Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aborttia pitäisi katua?

Vierailija
06.10.2014 |

Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä.
Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"]Abortti olisi ehdottomasti kiellettävä lailla. Ja laittoman abortin teettäminen rangaistavaksi teoksi. Samalla tavalla kuin muutkin henkirikokset. Ai niin joo, Suomessa voi tappaa ihmisen ja selvitä siitä muutaman vuoden linnareissulla. Täällä silitetään päätä ja hyysätään kaiken maailman murhaajia ja raiskaajia. Ja abortinkin saa, jos vaan haluaa. Ilman mitään perusteluita. Täälläkin jotkut itkee, että kun mua nyt ei vaan huvita antaa ton toisen ihmisen elää. Kun mä en tarvi tota toista ihmistä tohon vierelleni, niin taidanpas tapattaa sen. yhyy. HYI! [/quote] Sekö on hyvä pukata lapsi ilman et kukaa sitä haluaa? Abortti ei ole murha kun abortoitavalla solukasalla ei ole tietoisuutta tai mitään.

[/quote]

Se, että sinä et halua sitä ihmistä ei tarkoita, etteikö joku muu voisi haluta. Ei-toivotun lapsen voi antaa adoptoitavaksi. Sinulla ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämän päättämisestä. Aivan kuten minullakaan ei ole mitään oikeutta tulla murhaamaan sinua.
[/quote]
Ja mun olis pitäny kärsiä raskauden takia. Abortti ei ole murha. Jopa pakastekalkkunalla on suurempi tietoisuus kuin kasalla soluja, jolla ei edes sydäntä ole kehittynyt.

Vierailija
62/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:24"]

Mitä mieltä te abortinvastustajat olette jos joku viiskymppinen äijä raiskaisi teinitytön, ja tämä tulisi raskaaksi?

"tässä vaiheessa sen toisen ihmisen oikeus elämään ajaa ohi sinun oikeudestasi päättää omasta kehostasi"

"Se, että sinä et halua sitä ihmistä ei tarkoita, etteikö joku muu voisi haluta. Ei-toivotun lapsen voi antaa adoptoitavaksi"

"Sinulla ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämän päättämisestä."

[/quote]

Olen sitä mieltä, että todella traaginen kokemus teinitytölle. En sellaista toivoisi kenellekään. Ja mokoman äijän voisi ripustaa munistaan julkiseen häpeäpaaluun.

Mutta, elämä se on siellä teinitytön kohdussakin. Ja se on yhtä arvokas kuin sinunkin elämäsi. Ei sitä elämää ole kenelläkään oikeutta lopettaa, vaikka se alkoikin niin kamalalla tavalla. En vaatisi teinityttöä ryhtymään äidiksi, lapsen voi antaa adoptoitavaksi. Lisäksi teinitytölle pitää antaa kaikki mahdollinen tuki ja terapia että pääsee raiskauksesta yli. Sekä paljon tukea tytölle sekä raskausaikana, synnytyksessä että adoptoinnin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on armahdus sille ettei se vauva joudu elää sen surkeeta elämää.

Vierailija
64/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:49"]

[/quote]

Murha olisi armahdus sinulle, ettei sinun tarvitsisi elää sinun surkeata elämääsi.

Vierailija
65/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä muut naiset päättää tehdä raskauden kanssa, itse en pystyisi lopettamaan solurykelmänkään, pienen klöntin, "elämistä", onhan se saanut alkunsa tällöin minun ja mieheni omista soluista. Oksettaa että joku pitää sitä arvottomana. Vaan eipä Ole oma ongelmani. Hyvää jatkoa vaan ap:llekin.

Vierailija
66/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:49"]

[/quote]

Murha olisi armahdus sinulle, ettei sinun tarvitsisi elää sinun surkeata elämääsi.
[/quote]
Jälkiabortti toimis sun kohdalle paremmin.

Vierailija
67/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:54"]

[/quote]

[/quote]

Et siis kykene näkemään soluklimpillä ja aikuisella ihmisellä mitään eroa? Se selittää paljon...

Vierailija
68/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:10"] Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä. Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin. [/quote] ihminen syntyy hedelmöityksessä, ei synnytyskanavan läpi punnertaessaan. [/quote] Voi herranjumala. Kasalla soluja ei ole edes tietoisuutta. Sun mielestä varmaan runkkaaminen ja menkatkin on murha. Koska molempia tarvitaan hedelmöittymiseen.

[/quote]

Minulla on itseasiassa yksi todella fiksu ystävä, jonka mielestä munasolun lahjoittaminen on sama asia, kun antaisi lapsen adoptioon. Mutta on samalla ehdottanut minulle, että hankkiutuisin spermapankista hankitulla spermalla raskaaksi yksin... Pieni ristiriita?!

Vierailija
69/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on jokaisen naisen oma päätös ja valinta. Kehosi on temppelisi... sanokaas te fanaattiset abortin vastustajat mitä tekisitte tilanteessa jos itse tai tyttärenne tulisi raskaaksi raiskauksesta? Tai jos sikiön olemassa olo vaarantaa äidin hengen? Tai jos ultrassa selviäisi lapsella olevan erittäin vakava kehityshäiriö niin ettei eläisi montaa tuntia synnyttämisen jälkeen?? Siinä vaiheessa olisin oikein kiva jos abortti kiellettäisiin laissa. Nekin jotka perustelee abortin kieltämistä sillä koska raamattu niin sanoo..HALOO ihmiset satu kirja?!?!?! Täyttä sontaa.

Vierailija
70/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"]

Abortti olisi ehdottomasti kiellettävä lailla. Ja laittoman abortin teettäminen rangaistavaksi teoksi. Samalla tavalla kuin muutkin henkirikokset.

Ai niin joo, Suomessa voi tappaa ihmisen ja selvitä siitä muutaman vuoden linnareissulla.

Täällä silitetään päätä ja hyysätään kaiken maailman murhaajia ja raiskaajia. Ja abortinkin saa, jos vaan haluaa. Ilman mitään perusteluita.

Täälläkin jotkut itkee, että kun mua nyt ei vaan huvita antaa ton toisen ihmisen elää. Kun mä en tarvi tota toista ihmistä tohon vierelleni, niin taidanpas tapattaa sen. yhyy.

HYI!

[/quote]

Entä jos sinulla olisi mies, joka eläisi vain imemällä vertasi? Se sikiöhän ei tulisi kohdun ulkopuolella itse toimeen, joten se on kokonaan äidin varassa ja länsimaisissa sivitysvaltioissa naisella nyt vain on oikeus omaan kehoonsa.

[/quote]

Toki sinulla on oikeus omaan kehoosi, mutta mielestäni sillä toisella ihmisellä on myöskin oikeus elämäänsä. Joten tässä vaiheessa sen toisen ihmisen oikeus elämään ajaa ohi sinun oikeudestasi päättää omasta kehostasi. Sitä paitsi, kukaan ei vie sinulta sinun kehoasi. Se on vain lainassa 10 kuukautta. Sen jälkeen saat sen takaisin.
[/quote] En halua pilata sitä arvilla ja repeymillä.

Vierailija
71/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:01"]Abortti on jokaisen naisen oma päätös ja valinta. Kehosi on temppelisi... sanokaas te fanaattiset abortin vastustajat mitä tekisitte tilanteessa jos itse tai tyttärenne tulisi raskaaksi raiskauksesta? Tai jos sikiön olemassa olo vaarantaa äidin hengen? Tai jos ultrassa selviäisi lapsella olevan erittäin vakava kehityshäiriö niin ettei eläisi montaa tuntia synnyttämisen jälkeen?? Siinä vaiheessa olisin oikein kiva jos abortti kiellettäisiin laissa. Nekin jotka perustelee abortin kieltämistä sillä koska raamattu niin sanoo..HALOO ihmiset satu kirja?!?!?! Täyttä sontaa.
[/quote] NIIMPÄ, MITÄ TEKISITTE SILLOIN JOS TULISITTE ESIM. KUOLEMAAN SYNNYTYKSEEN???

Vierailija
72/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 09:54"]

[/quote]

[/quote]

Et siis kykene näkemään soluklimpillä ja aikuisella ihmisellä mitään eroa? Se selittää paljon...

[/quote]

Aikuinen ihminenkin on ollut joskus soluklimppi. Ja soluklimpistä tulee joskus aikuinen ihminen. Ei aborttia voi tuollaisella puolustella. Ei sitä voi puolustella mitenkään, kuin ei murhaakaan.

Sitäpaitsi, läheskään kaikki Suomessa laillisesti abortoitavat vauvat eivät todellakaan ole mitään soluklimppejä. Tiesittekö että 12-viikkoinen sikiö on jo ihan oikea vauva (pienoiskoossa) kaikkine raajoineen ja ruuminosineen? Saatikka sitten vielä tätä vanhemmat sikiöt, joita myöskin Suomessa abortoidaan erityisluvalla.

Sitäpaitsi turha vedota synnytyksen aiheuttamaan äidin tai lapsen vakavaan vaaraan. 90% aborteista tehdään Suomessa täysin turhaan. Turhamaisista ja kevytkenkäisistä syistä.

Alla lainaus Duodecimin terveyskirjaston sivuilta:

"Pääosa (noin 90 %) keskeytyksistä maassamme tehdään sosiaalisin perustein. Näissä tilanteissa perhesuhteilla, taloudellisella tilanteella, työtilanteella, asumisella, tulevaisuudensuunnitelmilla on vaikutusta asian ratkaisuun."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/tk.koti?p_artikkeli=dlk00166

Vierailija
73/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:24"]

Aikuinen ihminenkin on ollut joskus soluklimppi. Ja soluklimpistä tulee joskus aikuinen ihminen. 

[/quote]

Läheskään kaikista soluklimpeistä ei tule. Tämän oppisit mistä tahansa lisääntymisbiologian kirjasta, mutta kun se mytologiaopuksenne toimii teillä sekä moraalin että tieteen oppikirjana, ei voi kai parempaa ymmärrystä vaatia.

Vierailija
74/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:12"]

Suurin osa ihmisistä omaa kuitenkin inhimilliset tunteet, ja luulen, että aika harvassa ovat ne, jotka eivät oikeasti tunne mitään abortin tehtyään, vaikka ehkä niin väittävät.

[/quote]

Kuka edes väittää, ettei tunne mitään abortin tehtyään? Kyllä minä ainakin tunsin todella voimakkaita helpotuksen tunteita. Lisäksi olin pahoinvoiva. Mutta jos tarkoitat katumusta, sitä en koskaan tuntenut. Miksi olisinkaan? Enhän halunnut olla raskaana.

Vierailija
75/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ainakin silloin kaduttavan, jos jälkeenpäin huomaa, että sen lapsen kanssa olisikin pärjännyt. Ja vielä enemmän, jos ei jostain syystä uutta saa vaikka haluaisi.

Vierailija
76/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:24"]

Aikuinen ihminenkin on ollut joskus soluklimppi. Ja soluklimpistä tulee joskus aikuinen ihminen. 

[/quote]

Läheskään kaikista soluklimpeistä ei tule. Tämän oppisit mistä tahansa lisääntymisbiologian kirjasta, mutta kun se mytologiaopuksenne toimii teillä sekä moraalin että tieteen oppikirjana, ei voi kai parempaa ymmärrystä vaatia.

[/quote]

kyllä. läheskään kaikista soluklimpeistä ei tule aikuisia, koska raskaus voi mennä kesken. Se tuskin kenellekään on uutta tietoa. Mutta se ei nyt tässä ole oleellista.

Mihinköhän mytologiaopukseen viittaat? Tuohon laittamaani Duodecimin terveyskirjaston linkkiinkö? Olisi mielenkiintoista tietää, mikä kyseisessä lähteessä niin arveluttaa?

Vierailija
77/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"]

Abortti olisi ehdottomasti kiellettävä lailla. Ja laittoman abortin teettäminen rangaistavaksi teoksi. Samalla tavalla kuin muutkin henkirikokset.

Ai niin joo, Suomessa voi tappaa ihmisen ja selvitä siitä muutaman vuoden linnareissulla.

Täällä silitetään päätä ja hyysätään kaiken maailman murhaajia ja raiskaajia. Ja abortinkin saa, jos vaan haluaa. Ilman mitään perusteluita.

Täälläkin jotkut itkee, että kun mua nyt ei vaan huvita antaa ton toisen ihmisen elää. Kun mä en tarvi tota toista ihmistä tohon vierelleni, niin taidanpas tapattaa sen. yhyy.

HYI!

[/quote]

Entä jos sinulla olisi mies, joka eläisi vain imemällä vertasi? Se sikiöhän ei tulisi kohdun ulkopuolella itse toimeen, joten se on kokonaan äidin varassa ja länsimaisissa sivitysvaltioissa naisella nyt vain on oikeus omaan kehoonsa.
[/quote] Niin on. Länsimaisissa sivistysvaltioissa naisilla on oikeus omaan kehoonsa ja päättää itse harjoittaako sellaista toimintaa josta voi tulla raskaaksi. Jos tulee raskaaksi oman toimintansa seurauksena niin sitten siitä pitää kantaa vastuu ja synnyttää lapsi.

Vierailija
78/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"]

HYI!

[/quote]

[/quote] Niin on. Länsimaisissa sivistysvaltioissa naisilla on oikeus omaan kehoonsa ja päättää itse harjoittaako sellaista toimintaa josta voi tulla raskaaksi. Jos tulee raskaaksi oman toimintansa seurauksena niin sitten siitä pitää kantaa vastuu ja synnyttää lapsi.
[/quote]
Ja pilata oma elämänsä?

Vierailija
79/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"]

HYI!

[/quote]

[/quote]
Ja pilata oma elämänsä?
[/quote] Tai pitää housut jalassa. Oma valinta.

Vierailija
80/111 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:33"]

HYI!

[/quote]

[/quote] jos kaikki tekis noin, maailmanloppu tulis koska nälänhätä ja liikakansoitus!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän