Naiset, jotka eivät koskaan meikkaa
Mitä ajattelet naisesta, joka ei meikkaa koskaan, ei edes juhliin? Tai jos olet tällainen nainen, niin mistä syystä?
Kommentit (272)
Mulla on varmaan jotain tosi pahoja ongelmia itsetunnon kanssa ja miesten kanssa kun meikkaan, lähes joka päivä ja koko repertuaari naamaan. Menee kaikki aika ja rahat meikkaamiseen. Meikkaan talot, metsät ja perinnöt.. Voi mua meikkaajaparkaa.. Jos lähtis meikkaamaan kun alkoi niin ahistaa. :D
Minusta ainakin av:n meikkaamattomat naiset on pelottavia. Ei ulkonäöltään (välttämättä) vaan luonteeltaan. Ehdottomia ja kovia. En haluais tulle pimeällä vastaan ja tunnustaa että meikkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:18"]
Taitaa olla meikkaajat vähemmistönä av:llä? Onko meillä kuitenkin jotain vähemmistöjen oikeuksia vielä?
[/quote]
AV:lla ovat yleensä vähemmistönä myös naisellisia vaatteita käyttävät naiset, ruokaa laittavat naiset, miehistä tykkäävät naiset, pitkähiuksiset naiset jne jne.
Aina tarpeen mukaan :D
Kyseessä on vähän sama juttu kun 'miespalstoilla' tällä hetkellä kaikki ovat palvelleet sukellusvenejoukoissa.
Mä en oikeasti edes huomaa, onko jollain meikkiä vai ei. Enkä huomaa mitä ihmisillä on päällä. Vasta tällä palstalla olen oppinut, että jotain merkkejä palvotaan, mutta en tunnistais niitä merkkejä vaikka kadulla vastaan tulis.
Itse en meikkaa ja vaatteetkin valitsen sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä päällä ja on siihen tilanteeseen ja säähän sopiva, mihin olen vaatetta valitsemassa. Pitkiä hiuksiani leikkautan silloin kun muistan, eli kerran viidessä vuodessa. En edes tiennyt ennen tätä palstaa, että pitkä ohut tukka on joku ongelma. Enkä tiennyt sitäkään, että kulmakarvoja pitäisi nyppiä tai pillukarvat yms. poistaa.
Mä oon mä ja mulla on itsetunto ihan kohdillaan. En ehkä ole naisellisimmasta päästä, mutta vientiä on silti ollut.
Niin ja miksi en meikkaa? No kun ei ole tullut koskaan opeteltua, enkä ole koskaan ymmärtänyt sitäkään, että se olisi joku ongelma jollekulle, että en meikkaa. Ja nyt kun näitä kommentteja olen tästä ketjusta lukenut, niin miksi ihmeessä meikillä pitäisi pyrkiä saamaan itseään nätimmäksi tms? Miksi meikkaamaton nainen ei muka pidä itsestään huolta? Eikö tämä päde sitten miehiin? Miten miehet osaavat pitää huolta itsestään, kun heistä varmaan 90% ei meikkaa?
Hauska lukea, kun jotkut meikkaajat loukkaantuu siitä, että toinen nainen ei meikkaa. Ja sitten pitää mennä haukkumaan tätä naista rumaksi... Tällätkää vaan. Ei mua teidän tekemiset kiinnosta. Pitäkää tekin katse siinä peilissä eikä muissa naisissa.
Meikkasin nuorempana, mutta lopetin, kun silmät allergisoituivat ja alkoivat kutista sietamattomasti. Kokeilin useampia tuotteita, mutta mikään ei ollut hyvä. Opiskelijabudjetilla en pystynyt montaa ns. parempaa merkkiä edes kokeilemaan, niin jätin koko touhun sitten mieluummin sikseen. Nykyään hennautan hiuksia ja laitan satunnaisesti irtopuuteria. Meikittomyyteen on tottunut, enkä vaan viitsi nähdä sitä vaivaa, että alkaisin kokeilla eri ripsivareja ja etsia sopivaa, vaikka nyt rahaakin siihen jo olisi. En ole saanut ikinä mitään negatiivista palautetta meikittomyydesta, joten miksi vaivautua.
Vakaumukseni vuoksi en meikannut nuorenpana (26-vuotiaaksi saakka). Sen jälkeen meikkaamattomuuteni on johtunut siitä, että en mielestäni näytä omalta itseltäni meikeissä.
Tunnen siis hyvin paljon naisia, jotka eivät meikkaa, jotka ovat tottuneet kulttuuriin, jossa ei meikata. Heissä on paljon todella kauniita. Luulen että tämä johtuu siitä, että haluaa kuitenkin näyttää parhaalta mahdolliselta versiolta itsestään, joten on oppinut pitämään naamastaan ja kropastaan huolta, näyttämään hyvältä ja huolitellulta ilman meikkiäkin.
Luulen että suuri osa saamastani huomiosta (siis ulkonäkööni kohdistuvasta) johtuu juuri siitä, että näytän luonnonraikkaalta mutta samalla huolitellulta.
