Ystäväni puh.nro oli tallennettu miehen puhelimeen salanimellä
Miehen puhelin soi eilen kun mies oli suihkussa. Katson usein kuka soittaa jos mies ei ole paikalla (esim. jos anoppi soittaa niin vastaan), ja niin tein nytkin. Näytöllä luki tuttu, usein soittava "Jarkko työ". Hiljensin puhelun ja jatkoin telkkarin katselua. Sitten kiinnitin huomiota äänettömällä soivaan puhelimeen ja siinä nimen alla olevaan puhelinnumeroon. Lapsemme kummi on lapsuudenystäväni ja muistan hänen numeronsa ulkoa, ja tämä "Jarkko työ" oli ystäväni numero. Tarkistin vielä omasta puhelimestani järkyttyneenä että en kai ole väärässä. En sanonut miehelle mitään, nyt olen vain hämmentynyt mitä tehdä.
Kommentit (261)
Jos omalle kohdalle sattuisi niin minulta katkeaisi varmaan verisuoni päästä pelkästä raivosta!
Minä en tuossa tilanteessa kyllä kattelis ukkoa hetkeäkään. Anteeksi yrittäisin antaa itseni ja lapsen takia mutta takaisin en petturia ottaisi.
Kaksi petturia ovat toisensa ansainneet, muhinoivat hetken kunnes kyllästyvät ja pettävät toisiaan, hah.
Parisuhde on kyllä vaikea laji, ei voi muuta sanoa....
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:35"] Törkeän kamala ystävä se ämmä kun näin pahasti petti 30 vuoden! ystävyyden jälkeen :O
Ja miten helposti oli mies vietävissä...uskomatonta ja moraalitonta ja ei mitään rajaa.
[/quote]
Joo ei tainnut miestä pahemmin puolison tunteet ja lapsi kiinnostaa....
Siis lähtikö ap pois omasta kodistaan ja jätti miehen ja kummin sinne kahdestaan?
No saivat vielä viimeisen kerran paneskella rauhassa.
Olisin kyllä ensin heittänyt sen muka-ystävän ulos ovesta ennenkuin itse olisin mihinkään lähtenyt. Ja luultavasti olisi pistänyt ukon pihalle miettimään koska miksi syyttömän osapuolen pitää lapsen kanssa lähteä?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:26"]Minä en ainakaan tässä vaiheessa jättäisi miestä kun pahimmassa tapauksessa mies ja tuo munahaukka-ystävä vielä päätyisi yhteen ja hups (ex)kummi olisikin lapsen ÄITIPUOLI eikä ap pääsisi siitä akasta ikinä eroon!
[/quote]
Totta tavallaan, mutta itsekunnioitus säilyisi. Ja tuskin tuollaiset tuuliviirit kauaa yhdessä pysyisivät
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:28"]
mummo jolla on vain yksi lapsi, joka kenties päättää muuttaa Australiaan tai elää yksin...
[/quote]
Apua! Toivottavasti en ikinä ajattele noin! Minulla on kaksi aikuista lasta, eikä tulisi mieleenikään alkaa ajatella heitä jonain lapsenlapsitekokoneina, että minun mummouteni tulisi toteutettua.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:23"]Teillä oli siis 4 kuukautinen lapsi, kun hänen kumminsa päätti ruveta iskemään lapsen isää? Anteeksi nyt, mutta ihan hirveä lutka tuo ex-ystäväsi!! Vihaksi pistää tollaset perheenrikkojah**r*t.
[/quote]
Arvaa vaan miten vihaksi pistää... Naisen kanssa ollaan tunnettu miltei 30 vuotta, mieheni hän on tuntenut n. 3 vuotta (josta ehkä vuoden "tuttavallisemmin"). Olen toki miehelleni vihainen, mutta jostain syystä tälle naiselle vielä enemmän. Olisi hyvä jutella joo tälle naisellekin (kummiksi en häntä enää sano) mutta olen liian raivona. Jos näkisin niin löisin varmaan. AP
[/quote]
Tunnet tämän ystäväsi 30v ajalta. Onko hän aikaisemmin ""muninut" seurustelusuhteitaan? Hyppinyt kukasta kukkaan? On ilmeisesti sinkku kun miestäsi vokotellut? Ehkä hän on oikeasti tosissaan ihastunut...
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 13:51"] Siis lähtikö ap pois omasta kodistaan ja jätti miehen ja kummin sinne kahdestaan?
