Naiset, jotka eivät koskaan meikkaa
Mitä ajattelet naisesta, joka ei meikkaa koskaan, ei edes juhliin? Tai jos olet tällainen nainen, niin mistä syystä?
Kommentit (272)
En ole meikannut reiluun 10 vuoteen, en edes juhliin. Mä riitän / kelpaan muille ja ennen kaikkea itselleni tällaisena kuin synnynnäisesti olen, en kaipaa kasvojeni muokkaamista kauniimmaksi kuin mitä oikeasti olen, en oikein saisi siitä mitään. :-) En oo koskaan meikannut kovin voimakkaasti, teini-iän loppupuolella aloin meikata vain harvakseltaan, ja 22-vuotiaana lopetin kokonaan. Ja kun ihmiset on tottuneet näkemään mut aina kaikkialla ilman meikkiä, niin en usko että he juhlissakaan hoksaavat miettiä sen kummemmin mun meikkaamattomuutta, tai jos miettivät niin eipä sillä väliä. Luon huolitellun vaikutelman panostamalla pukeutumiseen ja hiuksiin.
Mulla on yleisesti ottaen huono itsetunto, mutta jostain syystä tää meikkaamattomuuden itsetunto on tullut ihan itsestään. Ymmärrän kyllä heitäkin jotka meikkaavat, mutta mua surettaa se että jotkut ovat niin riippuvaisia meikkaamisesta, että olis hirveää jos kukaan näkisi heidät ilman meikkiä missään tilanteessa. Jos vain voisin, niin antaisin heille ison sylillisen itsearvostusta ja itsetuntoa, jotta heidän elämänsä olisi onnellisempaa vailla pelkoa muiden reaktioista, ja estäisin myös muita kommentoimasta heidän ulkonäköään. Mun kasvot on kai jotenkin sellaiset, että ihmiset ei koe tarvetta sanoa mitään negatiivista mun meikkaamattomuudesta koska en ikinä kuule sellaisia kommentteja, mutta ymmärrän että joillekin ihan oikeasti huomautellaan väsyneen tai sairaan näköisistä kasvoista eli tulee painetta meikata, ihmiset ei ymmärrä että toisen ulkonäön arvosteleminen on erittäin huonoa käytöstä.
En meikkaa koskaa , paitsi juhlatilaisuuksiin. Ja silloinkin vain kulmakarvat, sekä laitan huulipunaa.
Teininä tuli kokeiltua meikkejä, eikä se tuntunut yhtään minun jutulta.
Kun on siististi pukeutunut, tukka kammattu :) ja hygienia hoidossa, niin muuta en tarvitse.
Tykkään luonnollisesta luukista .
Toisaalta olen niin mukavuuden haluinen, että en edes jaksaisi ajatellakaan, että iltaisin pitäisi putsata meikit naamasta. Riittää kun pesee kasvot, ilman meikinpoistoa.
En meikkaa enkä ole koskaan opetellutkaan.
Ei vain ole koskaan ollut minun juttuni. Hoidan kasvojen ihoa ja puhdistan kunnolla. Siinä se.
Olen piirteiltäni aika tumma ja karakteerinen, en koe tarvetta meikata. Ja koska itse olen tyytyväinen näin niin saavat muutkin luvan olla tyytyväisiä tai ainakin hyväksyä!
Ja juu, olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. Tytär teini-iässä ja meikkaa.
En ole koskaan meikannut. Koen sen vaan jotenkin turhaksi.
Huvittavaa, että jaksetaan 18 sivua vängätä siitä, ettei jotkut halua maalata kasvojaan. Vaaditaan selityksiä ja kun joku ne kertoo, niin se ei kelpaa. Viesti analysoidaan tarkkaan sana kerrallaan, ja sitten huudetaan että perustelut ovat puutteellisia. Kyllä sun nyt pitää ruma M meikata, jotta me siedetään sun naamaa katsoa!
Minä meikkaan kevyesti, koska näytän mielestäni viehättävämmältä niin. Minulla on keskiruskeat hiukset luonnostaan, mutta jostain kumman syystä kulmat ja ripset ovat aivan värittömät. Jotenkin naama tuntuu valjulta, ja tuntuu että silmät ovat "hukassa" ellen hieman korosta niitä kulmakarvavärillä ja ripsarilla. Vaalean väriset kulmat ja ripset sopivat ja näyttävät kauniilta luonnostaan blondeille, mutta minä meinaan näyttää vain oudolta ilman meikkiä.
Mutta eipä kenenkään muun ulkoinen habitus, meikkaus tai meikkaamattomuus, minulle kuulu.
Minusta on surullista, että niin moni kokee tarvetta meikata. Muiden ihmisten takiahan sitä meikkiä kuitenkin laitetaan, tiedetään siis muiden näkevän sen oman naaman. Jos ei kukaan olisi näkemässä sitä omaa naamaa, ei kukaan satavarmasti meikkaisikaan. Esim. autio saari, ketä varten siellä sitä omaa ulkonäköä tarvisi muuttaa?
Itse pidän paljon enemmän luonnollisesta lookista naisella, kuin esim. luomiväreistä ja huulipunasta naamassa. Kirkkaan punaiset huulet ovat se pahin, ne on jo vaan niin kaukana luonnollisesta, täysin överit. Välillä oikein pelästyn, kuinka erilaisilta ihmiset näyttävätkään ilman meikkiä, niin paljon se ulkonäköä pahimmillaan muuttaa.
Minulle jokainen nainen kelpaa just sellaisena kuin on, meikkejä ei tarvita. Jotenkin aivan hölmöä koko meikkaus. Eihän me miehetkään sitä tarvita, samanlaisia ihmisiä tässä ollaan.
En meikkaa koska en koe siihen olevan tarvetta.
Tykkään ulkonäöstäni luomuna.
Nuorempana käytin vähän ripsaria ja huulipunaa, siinä on kokemukseni meikeistä.
Keskittyminen työssäni myös kärsi kun aloin miettiä onko ripsarit valunut jne. joten päätin lopettaa senkin käytön. Huomasin että oloni on itsevarmempi kun turhia ajatuksia ei tullut näiltä osin.
Työssäni minun ei tarvitse olla laitettuna. Riittää että on siisti olemus kokonaisuudessaan. Työni teen aivoillani enkä ulkonäölläni ( onneksi).
En meikkaa koska:
-meikkaaminen on huonoksi itsetunnolle ja jos meikkaa niin kohta ei enää voi näyttää omaa itseään edes lähikaupassa.
-En koe että minun pitäisi meikatq
-Haluan olla oma itseni
-meikit maksaa
-ja niiden pesu on kamalaa
- minua ei kiinnosta jos joku ajattelee etten pidä huolta itsestäni, koska mielestäni pidän itsestäni huolta kun en pilaa itsevarmuuttani ja ihoani peittämällä omat kasvoni koska muita kiinnostaa meikkaanko vai en.
En ajattele mitään. Nykyisin jaksan tosi harvoin meikata. Lähinnä laitan huulirasvaa. En koe tarvetta värittää kasvojani tai muuttaa niitä.
ja ei, en ole mikään synnynnäinen malli. kamppailin aknea vastaan koko yläasteen. edelleen on finnejä, mutta saan ne hyvin kuriin pitkällä ihonhoitorutiinilla.