Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Kela pakottaa tuilla elävän muuttamaan huonolle alueelle, ja vielä siellä poikkeukselliseen huonon talon asuntoon, jos nykyisen asunnon vuokra on "liian kallis" ?

Vierailija
31.08.2021 |

Nykyinen vuokrani siis ylittää kelan kuntakohtaisen "vuokranormin", joka on täällä PK-seudulla 694e. Asuntoni vuokra on 780e.
Asuntoni on kuitenkin on hyvällä alueella ja hyvillä naapureilla varustettu. Täällä ei ole ollenkaan ns. sosiaalitapauksia kuten alkoholisteja, nistejä tai muita vastaavia. Kukaan ei mölyä öisin, eikä varastelua tai muuta häiriötekijöitä ilmene. Äänieristys on todella hyvä.
Minä itse en käytä lainkaan päihteitä, en edes polta tupakkaa tai juo kahvia. Elän todella siivosti ja kunnollisesti, aina maksan vuokrani ajallaan.

Nyt olisi kuitenkin tarjolla halvempi asunto, nykyistä pienempi ja huonommin varusteltu, sekä paljon vanhempi myös. (Todennäköisesti huonosti äänieristetty kun 70-luvun talo). Parvekettakaan ei ole.
Mutta ennen kaikkea tuo asunto sijaitsee tämän kaupungin huonoimmalla alueella, jossa huomattavan suuri osa asukkaista on alkoholisteja, nistejä sekä muutenkin elämänkoululaisia.
Kyseessä on kaupungin asunto.
Tuntemiani ihmisiä on asunut tuolla alueella, ja jokainen heistä on muuttanut pois heti ensimmäisen tilaisuuden tullen. Sanovat etteivät ikinä enää muuttaisi sinne, vaikka saisivat asunnon puoleen hintaan.

Nyt Kela haluaa minun muuttavan sinne vain siksi, että vuokrani laskisi 780 eurosta 640 euroon. Tuntuu aivan järjettömältä ajatukselta. Koko elämäni muuttuisi todella radikaalisti, koska itse olen todella hiljainen ja rauhallinen ihminen, sekä elän kunnollisesti.

Onko jollakin kokemusta vastaavasta tilanteesta? Voinko tällaisilla sosiaalisilla syillä perustella Kelallle että minun ei tulisi muuttaa tuonne pahamaineiseen lähiöön?
Siellä varmaan oletetaan että olen itsekin samanlainen ongelmallinen, kun olen pitkäaikaistyötön. Mutta se ei pidä paikkaansa. Olen rauhallinen ja erakkoluonteinen.

Kommentit (263)

Vierailija
241/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, mutta ei tarvi myöskään maksaa asumisen kaikkia kuluja

Vierailija
242/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan helsinkiläinen nainen on sitä mieltä että yhteiskunnan pitäisi maksaa hänelle asunto pääkaupungin keskustassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittasit ap sosiaalitapauksiin. Sosiaalituella elävä (vilkaise peilin suuntaan) on sosiaalitapaus.

Vierailija
244/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi kirjoitti:

Ekonomi kirjoitti:

Tätä olen itsekkin monesti miettinyt. Tosin niin, että kroonisesti maksukyvyttömät sijottaisiin halvempien asumiskustannusten kaupunkeihin tai kyliin.

Ei ole veronmaksajien intresseissä tukea keinotekoisesti asusmista Helsingissä, Turussa tai Tampereella. Näille henkilöille pitäisi osoittaa asunto "Mäntästä, Kolhosta, Keuruulta, jne."

Vaihtoehtoisesti voisi toimia kuten Virossa, eli suosia kimppa-asumista eli jakaa kaksio, kolmio niin, että jokaiselle on oma huone!

Ainoa poikkeus tuohon olisi pienipalkkaiset, mutta säännöllisesti töissä käyvät ihmiset. Näin taataan työvoiman riittävyys matalapalkka tehtävissä.

Nykyinen asumistukimalli johtaa kiihtyvään negatiiviseen kierteeseen, vuokrat-, verot-, ja työllistymiskynnys nousevat.

Ei mitään poikkeuksia. Mitäs valitsivat typerän kutsumus-palvelualan?! Asumistuella pidetään palkat keinotekoisesti matalina.

Mihin jäi kysynnän ja tarjonnan laki?

Vierailija
245/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ap:n ongelmaa typeränä, mutta tuli siitä kuitenkin sellainen "parannusehdotus" mieleen, että voisikohan köyhemmälle väelle tarkoitettuja asuinalueita jakaa käyttöön vähän paremmin: Olisi erikseen talot ja/tai korttelit työttömille, jotka ovat kuitenkin ihan kelpo ihmisiä ja yrittävät tosissaan löytää niitä töitä (tosin...töitähän saa jokainen, joka niitä haluaa, koska aina löytyy hommia siivoojana tai kaupan kassana), ja sitten olisi erikseen talot ja/tai korttelit sairauseläkeläisille tai siis sellaisille, joilla on niin paljon fyysisiä ja psyykkisiä ongelmia, etteivät kykene töihin, mutta jotka eivät ole kuitenkaan niin pönttö sekaisin, että heistä olisi vaaraa muille (nehän pitäis muutenkin laittaa hoitoon eikä normaalitaloihin), ja sitten olisi erikseen talot ja/tai korttelit juopoille ja nisteille. Tällöin köyhäkin saisi elää talossa, jossa on vastaavassa tilanteessa olevat naapurit. Sairauseläkeläisille systeemi olisi hyvä myös siksi, että taloissa voisi säännöllisesti vierailla lääkäri, joka seuraavalla käyntikerralla toisi sitten lääkkeet paikan päälle - ei tarvitsisi lähteä resuamaan terveyskeskuksiin tai apteekkeihin.

Näille taloille voisi sitten tulla kaikenlaista yhteistoimintaa ja lomakkeentäyttöavustajia jne., ettei tarvitsisi köyhien valittaa sitä, kun pitää maksaa bussimaksu että pääsee työllistämiskursseille tms. Näissä taloissa olisi isot yhteistilat, joissa voisi järjestää mitä vain juttuja.

En ole eri mieltä, mutta semmoinen kommentti että näin toimitaankin joidenkin kaupunkien vuokrayhtiöissä. Lapsiperheet sijoitetaan (pääasiassa) tietyille alueille tiettyihin taloihin, ja kaikkein pahimmat ongelmatapaukset tiettyihin. En usko että käytäntö on yhdenmukaisuusperiaatteen mukainen eikä sitä seurata pilkuntarkasti, mutta tähän pyritään koska se parantaa useimpien asukkaiden asumismukavuutta.

Muun muassa näistä syistä yhden mielestä joku vuokrayhtiö voi olla todella laadukas, kun toiset ihmettelevät miten kukaan pystyy sitä kehumaan.

Vierailija
246/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä muuta huonolle alueelle juoppojen sekaan! Siitä ei seuraa kuin pahaa, ympäristö tekee kaltaisekseen. Jää nykyiseen kotiisi ja yritä nipistää menoista. Kela ei voi pakottaa sinua muuttamaan minnekään.

Vierailija
247/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksat? Annat lainan mennä ulosottoon, eivät voi ottaa mitään tuista.

Vierailija
248/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n on maksettava erotus itse, ei siitä mihinkään pääse. Muuta kantaa en tähän ota.

Huomioita tästä ketjusta ja niin monesta vastaavasta, jotka ovat jo poistuneet keskuudestamme:

- hyvin monella on ihan itse keksitty käsitys siitä, millaista on olla tukien varassa

- köyhyys herättää valtavasti vihaa ja halveksuntaa syyhyn katsomatta

- uskotaan, että kuka tahansa löytää työpaikan, jos vain haluaa

- jokainen köyhien halveksija uskoo, että hän itse selviäisi loistavasti köyhänä - hän ei tietenkään usko koskaan päätyvänsä köyhyyteen, koska on niin neuvokas tai valmiiksi rikas tai puolisonsa ylläpitämä tai korvaamaton työntekijä

- hyvin ja kohtalaisesti toimeen tuleva rakastaa listojen laatimista: neljäsataa euroa on ruhtinaallinen rahasumma ihan kaikkeen pakolliseen ja tarpeelliseen, kun sen saa pilkkoa osiin jonkun toisen puolesta, vaikkei mitään käsitystä tilanteesta olisikaan

- jos ns. sossun elätti on sairas tai liikuntarajoitteinen, hän vain valehtelee - ja kyllä sairas ja liikuntarajoitteinenkin löytää työpaikan, jos haluaa, koska työpaikoilla voidaan joustaa tarpeen mukaan

- moni solvaa tukien varassa elävää vain siksi, että on niin ihanaa solvata jotakuta joutumatta siitä minkäänlaiseen vastuuseen

- ihminen on keskimäärin aika ikävä olento

Niin, ihminen on keskimäärin aika ikävä olento ja toisten solvaaja. Myös huonommin toimeentulevat solvaavat hyvin toimeentulevia ja väittävät, etteivät nämä ymmärrä mistään mitään. Aika moni tulee kuitenkin hyvin toimeen juuri siksi, että rakastaa listojen laatimista ja asioidensa järjestyksessä pitämistä, sekä ymmärtää, mihin rahat riittävät ja mihin eivät, ja mitä muutoksia voisi tehdä, että olisi paremmin. Näin toimivat myös monet köyhät. 

Olkaamme siis yhtä mieltä siitä, että kukaan ei ymmärrä toisen elämästä yhtään mitään. Joku pärjää köyhänä, joku toinen ei. Joku pärjää rikkaana, jollekin ei mikään riitä. Ap:n tapauksessa nyt vain on niin, että jos ei tosiaan riitä rahat siihen, mitä haluaa, niin ei voi odottaa myöskään sitä, että joku muu maksaa kaiken. On suostuttava joustamaan, koska toiset eivät voi joustaa loputtomiin. Kadullehan saa mennä kerjäämään, jos haluaa. Joissakin maissa ei ole Kelaa eikä tarjota mitään muutakaan apua. Se on mentävä sukulaisten nurkkiin tai pahvilaatikkoon. Täällä sentään pääsee ihan oikeaan taloon. Uusavuttomuutta ilmentää ap:n tapauksessa myös se, että hän ei itse yritä etsiä varallisuuttaan vastaavaa asuntoa, vaan valittelee sitä, että hänen pitäisi muuttaa johonkin Kelan osoittamaan asuntoon. 

No, juuri ap:n tapauksesta ei minun kommentissani ollutkaan kyse.

Sinulla on juuri sellainen kummallinen asenne, että vaikka mitään sanottavaa ei oikein ole, on pakko päästä sanomaan. Ja sieltä taustalta paistaa se nautinnollisen alentuva asenne, joka on vaikka sitten sattumaltakin elämässään hyvin onnistuneen tyyppivika.

Mistä päättelet, että olisin elämässäni hyvin onnistunut? Kuten sanottua: itse itseäsi alennat ja yrität väkisin työntää muita yläpuolellesi alaspäin katsomaan. Sitten suutut, kun sinua ei katsotakaan nenänvartta pitkin vaan olet ihan itse itsesi vihaaja, ja toisten vihaaja. Sanoit, että minun olisi ollut pakko päästä sanomaan vaikkei sanottavaa ole. Mielestäni minulla oli sanottavaa. Ethän itsekään tuonut keskusteluun mitään uutta vaan tiivistit vain sen, mitä olet lukenut tai ollut lukevinasi. Haukuinko sinua siitä? En haukkunut. Kommentistasi tuli mieleen nuo ajatukset, jotka kirjoitin. En ymmärrä, miksi suutuit, mutta toivottavasti sinä puolestasi ymmärsit, ettei minulla ole mitään tarvetta katsella ketään alas- eikä ylöspäin.

En minä suuttunut, vaan olen huvittunut sinun kliseydestäsi. Teit isot johtopäätelmät minun asemastani tietämättä siitä yhtään mitään. Sieltä se asenne pilkistää.

Ihme trolli taas. Mistä näitä sikiää?

Vierailija
249/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän ap:n ongelmaa typeränä, mutta tuli siitä kuitenkin sellainen "parannusehdotus" mieleen, että voisikohan köyhemmälle väelle tarkoitettuja asuinalueita jakaa käyttöön vähän paremmin: Olisi erikseen talot ja/tai korttelit työttömille, jotka ovat kuitenkin ihan kelpo ihmisiä ja yrittävät tosissaan löytää niitä töitä (tosin...töitähän saa jokainen, joka niitä haluaa, koska aina löytyy hommia siivoojana tai kaupan kassana), ja sitten olisi erikseen talot ja/tai korttelit sairauseläkeläisille tai siis sellaisille, joilla on niin paljon fyysisiä ja psyykkisiä ongelmia, etteivät kykene töihin, mutta jotka eivät ole kuitenkaan niin pönttö sekaisin, että heistä olisi vaaraa muille (nehän pitäis muutenkin laittaa hoitoon eikä normaalitaloihin), ja sitten olisi erikseen talot ja/tai korttelit juopoille ja nisteille. Tällöin köyhäkin saisi elää talossa, jossa on vastaavassa tilanteessa olevat naapurit. Sairauseläkeläisille systeemi olisi hyvä myös siksi, että taloissa voisi säännöllisesti vierailla lääkäri, joka seuraavalla käyntikerralla toisi sitten lääkkeet paikan päälle - ei tarvitsisi lähteä resuamaan terveyskeskuksiin tai apteekkeihin.

Näille taloille voisi sitten tulla kaikenlaista yhteistoimintaa ja lomakkeentäyttöavustajia jne., ettei tarvitsisi köyhien valittaa sitä, kun pitää maksaa bussimaksu että pääsee työllistämiskursseille tms. Näissä taloissa olisi isot yhteistilat, joissa voisi järjestää mitä vain juttuja.

Entäpä sitten minä, pitkäaikaistyötön työnhakija*, joka en ole 30 vuoteen asunut saman katon alla muiden ihmisten kanssa enkä siedä naapurien meteliä? Miksi minun ylipäätään pitäisi haluta asua muiden pitkäaikaistyöttömien kanssa ja mitä hyötyä siitä olisi kenellekääm?

* En sovi siivoojaksi enkä kaupan kassaksi helposti särkyvän selkäni* vuoksi

** Selkävaivani on ihan todellinen, mutta kestää työn, jossa ei tarvitse tehdä sivuttaisia tai äkkinäisiä liikkeitä***

*** "Seli seli" ei sovi vasta-argummentiksi, koska selästäni on olemassa lääkärin lausunto

Olet siis täysin hyödytön?

En ole. Minä teen aivotyötä erittäin tehokkaasti.

Ai että te työttömienvihaajat olette kiukkupusseja. :)

Paljonko saat palkkaa aivotyöstäsi? Oletko siis tutkija tms? Mikä on koulutuksesi?

Jos loput työttömänä, niin eipä sulla kummoista aivotoimintaa ole.. voit jatkaa pohdintojasi vaikka Kontulan baareissa. Sieltä löytyy kaltaisiasi älykköjä

Ihan normaalisti muun muassa valtion taulukkopalkkaa plus kokemuslisiä. Korkein koulutukseni on maisterintutkinto, mutta minulla on tuore AMK-tutkinto ja viime vuodelta yksi lupa harjoittaa ammattia. Koulutustani vastaavaa - ja koulutustani edellyttävää - työtä olen tehnyt 25 vuotta.

Omien alojeni työnantaja osaa laskea, että niinä kymmenenä vuotena, jotka olisin töissä ennen eläkeikääni, olisin yhteensä 50000-90000 euroa kalliimpi työntekijä kuin vasta muutaman vuoden töissä ollut. Muiden alojen työnantajat taas näkevät, että jos saan oman alani töitä, koulutustani vastaamattomat työt jäävät taakse välittömästi, ja tottahan se on.

Mitäs letkautuksia tästä keksit?

Miksi sinut alunperin irtisanottiin? Koruliikkeen myyjäksi hakiessa ei työnantajaa kiinnosta koulutuksesi ja se, että lähdet sieltä, jos tulee koulutusta vastaavaa työtä. Varsinkin, kun voit itse kertoa noilla hienosti kokoamillasi faktoilla höystäen, että et tule koskaan enää saamaan oman alasi töitä. Voit myös ihan suoraan valehdella, että kyllästyit omaan alaan ja haluat kokeilla jotain muuta. Sitten, jos yhtäkkiä saisitkin oman alan töitä, voit pahoitella lähtöäsi. Koruliikkeen myyjän ei tarvitse tehdä mitään raskasta, mikä rasittaisi selkää - olen itse ollut töissä muutamassa sellaisessa nuorena, ja mulla on todella hankalat selkäongelmat skolioosin vuoksi.

Vierailija
250/263 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä sitten minä, pitkäaikaistyötön työnhakija*, joka en ole 30 vuoteen asunut saman katon alla muiden ihmisten kanssa enkä siedä naapurien meteliä? Miksi minun ylipäätään pitäisi haluta asua muiden pitkäaikaistyöttömien kanssa ja mitä hyötyä siitä olisi kenellekääm?

* En sovi siivoojaksi enkä kaupan kassaksi helposti särkyvän selkäni* vuoksi

** Selkävaivani on ihan todellinen, mutta kestää työn, jossa ei tarvitse tehdä sivuttaisia tai äkkinäisiä liikkeitä***

*** "Seli seli" ei sovi vasta-argummentiksi, koska selästäni on olemassa lääkärin lausunto

Olet siis täysin hyödytön?

En ole. Minä teen aivotyötä erittäin tehokkaasti.

Ai että te työttömienvihaajat olette kiukkupusseja. :)

Paljonko saat palkkaa aivotyöstäsi? Oletko siis tutkija tms? Mikä on koulutuksesi?

Jos loput työttömänä, niin eipä sulla kummoista aivotoimintaa ole.. voit jatkaa pohdintojasi vaikka Kontulan baareissa. Sieltä löytyy kaltaisiasi älykköjä

Ihan normaalisti muun muassa valtion taulukkopalkkaa plus kokemuslisiä. Korkein koulutukseni on maisterintutkinto, mutta minulla on tuore AMK-tutkinto ja viime vuodelta yksi lupa harjoittaa ammattia. Koulutustani vastaavaa - ja koulutustani edellyttävää - työtä olen tehnyt 25 vuotta.

Omien alojeni työnantaja osaa laskea, että niinä kymmenenä vuotena, jotka olisin töissä ennen eläkeikääni, olisin yhteensä 50000-90000 euroa kalliimpi työntekijä kuin vasta muutaman vuoden töissä ollut. Muiden alojen työnantajat taas näkevät, että jos saan oman alani töitä, koulutustani vastaamattomat työt jäävät taakse välittömästi, ja tottahan se on.

Mitäs letkautuksia tästä keksit?

Miksi sinut alunperin irtisanottiin? Koruliikkeen myyjäksi hakiessa ei työnantajaa kiinnosta koulutuksesi ja se, että lähdet sieltä, jos tulee koulutusta vastaavaa työtä. Varsinkin, kun voit itse kertoa noilla hienosti kokoamillasi faktoilla höystäen, että et tule koskaan enää saamaan oman alasi töitä. Voit myös ihan suoraan valehdella, että kyllästyit omaan alaan ja haluat kokeilla jotain muuta. Sitten, jos yhtäkkiä saisitkin oman alan töitä, voit pahoitella lähtöäsi. Koruliikkeen myyjän ei tarvitse tehdä mitään raskasta, mikä rasittaisi selkää - olen itse ollut töissä muutamassa sellaisessa nuorena, ja mulla on todella hankalat selkäongelmat skolioosin vuoksi.

Olen tehnyt satoja työpaikkahakemuksia esimerkiksi ihan tavallisiin konttoritöihin ja (puhelin)palvelutehtäviin, mutta työnantajat vain eivät kiinnostu. Nuorena, ennen kuin tutkintoja ja omien alojen kokemusta alkoi kertyä, olin töissä urheiluhalleilla, siivoamassa, postinjakelussa, järjestyksenvalvontatehtävissä, oppaana ja monessa muussa työssä, johon minua ei enää edes harkita. Alun perin ainoa ongelmani oli työn löytäminen, mutta nyt hankaluuksia on kasaantunut sellaiseksi keoksi, ettei sieltä alta oikein pääse pois.

Vierailija
251/263 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän asian kanssa nyt oikein kävi?? Onko ap muuttanut? Tai onko muuten elämä muuttunut?

Vierailija
252/263 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei voi pakottaa. Mutta voisitko sinä itse vaikuttaa siihen, että se vuokra tulisi maksettua muulla kuin Kelan rahalla. Edes osa-aikatyö, eikö nykyään saa eläkeläinen ja työtönkin jonkin verran tienata... tosin asumistukeen se tienaaminen vaikuttaa aina...

Vierailija
253/263 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela pakota ketään muuttamaan. Maksat vuokrasi itse ja asut, missä haluat. Jos haluat veronmaksajien maksavan vuokrasi (kokonaan), sinulle riittää vaatimattomampikin alue.

Kyllä minulle vaatimattomampi alue kelpaa, mutta ei sellainen joka on kansoitettu täyteen päihdeongelmaisia ja elämänhallintaongelmaisia : (

ap

Ei sinne pakko ole muuttaa. Pienituloisena et kuitenkaan sieltä enää pääsisi pois. Koita etsiä hieman halvempi asunto joltain paremmalta alueelta.

Voiko noin perustella Kelalle? Onko sinulla kokemusta?

ap

olet oksettava tyyppi.

Vierailija
254/263 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei voi pakottaa. Mutta voisitko sinä itse vaikuttaa siihen, että se vuokra tulisi maksettua muulla kuin Kelan rahalla. Edes osa-aikatyö, eikö nykyään saa eläkeläinen ja työtönkin jonkin verran tienata... tosin asumistukeen se tienaaminen vaikuttaa aina...

Älä lässytä paskaa!! Itse olen asunut kalliissa vuokr-aasunnossa ja täällä tuo vuokranormi on 442e ja minulla vuokra 650e. Ärsyttää tuollaset paskan jauhajat, jotka ei tiedä mistään mitään , mutta pitää tulla tänne pätemään! Vuosia olen tässä asunut, joo hieman vähemmän jää käteen, mutta elän, pystyn syömään ihan tavan ruokaa ja laskut maksamaan, n. 200-300 jää elämiseen. Mutta tästä en lähde , ennen kuin löytyy vastaava tai vieläkin parempi!

Vierailija
255/263 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa alkaisin hakea mieluummin vaikka ruokakassin ruoka avusta pari kertaa kuussa kuin muuttaisin jonnekin rikollisten keskelle ja eläisin stressaantuneena ja pelossa.

Vierailija
256/263 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti voi. Loiset ja huutolaiset pitäisi sijoittaa työleireille.

Ja kaltaisesi empatiakyvyttömät narsistit pitäisi sijoittaa parakkiasuntoihin terapiatakuulla kolmeksi vuodeksi. Ilman nettiyhteyttä ja ulkopuolisia ihmiskontakteja. Ehtona ulospääsyyn olisi psykiatrinen tutkimus - jos osoittaa empatiakykyä ja inhimillisyyttä voidaan palauttaa ihmisten pariin.

Vierailija
257/263 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti voi. Loiset ja huutolaiset pitäisi sijoittaa työleireille.

Ja kaltaisesi empatiakyvyttömät narsistit pitäisi sijoittaa parakkiasuntoihin terapiatakuulla kolmeksi vuodeksi. Ilman nettiyhteyttä ja ulkopuolisia ihmiskontakteja. Ehtona ulospääsyyn olisi psykiatrinen tutkimus - jos osoittaa empatiakykyä ja inhimillisyyttä voidaan palauttaa ihmisten pariin.

Tämä! Empatiakyvytön ihminen on loinen, vampyyri joka imee elinvoiman ympäriltään olevilta. Tuollaiset pitäisi eristää pois tavallisten ihmisten parista, juurikin sinne parakkiasuntoon ja terapiaa. Jos terapia ei auta niin vampyyri pidettäköön parakissa, eristyksissä tavallisista ihmisistä. Energiavampyyreiden vuoksi on niin paljon pahoinvointia että heidän eristämisensä parantaisi kansakunnan hyvinvointia radikaalisti

Vierailija
258/263 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Kela voi pakottaa muuttamaan mihinkään, on vain hintakatto jonka yli eivät maksa tukia. Kaipa tuen saaja voi sitten itse päättää raapiiko ylimenevän rahan jostain muualta vai mitä tekee.

Vierailija
259/263 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida pakota mina muuta hoono alue. Mina panna kela naine ja se anta mina jaada asunto.

Vierailija
260/263 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kela pakota ketään muuttamaan. Maksat vuokrasi itse ja asut, missä haluat. Jos haluat veronmaksajien maksavan vuokrasi (kokonaan), sinulle riittää vaatimattomampikin alue.

Kyllä minulle vaatimattomampi alue kelpaa, mutta ei sellainen joka on kansoitettu täyteen päihdeongelmaisia ja elämänhallintaongelmaisia : (

ap

elät itse toimeentulotuella..ja koet olevasi eri porukkaa huonompiosaisten kanssa..juuh. Moni työssäkäyväkin on pakotettu asumaan näissä ei niin hyvillä alueilla, mutta kyllä me toki sulle halutaan taata oikein mieluisa ympäristö, ilman että laitat itse tikkuakaan ristiin. Muuta halvemmalle paikkakunnalle sitten.