Ystäväni puh.nro oli tallennettu miehen puhelimeen salanimellä
Miehen puhelin soi eilen kun mies oli suihkussa. Katson usein kuka soittaa jos mies ei ole paikalla (esim. jos anoppi soittaa niin vastaan), ja niin tein nytkin. Näytöllä luki tuttu, usein soittava "Jarkko työ". Hiljensin puhelun ja jatkoin telkkarin katselua. Sitten kiinnitin huomiota äänettömällä soivaan puhelimeen ja siinä nimen alla olevaan puhelinnumeroon. Lapsemme kummi on lapsuudenystäväni ja muistan hänen numeronsa ulkoa, ja tämä "Jarkko työ" oli ystäväni numero. Tarkistin vielä omasta puhelimestani järkyttyneenä että en kai ole väärässä. En sanonut miehelle mitään, nyt olen vain hämmentynyt mitä tehdä.
Kommentit (261)
Viikonloppuna tultiin muksun kanssa kotiin, ei enää hermo kestänyt asua toisten nurkissa. Mies nukkuu vierashuoneessa ja tuntuu olevan hirveen herkkänä koko ajan, toistelee kuinka rakastaa mua ja anteeksanteeksanteeks. Ajattelin nyt katsoa että mihin tää johtaa että pystynkö jatkaan meidän suhdetta. Vielä ainakin on hermot aika kireellä.. Mutta saa nähdä. Päätin että en nyt jää tähän roikkumaan jos en pääse asian yli tai voi antaaa anteeksi.
Kummi laittoi viestin tässä eräs päivä: "Mikä tilanne?". SIIS MIKÄ TILANNE?? Soitinpa sitten ja kysyin että ootko tosissas, mikä tilanne. Selitti sitten että hänen mielestään pieni ihastuminen puolin ja toisin ei ole vakava asia, koska mitään ei ehtinyt tapahtuakaan. Nainen itse on ollut pitkässä suhteessa joka päättyi n. vuosi sitten, tämän jälkeen on ollut vähän "villimpää", eli viihtynyt paljon viihteellä jne.. Sanoin sitten mitä tämä on nyt aiheuttanut ja kysyin miten hän kehtaa. Kuulemma tarkoituksena ei ollut aiheuttaa mitään mielipahaa eikä ongelmia, kuulemma vaan ei ihastumiselle mitään voi. Voi taivas että olin raivona.. Puhelu päättyi siihen että sanoin että jos kuulen naisesta enää sanaakaan edes joulukortin muodossa, tulen ja kaivan silmät siltä päästä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 21:07"]
Pettämisestä voi oikeasti selvitä ja liitto muuttua paremmaksi kuin aikaisemmin. Kokemusta on. Terapiaan yksin ja erikseen, ja ehdoton piste yhteydenpidolle kolmansiin osapuoliin.
[/quote]
Pahapa se on tuommoista päätöstä tehdä yksin, jos toinen on päättänyt pettää ja valehdella.
Sanottakoon vielä että tämä ex-kummi on ollut aina tosi sydämellinen ja ihana ihminen, en käsitä miten nyt on tollainen.. bitch. Eikä pahemmin anteeksi pyydellyt.
Ap
Jotenkin hienoa, että yrität löytää anteeksiantoa sisältäsi. Oletko kysynyt mieheltäsi, onko se ihastus jo haihtunut? Jotenkin vaikea kuvitella, että tunteet niin nopeasti kuolevat... Itse tuskin pystyisin jatkamaan liittoa. Laittaisin ainakin harkinta-ajan vetämään, että mies tietäisi kuinka tosissani olisin. Keksi nyt vielä jotakin, millä korventaa äijääsi. Onko millaiset tulot? Voisitte jutella vaikka elareiden summasta "ihan vain varmuuden vuoksi". Ravistella ukkoa.
En oo kirjottanu tänne, nyt kun huomasin että oli noussut etusivulle niin kerronpa kuulumiset.. Alettiin miehen kanssa käydä terapiassa, että saatais tää asia selväksi. Ei kumpikaan halua erota, mutta ei sitä luottamusta niin vain saa takaisin.. Mies nyt on sitten panostanut kanssa enemmän, on vähän siltä harrastaminen jäänyt vähemmälle (on vähän ollut semmonen riidan aiheuttaja tuokin kun miehen "täytyy saada harrastaa" niin paljon, ennen roikkui autotallissa joka päivä useamman tunnin). Osallistuu myös vauvan hoitoon paljon enemmän. Kyllä se taitaa oikeesti haluta olla meidän kanssa, katuu tosi paljon tapahtunutta ja sitä miten on muutenkin käyttäytynyt, jättänyt kaiken vastuun lapsesta ja kodista mun vastuulle yms. On se ollut sillei hyvä isä että tulee hyvin juttuun vauvan kanssa ja on rakastava, mutta ei muuten oikein ole osallistunut. Mutta eteenpäin mennään ja pyritään saamaan asiat järjestykseen. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 19:35"]
Heh en tiedä oliko provo vai ei... Mutta eksäni jäi kiinni vastaavasta. Hoidon nimi tallennettu "jonkun kaverin" nimellä. Tyyliin Jukka. Viesti, jossa luki:johonki hotelliin? No tyhmä minä skitsokohtauksen jälkeen menin uskomaan että on pelkkää viestittelyä. Vähän myöhemmin ukko petti tuttuni kanssa, olin juuri saanut tietää raskaudesta.... Monta vuotta sitä turhaa epäilyä puolin ja toisin kunnes tajuttiin erota.
[/quote]
Mulla oli kans ex joka petti ja paljon. Alussa "hullu ex vainosi ja viestitteli" ja haukkui naista niin paljon että itsekin aloin vihata sitä psykopaattia. Sitten selvisi että ihan miehen aloitteesta oli viestitellyt ja tosiaan nainen oli jättänyt exäni, mutta ex uskotteli mulle että hullu akka vainoaa.
Jatkoimme suhdetta kuitenkin ja pari vuotta myöhemmin ex kävi juoksulenkillä mutta tuli kotiin aina kummallisen "kuivana". Lenkit kestivät pari tuntia joten epäuskottavaa oli. Miehen puhelin "hajosi" myös usein lenkillä ollessaan ja oli kiinni, ja tuli sitten kotiin puhelin kahdessa osassa ja teippasi sitä tuskaillen koko illan. Eräs kerta meni niin, että hän soitti että auto hajosi työpaikan pihaa, odottelee kaveriaan hinaamaan ja saattaa kestää. Sitten hajosi puhelinkin ja kun monen tunnin päästä tuli kotiin, oli tosi ärtyinen kun kaveri ei ollut tullutkaan yms. Ex puhui aivan tuolta ja taivaalta, enkä oikein osannut epäillä sillä en voinut käsittää että joku oli niin hyvä näyttelijä?? Pettämisen jälkeen kun mies tuli kotiin, niin sanoi aina mulle jotain niin rumaa että loukkaannuin. Yleensä se oli että mä haisen, tai mun henki haisee yms. että varmasti pysyin kaukana. En ymmärtänyt ollenkaan. Selityksenä oli myös se, että kun mä tulin yötöistä kotiin niin pesukone oli pyörimässä ja miehen vaatteet siellä. Kysyin että mikse pesee yöllä pyykkiä niin vastasi paskoneensa housuun. Miten ja miksi?? Suuttui että no paskoi vaan, tarpeeks noloa muutenkin. Jäi lopulta kiinni kun puhelimensa oli mukamas taas rikki, äijä oli sammunut sohvalle ja sieltä jeesusteippien alta näytössä vilkkui "työ". Vastasin ja siellähän oli sitten naispuolinen kollega, ja menin vessaan puhumaan ja sain kuulla näistä "autojen hajoamisista" yms. Oli selittänyt tälle naiselle ..tadaa... että olen hullu ex joka vainoaa ja siksi hän sulkee usein puhelimensa. :D Voi vittu että nyt jo naurattaa koko ääliö..
Samalla tyypillä oli sitten kolmaskin sivusuhde meidän suhteemme aikana, ja sehän paljastui sitten niin että "miespuolinen kollega" jonka kanssa kävi salilla, osoittautui naiseksi. Hän oli siis puhelimessa nimellä JanneTyö. Tiesin että hällä on työkaveri joka on Janne ja käy salilla, joten epäilyttävää siinä ei ollut. Kerran kuitenkin näin miten miehen puheluhistoriassa luki JanneTYÖ ja JanneTyö, eritavalla kirjoitettuna ja molemmille soitettuna. Kopsasin nopeasti numerot ylös ja toinen numero johtikin sitten naisen nimelle. Koska exäni oli idootti, arvasin sen sähköpostin salasanan ja sieltä löytyi meilejä naiselta, yhteisistä työmatkoista yms. ja arvoituksellisia: olisi pitänyt viedä jutut loppuun saakka <3
Siihen se sitten mun osalta loppui. Olin nuori ja tyhmä, ja itsetuhoinen mutta nykyisin en katselisi päivääkään. Mutta sen tiedän, että tuo nimen muuttaminen puhelimeen on aika yleinen keino. Nykyisin ex on naimisissa erään daamin kanssa, joka tuntuu vihaavan minua enemmän kuin laki sallii. Yhteisiä tuttuja kun on niin aina toisinaan kuulen skitsofreenisiä juttuja itsestäni, vaikka tapahtuneista on aikaa 10 vuotta. Ilmeisesti taas hullu ex olen tai jtn. :D Ei paljoa kosketa, lähinnä säälittää. En ollenkaan usko että exäni kaltainen ihminen kykenee muutokseen, sen verran patologista menoa oli.
Joten onnea vaan sinne Itä-Uudenmaan suunnalle, uudehkoon omakotitaloon!
Miehillä on luonnollinen ja normaali tarve ja tehtävä paritella mahdollisimman monen naisen kanssa levitelläkseen geenejään. Samaan tapaan kuin naisen tehtävänä elämässä on hoitaa lapsia, tehdä voileipiä ja tiskata.
108 lisää sen, että petetyn syyllistäminen on aika turhaa. On olemassa ihmisiä, jotka ovat uskomattoman kyvykkäitä valehtelemaan ja selittelemään. Exälläni se teatteri olisi jo ansainnut palkkion.. muka hajonnut puhelin jota muka korjaili, ja tarinaa tarinan perää ja hommasi vielä rekvisiittaakin kuten juoksutamineet. :D Melkein voisi credittiä antaa hänelle siitä, paitsi että oli kuitenkin niin saatanan tyhmä että jäi kiinni. :D
Mulla oli joskus sutinaa yhden miehen kanssa kun eropäätös oli jo tehty ja eleltiin exän kämppiksinä. En tahtonut loukata miestä joten laitoin uuden tuttavuuden messengeriin kaverini nimelle, jotenkin olisi tuntunut ongelmien kerjäämiseltä näkyvästi viestitellä toisen miehen kanssa kun asuttiin vielä kimpassa. Valitsin vielä sellaisen kaverin josta mieheni ei tykännyt, joten ei tarvinnut pelätä että arvaa. Ihan smoothisti meni. Luulen että aika tosi yleinen keino tämä? Voi tavallaan pitää yllä rehellistä illuusiota, että ei mulla ole salattavaa tutki vaikka puhelin. Harva availee kavereilta tulleita viestejä kuitenkaan.
Miten ap:lle kävi? Saiko selville, mitä mies puuhaa?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 01:55"]
Miten ap:lle kävi? Saiko selville, mitä mies puuhaa?
[/quote]
Ei käynyt yhtään mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:36"]Miehen puhelin soi eilen kun mies oli suihkussa. Katson usein kuka soittaa jos mies ei ole paikalla (esim. jos anoppi soittaa niin vastaan), ja niin tein nytkin. Näytöllä luki tuttu, usein soittava "Jarkko työ". Hiljensin puhelun ja jatkoin telkkarin katselua. Sitten kiinnitin huomiota äänettömällä soivaan puhelimeen ja siinä nimen alla olevaan puhelinnumeroon. Lapsemme kummi on lapsuudenystäväni ja muistan hänen numeronsa ulkoa, ja tämä "Jarkko työ" oli ystäväni numero. Tarkistin vielä omasta puhelimestani järkyttyneenä että en kai ole väärässä. En sanonut miehelle mitään, nyt olen vain hämmentynyt mitä tehdä.
[/quote]
Eipä tuossa mitään kummempaa, pillu se on silläki.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:16"]
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että miehesi saattaakin olla moniavioinen?
Hänelle on tärkeää saada hellyyttä useammasta suunnasta.
[/quote]
Miksei mies ole tullut ajatelleeksi, että nainen haluaa olla yksiavioinen?
Kaikki on ihan hyväksyttävää, jos se tapahtuu avoimesti. Totta kai saa hankkia itselleen useamman kumppanin samanaikaisesti, mutta luulisi kai koko kuvion olevan helpompi ja palkitsevampi, jos se on avoin.
[/quote]
Miehellä lienee luomakunnan kruununa oikeus päättää, naiset tekevät feminismihömpötyksellään vain itselleen mielipahaa.
[/quote]
Mä en ole koskaan ymmärtänyt logiikkaa näissä joidenkin miesten moniavioisuus-jutuissa. Jos mies on luomakunnan kruunu ja saa olla moniavioinen, niin sehän tarkoittaa juuri sitä, että suurin osa ellei jopa kaikki naiset saavat hellyyttä ja seksiä ja parisuhteen, sen sijaan iso osa miehistä jää ilman kaikkea tätä. Sinun tyylisesi miehet toisin sanoen.
Ellei se logiikka ole sit siinä, ettei noi miehet halua naista itselleen.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:35"]
Miehillä on luonnollinen ja normaali tarve ja tehtävä paritella mahdollisimman monen naisen kanssa levitelläkseen geenejään. Samaan tapaan kuin naisen tehtävänä elämässä on hoitaa lapsia, tehdä voileipiä ja tiskata.
[/quote]
... ja panna niitä mahdollisimman monia miehiä, jotka levittelevät geenejään. Jos tälle linjalle lähdetään.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 00:42"]
108 lisää sen, että petetyn syyllistäminen on aika turhaa. On olemassa ihmisiä, jotka ovat uskomattoman kyvykkäitä valehtelemaan ja selittelemään. Exälläni se teatteri olisi jo ansainnut palkkion.. muka hajonnut puhelin jota muka korjaili, ja tarinaa tarinan perää ja hommasi vielä rekvisiittaakin kuten juoksutamineet. :D Melkein voisi credittiä antaa hänelle siitä, paitsi että oli kuitenkin niin saatanan tyhmä että jäi kiinni. :D
[/quote]
Jotkut ja varsinkin pettävät miehet ovat tosiaan härskejä ja aivan kirkkain silmin valehtelevat, sellaiset joista ei ikinä uskoisi, ja jotkut eivät jää kiinni koskaan :(
Samalla sekunnilla kun epäilys olisi tullut mieleeni, olisin lähtenyt lapsen kanssa himasta ja keskustelut miehen kanssa olisivat liittyneet vain käytännön asioiden hoitamiseen.
Tsemppiä Ap:lle!
Ap, kuinka voit?