Miksi aborttia pitäisi katua?
Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä.
Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin.
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:07"]
Niin kertokaapas nyt mitä tekisitte jos lapsella olisi vakava vika ja ei eläisi kuin pari srkuntia syntymän jälkeen, tai joutuisi elämään letkuissa, tai tulisitte itse kuolemaan synnytykseen? Mitäs sitten?
[/quote]
Ei sitä kukaan voi varmuudella sanoa, kuka tulee elämään ja kuinka kauan. Tai tulisiko tarvitsemaan letkuja lopun elämäänsä. No, oli miten oli, minulla ei missään nimessä ole oikeutta päättää toisen elämän päättämisestä. Kantaisin lapsen kohdussani ja toivoisin parasta. Jos lapsi kuitenkin menehtyisi, niin ei sille sitten mitään voi.
[/quote]
Sen vakavan vian näkee kyllä ultrassa.
[/quote] niin tottakai? mutta ei ultra siihen auta, joten mitä teette?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:22"]
Toivoisin, että tuollaiset voitaisiin pakkosterilisoida. Millainen ajatusmaailma voi olla ihmisellä, joka tappaa toisen ihmisen siksi, että ei ole koulutusta tai varallisuutta? Ai niin, itsekäs.
Tiedoksesi, että kouluttautua voi myös lasten saamisen jälkeen. Ja sitä mammonaa voi haalia myös lapsen syntymän jälkeenkin.
[/quote]
Niin, sinähän olet erittäin innokkaasti rajoittamassa toisten, tuntevien naisten oikeuksia henkilökohtaiseen koskemattomuuteen. Sinun moraalikäsityksessäsi alkio/sikiö on jo yksilö, jotkut muut eivät tätä näkemystäsi jaa.
Näkemyksesi kuulostaa vain siltä, että haluat saada mahdollisimman paljon ikävää naiselle, joka kehtaa seksistä nauttia, vitut siitä muksusta (se on vai oiva keino, joka verhoaa sadistiset näkemyksesi)
[/quote]
"Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen"? Minä kyllä luulen että sinä olet ihan kaikkea muuta kuin koskematon...
Eiköhän jokainen saa nauttia seksistä ihan sen verran kuin on nauttiakseen, mutta jos on tarpeeksi vanha harrastamaan seksiä, on tarpeeksi kypsä kantamaan vastuun myös lapsesta. Jos ei tätä ymmärrä, on parempi pitää housut jalassa.
Vastuun kantaminen ei tarkoita sitä, että pitäisi alkaa 17-vuotiaana äidiksi ja alkaa sossutuilla elättämään lasta. Olen koko ajan tässä ketjussa puhunut adoptiosta.
Kyse ei ole uskonnosta vaan moraalista. Mikä minä olen päättämään toisen elämästä tai sen päättämisestä? Me täällä nettipalstalla olemme kaikki samanarvoisia ja pystymme kaikki puolustamaan itseämme, tekojamme ja mielipiteitämme. Entä se syntymätön, kohdussa kehittyvä ihminen? Täysin puolustuskyvytön, mutta silti ihan yhtä arvokas.
Mitä te abortin kannattajat olisitte vastanneet, jos teillä olisi ollut aikoinaan mahdollisuus päättää tuletteko itse abortoiduiksi vai ette?
Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:07"]
Niin kertokaapas nyt mitä tekisitte jos lapsella olisi vakava vika ja ei eläisi kuin pari srkuntia syntymän jälkeen, tai joutuisi elämään letkuissa, tai tulisitte itse kuolemaan synnytykseen? Mitäs sitten?
[/quote]
No jos tuollaiset asiat voisikin ennustaa, ei tätä keskustelua tarvtseisi käydäkään. Vain aniharva voi tietää siinä vaiheessa kun abortti pitää jo tehdä, että tulisi ehkä itse kuolemaan synnytykseen, tai lapsi vammautuu. Ei noita asioita tiedä siitä alle 12vk alkiosta mitenkään pelkän ultran perusteella. Arpapeliähän elämä on, niin geneetisesti kuin muidenkin tapahtumien kanssa.
Sitäpaitsi suurin osa aborteista on ns. mukavuusabortteja, eli sitä käytetään vain jälkiehkäisynä. Niissä tilanteissa tuollaisilla asioilla perustelut on suurta typeryyttä, jos uhkaa lapsen vammasta tai omasta terveysriskistä ei ole olemassakaan.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:10"]
No kukahan tässä nyt perustaa väittämiään mielikuvitukselle? En sanallakaan ole viitannut Raamattuun, mutta sinä näköjään luet juuri sen, mitä haluatkin lukea.
[/quote]
Kiellätkö uskovasi Jeesukseen Kristukseen?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:37"]
Mitä te abortin kannattajat olisitte vastanneet, jos teillä olisi ollut aikoinaan mahdollisuus päättää tuletteko itse abortoiduiksi vai ette?
[/quote]
Jos voin päättää, olen jo olemassa yksilönä, ja minulla on mm. itsesäilytysvaisto, joka estää minua tuhoamasta itseäni.
Sikiö ei ole olemassa yksilönä, eikä hänellä näin ollen ole mahdollisuutta tuosta asiasta päättää.
Kaikkien meidän on kuitenkin parempi olla syntymättä kuin syntyä. Sinunkin.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:37"]
"Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen"? Minä kyllä luulen että sinä olet ihan kaikkea muuta kuin koskematon...
Eiköhän jokainen saa nauttia seksistä ihan sen verran kuin on nauttiakseen, mutta jos on tarpeeksi vanha harrastamaan seksiä, on tarpeeksi kypsä kantamaan vastuun myös lapsesta. Jos ei tätä ymmärrä, on parempi pitää housut jalassa.
Vastuun kantaminen ei tarkoita sitä, että pitäisi alkaa 17-vuotiaana äidiksi ja alkaa sossutuilla elättämään lasta. Olen koko ajan tässä ketjussa puhunut adoptiosta.
Kyse ei ole uskonnosta vaan moraalista. Mikä minä olen päättämään toisen elämästä tai sen päättämisestä? Me täällä nettipalstalla olemme kaikki samanarvoisia ja pystymme kaikki puolustamaan itseämme, tekojamme ja mielipiteitämme. Entä se syntymätön, kohdussa kehittyvä ihminen? Täysin puolustuskyvytön, mutta silti ihan yhtä arvokas.
Niinpä.
[/quote]
Minuun kosketaan juuri sen verran kuin minä itse haluan. Ehdottamasi pakkosterilointi olisi nimenomaan itsemääräämisoikeuden loukkaus.
Jos pystyy harrastamaan seksiä, niin se myös tarkoittaa sitä, että pitäisi olla kykeneväinen arvioimaan, onko lapseen valmis vaiko ei. Vaikka et itse seksistä nauttisi, niin monille se on olennainen osa parisuhdetta, vaikka sinulle se on vain lapsien tekoa varten.
Onko sinusta raskaus ja synnytys ihan pikkujuttu naisen kannalta? Minusta ei ja minusta naista ei yksinkertaisesti pystytä pakottamaan läpikäuymään sitä, koska jos nainen ei halua olla raskaana, niin voi olla aivan varma, että nainen tehnee kaiken mahdollisen, jotta saisi vähintäänkin keskenmenon. Abortin laittomuus ei missään ole lopettanut abortteja, vaan silloin tehdään niitä laittomia abortteja.
Niin, huomaatko tämän perustavanlaatuisen eron ajattelussa? Sinulle alkio on ilmeisestikin samanarvoinen kuin syntynyt vauva, minä näen sen niin, että niin mitä varhaisemmassa vaiheessa raskaus on, niin sitä suurempi päätösvalta on naisella, koska alkio/sikiö on vasta potentiaalinen yksilö ja nainen on jo täysin tunteva, täysvaltainen yksilö. Miksi sinä et uhraa ajatustakaan sille, mitä se nainen mahtaa epätoivotusta raskaudesta miettiä?
Minä tuskin olisin alkiona miettinyt yhtikäs mitään, koska se olisi ollut mahdotonta ilman aivoja. Jos minut olisi abortoitu, niin se ei olisi haitannut minua pätkänkään vertaa, koska minua ei olisi.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:25"]
Toivoisin, että tuollaiset voitaisiin pakkosterilisoida. Millainen ajatusmaailma voi olla ihmisellä, joka tappaa toisen ihmisen siksi, että ei ole koulutusta tai varallisuutta? Ai niin, itsekäs.
Tiedoksesi, että kouluttautua voi myös lasten saamisen jälkeen. Ja sitä mammonaa voi haalia myös lapsen syntymän jälkeenkin.
[/quote]
Niin, sinähän olet erittäin innokkaasti rajoittamassa toisten, tuntevien naisten oikeuksia henkilökohtaiseen koskemattomuuteen. Sinun moraalikäsityksessäsi alkio/sikiö on jo yksilö, jotkut muut eivät tätä näkemystäsi jaa.
Näkemyksesi kuulostaa vain siltä, että haluat saada mahdollisimman paljon ikävää naiselle, joka kehtaa seksistä nauttia, vitut siitä muksusta (se on vai oiva keino, joka verhoaa sadistiset näkemyksesi)
[/quote]
Niinpä.
[/quote]
En varmaan mitään kun en olisi kehittynyt ihmiseksi.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:25"]
[/quote]
[/quote]
Niinpä.
[/quote] Jos se olisi äitiäni auttanut, abortti. Enhän olisi olemassa, en voisi murehtia.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:37"]
Niinpä.
[/quote]
Minuun kosketaan juuri sen verran kuin minä itse haluan. Ehdottamasi pakkosterilointi olisi nimenomaan itsemääräämisoikeuden loukkaus.
Jos pystyy harrastamaan seksiä, niin se myös tarkoittaa sitä, että pitäisi olla kykeneväinen arvioimaan, onko lapseen valmis vaiko ei. Vaikka et itse seksistä nauttisi, niin monille se on olennainen osa parisuhdetta, vaikka sinulle se on vain lapsien tekoa varten.
Onko sinusta raskaus ja synnytys ihan pikkujuttu naisen kannalta? Minusta ei ja minusta naista ei yksinkertaisesti pystytä pakottamaan läpikäuymään sitä, koska jos nainen ei halua olla raskaana, niin voi olla aivan varma, että nainen tehnee kaiken mahdollisen, jotta saisi vähintäänkin keskenmenon. Abortin laittomuus ei missään ole lopettanut abortteja, vaan silloin tehdään niitä laittomia abortteja.
Niin, huomaatko tämän perustavanlaatuisen eron ajattelussa? Sinulle alkio on ilmeisestikin samanarvoinen kuin syntynyt vauva, minä näen sen niin, että niin mitä varhaisemmassa vaiheessa raskaus on, niin sitä suurempi päätösvalta on naisella, koska alkio/sikiö on vasta potentiaalinen yksilö ja nainen on jo täysin tunteva, täysvaltainen yksilö. Miksi sinä et uhraa ajatustakaan sille, mitä se nainen mahtaa epätoivotusta raskaudesta miettiä?
Minä tuskin olisin alkiona miettinyt yhtikäs mitään, koska se olisi ollut mahdotonta ilman aivoja. Jos minut olisi abortoitu, niin se ei olisi haitannut minua pätkänkään vertaa, koska minua ei olisi.
[/quote] TOTTA!
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:42"]
Koska estää lapsen syntymän tähän maailmaan. Onhan se aika julmaa, kun oikeasti ajattelee.
[/quote]
Tällä logiikalla myös ehkäisy voidaan perustella julmaksi. Ajatella miten monen lapsen elämän sinäkin estät kun pillereitä syöt ja harrastat mukavuusseksiä miehesi kanssa! ;)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:10"]
Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä. Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin.
[/quote] aikuinen ihminen on myös "solurykelmä" samalla logiikalla.
Oletko tietoinen siitä, miten sikiö yrittää väistellä abortin tekijän keppejä tai mitä ne aseet on.
[/quote]
Oletko tietoinen, että sinä uskot amerikkalaista pro life-propagandaa, joka ei oikeasti pidä paikkaansa? Tämän toki tajuat itsekin jos pysähdyt hetkeksi miettimään, voiko olennolla jolla ei ole aivotoimintaa, olla kuitenkin kyky tuntea pelkoa ja vieläpä päättää paeta pelkonsa kohdetta.
Sitten voit ottaa ämpärin ja täyttää se puolilleen vettä. Laita veden pinnalle yksi koivun lehti. Ota keppi käteesi ja yritä saalistaa lehti sillä. Huomaat että lehti näyttäisi pakenevan keppiäsi. Kyse ei ole oikeasti pakenemisesta vaan fysiikan laeista.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:05"]Siitä limaklöntistä olisi tullut sun oma lapsi. Ehkä ihan samanlainen kuin sinä. Ehkä vielä vähän fiksumpikin. Koska abortoit sen, siitä ei tullut mitään. Se sinun lapsenalkusi sydän lakkasi lyömästä ja kasvu loppui. Se sinun limaklönttisi olisi ollut jotain ainutkaatuista jos olisit antavat sille mahdollisuuden.
[/quote]
Se oli limaklöntti. Sen sydän ei ikinä lyönyt. Sillä ei ollut tietoisuutta. Siitä ei olisi koskaan tullut mun lasta. Se loinen olisi vain pilannut mun elämän. Joten ei mitään kaduttavaa.
Siksi, koska joku nainen on sitä joskus katunut eikä naiset voi elää omien väärien valintojensa kanssa. On alettava syyllistää muita, jotka ovat valinneet samoin.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:24"]
Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä. Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin.
Oletko tietoinen siitä, miten sikiö yrittää väistellä abortin tekijän keppejä tai mitä ne aseet on.
[/quote]
Oletko tietoinen, että sinä uskot amerikkalaista pro life-propagandaa, joka ei oikeasti pidä paikkaansa? Tämän toki tajuat itsekin jos pysähdyt hetkeksi miettimään, voiko olennolla jolla ei ole aivotoimintaa, olla kuitenkin kyky tuntea pelkoa ja vieläpä päättää paeta pelkonsa kohdetta.
Sitten voit ottaa ämpärin ja täyttää se puolilleen vettä. Laita veden pinnalle yksi koivun lehti. Ota keppi käteesi ja yritä saalistaa lehti sillä. Huomaat että lehti näyttäisi pakenevan keppiäsi. Kyse ei ole oikeasti pakenemisesta vaan fysiikan laeista.
[/quote]
Et sinä tiedä, kuinka paljon kipua sikiö tuntee. Ja millä perusteella itse luokittelet eriävät mielipiteet propagandaksi? Eikös omatkin kommenttisi ole aborttia puolustavaa propagandaa.
Aika jännä, että niin moni on sitä mieltä, että ihan sama vaikka olisikin joutunut abortin uhriksi. Minä ainakin olen todella kiitollinen saamastani elämästä. Se on suurin lahja mitä ihminen voi saada.
Paitsi jos on niin masentunut, kuin tämän palstan abortteilijat näköjään ovat, niin sitten tietysti kuolemakin voi tuntua lahjalta.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote]
Et sinä tiedä, kuinka paljon kipua sikiö tuntee. Ja millä perusteella itse luokittelet eriävät mielipiteet propagandaksi? Eikös omatkin kommenttisi ole aborttia puolustavaa propagandaa.
Aika jännä, että niin moni on sitä mieltä, että ihan sama vaikka olisikin joutunut abortin uhriksi. Minä ainakin olen todella kiitollinen saamastani elämästä. Se on suurin lahja mitä ihminen voi saada.
Paitsi jos on niin masentunut, kuin tämän palstan abortteilijat näköjään ovat, niin sitten tietysti kuolemakin voi tuntua lahjalta.
[/quote]
No se kasa soluja ei tunne mitään kipua saati sitten olisi tietoinen itsestään.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"] Abortti olisi ehdottomasti kiellettävä lailla. Ja laittoman abortin teettäminen rangaistavaksi teoksi. Samalla tavalla kuin muutkin henkirikokset. Ai niin joo, Suomessa voi tappaa ihmisen ja selvitä siitä muutaman vuoden linnareissulla. Täällä silitetään päätä ja hyysätään kaiken maailman murhaajia ja raiskaajia. Ja abortinkin saa, jos vaan haluaa. Ilman mitään perusteluita. Täälläkin jotkut itkee, että kun mua nyt ei vaan huvita antaa ton toisen ihmisen elää. Kun mä en tarvi tota toista ihmistä tohon vierelleni, niin taidanpas tapattaa sen. yhyy. HYI! [/quote] Entä jos sinulla olisi mies, joka eläisi vain imemällä vertasi? Se sikiöhän ei tulisi kohdun ulkopuolella itse toimeen, joten se on kokonaan äidin varassa ja länsimaisissa sivitysvaltioissa naisella nyt vain on oikeus omaan kehoonsa. [/quote] Niin on. Länsimaisissa sivistysvaltioissa naisilla on oikeus omaan kehoonsa ja päättää itse harjoittaako sellaista toimintaa josta voi tulla raskaaksi. Jos tulee raskaaksi oman toimintansa seurauksena niin sitten siitä pitää kantaa vastuu ja synnyttää lapsi. [/quote] Ja pilata oma elämänsä? [/quote] Tai pitää housut jalassa. Oma valinta.
[/quote]
Sinä saat vapaasti pihtailla koska harrastat seksiä vain lisääntymistarkoituksessa. Me muut nautimme sillä aikaa seksistä, huolehdimme ehkäisyvastuustamme ja jos silti vahinko käy, saatamme tehdä abortinkin. Sinä saat olla rauhassa siveyden sipulina mutta onneksi kenenkään ei tarvitse sinun keskiaikaisten ja sovinististen moraaliarvojesi mukaan elää.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:32"]
[/quote]
Koko kysymyksesi on täysin absurdi, koska sinulla on tietoisuus omasta elämästäsi ja ihan evoluution kautta tottakai tulee selviytymisvaisto (sellainen eläinlaji tuskin selviytyy kauhean pitkälle, jos tällainen puuttuu täysin). Sinä käsket kuvittelemaan, mitä ajattelisi ilman tietoisuutta elämästä.
Kivusta ja sen kokemisesta:
Lopuksi
Sikiö reagoi kipuärsykkeisiin jo varsin varhain erilaisin motorisin, autonomisin, hormonaalisin ja metabolisin muutoksin. Ensimmäiset vasteet syntyvät puhtaasti reflektoriselta pohjalta. Vasteet voivat olla hyvinkin voimakkaita ja epäspesifisiä, mikä johtuu hermoston kypsymättömyydestä. Lisäksi ne saattavat tulla esille samankaltaisina myös kivuttomien ärsykkeiden vaikutuksesta. Vaikka nämä vasteet ovat selvästi reaktioita mahdollisesti kudosvauriota aiheuttaviin ärsykkeisiin, niistä puuttuu kivulta vaadittava sensorinen tai emotionaalinen kokemus. Ensimmäiset sensoriset kokemukset mahdollistuvat vasta talamokortikaalisten ratojen syntyessä viikolla 26. Mutta koska herätevasteet puuttuvat ennen viikkoa 29, voidaan tuolloin lähinnä vasta spekuloida kivun mahdollisuudella.
Yksi painava argumentti käydyssä kipukeskustelussa on ollut minän (self) kehittymisen suhde mahdollisuuteen kokea kipua: on esitetty, että ilman minää ei olisi kipuakaan (Derbyshire ja Furedi 1996, Szawarski 1996). Sikiöaikaisesta minätietoisuudesta ei toki ole objektiivista näyttöä, mutta täysiaikainen vastasyntynyt osoittaa jollakin tasolla tiedostavansa kehonsa, mikä viittaisi kehonedustuksen hyvin varhaiseen syntymiseen aivoissa (Berlucchi ja Aglioti 1997). Kivun varsinaiseen kognitiiviseen ulottuvuuteen tarvitaan kuitenkin frontaalisen aivokuoren toimintaa (Casey 1996), ja tämä alue aktivoituu vasta ensimmäisenä elinvuotena (Chugani ja Phelps 1986). Niinpä kipu saavuttaa aikuiselle ominaiset piirteet joka tapauksessa vasta kauan syntymän jälkeen.
Kokonaan toinen kysymys on, minkälaisia vaikutuksia kipuärsykkeet voivat saada aikaan kehittyvässä yksilössä–riippumatta niiden käsittelyn laadusta. Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että kipuärsykkeiden aikaansaamia stressireaktioita voidaan hillitä analgeeteilla. Toisaalta kipuärsyke voi aiheuttaa pitkäaikaisia käyttäytymisen muutoksia. On osoitettu, että sensoriset ärsykkeet saattavat johtaa assosiatiiviseen oppimiseen myös aivottomalla yksilöllä (deserebraatio) (Berntson ym. 1983). Vaikuttaakseen yksilöön kivun ei siis tarvitse välttämättä tavoittaa aivokuorta, eikä hoidon tarvitse vaikuttaakseen puuttua kivun prosessointiin aivokuoressa.
Kaiken pohdinnan jälkeen voidaan todeta, että 1990-luvulla virinnyt yleinen keskustelu sikiön kivusta on ajautunut kliiniseltä kannalta ilmeisen epärelevantille alueelle pyrittäessä pohtimaan sikiön kykyä "kokea" kipua tietoisena yksilönä. Tietoisuuden eli minän puuttuessa ei ole olemassa myöskään kipukokemusta, vaikka neuroanatomisen ja neurofysiologisen kehityksen ansiosta kyky tähän kortikaaliseen aistimiseen olisikin olemassa. Kliinisesti relevantti kysymys on: mitkä sensoriset ärsykkeet ovat mahdollisesti haitallisia sikiön kehitykselle? Tähän kysymykseen vastaamiseen on vielä pitkä matka, ja hoidossa tuleekin toistaiseksi pyrkiä vain lievittämään mahdollisimman huolellisesti kipua mahdollisesti aiheuttavia tilanteita (Anand ja Hickey 1987, Lloyd-Thomas ja Fitzgerald 1996).
Aborttioikeuden vastustajatkin voisivat keskittyä siihen, mikä oikeasti vähentää aborttien määrää, eli ehkäisyn ja sen saatavuuden ja ilmaisuuden promoamiseen.
Jos siis aborttien vähentäminen on se juttu, eikä naisen kyykyttäminen.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tiedätkö. Me ollaan täällä. Meidän ei tarvitse miettiä sitä, että mitä jos meidät oltais abortoitu. Se ei olis ollu meidän päätös, eikä me oltais kärsitty siitä päätöksestä, koska me ei oltais oltu tietoisia itsestämme tai abortista.
Jos päätyy tekemään abortin, sitä ei nimenomaan pidä joutua katumaan. Jos niin käy, kertoo se väärästä päätöksestä.
Eli olkaa nyt ihmiset todella varmoja siitä, kun eliminoitte pienen elämän, oman lapsenne. Katumus ei tuo häntä takaisin.