Poikaystävä syyllistää :(
Olen niin väsynyt kuulemaan jokaisen riidan, pikku kinan tai minkä tahansa anaharkan ja vastoinkäymisen jälkeen, että "Sun syy! Et olis tehny noin ni ei ois tarvinnut tätäkään kokea! Oma vikas ku teit niin, olisit ajatellu ennen ku teit! Noni kannattiko, ethän sä koskaan ajattele mitään" tms. :(
Miten tuon saa loppumaan? Kohta kaks vuotta oon saanu kuulla tuota, eilen mies lupasi ettei tee enää noin, mutta taas tänään kävi niin.
Ja ei, minä en todellakaan joka kerta mitään riitoja aloita. Ne vain käännetään mun syyksi. Suhteen aikana poikaystävä on ehkä kerran myöntänyt tehneensä itsekin väärin.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:42"]Ne sanoo sua tyhmäksi vaan koska meille muille toi kuvio on ihan ilmiselvä. Mut sä et nää sitä vielä kunnolla.
Parisuhteen ei pitäis olla taistelutanner jossa kostetaan. Kun sä todella oivallat tuon, tajuat kyllä lähteä. Tosi harvoin dissaavaa miestä saa muuttumaan. Teidän suhteesta puuttuu joku oleellinen palanen mitä ei näin pitkän ajan jälkeen kostoilla saa takaisin.
Kunnioita itseäsi! Oot jo aika kauan tuota sietänyt. Oikee ratkaisu ei ole kosto vaan ihan vaan lähtö. Tosi monet on tästä sanonu muttet vaikuta uskovan. Ihan siksi vaan saa susta aika yksinkertaisen kuvan. Vähänku ne hakkaajien vaimot jotka vaan itsepintaisesti haluaa jäädä hakattaviksi.
[/quote]
En minä oikeasti _kostoa_ suunnittele, väärä termi :( Joku "näpäytys" ehkä ois parempi,
Haluisin herätellä miestä tähän todellisuuteen, ettei noin voi käyttäytyä loputtomiin. Siksi se "näpäytys". Tähän asti oon vaan hiljaisesti hyväksynyt sen pistämättä kampoihin.
Ja tuo "koulutus": tarkoitin, että oon saanut miehiä luopumaan jostain huonoista tavoistaan. Sama juttu toisin päin myös.
AP
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:42"]
Ne sanoo sua tyhmäksi vaan koska meille muille toi kuvio on ihan ilmiselvä. Mut sä et nää sitä vielä kunnolla. Parisuhteen ei pitäis olla taistelutanner jossa kostetaan. Kun sä todella oivallat tuon, tajuat kyllä lähteä. Tosi harvoin dissaavaa miestä saa muuttumaan. Teidän suhteesta puuttuu joku oleellinen palanen mitä ei näin pitkän ajan jälkeen kostoilla saa takaisin. Kunnioita itseäsi! Oot jo aika kauan tuota sietänyt. Oikee ratkaisu ei ole kosto vaan ihan vaan lähtö. Tosi monet on tästä sanonu muttet vaikuta uskovan. Ihan siksi vaan saa susta aika yksinkertaisen kuvan. Vähänku ne hakkaajien vaimot jotka vaan itsepintaisesti haluaa jäädä hakattaviksi.
[/quote]
Tämä. Ei parisuhteen pidä olla mitään kostoa ja koulutusta. Nyt ap uhoaa kuin teini. Aikuinen, kypsä ihminen ei olisi antanut alkujaankaan toisen kohdella itseään noin huonosti, tai jos jostain syystä olisi, ei jäisi suhteeseen uhoamaan ja miettimään kostoja ja koulutuksia. Ei niistä ole yhtään mitään hyötyä kummallekaan osapuolelle. Ainoa aikuinen polku on kasvattaa itselleen se itsetunto ja löytää itsensä arvostaminen. Sen myötä huonosti kohtelevat ihmiset automaattisesti jäävät elämästä pois.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:53"]Narsisti?
[/quote]
Mahdollisesti. Epätodennäköistä kuitenkin, toi on ainoo narsismin "oire", mikä miehellä on.
AP
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:53"]
En minä oikeasti _kostoa_ suunnittele, väärä termi :( Joku "näpäytys" ehkä ois parempi, Haluisin herätellä miestä tähän todellisuuteen, ettei noin voi käyttäytyä loputtomiin. Siksi se "näpäytys".
[/quote]
Ja miksi sun pitää jäädä näpäyttelemään ihmistä, joka on kohdellut sua monta vuotta huonosti. Mitä sä voitat sillä?
Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja...ei mulla muuta tai no, kiusaus vei voiton...Ja ikä oli?!
Lapsiko olet?! Viaton uhri vaillla vastuuta omista valinnoista, päätöksistä ja arvioistasi. Kunnioitus on ansaittava ja ketään ei siis ketää kunnioita ihmistä, joka ei kunnioita itseään. Eikä ihminen muutu, oma sisin vaan korostuu ajanmyötä.
Eikä se mies mikään välttämätön asuste ole, joka joka naisella on oltava.
Samanlaisia pönttöjä olette molemmat. Mietipä tarkkaan: onko sinulla vähän aina riitaisia suhteita? Joudut kouluttamaan miehiä, saat tyydytystä siitä kun saat miehen suuttumaan, nöyrtymään, pyytelemään anteeksi..? Ja valitsemasi miehetkin ovat samanlaisia. Riitely on sinulle arkipäivää, oikein odotat seuraavaa riitaa ja mietit mitä sanoisit. Ja jos ei riitaa tule, sinä sen aloittamalla aloitat, eikös niin?
Et sinä mitään ratkaisuja halua, haluat ärsyttää ja riehua niin kauan että se mies alkaa käyttää fyysistä väkivaltaa. Sitten tulet taas tänne ja raportoit meille kaikille teidän tappeluistanne. Syypäänä tietysti mies.
Vakka kantensa valitsee, muista se, ap.
On se helppo muiden jeesustella... Siis ap.n mies syyttää riitojen alotuksesta? Ja sen perusteella AP on tyhmä lehmä !? Mitä vittua nyt.......
Joskus on sellanen tilanne, että on rakastunu idioottiin. Ja haluaa yrittää. Muuttaa omaa käytöstä. Miehessä saattaa olla niin paljon hyviä puolia, et yhden "vian" takia ei halua erota.
Kuulostaa ihan mun exältä. Arvaa vaan, miksi se on exä...
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:03"]
On se helppo muiden jeesustella... Siis ap.n mies syyttää riitojen alotuksesta? Ja sen perusteella AP on tyhmä lehmä !? Mitä vittua nyt.......
Joskus on sellanen tilanne, että on rakastunu idioottiin. Ja haluaa yrittää. Muuttaa omaa käytöstä. Miehessä saattaa olla niin paljon hyviä puolia, et yhden "vian" takia ei halua erota.
[/quote]
Sen yhden vian kanssa on sitten opittava vaan elämään, eikä yrittää muuttaa. Minun mieheni ei ole virheetön, eikä ole minäkään. Mieheni hyväksyy minun vikani ja puutteeni ja minä hänen. Niin ja toisessa ärsyttää eniten se mikä ärstyttää itsessäkin.
Parisuhde on aina kahden kauppa. Pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisikin aina miettiä olisiko kummassakin vikaa. Riitatilanteissa on varmasti vikaa molemmissa.
Ei mun mielestä kaikkea puolison käytöstä tarvitse hyväksyä. Kyllä voi yrittää saada puolisoa muuttamaan käytöstään, ja jos ei muutu niin sitten harkita eroa
Kuule ap, sinua on turha syyllistää, nimittäin ei kukaan tuollaista kohtelua ansaitse. Mutta "miestäsi" on aivan turha yrittää kouluttaa, ihminen ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Fiksu ihminen ei tuolla tavalla sinulle puhuisi.
Turha on tuollaista sietää, se ei siitä paremmaksi muutu. Usko pois, itse jouduin myös tuollaista kestämään. Ero on paras vaihtoehto, sillä parisuhteen kulmakiviin kuuluu kunnioitus toista kohtaan ja miehesi ei sinua kyllä kunnioita. Eroa et tule katumaan.
Sua kohdellaan just niin huonosti kuin annat itsäsi kohdeltavan.
En lukenut ketjua, koska minulla on vain yksi neuvo: eroa.
Minä elin tuota elämää 20 vuotta. Tie takaisin ylös on ollut pitkä ja itkuinen.
Huomioi kuitenkin, että et ala uutta suhdetta ennenkuin olet selvittänyt itsellesi mikä sinussa vetää syyllistämistä puoleensa. Koska seuraavakin suhde tulee muuten olemaan samanlainen.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:04"]
Kuulostaa ihan mun exältä. Arvaa vaan, miksi se on exä...
[/quote]
Kumpi, aloittaja vai hänen poitsunsa?
Eroa ehdotetaan siksi, että se tulee olemaan lopputulos siinäkin tapauksessa, että sinä onnistut koulutuksessasi. Sinun roolisi tässä näytelmässä on Syntipukki, ja poitsusi jättää sinut, jos menetät sen roolin.
Miksi ihmeessä sinä meiltä neuvoja kysyt? Eikä sinun kokeneena miesten kouluttajana pikemminkin kannattaisi neuvoa meitä, pitkissä parisuhteissa eläneitä viisikymppisiä ämmiä, jotka emme vieläkään ole onnistuneet kouluttamaan miehiämme luopumaan huonoista tavoistaan?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:29"]
Kuule ap, sinua on turha syyllistää, nimittäin ei kukaan tuollaista kohtelua ansaitse. Mutta "miestäsi" on aivan turha yrittää kouluttaa, ihminen ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi. Fiksu ihminen ei tuolla tavalla sinulle puhuisi. Turha on tuollaista sietää, se ei siitä paremmaksi muutu. Usko pois, itse jouduin myös tuollaista kestämään. Ero on paras vaihtoehto, sillä parisuhteen kulmakiviin kuuluu kunnioitus toista kohtaan ja miehesi ei sinua kyllä kunnioita. Eroa et tule katumaan.
[/quote]
Jos ei omaa merkitystään ja arvoaan tiedä, ei voi kuin katsoa peiliin ja syyllistä etsiä sieltä.
Narsisti?