Poikaystävä syyllistää :(
Olen niin väsynyt kuulemaan jokaisen riidan, pikku kinan tai minkä tahansa anaharkan ja vastoinkäymisen jälkeen, että "Sun syy! Et olis tehny noin ni ei ois tarvinnut tätäkään kokea! Oma vikas ku teit niin, olisit ajatellu ennen ku teit! Noni kannattiko, ethän sä koskaan ajattele mitään" tms. :(
Miten tuon saa loppumaan? Kohta kaks vuotta oon saanu kuulla tuota, eilen mies lupasi ettei tee enää noin, mutta taas tänään kävi niin.
Ja ei, minä en todellakaan joka kerta mitään riitoja aloita. Ne vain käännetään mun syyksi. Suhteen aikana poikaystävä on ehkä kerran myöntänyt tehneensä itsekin väärin.
Kommentit (73)
Jätä se! Saa sitten alkaa syyllistämään itseäänkin kun huomaa ettet enää ota sitä osaa..Tulee katumaan, mutta liian myöhään
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:00"]Jätä se! Saa sitten alkaa syyllistämään itseäänkin kun huomaa ettet enää ota sitä osaa..Tulee katumaan, mutta liian myöhään
[/quote]
Toivottavasti noin pitkälle ei tarvii mennä.
AP
Auttakaa sitten keksimään hyvä "kosto".
AP
Ei tuossa mitkään huutamiset, suuttumiset saati kostot auta. Joko tosiaan voit tehdä niin että vältät kaikkea eripuraa ja hissutellen vaan väistelet kaikkea. tai sitten nielet poikakaverin lapsellisen käytöksen tai pistät kävelemään. En usko että poikaystävä tuosta muuttuu, ei ihmiset muutu. Sorry. T. vanha täti elämänkokemuksella
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:36"]
Olisko mahdollista että olet ns. "tyhmä lehmä"? T. mies.
[/quote]Kyllä ap sellainen on, mutta onneksi hän ei itse sitä tajua. Kun tyhmät lehmät saavat tuollaisia aarteita itselleen, he pitävät miehestä hyvää huolta, puristavat tissiensä väliin vaikka toinen kuinka rumasti sanoisi ja pyristelisi vastaan. Mutta ap on onnellinen tyhmä lehmä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:36"]
Olisko mahdollista että olet ns. "tyhmä lehmä"? T. mies.
[/quote]Kyllä ap sellainen on, mutta onneksi hän ei itse sitä tajua. Kun tyhmät lehmät saavat tuollaisia aarteita itselleen, he pitävät miehestä hyvää huolta, puristavat tissiensä väliin vaikka toinen kuinka rumasti sanoisi ja pyristelisi vastaan. Mutta ap on onnellinen tyhmä lehmä.
[/quote]
Aika satuilija olet :D
AP
No jaa, pitäisköhän sitten joku päivä puhuu miehelle, että mun mittani syyttelystä on täysi, lopettaa sen kokonaan eikä etsi enää "syyllistä" riitoihin tai muuhunkaan, koska se on pirun lapsellista ja typerää sekä ärsyttävää.
Sitten voisin lisätä hänelle, että jos hän vielä joskus tekee noin esimerkiksi Skypessä puhuessamme, lyön läppärin kiinni enkä vastaa mahdollisiin puheluihin tai tekstareihin. Saa meuhkata niin kauan, kunnes tajuaa että mulle oikeesti riitti. Ei siis asuta yhdessä, meillä on 30 km välimatkaa joten melko paljon netissä puhutaan.
Miltä toi kuulostaa? Oon ennenkin saanut "koulutettua" miehiä, mm. tätäkin kyseistä poitsua.
AP
Et sinäkään miltään järjen jättilaiseltä vaikuta, kysyt ohjeita mutta et halua hyväksyä saamiasi neuvoja. Tuo suhde ei parane koskaan, ei pysy edes stabiilina vaan pahenee ajan myötä.
Ainoa oikea ratkaisu on, mikäli et halua olla syyllistettynä, lähteä tuollaisesta paskasta suhteesta kohti uusia ja parempia suhteita.
Huutaminen ja räyhääminen ei auta eikä muuta mitään, vielä vähemmän se opettaisi kohdehenkilöä, helpompaa on kun sanot sanottavasi ja nostat kytkintä!
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 22:36"]
Miksi kaikki ehdottaa heti eroa?
Haluisin vaan tietää, miten tuon saa loppuman.
[/quote]
Et mitenkään. Jos se ei ole parissa vuodessa oppinut, niin on 100% varmaa ettei opi ikinä. Siksi ainoat vaihtoehdot on joko kärsiä tuosta loppuikäsi tai erota. Useimpien mielestä se eroaminen on noista vaihtoehdoista suotavampi.
"Auttakaa sitten keksimään hyvä "kosto". AP"
Kasvatat itsetunnon, opettelet suojelemaan itseäsi ja hommaat seuraa joka ei koko ajan alista sinua. Dumppaat elämästäsi ihmiset, jotka eivät kunnioita sinua. Olet onnellinen. Siinä sulla paras "kosto".
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:06"]
No jaa, pitäisköhän sitten joku päivä puhuu miehelle, että mun mittani syyttelystä on täysi, lopettaa sen kokonaan eikä etsi enää "syyllistä" riitoihin tai muuhunkaan, koska se on pirun lapsellista ja typerää sekä ärsyttävää. Sitten voisin lisätä hänelle, että jos hän vielä joskus tekee noin esimerkiksi Skypessä puhuessamme, lyön läppärin kiinni enkä vastaa mahdollisiin puheluihin tai tekstareihin. Saa meuhkata niin kauan, kunnes tajuaa että mulle oikeesti riitti. Ei siis asuta yhdessä, meillä on 30 km välimatkaa joten melko paljon netissä puhutaan. Miltä toi kuulostaa? Oon ennenkin saanut "koulutettua" miehiä, mm. tätäkin kyseistä poitsua. AP
[/quote]
Olet kyllä todella lapsellinen ihminen. En ihmettele ollenkaan miehen käytöstä
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:06"]
No jaa, pitäisköhän sitten joku päivä puhuu miehelle, että mun mittani syyttelystä on täysi, lopettaa sen kokonaan eikä etsi enää "syyllistä" riitoihin tai muuhunkaan, koska se on pirun lapsellista ja typerää sekä ärsyttävää. Sitten voisin lisätä hänelle, että jos hän vielä joskus tekee noin esimerkiksi Skypessä puhuessamme, lyön läppärin kiinni enkä vastaa mahdollisiin puheluihin tai tekstareihin. Saa meuhkata niin kauan, kunnes tajuaa että mulle oikeesti riitti. Ei siis asuta yhdessä, meillä on 30 km välimatkaa joten melko paljon netissä puhutaan. Miltä toi kuulostaa? Oon ennenkin saanut "koulutettua" miehiä, mm. tätäkin kyseistä poitsua. AP
[/quote]
Olet kyllä todella lapsellinen ihminen. En ihmettele ollenkaan miehen käytöstä
[/quote]
Sinäkin nyt syyllistät :D "Yhy yhy oot niin lapsellinen, en ihmettele ollenkaan miehen käytöstä, ansaitset ton täysin"
Noh, tähän asti olen ollut hyvin rauhallinen miestä kohtaan, ajattelin että pitäiskö kerrankin oikeasti pistää vastaan kunnolla, etten anna miehen pompottaa miten vain. Nyt sekin sitten teilattiin :D
Aika hassua kyllä, mammat tuntuu nyt analysoivan mut tosi tarkasti lapselliseksi ja vähäjärkiseksi ihan vaan parin viestin perusteella. En pitäisi sitä kauheen fiksuna. Tiiätte itsekin, että se, mitä mä nettiin kirjoitan, ei kerro kaikesta täyttä totuutta.
AP
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:35"]Ei sen ensinmäisen poikaystävän kanssa ole mikään pakko olla hautaan asti. Ehkä vielä ymmärrät oman arvosi ja osaat vaatia poikaystäväsi muuttumisen sijaan itsellesi hyvää! Ei se ole mitään urbaanialegendaa, että toista ei muuttaa vaan itseään.
Ei kenenkää tulisi elää kokoajan varpaillaan jä löyssässä hirressä peläten. Fyysisenväkivallan uhkaa ei ole, mutta henkistäväkivaltaa on pelätä riitoja yms...Miksi altistat itsesi kaltoinkohtelulle.
[/quote]
En mä riitoja _pelkää_, saa ahdistuskohtausta sellasta ajatellessa tms., vaan itse tilanteessa on epämukava olla. Siksi välttelen konflikteja, ettei tarvii itte kärsiä.
AP
Tiiätte itsekin, että se, mitä mä nettiin kirjoitan, ei kerro kaikesta täyttä totuutta. AP
Ei mutta antaa aika selvän kuvan sinusta. Kouluta tätäkin poitsua, hehe, just joo.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 10:02"]Samanlaisia pönttöjä olette molemmat. Mietipä tarkkaan: onko sinulla vähän aina riitaisia suhteita? Joudut kouluttamaan miehiä, saat tyydytystä siitä kun saat miehen suuttumaan, nöyrtymään, pyytelemään anteeksi..? Ja valitsemasi miehetkin ovat samanlaisia. Riitely on sinulle arkipäivää, oikein odotat seuraavaa riitaa ja mietit mitä sanoisit. Ja jos ei riitaa tule, sinä sen aloittamalla aloitat, eikös niin? Et sinä mitään ratkaisuja halua, haluat ärsyttää ja riehua niin kauan että se mies alkaa käyttää fyysistä väkivaltaa. Sitten tulet taas tänne ja raportoit meille kaikille teidän tappeluistanne. Syypäänä tietysti mies. Vakka kantensa valitsee, muista se, ap. [/quote] Tää meni kyllä yli. Voi luoja. Tämä suhde on meille molemmille ensimmäinen. Tosta "koulutuksesta" esimerkkinä, että onan ISÄNI olen opettanut pesemään kätensä paskallakäynnin jälkeen. Tämän poikaystäväni syömään myös salaattia, koska heillä kotona ei sellaista juurikaan ole tarjolla. En nyt sanoisi pahaksi jutuksi tätä "koulutusta". En saa tyydytystä riitelystä. Inhoan riidellä, riidat on tosi ahdistavia ja pelottavia tilanteita mulle. Siksi yritän välttää konflikteja kaikkien kanssa, jotta en joutuisi ikinä riitelemään. Mulla ei ole "vähän aina riitaisia suhteita", koska tää, niin kuin sanoinkin jo, on mun eka suhde. En halua suututtaa miestä. Haluisin vain hänen lopettavan syyllisen etsimisen. En mitään muuta. Riitely ei ole mulle arkipäivää, vaan erittäin hämmentävä tilanne. Enkä missään nimessä aloita sellaista tahallani. Ikinä. En halua ärsyttää ja riehua. Ja tiedän, ettei mies olisi väkivaltainen minua kohtaan. Hän todella välittää musta, vaikka käyttäytyy joskus erittäin typerästi. Ikinä ei mua löisi, halveksuu todella paljon naistenhakkaajia ja lähisuhdeväkivaltaa ylipäätään, luotan häneen sataprosenttisesti tässä. AP
[/quote]
AP, on ihan eri asia kouluttaa tapoja (salaatinsyönti, käsienpesu) ja yrittää muuttaa luonnetta. Sun poikaystäväsi on oppinut himastaan todella ikävän käyttäytymistavan, eikä se muutu sillä, että sä olet vastaamatta puhelimeen. Etenkin, jos sä olet kaksi vuotta sietänyt tuota käytöstä, sun on hyvin vaikea alkaa nyt muuttamaan kurssia.
Hienoa, että uskot väkivallan olevan poissa laskuista. Saatat olla oikeassakin. Henkinen väkivalta on kuitenkin väkivaltaa sekin, vaikka siitä ei tulekaan murtumia ja verenvuotoa.
Toivon sulle kaikkea hyvää. Mun elämänkokemukseni perusteella se hyvä alkaa sillä, että sä tunnustat tuon suhteen huonouden ja jatkat matkaa.
[/quote]
Mitä jos luonteeseen kuuluu ajatukset "ihan puhtaat ne kädet on, en mä niille ole kussu, akkojen mutinaa tuollainen" tai "mä säästän rehut pupuille"? ;) No ei, nuo perustelut keksin itse, mutta mahdollisiahan ne on.
Mutta kyllä riitelytapa on TAPA, eikä pelkkä luonteenpiirre. Hermoheikkokin voi opetella rauhoittumaan.
