Jälleen kerran-ärsyttävimmät Fb-päivitykset!
Itseäni ihmetyttää/ärsyttää, miksi niistä kokkauksistaan pitää ottaa kuvia! Ooooh, olen tehnyt jauhelihapiirakan! Räps! Kukaan muu ei varmaan ole koskaan olekaan tehnyt...
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:07"]
No mulla oli kulissiliitto ja kumpikaan ei välitetty paskan vertaa toisistamme. Miksi vitussa olisimme vielä feikanneet ja lässyttäneet toisillemme kera sydämien? Valoja nyt katkerat av-ämmät. Nyt ollut vuosikausia ihana mies ja lässytän hänestä facesta kera sydämien <3. Harmi kun mies ei ole facessa. Saisi ihan kateellisten mammojen kiusaksi jutella siirappisia miehen kanssa omalla seinällä <3 < 3
[/quote]
Sitä se kulissiliitto juuri tarkoittaa, että ulospäin esitetään muuta kuin oikeasti on, ja joillakin se ilmenee juuri näinä fb-lässytyksinä. Ja jos tämän asian sanoo ääneen se ei tee ihmisestä katkeraa ja kateellista ämmää. Olkaa onnellisia niistä ihanista miehistänne älkääkä haukkuko muita.
Mulla on kaverina suht. tuore työkaveri, jonka kanssa "livenä" juttu luistaa hyvin ja ollaan samanhenkisiä. Kaikki työkaverini eivät ole FB-kavereitani, mutta hänet pyysin. Ja nyt harmittaa: tyyppi käy selvästi kaksi kertaa päivässä Facebookissa ja näiden kertojen aikana laittaa jakoon vähintään parikymmentä jonkun puoluekaverinsa/samanmielisensä jakamaa uutista. Ei se vielä mitään, jaan pitkälti samat mielipiteet (vaikka jostain Palmian lakosta) mutta ne tekstit jotka itse kirjoittaa jakojensa yhteyteen, on aina tyyliin "Tässä taas nähdään miten Joensuun/Seinäjoen/Siilinjärven/whatever valtaapitävät sortavat kuntalaisia, uurnilla tavataan!" tms. Perään sitten oman puolueen jonkun ajattelijan blogiteksti tms. aiheesta. Myös kaikki mahdolliset tapahtumat jakaa ja niihin laittaa tosi usein että "ping Ulla Leena Sirpa Uolevi Arto Hellevi Jessica kertokaahan valistunut mielipiteenne!" Aika usein "pingaa" minutkin ja sitten ihmettelee töissä miksen vastannut pyyntöönsä kun ollaan samanhenkisiä ja saatetaan olla vaikka aiheesta puhuttu kahvitauolla. Lisäksi hänellä on eräs sairaus, jonka hoitotavoista käydään parhaillaan debattia. Kaikki aiheeseen liittyvät artikkelit ja muut lähtevät aina jakoon ja tekstinä joku "Sairas sadisti ylilääkäri X X epäämässä taas elämänarvoisen elämän tuhansilta, laittakaapa keskussairaalaan palautetta!. Harmittaa siis että livenä mukavan oloinen tyyppi on tällainen passiivisaggressiivinen kiihkoilija somessa.
Mulla on yli 200 kaveria. Monella tullut ero facessa oloni aikana(7 v.) Merkkejä tulevasta erosta. 95% lopetti puhumasta miehestään/vaimostaan ja lopetti myös kuvien jakamisen, missä olivat yhdessä. 4% alkoi postailemaan vihjailevia haukkumapäivityksiä puolisostaan. 1 % ei muuttanut käytöstään mitenkään. Oli se sitten ollut sydänsydän-lipitystä tai mitä vaan.
Liikuntasuorituksilla brassailu, suorasti tai epäsuorasti.
Just mun säkää! Koko viikko ollut hyvä sää mut kun lähen juokseen viikottaisen maratonin, niin sit alkaa rankkasade. Kengät pikkusen märät!
Ei kuulkaa tunnu tänpäiväinen 3 tunnin salitreeni miltään sen rinnalla kun vahtii puol tuntia veljen lapsia.
Oho, varpaankynsi on lähtenyt irti juoksemisen vuoksi, pitää nyt pitää taukoa pururadoilta. Kiinnostais vähän noi salin uutuusjumpat, eli ens viikolla aattelin kokeilla zumbaa, rumbaa, zombiee, workdatassii, muthafukasambaa, squatbabysquattii, megagluteworksii, sweatfatbitchii ja bodyhumppii.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 14:04"]Liikuntasuorituksilla brassailu, suorasti tai epäsuorasti.
Just mun säkää! Koko viikko ollut hyvä sää mut kun lähen juokseen viikottaisen maratonin, niin sit alkaa rankkasade. Kengät pikkusen märät!
Ei kuulkaa tunnu tänpäiväinen 3 tunnin salitreeni miltään sen rinnalla kun vahtii puol tuntia veljen lapsia.
Oho, varpaankynsi on lähtenyt irti juoksemisen vuoksi, pitää nyt pitää taukoa pururadoilta. Kiinnostais vähän noi salin uutuusjumpat, eli ens viikolla aattelin kokeilla zumbaa, rumbaa, zombiee, workdatassii, muthafukasambaa, squatbabysquattii, megagluteworksii, sweatfatbitchii ja bodyhumppii.
