Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä leveilee rahoillaan

Vierailija
07.09.2021 |

Ihana miesystäväni on alkanut vähän ärsyttää. On minua huomattavasti varakkaampi, itse ole tavallisissa palkkatöissä. Nyt olen vähän tiukilla rahan kanssa, on ollut auton korjauskuluja sekä taloyhtiön linjastosaneerauksesta tulevia kuluja ja nämä ovat vähän minua stressanneet.

Mutta siis jos puhe tulee näistä kuluista, en siis niistä valita vaan kerron vaan mitä kaikki maksaa jne, niin hetken päästä mies saattaa alkaa puhumaan, että pitäisi varmaan ottaa tapaaminen sijoitusneuvojen kanssa kun turha makuuttaa rahaa tilillä. Tai muutoin hän saattaa alkaa pohtimaan miten laittaa rahat tuottamaan. ( hänellä on siis erittäin paljon varoja tilillä ja muuta omaisuutta).

Älkää nyt vain ymmärtäkö väärin, en todellakaan havittele miehen rahoja. Mutta minusta vaan on jokseenkin erikoista, että asiasta täytyy leveillä, tai ainakin siltä minusta tuntuu. Olen onnellinen kun mies on taloudellisesti riippumaton, mutta ei minullakaan huonosti mene, mutta tottahan se on, että meillä on eri elintaso. Emme siis asu yhdessä.

Jossain vaiheessa jo ajattelin, että jotenkin huomautan miestä, että minua ei oikeastaan kiinnosta hänen varallisuutensa ja kuinka hän sitä sijoittaa, mutta sitten mietin, että tuskimpa häntäkään kiinnostaa minun auton remonttikustannukset.

Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan, kommentteja.

Ja vielä, meillä on omat rahat, maksan kaikki kulut itse ja matkat ja muut hankinnat, kyse ei ole nyt siitä että havittelisin miehen rahoja vaan siitä, että miksi hänen täytyy korostaa varallisuuttaan vaikka olemme jo keski-ikäisiö ihmisiä.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäät ovat juuri tuollaisia. Iskevät oitis siihen missä huomaavat toisen olevan haavoittuvaisin.

Vierailija
42/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta se tuntuu vähän leveilyltä kun hän tietää oman tilanteeni ja että nyt on vähän tiukempaa niin miksi siinä tilanteessa mainostaa miten hänellä kyllä rahat riittää. Eikö se siinä tilanteessa ole vähän epäkorrektia? Korostaa, että onneksi on oma tilanne niin hyvä, ei tarvitse murehtia tuollaisia, saati tehdä itse mitään vaan voi teettää kaikki työt muilla. 

Niin minusta se tuntuu vähän epäkorrektilta. 

AP

Joko mieheltä puuttuu tilannetaju tai hän ei ole kovin älykäs. Toinen vaihtoehto on, että tekee tuon ilkeyttään. Siinä niitä vaihtoehtoja, ei kovin hyviä mitkään.

Kyllä tuossa on ilmiselvästi kyse ilkeilystä, ei niin urpoa olekaan joka ei tajuaisi miltä tuo kuulosta toisesta osapuolesta. Toiset ihmiset ovat sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap, mikä olisi ollut "oikea" tapa toimia?

Alkaa kanssasi voivottelemaan tilannetta? Iskeä povarista setelinippu pöydälle? Luvata, että hän maksaa? Kaatua maahan itkemään maailman epätasa-arvoa?

Tosi asiassa mies ei tiennyt miten reagoida sinua suututtamatta, joten hän alkoi puhua asian ohi omasta tilanteestaan. Josta sinä onnistuit närkästymään.

Vierailija
44/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä kerrot hänelle raha-asioistasi, mutta hän ei saisi kertoa sinulle raha-asioistaan?

Vierailija
45/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle, onko sulla menkat ? Silloinhan mikään ei ole hyvin ..

Jos sinulla on tuollainen olo menkkojen aikaan niin suosittelisin hormonitasapainon tsekkaamista. Itselläni on ollut vaikeita menkkoja, mutta ei sentään mentaalipuoleen ole vaikuttanut niinkuin sinulla.

T. Eri

P.S. jospa ei ajauduttaisi jatkossa sivuraiteille.

Vierailija
46/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tyypillistä; jos naisella on ongelma, niin sitä täytyy vatvoa, ilman että mies kuitenkaan auttaa tai yrittää ratkaista ongelmaa. Mies ei sen sijaan saa pohtia ääneen omia ongelmiaan, koska se on epäempaattista ja mitätöi naisen ongelmia. No näinhän se on joka päivä.

Missä kohtaa aloituksessa mies yritti auttaa tai ratkaista ongelmaaa?

Nyt annan ihan perusoppitunnin sosiaalisissa suhteissa: jos joku ihminen tosiaan kertoo ongelmastaan, paras tapa vastata ei ole ehdottaa siihen ratkaisia, sanoa "ei toi nyt niin paha ole" tai ottaa puheeksi se, ettei itsellä ole vastaavia ongelmia, vaan itse asiassa menee siinä suhteessa tosi hyvin. Paras tapa on kuunnella sen toisen ihmisen ongelma. Jos tuo toinen ihminen kysyy neuvoa, sitten sellaisen voi antaa, muuten ei. Oli sitten kyseessä mies tai nainen. 

Jos itsellä on ihan päinvastainen ongelma, eli vaikka nyt se, että rahaa on liikaa (kun toisella sitä on liian vähän), ei näitä ongelmia jaeta juuri tuon ihmisen kanssa. Ne jaetaan jonkun toisen ihmisen kanssa.

No tuo kuuntelu nyt on vielä helppoa, mutta jossain vaiheessa keskustelua keskustelukumppani olettanee, että myös toinen sanoo jotain. Mitä silloin pitää sanoa? Annoit vain listan asioista, mitä ei saa sanoa.

Vierailija
47/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa kanssasi voivottelemaan tilannetta? Iskeä povarista setelinippu pöydälle? Luvata, että hän maksaa? Kaatua maahan itkemään maailman epätasa-arvoa?

Tosi asiassa mies ei tiennyt miten reagoida sinua suututtamatta, joten hän alkoi puhua asian ohi omasta tilanteestaan. Josta sinä onnistuit närkästymään.

Miten olisi, jos mies olisi kuunnellut, näyttänyt, että oikeasti kuuntelee ja lopuksi sanonut, että onneksi näyttää siltä, että kyseessä on valiaikainen tilanne ja kyllä se siitä vielä helpottaa. Onko ihan liian erikoista reagointia?

Vierailija
48/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä leveilemistä se on. Itse aloit puhumaan omista raha-asioistasi ja mies osallistui keskusteluun omista raha-asioistaan.

Vierailija
49/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi, jos mies olisi kuunnellut, näyttänyt, että oikeasti kuuntelee ja lopuksi sanonut, että onneksi näyttää siltä, että kyseessä on valiaikainen tilanne ja kyllä se siitä vielä helpottaa. Onko ihan liian erikoista reagointia?

tyhjänpäiväistä paskapuhetta. Kuulostaa ihan siltä, kun amerikan elokuvissa höpötetään loukkaantuneelle kuolevalle, että kaikki on hyvin ja selviät.

Vierailija
50/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette olleet yhdessä pitkään, ja suhteenne on vakaa ja hyvä, mikset voisi pyytää apua kumppaniltasi, jos hänellä kerran oletettavasti olisi mahdollisuus auttaa sinua taloudellisesti? Mitä pahaa siinä taloudellisessa auttamisessa olisi? Itse vastaavassa tilanteessa kysyisin, olisiko kumppanilla halua auttaa. Jos kieltäytyisi, kysyisin ehkä miksi. Vastauksen kuultuani arvioisin suhteemme tilannetta- etenkin jos kyse olisi ”ei huvita” tyylisestä perusteluista.

Vierailija
51/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta se tuntuu vähän leveilyltä kun hän tietää oman tilanteeni ja että nyt on vähän tiukempaa niin miksi siinä tilanteessa mainostaa miten hänellä kyllä rahat riittää. Eikö se siinä tilanteessa ole vähän epäkorrektia? Korostaa, että onneksi on oma tilanne niin hyvä, ei tarvitse murehtia tuollaisia, saati tehdä itse mitään vaan voi teettää kaikki työt muilla. 

AP

Epäempaattinen ihminen. Näkyy varmaan muissakin asioissa, jos ei nyt niin hetken kuluttua.

Vierailija
52/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on katala tauti

Vierailija
53/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viileni välit lapsuudenystävän kanssa kun en voinut enää puhua omista asioistani. Niin kauan oli keskustelua kun vielä opiskelin ja elin opintotuella. Kun olisin halunnut pohtia työpaikkoja, asunnon tai auton ostamista ja kun vielä äitini kuolleesa perin ihan kivasti.... niin yhtäkkiä mun elämästä ei puhuttu enää mitään.

Vierailija
54/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Epäempaattinen ihminen. Näkyy varmaan muissakin asioissa, jos ei nyt niin hetken kuluttua.

Sitäkin, ja ihan tyylipuhdas törppö. Mitä ap näkee moukassa, on mysteeri.

Vierailija
55/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhjänpäiväistä paskapuhetta. Kuulostaa ihan siltä, kun amerikan elokuvissa höpötetään loukkaantuneelle kuolevalle, että kaikki on hyvin ja selviät.

Aloittajan rahaongelmat ovat väliaikaisia, kun kyse on taloyhtiön remontista ja auton korjauskuluista. Tuskin sinäkään jalkansa murtaneelle sanot, että tuohon sinä kuolet ja jos et kuolekaan, kärsit pitkään kivuista eikä jalka parane ennalleen.

Vierailija
56/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen, kun olin ex-miesystävän kanssa syömässä. Hänen poikansa ja minun tyttäreni olivat mukana. Sanoin tyttärelleni, että: "Muistatko kun Kreikassa silloin söimme tätä?". Tämä ex-miesystävä sai raivarin, koska minä kuulemma leveilin ulkomaan matkoillani, kun hänen poikansa ei ole käynyt missään. Minä en pitänyt tekemiämme ulkomaan matkojamme mitenkään ihmeellisenä asiana. 

Ja kyllä, taustalla oli suunnatonta kateutta. Tämä tuli ilmi myöhemmin muissa yhteyksissä. Vaikeaksi olisi mennyt elämä, jos en mistään omista asioista olisi saanut puhua.

Vierailija
57/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan rahaongelmat ovat väliaikaisia, kun kyse on taloyhtiön remontista ja auton korjauskuluista. Tuskin sinäkään jalkansa murtaneelle sanot, että tuohon sinä kuolet ja jos et kuolekaan, kärsit pitkään kivuista eikä jalka parane ennalleen.

no, kai se itse tietää noiden asioiden olevan väliaikaisia. Ei siihen tarvita toista sössöttämään itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
58/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, kummallista jos ei kumppanilta saa tukea.  Itse tapaillessani kumppaniani, herrasmiehenä maksoin treffit ja annoin kauniita kukkia. Kun alettiin olemaan tiiviimmin yhdessä matkustelemalla, ymmärsin että tuloni ovat eri luokkaa kuin hänellä, ja maksoin matkat, pyysipähän hän toisinaan vaatteita tai kosmetiikkaa ja toki kassalla ne maksoin kun yhdessä ollaan.  Kun hän menetti työnsä, hän tietysti tarvitsi silti menoihinsa rahaa, ja siirsin hänelle kuukausittain sopivan summan että pärjää siinä missä ennenkin. Ja nyt kun jo yli vuosi tunnettu, en voisi edelleenkään kuvitellakaan että jättäisin toisen pulaan. Mitä jos tulee vaikka lääkärilasku 2000 euroa tai enemmän, eikä toisella ole tuloja?  Kyllä mielestäni se joka voi auttaa saa auttaa.

Vai onko kyse siitä ettei osata pyytää? Olen aikaisemmin seurustellut mutta ennen naiset eivät ole juuri apua pyytäneet mihinkään. Nykyinen sen osaa tehdä, ja vaikuttaa luonnolliselta hänelle, ja pärjäämme mainiosti ja rakastamme toisiamme.

Vierailija
59/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, kai se itse tietää noiden asioiden olevan väliaikaisia. Ei siihen tarvita toista sössöttämään itsestäänselvyyksiä.

Sinä se tunnut olevan yksi päivänpaiste.

Vierailija
60/116 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon viljellään nykyään "gaslightingia" turhaan, mutta tässä ketjussa on kyllä ihan oikea esimerkki kasassa. Tai sitten sattui vain sosiaalisesti kyvyttömien kokoontumisajot paikalle.

Älä ap ota näitä tyyppejä vakavasti, ihmettelet asiaa ihan syystä. Tuollainen käytös on mieheltä todella tahditonta eikä ollenkaan tavallista, useimmat sosiaalisesti 'normaaliälyiset' eivät kyllä veisi keskustelua tuohon suuntaan. Ei rakkaan ihmisen huoliin tai murheisiin reagoida ensisijaisesti kertomalla, miten itsellä ei onneksi ole vastaavia ongelmia ollenkaan. Minä ottaisin asian puheeksi miehen kanssa, kun hän seuraavan kerran tekee noin. Voi olla, että miehen on esimerkiksi vaikea keksiä mitään lohduttavaa tai empaattista sanottavaa ilman, että kokisi painetta avustaa taloudellisesti. Siksi tekee pöhkön valinnan ja alkaa puhua omista taloudellisista 'huolistaan'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi