Vierailija

Ihana miesystäväni on alkanut vähän ärsyttää. On minua huomattavasti varakkaampi, itse ole tavallisissa palkkatöissä. Nyt olen vähän tiukilla rahan kanssa, on ollut auton korjauskuluja sekä taloyhtiön linjastosaneerauksesta tulevia kuluja ja nämä ovat vähän minua stressanneet.

Mutta siis jos puhe tulee näistä kuluista, en siis niistä valita vaan kerron vaan mitä kaikki maksaa jne, niin hetken päästä mies saattaa alkaa puhumaan, että pitäisi varmaan ottaa tapaaminen sijoitusneuvojen kanssa kun turha makuuttaa rahaa tilillä. Tai muutoin hän saattaa alkaa pohtimaan miten laittaa rahat tuottamaan. ( hänellä on siis erittäin paljon varoja tilillä ja muuta omaisuutta).

Älkää nyt vain ymmärtäkö väärin, en todellakaan havittele miehen rahoja. Mutta minusta vaan on jokseenkin erikoista, että asiasta täytyy leveillä, tai ainakin siltä minusta tuntuu. Olen onnellinen kun mies on taloudellisesti riippumaton, mutta ei minullakaan huonosti mene, mutta tottahan se on, että meillä on eri elintaso. Emme siis asu yhdessä.

Jossain vaiheessa jo ajattelin, että jotenkin huomautan miestä, että minua ei oikeastaan kiinnosta hänen varallisuutensa ja kuinka hän sitä sijoittaa, mutta sitten mietin, että tuskimpa häntäkään kiinnostaa minun auton remonttikustannukset.

Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan, kommentteja.

Ja vielä, meillä on omat rahat, maksan kaikki kulut itse ja matkat ja muut hankinnat, kyse ei ole nyt siitä että havittelisin miehen rahoja vaan siitä, että miksi hänen täytyy korostaa varallisuuttaan vaikka olemme jo keski-ikäisiö ihmisiä.

• ylös 116
  • alas 12

Sivut

Kommentit (116)

Vierailija

Hänhän vaan miettii miten saisit rahasi riittämään paremmin. Minusta tuossa ei ole mitään leveilyä.

• ylös 31
  • alas 123
Vierailija

Siis keskustelette rahasta ilman että valitat ja mies osallistuu keskusteluun miettimällä asiaa omasta näkökulmastaan.... Mitä leveilyä se on?

• ylös 44
  • alas 65
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No minusta se tuntuu vähän leveilyltä kun hän tietää oman tilanteeni ja että nyt on vähän tiukempaa niin miksi siinä tilanteessa mainostaa miten hänellä kyllä rahat riittää. Eikö se siinä tilanteessa ole vähän epäkorrektia? Korostaa, että onneksi on oma tilanne niin hyvä, ei tarvitse murehtia tuollaisia, saati tehdä itse mitään vaan voi teettää kaikki työt muilla. 

Niin minusta se tuntuu vähän epäkorrektilta. 

AP

• ylös 126
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis keskustelette rahasta ilman että valitat ja mies osallistuu keskusteluun miettimällä asiaa omasta näkökulmastaan.... Mitä leveilyä se on?

Jos toinen miettii, miten saa rahat riittämään, niin ei kyllä ole mun mielestä normaalia alkaa siinä vaiheessa pohtia sitä, miten paljon rahaa itsellä on. Tai ehkä tämä onkin nykyään normaalia, mutta menneinä vuosikymmenenä olisi pidetty moukkamaisena käytöksenä.

• ylös 170
  • alas 5
Vierailija

No pitäisikö miehen alkaa voivotella tilannettasi tai tarjoutua maksamaan remonttikulusi? Olet varmaan asunnon ostaessasi ottanut selvää tulevista remonteista?

• ylös 10
  • alas 79
Vierailija

Ymmärrän ärsytyksesi. Usein köyhemmillä tuntuu olevan ajatus, että varakas vain leveilee rahalla. Todellisuudessa varakas elää sitä omaa elämäänsä ja hänelle tuo on arkipäivää. Hänelle on osa elämää se, että hän pitää ongelmana varallisuuden sijoittamista. Yhtälailla kuin köyhemmälle saattaa olla ongelma seuraavan päivän ruoan saanti.

Olen itse elänyt molempia puolia. Nyt olen varakkaan puolella ja ongelmani ei ole enää se, että millä maksan laskut. Ongelmani on nykyään se, että millä teen mahdollisimman tehokkaan verosuunnittelun. Osa ottaa tämän kettuiluna kun koitan keskustella tästä.

Uskon, ettet ole kateelline tai miehesi rahojen perään. Koita astua miehesi saappaisiin, hän ei luultavasti tarkoittanut sinua alistaen, vaan kertoi omia ajatuksiaan.

• ylös 49
  • alas 25
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No minusta se tuntuu vähän leveilyltä kun hän tietää oman tilanteeni ja että nyt on vähän tiukempaa niin miksi siinä tilanteessa mainostaa miten hänellä kyllä rahat riittää. Eikö se siinä tilanteessa ole vähän epäkorrektia? Korostaa, että onneksi on oma tilanne niin hyvä, ei tarvitse murehtia tuollaisia, saati tehdä itse mitään vaan voi teettää kaikki työt muilla. 

AP

No jos itse olet ottanut asian puheeksi ja mies tarjoaa neuvoja siihen miten vastaisuudessa ongelmalta vältytään?

• ylös 5
  • alas 33
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hänhän vaan miettii miten saisit rahasi riittämään paremmin. Minusta tuossa ei ole mitään leveilyä.

Siis hänhän miettii vain omia rahojaan ja korostaa sitä että rahaa kyllä löytyy. Ei sitä, että mikä tilanne minulla on. Ehkä tässä tilanteessa olisin kaivannut vaan tsemppiä ja tavallaan myötätuntoa eikä kääntää puhetta vain itseensä.

AP

• ylös 79
  • alas 5
Vierailija

Tiedätkö, katsoisin tarkkaan miestä vähön aikaa- onko hän empaattinen muissa asioissa? Jos olet pulassa, alkaako hän miettiä, miten loistavasti hänellä sentään meneekään? Minun mielestäni teidän suhteestani välity yhteisyys, lämpö ja välittäminen. Mutta voin olla väärässä, enhän tiedämuuta kuin kerroit.

• ylös 82
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, katsoisin tarkkaan miestä vähön aikaa- onko hän empaattinen muissa asioissa? Jos olet pulassa, alkaako hän miettiä, miten loistavasti hänellä sentään meneekään? Minun mielestäni teidän suhteestani välity yhteisyys, lämpö ja välittäminen. Mutta voin olla väärässä, enhän tiedämuuta kuin kerroit.

Korjaus: suhteesta ei

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

AP

No jos itse olet ottanut asian puheeksi ja mies tarjoaa neuvoja siihen miten vastaisuudessa ongelmalta vältytään?

Ei mies mitään neuvoja tarjoa, vaan puhe kääntyy hänen varallisuuteensa. 

AP

• ylös 55
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No pitäisikö miehen alkaa voivotella tilannettasi tai tarjoutua maksamaan remonttikulusi? Olet varmaan asunnon ostaessasi ottanut selvää tulevista remonteista?

Mun mielestä normaali, empaattinen reaktio on kuunnella sitä, jolla niitä rahahuolia on, ei alkaa kertoa, miten paljon rahaa itsellä on. Ihanko oikeasti enemmistön mielestä on ihan ok reaktio alkaa kertomaan, miten hyvin itsellä menee, kun toisella ei mene niin hyvin? No, tämän perusteella en kyllä ihmettele, miten niin moni valittelee yksinäisyyttään. Jos on hieman puutteelliset sosiaaliset taidot, niin ystävyyssuhteiden luominen ei ehkä ole niin helppoa.

nro 6

• ylös 91
  • alas 3
Vierailija

Aika tyypillistä; jos naisella on ongelma, niin sitä täytyy vatvoa, ilman että mies kuitenkaan auttaa tai yrittää ratkaista ongelmaa. Mies ei sen sijaan saa pohtia ääneen omia ongelmiaan, koska se on epäempaattista ja mitätöi naisen ongelmia. No näinhän se on joka päivä.

