Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat mokanne ruoanlaitossa?

Vierailija
21.10.2014 |

Näin alkuillasta olisi kiva lukea teidän toilailuja kokkaukseen tai leipomiseen liittyen. :D

No, minä kerran sulatin vahingossa osan muovikauhasta kastikkeen joukkoon ja tokalla kerralla avocadopastastani tuli ihan peston makuista, kun jostain syystä lisäsin ruohosipulituorejuustoa lähes paketillisen. Ja lapsena leipoessani leivinpaperi syttyi tuleen, kun osui vahingossa grillivastukseen.

Mutta onneksi sentään tekemällä oppii! ;) mites te muut?

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusi tehdään survimella eikä millään vatkaajalla! :)

Vierailija
142/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle: perunamuusia ei saisi sähkövatkaimella vatkata ollenkaan, ettei tule liisteriä. Sellaisella perunanuijalla (tai mikä se nimi onkaan) mössääminen riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 20:37"]

Paistoin kotona etanoita ja ilmeisesti voita tuli laitettua aika reilulla kädellä. Kumarruin ja vedin etanapannut pois uunista, kun yksi etana räjähti(?) ja loikkasi ulos kolostaan suoraan mun rintakehälle  oikean solisluun alle. Kuuma voi poltti ihan helvetisti, kun rintakehän iho on muutenkin niin ohut. Siinä näkyi monta viikkoa epämääräinen palovamma, joka yhdessä paranemisen vaiheessaan näytti erehdyttävästi fritsulta. Olipas tosi kiva käydä töissä kuumina päivinä poolopaita päällä.

En tosiaan tiedä mitä sille etanalle tapahtui ja johtuiko se siitä voin määrästä vai mistä, mut en oo sen jälkeen enää paistanut etanoita.

[/quote]

Hahhahhaaa! Mahtavaa. Ja fritsu kruunasi vielä kaiken!

Vierailija
144/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:20"]Joskus teininä oltiin kaverin kans tekemässä jauhelihakeittoa. Oltiin molemmat todella surkeita kokkeja.. Ei sitten älytty, et ne jauhelihat kannattais paistaa ja lisätä paistettuna sinne keittoon :D. Muistan vieläkin sen kotitalousopettajan ilmeen kun se kävi katsomassa meidän keittoa, porkkanat sun muut vihannekset siellä liemessä raa'an jauhelihan kanssa. Hupsista.
[/quote]
Tjaa... mä olen ainakin niin laiska että laitan aina jauhelihat raakana keittoon. Ensin keittää vihannekset ja perunat vähän aikaa sitten lisää jauhelihan ja hämentää voimakkasti niin että jauheliha hajoo pikkupaloiksi. Tulee ihan hyvää keittoa!
[/quote]

Joo, mulle sanoi kanssa joku kerran ettö voi laittaa jauhelihat raakana. Siinähän ne kypsyy samalla, ei mitään isoja klönttejä tietenkään nannata laittaa.

Vierailija
145/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tehdä lettutaikinaa vain puolikkaan ohjeen, ja puolitin kaikki muut ainekset paitsi suolan ja sokerin. Lopputulos oli vähintäänkin erikoinen.

Vierailija
146/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata, ei nannata :D

Vierailija
147/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena halusin tehdä vaikutuksen poikaystävääni ja tein perunoita ja kastiketta. Surkeana kokkina tuotokseni oli raa'at perunat ja klimppinen kastike. Poikaystävä söi kaiken mutisematta, mutta on kyllä nykyisenä aviomiehenä (25:n avioliittovuoden jälkeen) kertonut, ettei ainakaan kokkaustaitoihini aikoinaan ihastunut. : )

Vierailija
148/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein miesystävälle perunamuussia. Siitä tuli perunaliimaa.
Oon keittänyt perunat pohjaan.

Vierailija
149/157 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko tätä vielä ylös? Yllättävän paljon on tullut vastauksia, kiitos kaikille tähän mennessä! -ap

Vierailija
150/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin ihanan miehen treffeille kotiini joskus parikymppisenä. Paistoin lettuja, kananmunat unohtui taikinasta...eipä treffattu toista kertaa...

Vierailija
151/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että nämä on hyviä!

Lapsena tehdessäni popcornia kattilassa (ei ollut mikroja silloin, ei) kärvensin rasvaa liian kovaa ja popparit paloi kattilan pohjaan. Odottelin sitten, että milloinhan ne on poksuneet, vaan eivät poksuneet lainkaan. Kattila koko ajan tukevasti kutosella.

Kattilaan paloi kansi kiinni. Ja kun vein sen ulos lumihankeen putos kattilan pohjasta tuplapohja pois. Kansi ei irronnut kuin isäni voimilla.

Se oli kallis kattila silloin.

Anteeksi äiti sinne pilven päälle :-(

Vierailija
152/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen mokannut pipareiden kanssa. Kerran jauhoja oli liikaa ja tulos oli kuin jotain ihme levyä. Toisella kertaa (liekö vielä samana jouluna) taikinasta unohtui sokeri. Ne piparit jäivät syömättä. Olen myös polttanut mikropopcornit, laittanut makaroonilaatikkoon kanelia ja tehnyt teininä kavereiden suklaakastikkeesta ja pop corneista "suklaa pop corneja"

Vierailija
153/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:42"]

Pyysin ihanan miehen treffeille kotiini joskus parikymppisenä. Paistoin lettuja, kananmunat unohtui taikinasta...eipä treffattu toista kertaa...

[/quote]

Vai johtuikohan kenties karvaletusta?

Vierailija
154/157 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakkupohjien kanssa on mennyt melkein kaikki mahdollinen pieleen. Tilanne taitaa olla 50-50 onnistumisten ja jollain tavalla epäonnistuneiden tekeleiden kanssa. Parhaimmillaan olen joutunut noukkimaan veitsen kanssa jauhomöykkyjä valmiista pohjasta, kun olen yrittänyt välttää läsähtämistä ja sekoittanut sitten jauhot sekaan hieman liian varovaisesti.

Pohjaan juuttuneita mausteita ei myöskään kannata napautella purkista kovin voimalla paistinpannun päällä.

Vierailija
155/157 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 22:29"]

Mitä tapahtuu jos sulattaa voita muovikulhossa?alkaako kiehumaan helposti? En viitsi lähtee kokeilemaan. Vahingos oon aina sulattanu mukissa.

[/quote]

Muovikulho sulaa, jos ei satu olemaan mikronkestävä.

Vierailija
156/157 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut uunivuoan liian täyteen ja kermakiusaukset ovat sitten kiehuneet hellanpohjalle aiheuttaen valtavan savun keittiöön.

Nolointa oli kun naapuri luuli, että meillä on tulipalo ja pimpotti ovikelloa hädissään.

Vierailija
157/157 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kerran suklaalevyn leivän paahtimeen🤣 Entinen paahdin se:-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi