Naiset, jotka eivät koskaan meikkaa
Mitä ajattelet naisesta, joka ei meikkaa koskaan, ei edes juhliin? Tai jos olet tällainen nainen, niin mistä syystä?
Kommentit (272)
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:35"]Tulee mieleen että nainen joka ei meikkaa ei arvosta itseään tai on jotenkin huono itsetunto. Vähän semmonen homssuinen ja epänaisellinen usein, yleensä myös hiukset on vaan sitaistu niskaan sykerölle ja vaatteetkin on mitä sattuu. Ehkä kaipais kannustusta että joku sanois että olet kaunis, mikset siis välittäisi itsestäsi.
[/quote]
Ei kai se väärin ole? En koe millään muotoa tarvetta meikkaamiseen, "naisellisiin" vaatteisiin tai hiusten laittamiseen. Mä koen olevani täysin riittävä sellaisena kuin olen.
Välitän itsestäni niin monella muulla tavalla. Jos joku tuntee tarvetta kannustaa minua kauniimmaksi ja naisellisemmaksi niin minä kannustaisin olemaan hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:51"]Ihmeellistä arvostelemista. Hirveää kun naiset ei saa näyttää itseltään ja juuri niin tavallisilta kuin oikeasti näyttävät, heti tulee huutoa että olet epäsiisti etkä pidä huolta itsestäsi. Miehet voi näyttää ihan perseiltä perussiistiin puhtaaseen naiseen verrattuna eikä kukaan valita tai edes kiinnitä huomiota.
[/quote
Tämä!
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:35"]
Tulee mieleen että nainen joka ei meikkaa ei arvosta itseään tai on jotenkin huono itsetunto. Vähän semmonen homssuinen ja epänaisellinen usein, yleensä myös hiukset on vaan sitaistu niskaan sykerölle ja vaatteetkin on mitä sattuu. Ehkä kaipais kannustusta että joku sanois että olet kaunis, mikset siis välittäisi itsestäsi.
[/quote]
Huomaan meikkaavani jatkuvasti vähemmän ja ei itsetuntoni ei ole huono, päin vastoin. Itsetunto on tässä vuosien saatossa parantunut. Ei se, ettei meikkaa tai meikkaa hyvin vähän, ole sen merkki, ettei välittäisi itsestä. Itse urheilen säännöllisesti, voin hyvin ja näytän ihan siistiltä, iho voi hyvin, hiukset on puhtaat ja vaatteetkin kivat.
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4269087/linkitetaan_itsestamme_meikittomia_kuvia/sivu/1
Jätän vain tämän tähän.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:49"]
Vanhoillislestadiolaiset naiset eivät meikkaa eivätkä värjää hiuksia. Ympärillä pörräävät lapset kaunistavat.
[/quote]
Ehkä niillä on poikkeuksellisen korkeat estrogeenitasot kun ovat niin äidillisiäkin?
Estrogeeni pitää ihon kauniina ja kimmoisana.
Mä meikkasin ennen, mutten nykyään jotenkaan kykene. Tuntuu inhottavalta laittaa iholle meikkituotteita. Pitäiskö mun antaa yhteystietoni, että joku ehostava voisi tulla ja viedä mun miehen?
En yksinkertaisesti välitä meikkaamisesta, eikä minulla ole tarvetta korostaa tai häivyttää mitään kasvoistani. Tämä ei ole sellainen asia, johon kiinnittäisin erityisesti huomiota muissa ihmisissäkään, joten naisella täytyy olle melkoinen maalaus, ennen kuin huomaan sen.
Olen niin kaunis että meikit vain rumentaa.. Heh, ei vaan, ei vaan oo aina kiinnostusta meikata. Silloin tällöin.
Olen tähän ketjuun jo vastannut, enkä muuten missään kohtaa ole väittänyt olevani kaunis tai pitäväni ylipäänsä kauneutta tärkeänä asiana. Faktaa on se, että minulla on mustat ja tuuheat ripset ja kulmat, sekä ihoni on tasaisen värinen. Muutenhan naamani voi olla kuin petolinnun perse.
Pakko meikata kun en oo luonnonkaunis
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:56"]En oikein osaa. En nuorena koskaan meikannut, enkä ole jotenkin saanut aikaiseksi opetella nyt aikuisiälläkään.
Ripsiväriä laitan vähän, mutta muuten en kyllä koe tarvitsevani meikkiä. Minulla on hyvä, kuulas, joskin aika kalpea iho ja ajatuskin siitä että vetäisin naamalleni kauhean pakkelin, tuntuu jotenkin ällöttävältä.
Annoin ystäväni meikata minut joskus ja minua alkoi ahdistamaan se pienikin määrä meikkivoidetta ja puuteria.
Hiuksia toki värjään yms. Olen mielestäni ihan kaunis luonnollisenakin, näyttäisin meikattuna varmaan paremmalta, mutta tulisi jotenkin feikki olo.
[/quote]
Minussa on tätä samaa "vikaa" :) Meikki tuntuu ahdistavalta, feikiltä ja rajoittavalta.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:48"]
Jos ei osaa meikata on parempi olla ilman meikkiä. Meikkaamista pitää/voi opetella. Ite opettelin yläasteiässä ja tein silloin pahimmat mokat. Silloin se ei haitannu, mitä nyt hävettää kasin luokkakuva. Oon ollu joskus illanvietossa jossa kosmetologi opetti meikkaamista. Moni uskaltautui opettelemaan ihan hyvin tuloksin. Kotioloissa voi myös kokeilla ensin ja kattoa perheen ilmettä että menikö pieleen. ;) Meikkaaminen on kivaa.
[/quote]
Mutta kun ei jaksa kiinnostaa. Olen minäkin hankkinut jotain mineraalipuuteria vai mitä ne on, jolla kuvittelin saavani sellaisen vähän huolitellun vaikutelman. Mutta kun se kutittaa ja tuntuu ikävältä, kun naamassa on jotain! Miten kukaan viitsii olla kokonaista päivää sellaisen tunteen kanssa?
Haaveilen sellaisesta huomaamattomasta ehostuksesta, mutta kun YouTubesta yrittää sellaisia ohjeita katsoa tai vaikka Googlellakin, niin ne on mun mittapuun mukaan ihan liian työläitä ja täysiä sotamaalauksia kuitenkin. Miksi tämä homma on tehty niin saatanan vaikeaksi!?
Mua kiinnostaa meikkaus, muoti ja sisustus tasan yhtä paljon kuin tavallista naista kiinnostaa joku auton moottorin rassaus. Jotain naistenlehtiä en pysty edes lukemaan, on niin vastenmielistä soopaa.
HAhah, av-mammat ootte ihan parhaita :D
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:55"]Keksin myöskin ajalleni ja rahoilleni parempaa käyttöä.
[/quote]
Niin minäkin, mutta koska kulutan vuodessa vain pari 10 euron hintaista meikkivoidepurkkia, niin enpä viitsi moisesta rahanmenosta hirveästi huolestua. On niin kirjava iho, että mieluummin tämä vaihtoehto kuin ihmisten ihmettelevät katseet joka päivä. Muita meikkituotteita en käytä, enkä käyttäisi tuotakaan, jos ihoni olisi kaunis.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 20:49"]
Vanhoillislestadiolaiset naiset eivät meikkaa eivätkä värjää hiuksia. Ympärillä pörräävät lapset kaunistavat.
[/quote]
Ehkä niillä on poikkeuksellisen korkeat estrogeenitasot kun ovat niin äidillisiäkin?
Estrogeeni pitää ihon kauniina ja kimmoisana.
[/quote]
Onko tämäkin nyt palstafeministin mielestä valetta vai?
HAHAHA,
seuraavaksi alkaa vakuuttelu, jossa mammat vuoronperään kertovat, että heiltä on todistettavasti mitattu yhdet Suomen alhaisimmista estrogeeniarvoista :DD
Mä meikkaan vain juhliin tai jos lähden iltaa viettämään.Koen meikkaamisen turhaksi.En kärsi huonosta itsetunnosta ja arvostan itseäni ilman meikkiä.
Ihanaa, miten juuri (maantienvärisistä) suomalaisnaisista löytyy vino pino naisia, joiden ei vaan tarvitse meikata koska ovat kauniimpia ilman / meikkaus on ihan typerää. Sama porukka näyttää kauniilta Ecco-kengissä ja tuulipuvuissa joka paikassa :). Hyi niitä huonon itsetunnon omaavia naisia muissa maissa, jotka huolehtivat ulkonäöstään ihan eri tavalla!
ajattelisin että jes, kerrankin joku muu joka ei meikkaa.
mä en osaa meikata eikä ole kyllä koskaan edes kiinnostanut opetellakaan. muuten kyllä huolehdin ulkonäöstäni ja esim kynnet on aina tiptop. en jaksa nähdä sitä vaivaa mitä meikkaaminen vaatisi. rahaakin meikkeihin menisi eikä ne varmaan tee iholle hyvää. lisäksi mun silmät vuotaa todella herkästi.
Paha atooppinen iho. Tähän kun heittäis vielä meikit päälle, niin katastrofi olis valmis. Just ja just saan pidettyä kurissa sillä, etten meikkaa.
Tosi hyvä fiilis tulee näitä vastauksianne lukiessa :(
En oikein osaa. En nuorena koskaan meikannut, enkä ole jotenkin saanut aikaiseksi opetella nyt aikuisiälläkään.
Ripsiväriä laitan vähän, mutta muuten en kyllä koe tarvitsevani meikkiä. Minulla on hyvä, kuulas, joskin aika kalpea iho ja ajatuskin siitä että vetäisin naamalleni kauhean pakkelin, tuntuu jotenkin ällöttävältä.
Annoin ystäväni meikata minut joskus ja minua alkoi ahdistamaan se pienikin määrä meikkivoidetta ja puuteria.
Hiuksia toki värjään yms. Olen mielestäni ihan kaunis luonnollisenakin, näyttäisin meikattuna varmaan paremmalta, mutta tulisi jotenkin feikki olo.