makaronia, istahdin sitten sohvalle "toviks", ja lopputulos muistutti koiran oksennusta... :)

Vierailija
6/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm.. Näitähän on. Olen totaalisen surkea kokki, ja yritän aina päästä ruuanlaitossa mahd. helpolla. Milloin ruoka palaa, milloin se jää raa'aksi, kakut ja piirakkapohjat eivät kohoa jne. Minulta puuttuu ruuanlaittogeeni :D jostain kumman syystä ruokani ja leipomiseni epäonnistuvat AINA. Perus-kanakastikkeesta tulee epämääräistä mössöä, lihapullat eivät pidä muotoansa vaan leviävät ja hajoavat, lohi palaa osittain ja keskeltä jää raa'aksi, pasta palaa pohjaan, perunoista tulee pehmeää sosetta..

Mä en vain osaa.

Vierailija
7/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus sokeri sekouttu suolan kanssa, ja on sitä pari kertaa unohdettu hiivat/voit ym. Onneksi ei ole niin vakavaa :)

Vierailija
8/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:25"]

Sulatin joskus suunnilleen 12-14 vuotiaana Fazerin sinisiä kääreellisiä suklaita pienessä kipossa mikrossa :DD otin siis totta kai kääreet pois, mutta ei ne sulaneetkaan ja tais haista palanutkin

[/quote]

Tästä tulikin mieleeni, että tuon ikäisenä pistin itsekkin Fazerin sinistä mikroon hieman liian pitkäksi aikaa - lopputuloksena käryävä mikro sekä suklaa, joka oli muuttunut "kuohkeaksi", vähän niinkuin keksin tapaikseksi :D -ap

Vierailija
9/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tirautin indonesialaista soijakastiketta kiinalaiseen ruokaan, kun pullot oli kaapissa vierekkäin ja saman kokoiset. Kyllä hävetti, mutta kukaan ei ilmeisesti huomannut ruoassa mitään outoa.

Vierailija
10/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiprakassa kokatessa sulatin muovisen leikkuulaudan hellan levyyn.

Kun muutin pois kotoa joudun googlettamaan perunoiden keiton. Oon myös polttanu perunat ja VEDEN pohjaan. Tai siis kun höyrytin kasviksia niin unohdin vahtia ja kaikki vesi haihtui ja kattila suli :D

Vierailija
11/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:25"]

[/quote]

Tästä tulikin mieleeni, että tuon ikäisenä pistin itsekkin Fazerin sinistä mikroon hieman liian pitkäksi aikaa - lopputuloksena käryävä mikro sekä suklaa, joka oli muuttunut "kuohkeaksi", vähän niinkuin keksin tapaikseksi :D -ap
[/quote]
Jep :DD Koostumus oli jännä
T: 5

Vierailija
12/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 7 jatkaa.. Leivinpaperi myös syttyy tuleen ja olenpa kerran saanut sytytettyä patakinttaankin ilmiliekkeihin, onneksi liekit sammuivat kun aloin se kädessä heiluttaa ja nauraa hysteerisenä. Palovammat tuli käteen.

Vierailija
13/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:29"]

Hiprakassa kokatessa sulatin muovisen leikkuulaudan hellan levyyn. Kun muutin pois kotoa joudun googlettamaan perunoiden keiton. Oon myös polttanu perunat ja VEDEN pohjaan. Tai siis kun höyrytin kasviksia niin unohdin vahtia ja kaikki vesi haihtui ja kattila suli :D

[/quote]

Kattila suli? Miten se on mahdollista? :D

Vierailija
14/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin hölmöyksissäni nostaa munkit paistorasvasta muovikauhalla :) Ei se rasva ollutkaan ihan sama asia kuin kiehuva vesi.

Vierailija
15/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en sitä periaatteessa mokannut, mutta kun joskus alotin kokkipuolella opiskelun niin piti tehdä marjakiisseliä. No oltiin pareittain kun oli eka kerta keittiöllä ja yhden piti hakea perunajauhot. Ottikin purkin jossa oli perunaraetta ja pisti sitä kiisseliin. Liisteriä siitä tuli ja hukkaan se meni. En vieläkään käsitä miten joku ei tunnista perunajauhoa. Olisi pitänyt vahtia vieressä kun se likka sitä sinne pisti joten opettaja tottakai syytti kumpaakin. Tarkennan vielä ,että minä hoidin kaiken muun paitsi sen perunajauhon.

Vierailija
16/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:27"]Hmmmm.. Näitähän on. Olen totaalisen surkea kokki, ja yritän aina päästä ruuanlaitossa mahd. helpolla. Milloin ruoka palaa, milloin se jää raa'aksi, kakut ja piirakkapohjat eivät kohoa jne. Minulta puuttuu ruuanlaittogeeni :D jostain kumman syystä ruokani ja leipomiseni epäonnistuvat AINA. Perus-kanakastikkeesta tulee epämääräistä mössöä, lihapullat eivät pidä muotoansa vaan leviävät ja hajoavat, lohi palaa osittain ja keskeltä jää raa'aksi, pasta palaa pohjaan, perunoista tulee pehmeää sosetta..

Mä en vain osaa.

[/quote]
Kuulostaa tutulta! Pidetäänkö yhteiset illallis-kutsut? :D

Vierailija
17/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:29"]

Hiprakassa kokatessa sulatin muovisen leikkuulaudan hellan levyyn. Kun muutin pois kotoa joudun googlettamaan perunoiden keiton. Oon myös polttanu perunat ja VEDEN pohjaan. Tai siis kun höyrytin kasviksia niin unohdin vahtia ja kaikki vesi haihtui ja kattila suli :D

[/quote]

Kattila suli? Miten se on mahdollista? :D
[/quote]
Ihmettelin itsekin, mutta pohja oli ihan musta ja semmosilla kuplilla :D Ja siihen kamalaan hajuunhan mä sit telkkarin äärestä havahduin.

Vierailija
18/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitinpä kerran kuorellisen keitetyn kananmunan mikrossa...

Vierailija
19/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 17:36"]Lämmitinpä kerran kuorellisen keitetyn kananmunan mikrossa...
[/quote]
Apua.... :D

Vierailija
20/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut vierestä, kun kahdet riisipuurot kiehui hellalle. Mun piti siis vahtia, että niin ei käy, mutta niin vain kävi (olin yläasteella kotitaloustuntia valvomassa opiskelijana). 

Olen myös itse laittanut suklaamousseen about kymmenkertaisen määrän sokeria kuin piti. Kahdestaan kaverin kanssa tehtiin ja kumpikin katsoi ja kuvitteli määrän yhtä väärin. Tuli aika ällömakeeta jälkkäriä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän