Miksi aborttia pitäisi katua?
Se ei ole edes ihminen siinä vaiheessa, vaan solurykelmä.
Itse en ole pätkääkään katunut kun 18-vuotiaana tein abortin.
Kommentit (111)
Lue vaikka tämä kuvaus rv 8 alkiosta. Ei todellakaan ole solumöykky
ALKIO
Kahdeksannen viikon alussa alkio on viiden viikon ikäinen. Pienen pavun kokoisen alkion suu ja sieraimet ovat jo alkaneet muodostua. Pää ja sydän ovat suuria muuhun vartaloon verrattuna.
Aivot koostuvat ohuesta solukerroksesta, joka näkyy ultraäänessä isona mustana aukkona. Erotamme toisistaan isot aivot, joka toistaiseksi on aivojen vähiten kehittynyt osa, keskiaivot ja aivojen takaosan, joka on alkuna muun muassa pikkuaivoille
Alkion sydän lyö 130–160 kertaa minuutissa. Sydämen seinämät ja läpät muodostuvat. Käsivarsien ja jalkojen aiheet kasvavat ja alkavat näyttää pieniltä meloilta. Alkio on sikiöpussin sisällä. Sillä on jo ohut ihokerros eikä se enää ole litteä.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:16"]
Lue vaikka tämä kuvaus rv 8 alkiosta. Ei todellakaan ole solumöykky
ALKIO
Kahdeksannen viikon alussa alkio on viiden viikon ikäinen. Pienen pavun kokoisen alkion suu ja sieraimet ovat jo alkaneet muodostua. Pää ja sydän ovat suuria muuhun vartaloon verrattuna.
Aivot koostuvat ohuesta solukerroksesta, joka näkyy ultraäänessä isona mustana aukkona. Erotamme toisistaan isot aivot, joka toistaiseksi on aivojen vähiten kehittynyt osa, keskiaivot ja aivojen takaosan, joka on alkuna muun muassa pikkuaivoille
Alkion sydän lyö 130–160 kertaa minuutissa. Sydämen seinämät ja läpät muodostuvat. Käsivarsien ja jalkojen aiheet kasvavat ja alkavat näyttää pieniltä meloilta. Alkio on sikiöpussin sisällä. Sillä on jo ohut ihokerros eikä se enää ole litteä.
[/quote]
Solumöykyltä tuo minusta kuulostaa. Pakastebroilerillakin on enemmän minätietoisuutta.
Aborttia sietää katua jos harrastaa hällä väliä -asenteellä seksiä.
Aborttia sietää katua jos aborttia ei tee HETI kuin mahdollista - mitä pidemmälle sikiö kasvaa sitä enemmän se on ihminen ja täten kärsii hirveästi kun se abortoidaan. Esim viikon-kahden limaklöntti taas ei tunne mtn.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:16"]Lue vaikka tämä kuvaus rv 8 alkiosta. Ei todellakaan ole solumöykky
ALKIO
[/quote]
Ei se kyllä oo ihminen tuos vaihees.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:05"]
Siitä limaklöntistä olisi tullut sun oma lapsi. Ehkä ihan samanlainen kuin sinä. Ehkä vielä vähän fiksumpikin. Koska abortoit sen, siitä ei tullut mitään. Se sinun lapsenalkusi sydän lakkasi lyömästä ja kasvu loppui. Se sinun limaklönttisi olisi ollut jotain ainutkaatuista jos olisit antavat sille mahdollisuuden.
[/quote]
Juuri siksihän se abortti tehdään, ettei haluta lasta eikä haluta että se "limaklöntti" kehittyy lapseksi asti. Kuvasit osuvasti abortin syyn, mutta et sitä miksi sitä pitäisi katua :)
[/quote] sry yläpeukku piti antaa
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:12"]
Suurin osa ihmisistä omaa kuitenkin inhimilliset tunteet, ja luulen, että aika harvassa ovat ne, jotka eivät oikeasti tunne mitään abortin tehtyään, vaikka ehkä niin väittävät.
[/quote]
Kuka edes väittää, ettei tunne mitään abortin tehtyään? Kyllä minä ainakin tunsin todella voimakkaita helpotuksen tunteita. Lisäksi olin pahoinvoiva. Mutta jos tarkoitat katumusta, sitä en koskaan tuntenut. Miksi olisinkaan? Enhän halunnut olla raskaana.
[/quote]
Siinä toinen, jolta sisälukutaito hukassa.
Tottaki jokainen, joka ei lasta halua ja abortin tekee, tuntee helpotusta. Tarkoitin sitä, että normaaleilla tunteilla varustettu ihminen varmasti tuntee myös jonkinasteista haikeutta. Abortti ei kuitenkaan ole mikään läpihuutojuttu, ja ne jotka suurimpaan ääneen keuhkoavat, että "musta ei tunnu miltää, hyvä että loinen on poissa", eivät vain halua myöntää, että tuntui se abortti kuitenkin vähän pahalta, vaikka oikea päätös olisikin.
[/quote]
Tiedätkö. Kaikki ei todellakaan tunne haikeutta. Mä olin vain ja ainoastaan onnellinen että pääsin siitä eroon enkä pilannut mun elämää.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:55"]
Tarkoitin sitä, että normaaleilla tunteilla varustettu ihminen varmasti tuntee myös jonkinasteista haikeutta. Abortti ei kuitenkaan ole mikään läpihuutojuttu, ja ne jotka suurimpaan ääneen keuhkoavat, että "musta ei tunnu miltää, hyvä että loinen on poissa", eivät vain halua myöntää, että tuntui se abortti kuitenkin vähän pahalta, vaikka oikea päätös olisikin.
[/quote]
Se tuntui toki pahalta, että ehkäisy oli pettänyt ja jouduin käymään läpi ikävän lääketieteellisen toimenpiteen, johon ainakin koin liittyvän myös asiatonta käyttäytymistä eräältä hoitajalta. Paljon mieluummin olisin vain ollut tulematta raskaaksi. En kuitenkaan ymmärrä, miksi ja mitä kohtaan minun olisi pitänyt tuntea haikeutta. Koko ajan oli selvää, etten tulisi jatkamaan raskautta, enkä jälkeenpäinkään ole koskaan miettinyt, olisiko sittenkin kannattanut hankkia lapsi.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:55"]Tää "vela joka tehnyt kaksi ahorttia..." Noh, kannattaako kehuskella? Tunnistan sut heti Facebookista. Taitaa abortti hiertää, kun sitä - anteeksi, niitä - pitää joka paikassa puolustella.
[/quote] ahorttia? ja ei, en ole facebookissa.
67: no sun ehkäisy ei oo ollut kunnossa. Pilleritkin kun pitäis ottaa samaan aikaan joka päivä! Onhan luotettavankin ehkäisyn kanssa mahdollista perseillä se pieleen. Vain oikein otettu lääke auttaa....
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:04"]67: no sun ehkäisy ei oo ollut kunnossa. Pilleritkin kun pitäis ottaa samaan aikaan joka päivä! Onhan luotettavankin ehkäisyn kanssa mahdollista perseillä se pieleen. Vain oikein otettu lääke auttaa....
[/quote]
Pillerit ei oikein otettunakaan ole varma ehkäisy. Mä varmaan huvikseni pamahdin paksuksi? Tottakai mä pidin huolta ehkäisystä. Aina se vain ei auta.
Samaa mietin. Ainahan voi yrittää uudestaan. Sitten myöhemmin kun on valmis.