Suurin osa suomalaisista naisista on/olisi kauniita (huoliteltuina) "luonnontilassakin", erityisesti jos he ovat pitäneet sopivan värin hiuksissa. Olemme "herkän" värisiä, ja liian räikeäksi värjätty tukka ei sovi luonnolliseen kasvojen väritykseen, joten sitten meikkejä tarvii sovittelemaan naama ja hiukset yhteen.
Olisi mahtavaa jos useampi suomalainen nainen oppisi olemaan ylpeä omasta luonnollisesta kauneudestaan aina "maantienvärisiä" hiuksiaan myöten. Ja se väri on tosi muodikaskin nykyään :)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:26"]
Mä en oikeasti edes huomaa, onko jollain meikkiä vai ei. Enkä huomaa mitä ihmisillä on päällä. Vasta tällä palstalla olen oppinut, että jotain merkkejä palvotaan, mutta en tunnistais niitä merkkejä vaikka kadulla vastaan tulis.
Itse en meikkaa ja vaatteetkin valitsen sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä päällä ja on siihen tilanteeseen ja säähän sopiva, mihin olen vaatetta valitsemassa. Pitkiä hiuksiani leikkautan silloin kun muistan, eli kerran viidessä vuodessa. En edes tiennyt ennen tätä palstaa, että pitkä ohut tukka on joku ongelma. Enkä tiennyt sitäkään, että kulmakarvoja pitäisi nyppiä tai pillukarvat yms. poistaa.
Mä oon mä ja mulla on itsetunto ihan kohdillaan. En ehkä ole naisellisimmasta päästä, mutta vientiä on silti ollut.
Niin ja miksi en meikkaa? No kun ei ole tullut koskaan opeteltua, enkä ole koskaan ymmärtänyt sitäkään, että se olisi joku ongelma jollekulle, että en meikkaa. Ja nyt kun näitä kommentteja olen tästä ketjusta lukenut, niin miksi ihmeessä meikillä pitäisi pyrkiä saamaan itseään nätimmäksi tms? Miksi meikkaamaton nainen ei muka pidä itsestään huolta? Eikö tämä päde sitten miehiin? Miten miehet osaavat pitää huolta itsestään, kun heistä varmaan 90% ei meikkaa?
[/quote]
olet sä kyllä erikova muija, palkinto?
Meikkaan erittäin harvoin, miksi pitäisi? Toki pesen kasvot ja käytän kasvorasvaa ja silmänympärysvoidetta ja huulirasvaa. Meikkaan baariin ja juhliin. Kaverini ei meikkaa koskaan, ei baariiin eikä häihin tms. Mikäs siinä, meikki on mielestäni todella typerä keksintö ja monet ajattelevat että on "pakko" meikata -.-
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:34"]
[/quote]
[/quote]
No en kyllä mitään palkintoa tarvitse. Mikä on sun ongelma?
Ajattelen: Rehellinen nainen, joka ei yritä sumuttaa miehiä maalaamalla itseään nätimmäksi. Jos ruma ilman meikkiä, ni olisi saanut ehkä meikata. T:Mies
Meikkasin 20 vuotta joka ikinen päivä, jos poistuin päivällä kotoa vaikka vain roskikselle käymään. Lähikauppaankaan ei voinut mennä meikittä. Töihin ihan ehdottomasti ei voinut ajatellakaan menevänsä meikittä. Sitten vain kyllästyin. Ei kerta kaikkiaan enää huvittanut. Ikää oli siinä vaiheessa 33 vuotta. Toinen ja vielä painavampi syy oli se, että silmät olivat alkaneet ärtyä meikeistä ja kokeilin kyllä myös herkille silmille tarkoitettuja tuotteita. Ei ollut kivaa, että aina kutisi tai vaihtoehtoisesti tuntui siltä, kuin olisi roskia silmässä. Myös iho oli alkanut reagoida kutisemalla kulmakyniin ja meikkivoiteisiin. Ei kovin kivaa sekään, kun oli koko ajan tietoinen pahalta tuntuvasta naamasta.
Totesin että ei maksa vaivaa olla silmä- ja ihovaivainen, jos kerran pääsee vähemmälläkin, ja toisekseen jos ei enää huvita itsen eikä muidenkaan takia maalata naamaansa, niin mitä suotta. Jos joku ei kestä katsoa tätä pärstää sellaisena kuin se on, niin katsokoon muualle. Minua ei enää kiinnosta muiden miellyttäminen siinä asiassa. Tällä tavalla ne mr. väärät kävelevät automaattisesti ohitseni eivätkä rupea tekemään tuttavuutta, koska nyt näkyy rehellisesti se, mitä on tarjolla. Ei ole mitään huijausta kasvoilla, vaan näytän juuri siltä mitä olen niin aamulla kuin illallakin. Eikös se ole jopa ihan reilua toisia kohtaan? Ja ei, en ole rumilus. Seuraa olisi ollut tarjolla meikittäkin enemmän kuin olen edes kaivannut ;)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:34"]
[/quote]
[/quote]
Niin... kukahan tässä nyt yrittää kovistella? :D Tulee ihan yläaste mieleen. Hohhoijakkaa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:15"]Ihanaa, miten juuri (maantienvärisistä) suomalaisnaisista löytyy vino pino naisia, joiden ei vaan tarvitse meikata koska ovat kauniimpia ilman / meikkaus on ihan typerää. Sama porukka näyttää kauniilta Ecco-kengissä ja tuulipuvuissa joka paikassa :). Hyi niitä huonon itsetunnon omaavia naisia muissa maissa, jotka huolehtivat ulkonäöstään ihan eri tavalla!
[/quote]
onneksi mä oon vaan puoliksi suomalainen.
En tiedä mihin kastiin minut lasketaan, laitan työpäivinä ripsiväriä, vapaalla jos muistan.
Teininä meikkasin, mutten koskaan huulipunaa muutoin kuin illanviettoihin. Pienten lasten myötä en ihan mielelläni sitäkään tee, jos on perhetilaisuus, koska sitten on pienten suukottelut jätettävä niikseen.
Meikkaamista ja itsetuntoa en ole koskaan yhdistänyt suoraan toisiinsa, enkä ole kyllä suuremmin pohtinut syitä muiden laittautumiseen. Lähinnä jos joku on oikein hyvällä tuulella ja selvästi laittautunut voin kysäistä onko jotain erityistä kivaa tiedossa. Jännä, että ihmisellä on näiden kotifilosofien mielestä itsetunto-ongelmia, jos meikkaavat ja ongelmia itsetunnon kanssa, jos eivät meikkaa :)
Meikkaan aika vähän siksi, että en kunnolla osaa meikata ja ihoni on aika huono. Pintakuiva sekaiho, otsa ja nenä täynnä mustapäitä. Meikkivoide ei levity kauniisti, vaan "hilseilee" tietyistä kohti. Bb-voiteenkin sekoitan kosteusvoiteeseen, että levittyisi jotenkin. Silti iho kiiltelee. En saa epäpuhtauksia, epätasaista ihonväriä ja tummia silmänalusia kunnolla peitettyä.
On erittäin kummallista, että ilman meikkiä oleva koetaan masentuneeksi tai ettei pidä huolta itsestään.
Naiset ajavat toisiaan käyttämään enemmän ja enemmän kaikkia tuotteita ja kuluttamaan lisää, eikä loppua näy. Sitten vielä sanotaan, ettei ole naisellinen eikä arvosta itseään.
Entä jos niin sanottaisiin ihmisistä, jotka eivät pidä jatkuvasti minihametta ja korkeita korkoja? "Et pidä huolta itsestäsi, jos et rampauta jalkojasi."
Kävelkää jonkun tavaratalon kosmetiikkaosaston läpi ja haistakaa sitä lemua. Ne kaikki on erilaisia kemikaaleja, joita me sekoitamme itseemme jatkuvalla syötöllä eikä kenelläkään ole tietoa siitä mitä ne aiheuttavat meissä pidemmän ajan kuluessa.
Huulipunissakin on lyijyä.
Vois ihan testillä tehdä, et mitä tapahtuu, jos ämpäriin kaataa kosteusvoiteita, kynsilakkaa, hiusvärejä, kasvovesiä, hajuvesiä, dödöä, erilaisia meikkejä, kynsilakanpoistoainetta sekä puhdistusaineita, joita käytämme päivittäin. En usko sen olevan kauhean terveellinen keitos. Ja sitä me laitamme ihoamme vasten, jopa jokaikinen päivä.
Ei silti, käytän itsekin jonkin verran meikkejä, mutta olen enemmän alkanut käyttää pesuaineita, joissa ei ylimääräsiä ainesosia ole.
Olisi ihan tervettä kyseenalaistaa, miksi toimimme näin? Varsinkin kun siitä kärsii ympäristömme ja jopa me itse.
En täysin kuulu tähänn ketjuun koska meikkaan vähän, esim. laitan peitepuikkoa ja sävyttävää huulivoidetta.
Muuten en kuitenkaan meikkaa, koska piirteeni ovat niin voimakkaat jo valmiiksi että silmämeikit saavat näyttämään yökerhoon menossa olevalta tai huoralta. Ja tällainen imago ei sovi ammattiini.
Lisäksi koen että meikki lähinnä vanhentaa ja sitä taas lähes nelikymppinen ei kaipaa.
Meikki tekee heti jotenkin kovemman ja vanhemman näköiseksi, minut ainakin.
En ole enää vuosiin meikannut. Jätin meikit pois kun akne iski päälle kun huomasin, ettei se ainakaan auta parantumisessa vaikka kuinka olisi pessyt meikit huolellisesti pois.
Iho on huono (täynnä arpia ja jokunen finnikin löytyy) ja on muutenkin epätasainen mutta samapa tuo. En ymmärrä, miksi minun pitäisi näyttää joltakin muulta kuin oikeasti olen.
Taitaa olla meikkaajat vähemmistönä av:llä? Onko meillä kuitenkin jotain vähemmistöjen oikeuksia vielä?