Menisitkö itse asumaan soluun tuntemattomien ihmisten kanssa?
Kun sanotaan että opiskelijoiden pitää suostua asumaan yhdessä tuntemattomien kanssa soluasunnossa, jakaa vessa/kylppäri, keittiö jne.
Suostuisitko sinä? Jos olisi esim. tilanne että työnantaja laittaa sinut toiselle paikkakunnalle töihin ja ainoa tarjolla oleva asunto on tuollainen?
Kommentit (550)
Ei mitään ongelmaa. Olen asunutkin solussa. Toki näin aikuisena voisin valita jonkun muunkin asumismuodon.
Joo kyllä olen asunut solussa. Ihan hyvin meni.
Opiskelijoillakin tulee olla oikeus yksityisyyteen.
Olen mennyt ja tulen menemään jatkossakin. Ihan omasta aloitteestani. Olen 49-vuotias. Ymmärrän toki ettei se ole ns kaikkien juttu.
Opiskelijana asuin monta vuotta. Ei todellakaan ollut varaa yksiöön.
Olen mennyt ja saanut monia ystäviä. Nykyään minulla on pieniä lapsia, ja luulen että olisin kämppiksille iso riesa.
Kyllä, jos se olisi taloudellisesti järkevää. Olen asunutkin ja se oli mukavaa aikaa.
En tietenkään. Jonkun mummon omakotitalon pikkuhuoneeseen voisin mennä vuokralle.
Opiskeluaikaan menin, mutta en tietenkään enää menisi 55v
En. Mulla on iso huoneisto438 krs talossa, mitä mun pitäis solussa tehdä?
Se on kokemus mistä olen onnellinen ja kaikkien pitäisi kokeilla sitä, niin oppii elämään yhteiskunnassa toisia kunnioittaen
Olen asunut solussa 3 vuotta, mutta en ikinä haluaisi kokea samaa.
Olen opiskeluaikanani asunut useamman vuoden kahden hengen huoneessa (useamman huoneen soluissa) minulle ennestään tuntemattomien ihmisten kanssa. En pitänyt sitä pahana, mutta kieltämättä tuntui ylelliseltä saada sitten oma yhden hengen huone. Sekin oli kuuden hengen solussa.
Nyt vanhempana olen tullut sen verran herkkäuniseksi (ja kuorsaan), että haluan kyllä oman huoneen. Mutta soluasunto olisi minulle edelleen ok, jos muuttaisin tilapäisesti toiselle paikkakunnalle.
Tää porukka ei mene töihinkään jossei saa 5000€ palkkaa kuussa, nää ei todellakaan menisi soluun asumaan ties minkä riehujan kanssa. Kiva se on huudella muille kaikkea, itse ei eväänsä liikauttaisi.
En todellakaan. Opiskeluaikana oli pakko muutaman vuoden ajan. Terveys menisi, jos pitäisi edelleen asua solussa.
Olen asunut 11 tuntemattoman henkilön kanssa samassa huoneessa....
En todellakaan menisi, sillä ikää on jo 58v. Onneksi ei tarvikkaan mennä soluun asumaan.
No hyi, en. Puoli vuotta olen joskus asunut noin ja jaettuun en enää palaa ennenkuin dementikkovanhuksena vaipoissa. Opiskelijasolussa pyykkikone ja kylppärit oli aina varattu, seinän takana italialainen tyttö molotti pitkiä skype-puheluita ja nepalilainen ensin kokkasi illat pitkät mausteista ruokaa ja aamut istui pöntöllä vääntämässä koko kerrosalan haisemaan valkosipulipskaltaan. Jääkaapista löytyi uusia ekosysteemeja. Kirkuen muutin pois kun minimiaika umpeutui.
Kyllä. Asuin viimevuoden opiskelijasolussa (ja olen yli 30v, pitkään työelämässä ollut nainen) ja myös työkomennuksilla on jaettu asunto tai jopa huone.