• ylös 12
  • alas 59
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle, onko sulla menkat ? Silloinhan mikään ei ole hyvin ..

Jonne keksinyt uuden sanan. Jonnella ei ole menkkoja, Jonnella ei ole edes niitä.

• ylös 25
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ärsytyksesi. Usein köyhemmillä tuntuu olevan ajatus, että varakas vain leveilee rahalla. Todellisuudessa varakas elää sitä omaa elämäänsä ja hänelle tuo on arkipäivää. Hänelle on osa elämää se, että hän pitää ongelmana varallisuuden sijoittamista. Yhtälailla kuin köyhemmälle saattaa olla ongelma seuraavan päivän ruoan saanti.

Olen itse elänyt molempia puolia. Nyt olen varakkaan puolella ja ongelmani ei ole enää se, että millä maksan laskut. Ongelmani on nykyään se, että millä teen mahdollisimman tehokkaan verosuunnittelun. Osa ottaa tämän kettuiluna kun koitan keskustella tästä.

Uskon, ettet ole kateelline tai miehesi rahojen perään. Koita astua miehesi saappaisiin, hän ei luultavasti tarkoittanut sinua alistaen, vaan kertoi omia ajatuksiaan.

Ensimmäinen viesti, jossa todella ymmärretään, mitä tarkoitan. 

Asia on varmaankin juuri näin, että tosiaan, jos hän pohtii miten saa rahansa paremmin tuottamaan on hänelle sillä hetkellä kun minulla on tosiaan tekemistä omien kulujen kanssa. 

Aikaisemmin tätä "ongelmaa" ei ole ollut, sielloin miehen rahapuheet eivät ole minua häirinneet kuin nyt kun itsellä on vähän tiukempaa.

AP

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika tyypillistä; jos naisella on ongelma, niin sitä täytyy vatvoa, ilman että mies kuitenkaan auttaa tai yrittää ratkaista ongelmaa. Mies ei sen sijaan saa pohtia ääneen omia ongelmiaan, koska se on epäempaattista ja mitätöi naisen ongelmia. No näinhän se on joka päivä.

Missä kohtaa aloituksessa mies yritti auttaa tai ratkaista ongelmaaa?

Nyt annan ihan perusoppitunnin sosiaalisissa suhteissa: jos joku ihminen tosiaan kertoo ongelmastaan, paras tapa vastata ei ole ehdottaa siihen ratkaisia, sanoa "ei toi nyt niin paha ole" tai ottaa puheeksi se, ettei itsellä ole vastaavia ongelmia, vaan itse asiassa menee siinä suhteessa tosi hyvin. Paras tapa on kuunnella sen toisen ihmisen ongelma. Jos tuo toinen ihminen kysyy neuvoa, sitten sellaisen voi antaa, muuten ei. Oli sitten kyseessä mies tai nainen. 

Jos itsellä on ihan päinvastainen ongelma, eli vaikka nyt se, että rahaa on liikaa (kun toisella sitä on liian vähän), ei näitä ongelmia jaeta juuri tuon ihmisen kanssa. Ne jaetaan jonkun toisen ihmisen kanssa.

• ylös 70
  • alas 2
Vierailija

Siis te puhutte rahasta kumpikin omasta näkökulmastaan ja sinä koet sen leveilynä? Mies todennäköisesti kokee sen vaan keskusteluna, kun nyt kerran ko. aiheesta puhutaan. 

• ylös 11
  • alas 41

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.