[/quote]
Haluan kokeilla sweatfatbitchiä ja muthafukasambaa :D
Mun siskon päivitykset. Kaikki on niin ihanaa ja lapset täydellisiä ja aviomies ahkerana taloa maalaamassa... Totuus on pahasti velkainen, laiska, ilkeä miehenkuvatus kaupungin maksamassa asunnossa, lapsilla oppimisvaikeuksia ("se kuuluu ikään", "ihan normaalia että Jamppa-Pete ei osaa 9-vuotiaana lukea") ja rouva itse vetää viinaa ja tupakkaa minkä ehtii eikä näe siinä mitään väärää. Facebookissahan hän vaan sivistyneesti siemailee punaviiniä lounastapaamisessa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:51"]
Ystävä pariskuntani. Eivät ikinä muutoin päivittele mitään tai edes suostu olemaan tekemisissä lainkaan. Sitten kolmen kuukauden välein he haluavat nähdä isommalla porukalla jolloin sitten kaikki pariskunnat kokoonnumme ja eiköhän illan aikana kamera käy. Sitten kaikki kuvat tietenkin löytyvät facebookista hehkutuksineen miten upea ilta oli yms hyviä ystäviä ollaan. Muutoin siis ei olla tekemisissä koska pariskunnalla on aina tekosyitä miksi ei nähdä. Tämä naispuolinen henkilökään EI IKINÄ käy kahvilla pelkästään tyttöjen kesken tai muutoinkaan soittele. Ainut asia on tämä helvetin pariskunta ilta 3 kk:n välein. Siellä sitten kameralla kuvataan tarjottavista lähtien kaikki. Sitten kesken illan jopa laitetaan kuvia jo facebookkiin ja pyydetään muut tykkäämään niistä. Luultavasti tämänkin illan tarkoitus on vain pönkittää heidän egoa ja saada muut luulemaan että ovat sosiaalisia ihmisiä. Tuolla pariskunta illasskaan ei puhuta mitään henkilökohtaisuuksia tai muutakaan. Kerran aloin puhumaan ihmissuhteista ja tämä naispuolinen emäntä sitten sanoi ettei tuommoisia sovi puhua. Pinnallista peetä. Itse en jatkossa enää noihin iltoihin osallistu. En jaksa mitään kulissia.
[/quote]
Olisi kiva kuunnella miksi tämä sai miinusta? En itsekään jaksaisi tuollaista esitystä jos ei muutoin kerran ystävyys kiinnosta.
Fitfarm/ Jutta G:n palvominen, lähinnä se jatkuva "Jutan ajatelmien" jakelu, "Saavutat unelmasi kun tavoittelet niitä tms.." Ihailen kunnostaan huolta pitäviä, mutta tuo fitness alkaa olla jo uskonto, laumasokeutta ainakin. Vähän myös kyllästyttää tyypit jotka tekee päivittäin puolen tusinaa Mikä eläin/auto/muumi olet-testiä ja jakaa joka tuloksen.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:13"]Okeeei. ELi mitä sitten saa päivittää, jotta kenelläkään ei mene herne sinne nenukkaan?
Ei saa siis olla lasten kuvia, ei maisemakuvia (esim. juuri sesonkikuvia) ei loma kuvia,, ei päivityksiä urheilustaan, eikä päivityksiä omista töistään (siis kotihommista mitä tehty), ei päivityksiä mistään tylsästä arkijutuista jotka päivänselviä (ulkoilua lasten kanssa) ei pävityksiä käsitöistä tai ruuanlaitoista, tai leipomuksista, ei romanttisia päivityksiä kummpanin kanssa, ei päivityksiä "raharikkaiden jutuista" eli tarkoitetaan varmaan ostoksista (vaateostokset, sisustusostokset jne), tai hankinnoista (esim. talo, mökki, auto, hevonen jne).
Nämä kaikki ainakin mainittu tässä ketjussa. MITÄ HELVETTIÄ sitten SAA päivittää??? Kun ei saa olla tylsä, mutta ei saa hehkuttaakaan mitään juttua (tai on omakehuinen), ei saa olla mistään aiheesta mitään juttua???
[/quote]No minun seinälläni on paljon politiikka ja talousjuttuja, musiikkia, hassuja sattumuksia, itseironiaa ja tulevia tapahtumia. En itse koskaan katso matkakuvia enkä niitä linkitä. En pusuttele paitsi keskustelussa ironisesti, ruokakuvia olen laittanut kaksi, ostoksia en ikinä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:13"]Okeeei. ELi mitä sitten saa päivittää, jotta kenelläkään ei mene herne sinne nenukkaan?
Ei saa siis olla lasten kuvia, ei maisemakuvia (esim. juuri sesonkikuvia) ei loma kuvia,, ei päivityksiä urheilustaan, eikä päivityksiä omista töistään (siis kotihommista mitä tehty), ei päivityksiä mistään tylsästä arkijutuista jotka päivänselviä (ulkoilua lasten kanssa) ei pävityksiä käsitöistä tai ruuanlaitoista, tai leipomuksista, ei romanttisia päivityksiä kummpanin kanssa, ei päivityksiä "raharikkaiden jutuista" eli tarkoitetaan varmaan ostoksista (vaateostokset, sisustusostokset jne), tai hankinnoista (esim. talo, mökki, auto, hevonen jne).
Nämä kaikki ainakin mainittu tässä ketjussa. MITÄ HELVETTIÄ sitten SAA päivittää??? