Pahimmat mokanne ruoanlaitossa?
Näin alkuillasta olisi kiva lukea teidän toilailuja kokkaukseen tai leipomiseen liittyen. :D
No, minä kerran sulatin vahingossa osan muovikauhasta kastikkeen joukkoon ja tokalla kerralla avocadopastastani tuli ihan peston makuista, kun jostain syystä lisäsin ruohosipulituorejuustoa lähes paketillisen. Ja lapsena leipoessani leivinpaperi syttyi tuleen, kun osui vahingossa grillivastukseen.
Mutta onneksi sentään tekemällä oppii! ;) mites te muut?
Kommentit (157)
Tämä on niin mun ketju. Kun muutin asumaan itsekseni, olin katastrofaalisen huono ruuanlaittaja. Kuivakakku paloi toiselta sivulta, toiselta oli raaka. Kerran tarjosin vieraille oksennuksenmakuista ja _näköistä omenakanaa. Poltin useamman kattilan pohjaan. En tiennyt, ettei pikkuleivissä leivinjauheen korvaaminen soodalla olekaan niin yksi yhteen. Paistelin useammankin kerran ruokia huonolla paistinpannulla ilman rasvaa. En osannut keittää perunoita, joten niistä tuli aina mössöä. Kananmunia keitin ainakin puolituntia, jolloin ne saivat hyvinkin jännän koostumuksen. Sämpylöihin laitoin liikaa jauhoja, jolloin niistiä tuli kivikovia mollukoita.
Uskokaa tai älkää, nykyään olen hyvä kokki.
Mä joskus lapsena yritin sulattaa suklaakonvehteja kattilassa...
Maultaan varmaan se, kun koitin soveltaa rahkajälkiruokaa ja tein sen sulatetusta taloussuklaasta + perusrahkasta. Hyi hemmetti se ei toiminut ollenkaan :)
Joskus myös keitin kattilallisen vettä pohjaan, eli jäljellä oli vain tummunut teräskattila jonne pohjaan oli palanut ne keitinveden suolat kun lopulta muistin sen kattilan.
No mulla ei ole mitään super mokia sattunut, en ole kyllä hirveästi kokkailutkaan. 19v. ja asun vielä kotona :). Uunia lämmitettäessä olen unohtanut ottaa pellin pois ja leivinpaperi on kärynnyt ja munakasta tehdessäni, kananmunat ovat palaneet pohjaan = aivan h*lvetisti savua ja palohälytin pärähti käymään pari kertaa :). Luovutin kananmunien kokkaamisen ...
Pistin nuorena pullataikinakulhon hellalle ja hellan päälle, kun piti nostattaa lämpimässä paikassa. Havahduin seuraavan kerran kun olkkariin tuli erikoiset aromit, ja keittiö alkoi tuossa vaiheessa vaikuttaa auschwitchilta kaiken kaasun vuoksi... Muovikulho ja taikina oli muodostaneet epämääräisen möykyn joka olisi sopinut vaikka kiasmaan näytille.
Kaverilla taas päätin tehdä välipalaa ja hän kehoitti tekemään riisiä uudella aasiasta tuodulla riisinkeittimellään. Olin siis tosiaan aivan helvetin uusavuton enkä varmaan aiemmin edes keittänyt riisiä, joten en tietenkään ajatellut että se esim. turpoaisi siellä höyrytessään. Lapoin sinne saaviin aivan jumalattoman kekosen sitä riisiä "että riittäis kaikille", ja loppujenlopuksi kaveri sitten sai syödä siitä satsista varmaan useamman viikon ettei menis hukkaan... :D
kerran myöhään illalla iski herkutteluhimo & löysin mikrobrownien ohjeen. ohjeessa sanottiin "öljyä", minulla oli vain rypsiöljyä ja pistin sitten sitä. hyi helvetti!!!!
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 19:12"]
kerran myöhään illalla iski herkutteluhimo & löysin mikrobrownien ohjeen. ohjeessa sanottiin "öljyä", minulla oli vain rypsiöljyä ja pistin sitten sitä. hyi helvetti!!!!
[/quote]
Ainakin mulla aikoinaan on onnistunut mikrobrownien teko ihan perus-rypsiöljyllä, toki ehkä voista tai kookosöljystä voisi irrota hieman paremmat "aromit". -ap
Onhan näitä mokia:
- laitoin maustepippuria mustapippurin sijaan kanapastaan; yäks
- koskenlaskija ei ole sitten tuorejuustoa minkä sain karvaasti huomata juustokakkua tehdessä -> roskiin meni
- lettuohjeessa luki että taikinaa voi pimpata tilkalla sherryä, mitä minulla ei tietenkään ollut kaapissa, joten lorautin reilusti Strohia sekaan ... HUH :D
- leivinpaperi on monesti roihunnut uunissa
- aina, kun yritän tehdä tyttärelleni tämän toivomia suklaakeksejä ne leviävät mössöksi pellille
- sämpylätaikinasta tuli kiljua!
Oli tarkoitus paistaa ruokaa vain, en edes muista enää, joku uunilohi se oli jonka alastomana saunan jälkeen kävin nostamassa uunista. Näillä ryntäillä kuulu vaan tsssssssh ja auts, tissit ku osu tulikuumalle pellille. Sen jälkeen en ole alasti kokkaillut :)
Oli tarkoitus paistaa ruokaa vain, en edes muista enää, joku uunilohi se oli jonka alastomana saunan jälkeen kävin nostamassa uunista. Näillä ryntäillä kuulu vaan tsssssssh ja auts, tissit ku osu tulikuumalle pellille. Sen jälkeen en ole alasti kokkaillut :)
Onhan ne maustepurkit joskus menneet sekaisin ja lihapullat ovat saaneet omituisen pikantin (!) maun. Ja kyllä ne soosit ja sopat ovat joskus palaneet pohjaan. Mutta pahin mokani on leivonnan puoleleta. Päätin tehdä viikonlopuksi hedelmä-rahkapiirakan, kuten niin monta kertaa ennenkin. Silmäni osuivat kiiveihin ja päätin käyttää niitä ananaksen asemesta. Odottelin vesi kielellä herkkua uunista. Tuskin jakson odottaa piirakan jäähtymistä. Ja sitten maistelemaan. Voi kauhistuksen kananjalka. Maku ei ollut oikantti, vaan karmea. Piirakka oli syömäkelvoten. Kiivin ja rahkan välillä tapahtuu kuulemma joku kemiallinen reaktio ja siitä johtuu sitten se kammottava maku. ÄLÄ KOKEILE TÄTÄ KOTONA!
PS. Valmiiksi paistetun piirakan voi hyvinkin koristella kiivillä, ei synny reaktiota, kun lämpö puuttuu. Nam!
Tein haukifilettä ja siitä tuli hirveen suolaista. Voi kyllä vaikuttaa etten voi itse maistaa, koska olen allerginen.
Keitin lemmikkirotille kapakkaillan jälkeen täysjyväriisiä. Onneksi heräsin pikkutunneilla palohälyttimen ulvontaan. Kämppä oli täynnä savua. Kattila liedeltä, levy pois päältä, liesituulettimen vaiennut, tuuletus käyntiin ja ikkunat auki.
Olen edelleen iloinen siitä, että selvisin ja tietenkin pahoillani naapurien puolesta, jotka takuuvarmasti heräsivät ujellukseen.
Olin väsynyt, en juovuksissa.
Tein pannarin, lopputulos oli kivikova levy.
Mietin mikä meni pieleen? Joo, kananmunat unohtui!
Pullia voidellessa oli lennähtänyt kananmunaa lattialle. Toki sit siihen liukastuin ja löin pääni lattiaan. Aivotärähdys ja oksennus.
Kerran laitoin lihakeittoon kahdeksan kappaletta maustepippureita vaikka ohjeessa luki kymmenen mustapippuria.
Pilallehan se keitto sitten meni ja jouduttiin syömään varpaankynsiä päivälliseksi.
Tehtiin mokkapaloja ja frendi väitti kiven kovaan, että vehnäjauho on oiva tomusokerin korvike kuorrutetta varten? Ei mee vieläkään n. 4 vuoden päästä läpi. xD