Haluan muutosta siihen hänen käyttäytymiseensä, siksi haluaisin ehkä kokeilla toimia sillä tavalla, jota en ole kokeillut. Esimerkiksi tuo puheluihin vastaamattomuus, aina ennen olen vastannut heti tai roikkunut Skypessä. Haluaisin tietää reaktion siihen, että mitä jos en enää teekään niin.
Väkivalta ON poissa laskuista.
AP
[/quote] Minun mielestä tuo olisi hyvä kokeilla että et vastaa jos käyttäytyy huonosti. Pistä vainkova kovaa vastaan ja kun poikaystäväsi on tottunut ns pompottelemaan sinua ja kunhuomaa että sinulla on mitta täysi nii säikähtää ja voi alkaa jopa miettimään sanomisiaan. En myöskään suosittele heti eroamista koska uskot siihen muutokseen ja asialle voi vielä tehdä jotain. Olen samaa mieltä että ihmiset eroavat liian helpostu nykypäivänä. Ja kuten aikasemminkin joku sanoin että pistä aikaraja poikaystäväsi muuttumiseen ja jos niin ei.käy niin tiedät itsekkin että on parempi puhaltaa peli poikki. Mielestäni olet fiksu nuori nainen. Toivottavasti saat "koulutettua" poikaystäväsi ettei hän enää kohtele sinua huonosti ;) Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:36"]Tiiätte itsekin, että se, mitä mä nettiin kirjoitan, ei kerro kaikesta täyttä totuutta. AP
Ei mutta antaa aika selvän kuvan sinusta. Kouluta tätäkin poitsua, hehe, just joo.
[/quote]
Mitä? :D
Ne sanoo sua tyhmäksi vaan koska meille muille toi kuvio on ihan ilmiselvä. Mut sä et nää sitä vielä kunnolla.
Parisuhteen ei pitäis olla taistelutanner jossa kostetaan. Kun sä todella oivallat tuon, tajuat kyllä lähteä. Tosi harvoin dissaavaa miestä saa muuttumaan. Teidän suhteesta puuttuu joku oleellinen palanen mitä ei näin pitkän ajan jälkeen kostoilla saa takaisin.
Kunnioita itseäsi! Oot jo aika kauan tuota sietänyt. Oikee ratkaisu ei ole kosto vaan ihan vaan lähtö. Tosi monet on tästä sanonu muttet vaikuta uskovan. Ihan siksi vaan saa susta aika yksinkertaisen kuvan. Vähänku ne hakkaajien vaimot jotka vaan itsepintaisesti haluaa jäädä hakattaviksi.
Teksti ja ajatusmaailma kuulostaa 15-vuotiaalta. Siksi vähän ihmettelen tuota kaksi vuotta seurusteltu juttua... :)
Niin ja eihän AP yritä muuttaa poikaystävänsä luonnetta vaan tapaa riidellä ja kommunikoida. Toisen muuttaminen on sitä että nalkuttaa joka asiasta eikä ole tyytyväinen mihinkään, myös syyllistäminen on yrittää muuttaa toista ja väheksyminen ym henkinen väkivalta. Ap muuttaa ainoastaan omaa käyttäytymistään kun ei vastaa syyllistämistilanteessa puhelimeen tai jopa ärähtää kunnolla.kun ei ole tätä aikaisemmin tehnyt. Poikaystävä saattaa näin muuttaa myös omia tapojaan kun huomaa että ap:lla on oikeasti mitta täysi. Nimenomaan sinua kohdellaan niinkuin annat itseäsi kohdeltavan ja ap ei enää anna. Mutta suosittelen minäkin eroa.jos sama peli jatkuu poikaystävän osalta tai jopa pahenee mutta se on sen ajan murheja ap kyllä varmaan itsekkin lopulta huomaa.kannattaako jatkaa.vai ei.
Ps. En jaksa korjata kirjotusvirheitä kun joku kuitenkin niistä kohta mainitsee :D T. 71
71/72, oot ihana. Juuri non minä ajattelen, harmi kun muut eivät ilmeisesti ole ymmärtäneet, mitä ajan takaa, ja haukkuvat typeräksi, tyhmäksi lehmäksi ym. Aion toimia juuri niin kuin puhuitkin.
AP