No saivat vielä viimeisen kerran paneskella rauhassa.
Olisin kyllä ensin heittänyt sen muka-ystävän ulos ovesta ennenkuin itse olisin mihinkään lähtenyt. Ja luultavasti olisi pistänyt ukon pihalle miettimään koska miksi syyttömän osapuolen pitää lapsen kanssa lähteä?
[/quote]No voi jee... Luuletko että ap voi vaikuttaa muiden ihmisten tekemisiin millään lailla? Jos joku haluaa tehdä tyhmyyksiä, se myös tekee niin. Ja ymmärrän hyvin että ap halusi lähteä pois kotoa. Pois siitä paikasta jonka pitäisi olla turvasatama ja nyt se yhtäkkiä tuntuu tahratulta. Joskus on parempi lähteä pois saadakseen tilaa ajatuksilleen.
Kamalinta asiassa on juuri tuo, että ystävä, johon pitäisi pystyä luottamaan 100%, alkaa salatreffailla miestäsi. Täysin anteeksiantamatonta häneltä. Lisäksi vielä ihminen jonka kanssa olet nyt perhe, pettää näin pahasti luottamuksesi ja teidän yhteisen perheenne, teidän lapsenne.
En itse pystyisi antamaan heti anteeksi ja vaatisi kuukausien työn (ja mahdollisesti parisuhdeterapeutilla käynnit), että voisin edes kuvitella anteeksi antamista. Itse ottaisin yhteyttä perheeseeni ja miehen perheeseen ja kertoisin tilanteen. Heiltä voit(te) saada myös tukea tilanteen käsittelyssä. Älä jää asian kanssa yksin (tai meidän av-porukoiden varaan). Onneksi olet nyt saanut vähän etäisyyttä ja suosittelen vielä ottamaan pesäeroa tilanteeseen siellä missä nyt olet.
Jos pystyt luottamaan siihen, että tilanne ei ole mennyt keskustelua pidemmälle niin en heittäisi hanskoja nurkkaan vielä tässä vaiheessa. Jos selviää, että jotain enemmän on tapahtunut niin en luultavasti itse pystyisi enää jatkamaan parisuhdetta.
Tsemppiä ap!! Oot hurjan rohkea ja ihana tyyppi!
kerran pettänyt, pettää uudestaankin.älä ap palaa miehen kanssa yhteen.
"Oli kuulemma sitten ollut imarreltu siitä että joku muu on häneen ihastunut koska on kokenut nyt olevansa vain tylsä koti-isä."
Jos takana oli (ennen treffailujen aloittamista) 4kk koti-isäelämää ja nyt jo tylsistyy niin mitähän mies kuvittelee sen olevan sitten, jos ja kun teille tulee lisää lapsia. Pelottava ajatus kaiken kaikkiaan. Joudutko mahdollisesti pelkäämään lopun ikäsi sitä miehen tylsistymistä ja entäs sitten, kun lapsia on useampi ja sinun huomiosi jakautuu vielä useamman kesken.
Miehesi ei olisi kyllä voinut pahemmin tässä vaiheessa mokata, kun oli valmis riskeeraamaan perheensä pelkän tylsistymisen vuoksi :(
Mitä entiseen ystävääsi tulee niin onko teillä miten iso kaveripiiri? Kannattaa varmaankin keskustella muiden ystävien kanssa asiasta, josko heillä oli vihiä tilanteesta. Saattaa olla, että tämä ex-ystävä on jollekin puhunut ja saat mahdollisesti tietää miten pitkälle tilanne meni.
Voimia sinulle!
191 jatkaa
Voi teitä. Miten te edes alatte yhteen miesten kans kun tiedätte kuinka yleistä pettäminen on, ettekä muutenkaan luota yhtään? Eikö olis parempi sitten pysyä yksin niin ei tarvis stressata.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:20"]Hmm. Kyllähän tuo saattaisi tottakin olla. Sinä sen parhaiten tiedät, koska miehesi tunnet ja näit hänen reaktionsa. Puhuiko hän totta ja kertoiko kaiken? Itse olisin niin utelias, että haluaisin ehdottomasti kuulla myös kummin version verratakseni tarinoita. Soittaisin siis kummille ja nostaisin kissan niskanahoista pöydälle.
Kannattaa varmaan antaa jokusen päivän kulua, jotta tiedät, pystytkö antamaan hänelle täydellisesti ja puhtain mielin anteeksi. Puolittainen anteeksianto ei riitä - sellaisesta jää pikku hiljaa kasvava särö kalvamaan suhdetta.
[/quote]Kyllä anteeksi voi antaa, mutta unohtaminen on pirun vaikeaa. Riippuu paljon myös siitä, katuuko mies ja yrittääkö edes kasvattaa luottamusta takaisin. Silti, en ymmärrä miksi pitäisi heti olla eroamassa.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:00"]
Huvittavia nämä jotka aina sinisilmäisesti ehdottaa että suunnitellaan yllätystä! Ei yllätykseen tarvita salanimiä tai muutakaan outoa. Sitä ihmettelen että eikö lapsen kummi nyt voisi olla puhelimessa omalla nimellään, ei vaikuttaisi niin epäilyttävältä, vaikka suhde olisikin.
[/quote] Minusta taas on huvittavaa, että kaikki olisi aina jotain pahaa. Pettmistä, valehtelemista jne av täynnä. Ja ketkä nämä luulot aiheuttav? Av-mammat, sinäkin olet yksi niistä. Kyllä itsekin varmasti epäilisin että heillä olisi suhde, mutta nämä muut nimenomaan yrittävät keksiä muitakin selityksiä ko asialle. Ei kukaan täällä ole plkästään sinisilmäisesti uskonut synttäriylläribileisiin, mutta sellainenkin on mahdollista. Onhan se toki outa että täytyy nimiä muunnella osoitekirjassaan, mutta jospa tämä yllätys kuuluu todellakin olla yllätys. Minä pidän mitä tahansa mahdollisena, ja olisihan se aivan mahtavaa, jos tilanne kääntyisikin niin että kyseessä ei ollut mitään suhteita eikä pettämistä.
Kummi ei varmaan olisi luikkinut pois facesta jos kyseessä olisi ollut yllätys vaan olisi naureskellen selvittänyt asian oikean laidan.
Ewwhh...meriselitys kun meriselitys. Pettänyt ja perinteisesti laittaa vastuuta ainkin ihastumisen osalta sille toiselle naiselle, ainiin, sun lapsen KUMMILLE. Tunnusti vain kaiken minkä jo tiesitkin, sen että heillä on vain platoninen yhteys, ehkä hieman ihstusta joka ei ole muuttunu fyysiseksi... En kyl lähtis uskomaan koko juttua. Harmi, että on lähes mahdotonta saada todistusaineistoa mistään muusta vilunkipelistä, jota aiiiivan varmasti käynyt. Mies tunnustaa vain sen, minkä on pakko. Hyi. Olen ollut sun housuissas... Siksi tämä syvä kokemuksen rintaääni...
sulla olisi vielä vaihtoehto alkaa miehes seläntakana lämmittää välejä siihen kummiin... Selität sille kummille että nyt tajusit mikä pässi mies on ja että oot nyt jättämässä miehen. Keksit, että mies jäi jostain toisestakin suhteesta esim kiinni ja et mies kerto kyllä totuuden tämän kummin ja miehes suhteesta... Eli sitte kummi luulee, että voi puhua vapaasti sulle siitä mitä OIKEASTI miehen ja kummin välillä on käynyt. Veikkan että tulee vähän väriä ja kuumuutta tarinaan...
Onko oletuksena, että kummin sana on jotenkin luotettavampi kuin miehen?! Itse en alkaisi valehtelemaan ja kieroilemaan yhtään.. Asia pitää selvittää nimenomaan ap:n ja miehen kesken.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:28"]
mummo jolla on vain yksi lapsi, joka kenties päättää muuttaa Australiaan tai elää yksin...
[/quote]
Apua! Toivottavasti en ikinä ajattele noin! Minulla on kaksi aikuista lasta, eikä tulisi mieleenikään alkaa ajatella heitä jonain lapsenlapsitekokoneina, että minun mummouteni tulisi toteutettua.
[/quote]No ei, mutta en jättäisi lapsia tekemättä ihan vain sen takia että pysyisin jotenkin itsenäisempänä. Toisaalta tämä tietysti noudattelee hyvin suomalaista ajatustapaa. Ei olla yhteisöllisiä eikä perhekeskeisiä ollenkaan.
Woimia ap!
Sinä selviät tästä ja ukkosi ja ex-ystävä haistakoot... !