Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvetti! Avioehto...

Vierailija
10.10.2014 |

Hääpäivä sovittu, kutsut lähetetty... Ja nyt mies tuo allekirjoitettavaksi avioehtopaperin! Ei sellaisesta ollut mitään puhetta tätä ennen, kyllä nyt meni maku naimisiinmenosta ja koko miehestä!

Kommentit (269)

Vierailija
161/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei riitä se että saa pitää oman omaisuutensa, miksi viedä luuserilta tuhkatkin pesästä? Silkkaa vittuilua tuo.

Vierailija
162/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:30"]

Ihmeellistä ettei yhtään miesten kommenttia ole tullut kun asian oikea tila selkeytyi. Onpa tosiaan kummallista.

[/quote]

113 oli miehen kommentti. Kummallista tosiaan. En vain koe tarpeelliseeksi korostaa sukupuoltani joka viestissä, itseänikin kun kiinnostaa enemmän viestien sisältö kuin kirjoittajan sukupuoli.

[/quote]

Ja hyvä kommentti olikin.

[/quote]

Aihe on itselleni ajankohtainen ja taloudessa kaks ihmistä joilla hyvin erilaiset tulot, iso ero varallisuudessa ja hyvin erilainen tapa käyttää rahaa, joten näitä on joutunut jonkin verran pohtimaan viime aikoina. Toivottavasti päästään yhteisymmärrykseen tässä talven aikana ja miettimään sitten sitä hääpäivää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ap. Älä tee ainakaan muutamaan lähimpään vuoteen lapsia! Mulla on vähän samanlainen mies. Ei ole ollut helppoa. Me lasten kanssa vedetään kirpparirytkyt niskaan, syödään ruokaa halvimmista raaka-aineista, kuljetaan julkisilla/hyötyliikutaan, eipä juuri harrasteta. Mies pukeutuu Boss, Armani jne., syö kolmen ruokalajin lounaita ja illallisia, ajaa Bemarilla, golfaa, sukeltaa, skimbaa... 

Vierailija
164/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 05:08"]Unettoman yön jälkeen mietteet on nämä: Kirjoitin itse oman version miehen antamasta avioehdosta. Laitoin että kummankaan mitään omaisuutta ei ositeta. Simppeli ja reilu. Jos mies tämän allekirjoittaa, voin mennä naimisiin. Jos ei, muutan pois. ap.
[/quote] Suosittelen kuitenkin konsultoimaan ensin lakimiestä, jolloin voit tuoda esiin huolet siitä miten käy kun lapsia tulee, niistä tulevat kulut, vanhempainvapaat jne. Sulle voi tuolla sopimuksella edelleen käydä huonosti/epäreilusti kun mies ei anna rahaa arkikuluihin yhtä paljon kuin sinä. Keskustele neutraalin asiantuntijan kanssa ensin! Älä allekirjoita vielä mitään.

Vierailija
165/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 05:41"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 05:08"]Unettoman yön jälkeen mietteet on nämä: Kirjoitin itse oman version miehen antamasta avioehdosta. Laitoin että kummankaan mitään omaisuutta ei ositeta. Simppeli ja reilu. Jos mies tämän allekirjoittaa, voin mennä naimisiin. Jos ei, muutan pois. ap. [/quote] Suosittelen kuitenkin konsultoimaan ensin lakimiestä, jolloin voit tuoda esiin huolet siitä miten käy kun lapsia tulee, niistä tulevat kulut, vanhempainvapaat jne. Sulle voi tuolla sopimuksella edelleen käydä huonosti/epäreilusti kun mies ei anna rahaa arkikuluihin yhtä paljon kuin sinä. Keskustele neutraalin asiantuntijan kanssa ensin! Älä allekirjoita vielä mitään.

[/quote]Olen samaa mielta, mutta kyllapa maailman paras paiva muuttuikin nyt hankalaksi....ei ehka tunnukkaan niin ihanalta menna naimisiin....

Vierailija
166/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:52"]

Voi jessus teidän kanssanne! Ap tuo pottiin peruspäivärahan eli noin 600 kuussa ja ei maksa mitään pääomakuluja asunnosta ja autosta. Ap:llä ei mitään omaisuutta, miehellä huomattavasti ja sitten nainen vetää palkokasvin nenuun avioehdosta?!

[/quote]

Se sisälukutaito...

[/quote]

voisitko ystävällisesti avata ap:n tilanteen sitten paremmin kun kerran sisälukutaitoni ei siihen kelpaa?

Vierailija
167/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tai vanhemmillasi omaisuutta?

Vierailija
168/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa avoliitossa niin on kaikista helpointa. Sano miehelle, että on sitten helpompi erota, jos alkaa näyttämään siltä, että sinulle halvempaa elää ilman miestä. Ota tuo lapsiasia myös esiin, eli kuka maksaa lasten kulut. Minun mielestäni on typerää mennä naimisiin sellaisella avioehdolla, missä mitään ei ositeta ja on voimassa myös kuollessa. Avoliitto on silloin oikeampi tapa elää.

Vierailija
169/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:14"]

Itse en ole menossa naimisiin, mutta en ole ikinä ymmärtänyt avioehtoa. Se on ensimmäinen epäluottamuslause tulevaa aviokumppania kohtaan. Miksi mennä naimisiin jos toiseen ei luota? Naimisiin pitäisi mennä rakkaudesta eikä käytännön syistä.

[/quote]

Koska avioliitto päättyy _aina_. Joko toisen kuolemaan tai avioeroon. Toisella voi olla esim. suvussa pitkään ollutta omaisuutta tai tulossa sellaista, joka halutaan pitää omassa suvussa.

Vierailija
170/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provooooooo

Vierailija
171/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:08"]

Mies on saanut perintöä. Mutta on myös aina ollut säästäväinen (=pihi). Palkka menee suoraveloituksena säästötilille lähes kokonaan. Jos sanon nyt suoraan niin mua ei vittuakaan kiinnosta miehen rahat, kunhan vittu saisin pitää edes omani! Anteeksi ruma kielenkäyttö, mutta nyt ei voi mitään! ap.

[/quote]

Ei se voi olla suoraveloituksena. Ei omien tilien välille voi tehdä suoraveloitusta. Se on toistuva maksu. ok!

Vierailija
172/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 05:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:14"]

Itse en ole menossa naimisiin, mutta en ole ikinä ymmärtänyt avioehtoa. Se on ensimmäinen epäluottamuslause tulevaa aviokumppania kohtaan. Miksi mennä naimisiin jos toiseen ei luota? Naimisiin pitäisi mennä rakkaudesta eikä käytännön syistä.

[/quote]Alapeukutuksista huolimatta olen samaa mielta. Olen ollut 13 vuotta kotona lapsia hoitamassa, maanantaina aloitan jalleen tyoni elainklinikalla. Aviomieheni rahoilla ollaan eletty koko avioliitto. Kylla tuntuisi pahalta jos mies tuollaiset paperit eteen laittaisi. Minusta myos se on epaluottamus-lause.....ehka ei usko etta avioliitto kuitenkaan kestaa.....kuka tuollaista ajattelee, jos on umpirakastunut ja usko etta liitto kestaa ikuisuuden?

[/quote]

Osalla umpirakastuneita toimii ihan se järkikin, ja he tajuavat että jokainen avioliitto päättyy ja avioehto kirjoitetaan sitä hetkeä varten. Olen avioehdon kannalla ihan siitäkin syystä, että se pakottaa miettimään näitä kuvioita hiukan. Itse tekisin täysi poissulkevan avioehdon siksi että se on mielestäni yksinkertaisinta niin. Vaikka olemme yhdessä meillä on selkeä omaisuuden jako. Helpompaa osituksen kanssa. Osalle se avioliitto on ihan juridinen järkiliitto, jolloin ei avioehtoa tarvitse pitää epäluottamuslauseena. Rakkauteen ei avioliittoa tarvita. Minulle on ihan sama mistä syystö ihmiset menevät naimisiin tai ovat menemättä. Ihmisillä on eri syitä ja kaikki ovat yhtä hyviä olivat sitten järkeen tai rakkauteen tai ihan mihin vain perustuvia. 

Vierailija
173/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mentiin naimisiin ihan vain juridisista ja taloudellisista syistä ja lasten turvaksi. Ilman avioehtoa.

Vierailija
174/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:52"]

Voi jessus teidän kanssanne! Ap tuo pottiin peruspäivärahan eli noin 600 kuussa ja ei maksa mitään pääomakuluja asunnosta ja autosta. Ap:llä ei mitään omaisuutta, miehellä huomattavasti ja sitten nainen vetää palkokasvin nenuun avioehdosta?!

[/quote]

Se sisälukutaito...

[/quote]

voisitko ystävällisesti avata ap:n tilanteen sitten paremmin kun kerran sisälukutaitoni ei siihen kelpaa?
[/quote]

ap:n miehen valmisteleman avioehdon mukaan ap:lla ei ole mitään avio-oikeutta miehen ennen avioliittoa tai sen aikana tienaamiin rahoihin. Sama ei koske ap:n tuloja tai mahdollisia tulevia perintöjä tms, niistä mies kyllä haluaa osansa erotilanteessa.

Vierailija
175/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, viisain olisit, kun dumppaisit koko äijän sun elämästäsi. Eipä taida onnellista avioelämää olla tiedossa vaan jatkuvaa vääntöä rahasta. Todennäköisesti joutuisit lastenkin hankinnat kaikki maksamaan itse. Nyt vähän sulle tervettä itsekkyyttä peliin ja lakkaat tuhlaamasta elämääsi narsistin kanssa.

Vierailija
176/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:55"] [quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 18:52"] Voi jessus teidän kanssanne! Ap tuo pottiin peruspäivärahan eli noin 600 kuussa ja ei maksa mitään pääomakuluja asunnosta ja autosta. Ap:llä ei mitään omaisuutta, miehellä huomattavasti ja sitten nainen vetää palkokasvin nenuun avioehdosta?! [/quote] Se sisälukutaito... [/quote]   voisitko ystävällisesti avata ap:n tilanteen sitten paremmin kun kerran sisälukutaitoni ei siihen kelpaa? [/quote] ap:n miehen valmisteleman avioehdon mukaan ap:lla ei ole mitään avio-oikeutta miehen ennen avioliittoa tai sen aikana tienaamiin rahoihin. Sama ei koske ap:n tuloja tai mahdollisia tulevia perintöjä tms, niistä mies kyllä haluaa osansa erotilanteessa.

[/quote]

Lisäksi keskinäinen kustannuksiin osallistuminen avioliiton aikana on ajateltu niin, että ap hoitaa vain juoksevia kuluja eikä osallistu yhteisen (tai omien) varallisuuden kartuttamiseen lainkaan. 

Vierailija
177/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske ukon maksaa kulut, joita häiden peruuttamisesta tulee ja soittakoon samalla kaikille kutsutuille ja ilmoittakoon, ettei häitä tule.

Vierailija
178/269 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 05:08"]Unettoman yön jälkeen mietteet on nämä: Kirjoitin itse oman version miehen antamasta avioehdosta. Laitoin että kummankaan mitään omaisuutta ei ositeta. Simppeli ja reilu. Jos mies tämän allekirjoittaa, voin mennä naimisiin. Jos ei, muutan pois. ap.
[/quote]
Sinun pitää pyytää siihen myös kohdat siitä että molemmat maksaa kykyjensä mukaan yhteisekulut ja mahdollisten tulevien lasten kulut. Ja että myös sinä voit laittaa omalle tilillesi yhtä paljon säästöön joka kuukausi kuin mieskin. Ja että kaikesta yhteisestä maksaa enemmän se jolla on suuremmat tulot. Se ok avioliitto jossa on velvollisuus elättää puoliso. En kyllä ymmärrä miksi menet tuollaisen tomppelin kanssa naimisiin. Hänhän pitää sinua pilkkanaan ja haluaa itse hyötyä sinusta rahallisesti.

Vierailija
179/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 16:08"]

Hääpäivä sovittu, kutsut lähetetty... Ja nyt mies tuo allekirjoitettavaksi avioehtopaperin! Ei sellaisesta ollut mitään puhetta tätä ennen, kyllä nyt meni maku naimisiinmenosta ja koko miehestä!

[/quote]  FIKSU mies. bersaukisen kanssa kun alkaa olemaan niin vähimmäisvaatimus on AVIOEHTO. Rakkaus on ikuinen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,kohde vaan vaihtuu

Vierailija
180/269 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 17:59"]

Vaikka tuo avioehtoasia saataisiinkin vielä kuntoon molempia koskevaksi, niin itse en kyllä enää haluaisi mennä tuollaisen miehen kanssa naimisiin. Sen verran pahan muiston tuollainen miehen ahneus jättäisi sydämen sopukoihin.

[/quote]  viisasta tehdä avioehto, ehdottomasti