Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aborttia pitäisi katua?

Vierailija
06.10.2014 |

Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä.
Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin.

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:41"]Ja pilata oma elämänsä?

[/quote]

En tiedä, mihin tämä kysymys liittyy, mutta vapaassa maassa aikuisella ihmisellä on tosiaan vapaus myös pilata elämänsä.

Vierailija
82/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"] Abortti olisi ehdottomasti kiellettävä lailla. Ja laittoman abortin teettäminen rangaistavaksi teoksi. Samalla tavalla kuin muutkin henkirikokset. Ai niin joo, Suomessa voi tappaa ihmisen ja selvitä siitä muutaman vuoden linnareissulla. Täällä silitetään päätä ja hyysätään kaiken maailman murhaajia ja raiskaajia. Ja abortinkin saa, jos vaan haluaa. Ilman mitään perusteluita. Täälläkin jotkut itkee, että kun mua nyt ei vaan huvita antaa ton toisen ihmisen elää. Kun mä en tarvi tota toista ihmistä tohon vierelleni, niin taidanpas tapattaa sen. yhyy. HYI! [/quote] Entä jos sinulla olisi mies, joka eläisi vain imemällä vertasi? Se sikiöhän ei tulisi kohdun ulkopuolella itse toimeen, joten se on kokonaan äidin varassa ja länsimaisissa sivitysvaltioissa naisella nyt vain on oikeus omaan kehoonsa. [/quote] Niin on. Länsimaisissa sivistysvaltioissa naisilla on oikeus omaan kehoonsa ja päättää itse harjoittaako sellaista toimintaa josta voi tulla raskaaksi. Jos tulee raskaaksi oman toimintansa seurauksena niin sitten siitä pitää kantaa vastuu ja synnyttää lapsi. [/quote] Ja pilata oma elämänsä?

[/quote]

Mitäs hemmetin elämänsä pilaamista lapsen saaminen muka on? En ymmärrä tätä nykyajan minä-minä ajattelumallia. Itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:34"]Luulisi ainakin silloin kaduttavan, jos jälkeenpäin huomaa, että sen lapsen kanssa olisikin pärjännyt. Ja vielä enemmän, jos ei jostain syystä uutta saa vaikka haluaisi.
[/quote]
Itse olisin onnellisempi lopun elämää lapsettomana kuin nuorena elämänsä pilannut lapsella.

Vierailija
84/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:24"]

Aikuinen ihminenkin on ollut joskus soluklimppi. Ja soluklimpistä tulee joskus aikuinen ihminen. 

[/quote]

Läheskään kaikista soluklimpeistä ei tule. Tämän oppisit mistä tahansa lisääntymisbiologian kirjasta, mutta kun se mytologiaopuksenne toimii teillä sekä moraalin että tieteen oppikirjana, ei voi kai parempaa ymmärrystä vaatia.

[/quote]

kyllä. läheskään kaikista soluklimpeistä ei tule aikuisia, koska raskaus voi mennä kesken. Se tuskin kenellekään on uutta tietoa. Mutta se ei nyt tässä ole oleellista.

Mihinköhän mytologiaopukseen viittaat? Tuohon laittamaani Duodecimin terveyskirjaston linkkiinkö? Olisi mielenkiintoista tietää, mikä kyseisessä lähteessä niin arveluttaa?

[/quote]

Totta kai se on oleellista.

Ja mainitsemani opus on tietenkin Raamattu.

En ole koskaan tavannut aborttioikeuden vastustaaa, jonka motiivit eivät olisi taikauskoiset.

Vierailija
85/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela ja olen tehnyt 2 aborttia, kumpaakaan en katunut.

Vierailija
86/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"] Abortti olisi ehdottomasti kiellettävä lailla. Ja laittoman abortin teettäminen rangaistavaksi teoksi. Samalla tavalla kuin muutkin henkirikokset. Ai niin joo, Suomessa voi tappaa ihmisen ja selvitä siitä muutaman vuoden linnareissulla. Täällä silitetään päätä ja hyysätään kaiken maailman murhaajia ja raiskaajia. Ja abortinkin saa, jos vaan haluaa. Ilman mitään perusteluita. Täälläkin jotkut itkee, että kun mua nyt ei vaan huvita antaa ton toisen ihmisen elää. Kun mä en tarvi tota toista ihmistä tohon vierelleni, niin taidanpas tapattaa sen. yhyy. HYI! [/quote] Entä jos sinulla olisi mies, joka eläisi vain imemällä vertasi? Se sikiöhän ei tulisi kohdun ulkopuolella itse toimeen, joten se on kokonaan äidin varassa ja länsimaisissa sivitysvaltioissa naisella nyt vain on oikeus omaan kehoonsa. [/quote] Niin on. Länsimaisissa sivistysvaltioissa naisilla on oikeus omaan kehoonsa ja päättää itse harjoittaako sellaista toimintaa josta voi tulla raskaaksi. Jos tulee raskaaksi oman toimintansa seurauksena niin sitten siitä pitää kantaa vastuu ja synnyttää lapsi. [/quote] Ja pilata oma elämänsä?

[/quote]

Mitäs hemmetin elämänsä pilaamista lapsen saaminen muka on? En ymmärrä tätä nykyajan minä-minä ajattelumallia. Itsekästä.
[/quote]
Kyllä se lapsi mun elämän olis pilannut ja pilais vieläkin.
Miksi pitäisi pakottaa ihminen äidiksi ja kantamaan sitä loista 9kk

Vierailija
87/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:05"]

Siitä limaklöntistä olisi tullut sun oma lapsi. Ehkä ihan samanlainen kuin sinä. Ehkä vielä vähän fiksumpikin. Koska abortoit sen, siitä ei tullut mitään. Se sinun lapsenalkusi sydän lakkasi lyömästä ja kasvu loppui. Se sinun limaklönttisi olisi ollut jotain ainutkaatuista jos olisit antavat sille mahdollisuuden.

[/quote]

Juuri siksihän se abortti tehdään, ettei haluta lasta eikä haluta että se "limaklöntti" kehittyy lapseksi asti. Kuvasit osuvasti abortin syyn, mutta et sitä miksi sitä pitäisi katua :)

Vierailija
88/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii katua ja surra. Nimittäin omaa idioottimaisuutta, että ylipäätänsä on tuossa tilanteessa. Ehkäisykeinot on aika satavarmoja, ja jos käyttää yhdistelmää pillerit+kondomi, niin saa siinä tilastollisestikin aika huolella panna pitkin ja poikin vahingon aikaansaadakseen. Ja jos epäilyttää, että ehkäisy petti (esim kortsu hajoaa) niin vieläkin on mahdollista hankkia jälkiehkäisy.

Jotkut vaan käyttää aborttia ns. ehkäisykeinona ja se on ihan perseestä, laiskaa ja moraalitonta. Jos et halua lapsia, pidät huolen, että eivät saa alkuansakaan. ONKO VITTU VÄHÄN VAIKEETA???

Vierailija
89/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus aloittajan kysymykseen: aborttia pitäisi katua niiden mielestä, jotka kokevat abortin vääräksi ja eivät ikinä itse voisi tehdä aborttia. Heidän on mahdotonta ymmärtää sitä, että kaikki eivät todellakaan aborttia kadu, koska eivät ole tehneet mitään väärää.

Nämä katumusta suitsuttavat ihmiset sitten lohduttautuvat ajatuksella, että abortin tehneet ihan niinkun varmasti katuvat jossain vaiheessa tai toivovat jopa abortin tehneelle naiselle loppuelämän lapsettomuutta... Nämä tyypit ovat oikein tällaisia lähimmäisenrakkauden ruumiillistujia (yleensä siihen liittyy vielä se, että se alkio/sikiö kiinnostaa tasan siihen asti, kun se on siellä naisen kohdussa, syntymän jälkeen paskat nakkaavat). Näille ihmisille myös seksi on vain ja ainoastaan lapsen tekoa varten, se on syntiä nauttia. Ja naisen pitäisi kärsiä vähintäänkin raskaudesta ja synnytyksestä, jos on kehdannut harrastaa seksiä nautinnon takia :)

Vierailija
90/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:12"]

Suurin osa ihmisistä omaa kuitenkin inhimilliset tunteet, ja luulen, että aika harvassa ovat ne, jotka eivät oikeasti tunne mitään abortin tehtyään, vaikka ehkä niin väittävät.

[/quote]

Kuka edes väittää, ettei tunne mitään abortin tehtyään? Kyllä minä ainakin tunsin todella voimakkaita helpotuksen tunteita. Lisäksi olin pahoinvoiva. Mutta jos tarkoitat katumusta, sitä en koskaan tuntenut. Miksi olisinkaan? Enhän halunnut olla raskaana.

[/quote]

Siinä toinen, jolta sisälukutaito hukassa.

Tottaki jokainen, joka ei lasta halua ja abortin tekee, tuntee helpotusta. Tarkoitin sitä, että normaaleilla tunteilla varustettu ihminen varmasti tuntee myös jonkinasteista haikeutta. Abortti ei kuitenkaan ole mikään läpihuutojuttu, ja ne jotka suurimpaan ääneen keuhkoavat, että "musta ei tunnu miltää, hyvä että loinen on poissa", eivät vain halua myöntää, että tuntui se abortti kuitenkin vähän pahalta, vaikka oikea päätös olisikin.

Vierailija
91/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää "vela joka tehnyt kaksi ahorttia..." Noh, kannattaako kehuskella? Tunnistan sut heti Facebookista. Taitaa abortti hiertää, kun sitä - anteeksi, niitä - pitää joka paikassa puolustella.

Vierailija
92/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:53"]Sopii katua ja surra. Nimittäin omaa idioottimaisuutta, että ylipäätänsä on tuossa tilanteessa. Ehkäisykeinot on aika satavarmoja, ja jos käyttää yhdistelmää pillerit+kondomi, niin saa siinä tilastollisestikin aika huolella panna pitkin ja poikin vahingon aikaansaadakseen. Ja jos epäilyttää, että ehkäisy petti (esim kortsu hajoaa) niin vieläkin on mahdollista hankkia jälkiehkäisy.

Jotkut vaan käyttää aborttia ns. ehkäisykeinona ja se on ihan perseestä, laiskaa ja moraalitonta. Jos et halua lapsia, pidät huolen, että eivät saa alkuansakaan. ONKO VITTU VÄHÄN VAIKEETA???
[/quote]
No kummasti mä pamahdin paksuks vaikka ehkäisy oli kunnos. Abortin jälkeen vaihti ehkäisy ja kummasti viisi vuotta oltu ei raskaana.

Vierailija
93/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:55"]

Siinä toinen, jolta sisälukutaito hukassa.

Tottaki jokainen, joka ei lasta halua ja abortin tekee, tuntee helpotusta. Tarkoitin sitä, että normaaleilla tunteilla varustettu ihminen varmasti tuntee myös jonkinasteista haikeutta. Abortti ei kuitenkaan ole mikään läpihuutojuttu, ja ne jotka suurimpaan ääneen keuhkoavat, että "musta ei tunnu miltää, hyvä että loinen on poissa", eivät vain halua myöntää, että tuntui se abortti kuitenkin vähän pahalta, vaikka oikea päätös olisikin.

[/quote]

Sinäkö alat kertomaan, mitä "normaaleilla tunteilla varustettu ihmisen" pitäisi tuntea? Miksi se on sinulle niin vaikea käsittää, että mikään haikeus tai paha olo (jos tarkoitetaan henkistä pahaa oloa alkion/sikiön abortoimisen takia) ei tule kaikilla, vaan lähinnä henkisellä puolella koetaan ne positiiviset tunteet, kun epätoivottu raskaus saadaan päätökseen.

Miksi sinulle on niin tärkeää, että abortin olisi oltava kaikille ikävää, koska se on sinusta ikävää?

Vierailija
94/111 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
95/111 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
96/111 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:10"]

Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä. Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin.

[/quote] On ihminen ja murha

Vierailija
97/111 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:10"]

Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä. Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin.

[/quote]
Alkion kehityksen ihmiseksi ei ole mitenkään verrattavissa murhaan.

Vierailija
98/111 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:10"]

[/quote]
Alkion kehityksen ihmiseksi ei ole mitenkään verrattavissa murhaan.
[/quote]
alkion kehityksen estäminen*

Vierailija
99/111 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:24"]

Mitä mieltä te abortinvastustajat olette jos joku viiskymppinen äijä raiskaisi teinitytön, ja tämä tulisi raskaaksi?

"tässä vaiheessa sen toisen ihmisen oikeus elämään ajaa ohi sinun oikeudestasi päättää omasta kehostasi"

"Se, että sinä et halua sitä ihmistä ei tarkoita, etteikö joku muu voisi haluta. Ei-toivotun lapsen voi antaa adoptoitavaksi"

"Sinulla ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämän päättämisestä."

[/quote]

Olen sitä mieltä, että todella traaginen kokemus teinitytölle. En sellaista toivoisi kenellekään. Ja mokoman äijän voisi ripustaa munistaan julkiseen häpeäpaaluun.

Mutta, elämä se on siellä teinitytön kohdussakin. Ja se on yhtä arvokas kuin sinunkin elämäsi. Ei sitä elämää ole kenelläkään oikeutta lopettaa, vaikka se alkoikin niin kamalalla tavalla. En vaatisi teinityttöä ryhtymään äidiksi, lapsen voi antaa adoptoitavaksi. Lisäksi teinitytölle pitää antaa kaikki mahdollinen tuki ja terapia että pääsee raiskauksesta yli. Sekä paljon tukea tytölle sekä raskausaikana, synnytyksessä että adoptoinnin jälkeen.

[/quote]

Olet aika sadistinen kaveri. Näitä aborttikeskusteluja ei voi käydä rationaalisesti, koska vastustajien argumentit ovat aina taso "MUTTA KUN MINUN MIELIKUVITUSYSTÄVÄNI KIELTÄÄ SEN" tai "MUTTA KUN MUN TUNTEET"

Vierailija
100/111 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan pumppaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi