Miten hevosena pystyn osallistumaan?
On näitten kavioitten kanssa jo muutenkin vaikeaa ja sitten vielä sensuroidaan aloitukseni. Ei iha-haan kivaa!
Kommentit (5068)
Lapseni kaverilla oli oma hevonen. Se sitten kyllästyi kolmessa vuodessa koko juttuun ja hevonen vissiin myytiin.
Lapseni kävi sillä ratsastamassa moneen kertaan. Vailla mitään kokemusta ja koulutusta. Kuulin jälkikäteen ja järkytyin. Luulin, että oli käynyt van hoitamassa sitä. Se oli vuokra paikalla. Siellä ei ollut koulutusta. Vain hevosten "hotelli"
Aasilla olen ratsastanut pitkän matkan ryhmän mukana Mallorcalla aikoinaan. Se oli mukavaa.
Varman olsii hevosella yhtä mukavaa. Siinä on vaan kamalan korkealla.
Vierailija kirjoitti:
No itse ihailen aina hevosia ja sanon lapselleni autossa, että katso hevosia niityllä. Hänkin tykkää katsella. Menemme joskus viereen katselemaan. Suloisia ovat. Tekisi mieli kovasti silittääää, mutten ole sitä tehnyt.
Ihailen teitä aina. Kyytiin en ole uskaltanut, kun pelkään, että putoan ja halvaannun. Katselen kateellisena, kun ratsastavat mökkitiellämme.
Vossikan kyytiin menisin, jos sellaisia olisi Turussa. Kohtuuhintaan.
Kiitos kivasta kuvauksesta! Tuntuu minusta kurjalta, että haluaisitte päästä koskemaan ja silittämään niitä lähellä asuvia hevosia, mutta ette ole voineet. Teette tosi fiksusti kun ette ilman lupaa silitä, mutta mitä jos hankkisitte luvan? Ja kävisitte omistajan kanssa tutustumassa heihin. Hevosetkin voisivat pitää siitä ja ilahtuisivat aina kun tunnistaisivat teidät ja menisitte heitä moikkaamaan!
Lapsena lempisarjani oli musta ori telkkarissa.
Pieni talo preerialla tykkäsin seurata hevosia. Niitä esiintyi paljon. Ikävä kohtaus, kun 2 miestä ratsasti aasilla. Aasille aika kuorma.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lapsena pari yksittäistä kertaa päässyt kokeilemaan ratsastusta ja jopa putosin kerran selästä! Siihen ei ollut mitään erityistä syytä, en kai vain osannut pitää tasapainoani. Minua on myös hevonen potkaissut suoraan reiteen, kyllä teki kipeää ja tuli komea mustelma!
Hevosten lisäksi olen nähnyt lähietäisyydeltä aasin ja muulin (edellä mainitun aasin jälkeläinen).
Suosikkihevoseni on suomenhevonen liinakon värisenä.
Se minun paras ystäväni on myös liinakko! Ja hän on siis suomenhevonen. Onpa kiva sattuma!
Ikävä juttu tuo saamasi potku. Jotkut meistä tykkäävät joskus tahallaankin potkia mutta luulisin että vain hyvin pieni osa. Joskus vain tulee tilanteita, missä huono tuuri ja epäonni ajoituksessa aiheuttavat vaaratilanteita ja vammoja. Tiedän kyllä millainen voima potkuun sisältyy. Onneksi ne osumat ovat usein sellaisia sivupotkuja, mitkä eivät tee ollenkaan samanlaista jälkeä kuin suoriksi taakse ojennetut takajalkamme.
Miksi hevonen potkaisee ihmistä?
Haluaisin olla panikoimatta ja pelkäämättä kaikkea.
Koen olevani kuin hevonen. Kaikki uusi pelottaa. (pustun toimimaan normaalisti, mutta helposti paikoin ja ahdistun) Kuvaat itseäsi. Olet kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Minua stressaa koronavirus. Asun vanhojen vanhempieni kanssa perheineni. Kun kaikki on avattu, sitä on paljon. Iäkkäisiin ei rokotukset tehoa kunnolla.
Olen jo vanha, mutta tekisi mieleni kokeilla ratsastaa. Pitäisi olla erittäin rauhallinen hevonen.
Tiedän että korona on käynyt monen teistä voimille. En osaa itse sitä pelätä, mutta puolestanne toivon että kauan jatkuneesta piinasta pian päästäisiin!
Tekisi mieleni sanoa ettei kukaan ole liian vanha ratsastamaan, mutta en toisaalta voi ottaa vastuutakaan siitä ettei mitään tapahdu. Voi kun jostakin löytäisit semmoisen takuuvarman ja rauhallisen hevosen!
Ratsastin usein lapsena särkänniemessä talutusponeilla. Siinä luki: varo, poni voi purra. Ihmettelin, miksi ovat niin ilkeitä.
Koen tuon juoksusi radalla vapaana kuin itseni.
Ihanaa hetkeksi irrottautua ja revitellä, toki vastuullisesti. Mutta sitten paluu takaisin normaaliin tarkkaan suorittamiseen. Sen kestää, kun välillä saa olla vapaasti. (en tarkoita mitään ryyppäämistä tai pettämistä, lähinnä lomailua)
Olen älynnyt kauttasi, että kaikilla on hierarkia. Hevosilla ja ihmisillä. Pakko tyytyä omaan paikkaansa laumassa. Edetä niillä avuin, joita on.
Johtopaikoista taistellessa myös ihmisillä on ilkeää peliä. Suullista. Huijaamista jopa ja mustamaalausta.
Minulle tämä on terapeuttinen ketju!
Ei ihmisenkään elo ole vapaata. Jokaisella on paikkansa ja sidoksensa.
Osaat hevonen niin kauniisti asetella sanasi, että tästä on tullut hyvän mielen ketju.
Mukavaa, kun se liikenneonnettomuudessa ollut mies hyötyi ratsastusterapiasta.
Hauskaa, kun tapasitte hänet ja oli kunnossa. Teillä on mielenkiintoisia ratsastusmatkoja.
Gkuufus kirjoitti:
ootko ruuna vai laava?9
Ohis: huono vitsi. Kruuna ja Klaava.
T: Ihminen
Minua stressaa koronavirus. Asun vanhojen vanhempieni kanssa perheineni. Kun kaikki on avattu, sitä on paljon. Iäkkäisiin ei rokotukset tehoa kunnolla.
Olen jo vanha, mutta tekisi mieleni kokeilla ratsastaa. Pitäisi olla erittäin rauhallinen hevonen.