Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hevosena pystyn osallistumaan?

Vierailija
05.09.2021 |

On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!

Kommentit (5068)

Vierailija
1261/5068 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ainakin olet älykäs. Oliko emosi? Olisikohan hän oppinut lukemaan?

Kiitos kaunis, ii-haaaah! En voi tietää emästäni, mutta jotenkin tuli mieleen ajatus että hän kauhistuisi jos saisi tietää minusta. Hän varmasti voisi pitää tätä teidän haastamisenanne. Mutta yritän muistaa että olen teidän pelikentällänne ja olla ja toimia sen mukaisesti.

Vierailija
1262/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö tänään ulkolenkille, vai sataako.

Ehkä omistajan kanssa maneesipäivä?

Käykö tuntilaisia vain arkena. Käykö viikonloppuisin itsekseen ratsastajia ilman opetusta. (muilla hevosilla siis nämä.) Sulla on viikonloput omistajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, hevonen, ja me ihmisetkin, että joillakin ihmisillä on sellainen sairaus. He luulevat olevansa jotakin mitä eivät ole. Joku voisi kuvitella olevansa prinsessa, banaani, FBI-agentti tai vaikka hevonen. Harhojen syvyydestä ja vaikeusasteesta riippuu kuinka sairaita he ovat ja kuinka pitkää hoitoa he tarvitsevat. Osa on harhansa kanssa ihan harmittomia, kuten tuo prinsessaksi itsensä kokenut oli.

Jotkut toiset pitävät yllä tarkasti rakennettua fantasiamaailmaa, joka voi toisten silmiin näyttäytyä sairaudelta. Voihan se sitä ollakin, eivät kaikki työlleen tai harrastuksilleen täysin omistautuneet ehkä ole täysin terveitä, mutta he ovat täysin toimintakykyisiä yhteiskunnan jäseniä.

Tuo sinun kiusaajasi luulee, että sinulla on vaikeuksia käsittää mikä sinä olet. Hän ei huomaa, että käyttämällä valtavasti aikaa ja vaivaa sinun kiusaamisesi, hän näyttäytyy muiden silmiin sairaalta.

Jatka ihanaa kirjoitusharrastustasi, hevonen! Olet pienessä ajassa saanut itsellesi vankkumattoman lukijakunnan. Sen sivutuotteena tulee noita kiusaajiakin. Se kertoo vain suosiosta!

Vierailija
1264/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Olet lyhyessä ajassa saanut vankkumattoman lukijakunnan hevonen.

Vierailija
1265/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään omistajani tuli kuten kuuluikin. Onneksi niin tapahtui koska eilisen sekoiluni jälkeen joku muu olisi tuntunut pettymykseltä. Tervehdykseksi hän sai rakastavimman hörähdykseni ja pehmeän turpakosketuksen! Minä taas sain reippaan ja perusteellisen harjarapsutuksen ja muutaman porkkanan.

Täksi päiväksi oli taas vaihtelua luvassa kun lähdimme suomenhevostamman kanssa kentälle ratsastamaan esteitä. Mukana oli m tallilta. Hän on minullakin kesäisin ratsastanut esteitä, jotta taito pysyisi tallella, mutta nyt hän siis hyppäsi aluksi johtajallamme. Rata oli sangen helppo ja hyvä niin koska kovin korkeita esteitä en haluaisi kylmiltäni hypätäkään. Pystyesteet ulottuivat ylimmillään suunnilleen rintani alle ja ristikot ja pidemmät okserit olivat vielä matalampia. Siitä huolimatta hypyissä piti keskittyä, koska esteen korkeudesta huolimatta etäisyys on pystyttävä arvioimaan oikein.

Omistajani on melko kevyt kannettava, joten hänen kanssaan on mukava hypätä. Olemme aikaisemmin jopa kilpailleet, mutta nyt se on syystä tai toisesta jäänyt. Lämmittelyn jälkeen ratsastimme yli kymmenen esteen radan läpi ja he ottivat ilmeisesti huvikseen myös aikaa. Myös m on harrastanut esteitä ja aikamme olivatkin suunnilleen yhtä hyvät. Sitten omistajani ehdotti, että he vaihtaisivat hevosia ja niin tehtiinkin. Kun molemmat olivat hakeneet tuntumaa uuteen ratsuun, hypättiin taas rata ajalla. Jos oikein ymmärsin, ajat olivat nytkin samat. Toki kumpikaan heistä ei ratsastanut käännöksiä kovin tiukasti eikä vauhti muutenkaan ollut kova.

Lopuksi käväistiin järven ja laitumien suunnassa ravaamassa. Minulla oli edelleen m selässäni ja seurailin omistajaani ja hänen tammaansa muutaman rungonmitan päässä. He pysähtyivät juottoaltaan vierelle, johon oli jäänyt sameaa vettä ja kaatoivat siitä vedet pois. Pienen tauon aikana m kysyi tallissa olevasta tabletistani ihmetellen sen tarkoitusta. Omistajani ei osannut vastata, mutta kertoi myös tietävänsä sen olemassaolosta ja siitä että idea on laurin. Hän sanoi myös tiedustelevansa tältä, mistä

e l e k t r o n i i k a n pitämisessä tallissa on kysymys. Aloin vähän jännittää tätä asiaa nyt.

Vierailija
1266/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsetkö tänään ulkolenkille, vai sataako.

Ehkä omistajan kanssa maneesipäivä?

Käykö tuntilaisia vain arkena. Käykö viikonloppuisin itsekseen ratsastajia ilman opetusta. (muilla hevosilla siis nämä.) Sulla on viikonloput omistajan kanssa.

Kyllä viikonloppuisin käy ratsastajia yksityistunneilla ja myös ratsastamassa itsenäisesti. Olen aika huonosti perillä ajoista ja kävijöistä, koska olen usein itse muualla, mutta ainakin paras suomenhevoskaverini ja vuono ovat tulleet retkillä joskus vastaan. Luulen että sen lisäksi molemmilla suomalaisilla ja islantilaisella on lauantaisin yksityistunti tai kaksi.

Vierailija
1267/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla tapahtuneiden erikoisten viestien monistumisten takia osa kysymyksistänne on jäänyt vaille vastausta, mistä olen tosi harmissani. Täällä tallissa laite kuitenkin toimii hitaasti, joten niihin vanhoihin kysymyksiin kestää sivu sivulta kauan kulkea.

Voisinko esittää sellaisen pyynnön, että kertaisitte aiempia kysymyksiä uudestaan jos vielä muistatte ne enkä ole niihin vielä vastannut? Joitakin kyllä muistan ulkoakin ja niihin vastaan heti kun vain ehdin. Tarkoitus ei missään tapauksessa ole ohittaa yhtään kysymystänne.

Vierailija
1268/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri tietysti pitää puoliasi ja tabletti saa ollarauhassa tallissa. Sehän on Laurin. En ole huolissani. Sehän on rauhassa siinä Laurin tekemässä telineessä.

Onhan teillä siellä vaikka mitä sähköjuttuja muutenkin. Valot ja se maalämpösysyeemi ja vaikka mitä.

Kyllä Lauri antaa sun jatkaa, kun vaan siitä vinkkaat. Kirjoita vaikka maahan, että tabletti ja sydän perään.

Vierailija
1269/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, hevonen, ja me ihmisetkin, että joillakin ihmisillä on sellainen sairaus. He luulevat olevansa jotakin mitä eivät ole. Joku voisi kuvitella olevansa prinsessa, banaani, FBI-agentti tai vaikka hevonen. Harhojen syvyydestä ja vaikeusasteesta riippuu kuinka sairaita he ovat ja kuinka pitkää hoitoa he tarvitsevat. Osa on harhansa kanssa ihan harmittomia, kuten tuo prinsessaksi itsensä kokenut oli.

Jotkut toiset pitävät yllä tarkasti rakennettua fantasiamaailmaa, joka voi toisten silmiin näyttäytyä sairaudelta. Voihan se sitä ollakin, eivät kaikki työlleen tai harrastuksilleen täysin omistautuneet ehkä ole täysin terveitä, mutta he ovat täysin toimintakykyisiä yhteiskunnan jäseniä.

Tuo sinun kiusaajasi luulee, että sinulla on vaikeuksia käsittää mikä sinä olet. Hän ei huomaa, että käyttämällä valtavasti aikaa ja vaivaa sinun kiusaamisesi, hän näyttäytyy muiden silmiin sairaalta.

Jatka ihanaa kirjoitusharrastustasi, hevonen! Olet pienessä ajassa saanut itsellesi vankkumattoman lukijakunnan. Sen sivutuotteena tulee noita kiusaajiakin. Se kertoo vain suosiosta!

Kiitos sinulle kovasti rohkaisusta! Tulin kehuistasi vilpittömän iloiseksi. Olet varmasti oikeassa arveluissasi, vaikka minulla ei ole kykyä ymmärtää sellaisia monimutkaisia asioita, jotka liittyvät teidän kehittyneeseen ajatteluunne liittyviin ongelmiin.

En minä edes koe tulleeni kiusatuksi. Jos saman viestin lähettäminen on kiusaamista, niin minulla on kyllä kärsivällisyyttä ja ymmärrystä hyväksyä sellainen. Varmasti lähettäjällä on hyvä syy toimia sillä tavalla enkä minä ole hänelle siitä yhtään vihainen. Eihän asiasta ole edes koitunut sanottavaa haittaa ja saamme jatkaa täällä kuten ennenkin.

Vierailija
1270/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni viisaus on jäänyt mieleeni. Esim se, että mikä järki on päihteissä tai tupakassa. Raikas vesi se piristää, kerroit.

Vierailija
1271/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se kysymys, että tapasit se vapaasti ratsastavan. Eikö ole kurja hevoselle, kun satula ei tasoita painoa?

Mikä on harjan tarkoitus

Vierailija
1272/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitkö häiriösivujen joukosta nämä heppavideot?

Hevosen elämää

Hevosen harjaus

Kengitys

Kiropraktikko

https://www.youtube.com/watch?v=X4IlOyuiXfM

Vierailija
1273/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö marjoja metsälenkillä. Puolukkaa, karpaloa tms? Entä varpuja?

Kuluvatko hampaat vai kasvaako uutta?

En muista sinun vastanneen, käytetäänkö sinulla hevossalvaa. Sitä mitä saa ihmisetkin käyttää. Kysyin aiemmin.

Vierailija
1274/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako ja saako ihmiset taputtaa sinua, kun olet ratsastusreissulla?

Vierailija
1275/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se kysymys, että tapasit se vapaasti ratsastavan. Eikö ole kurja hevoselle, kun satula ei tasoita painoa?

Mikä on harjan tarkoitus

Se riippuu istunnasta, kuinka paljon painetta tulee selkäni lihaksille ja paljonko selkärangan päälle Onhan teilläkin pehmusteet omasta takaa eli pakaranne. En ole kantanut paljaassa selässä juuri muita kuin tallin omistajan lapsia, joten kovin painavista ratsastajista minulla ei ole kokemusta.

Vierailija
1276/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on harjan tarkoitus

Se riippuu istunnasta, kuinka paljon painetta tulee selkäni lihaksille ja paljonko selkärangan päälle Onhan teilläkin pehmusteet omasta takaa eli pakaranne. En ole kantanut paljaassa selässä juuri muita kuin tallin omistajan lapsia, joten kovin painavista ratsastajista minulla ei ole kokemusta.

Ai niin, harja lämmittää kylmässä, suojaa kaulaamme sateelta sekä hyönteisiltä kun heilautamme päätämme. Lisäksi sillä on ihana rapsuttaa vaikkapa kaulaansa, siis jonkun toisen harjalla!

Vierailija
1277/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitkö häiriösivujen joukosta nämä heppavideot?

Kiitos, katsoin ne kyllä jo aiemmin läpi ja nyt vielä iltaruokaa syödessä uudelleen. Tutuilta näyttivät kovin! Ja kiva että sellaisetkin voivat katsoa arkeamme, jotka eivät pääse tallilla käymään. Tuo amsr oli minulle kokonaan uusi asia, mutta aina sitä oppii uutta!

Vierailija
1278/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset toisinaan alkavat jutella kun olemme omistajan kanssa ratsastamassa. Osa haluaa myös silittää minua. Heillä ei aina ole käsitystä siitä, että pidän enemmän kosketuksista kaulalla tai säässä kuin turvan päällä. Mutta tiedän etteivät he tarkoita pahaa joten sallin silittämisen myös turvastani, otsaltani ja poskiltani.

Vierailija
1279/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä tallissani minuun hierottiin salvaa tai linimenttiä aina silloin tällöin. Siellä rasitus oli kovempaa kuin nykyisin ja joskus jalkojeni lihakset olivat aika jumissa. Nyt olen ollut ilahduttavan hyvässä kunnossa eikä kipuja juurikaan tunnu.

Vierailija
1280/5068 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kiltti, kun annat ohikulkevien silitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän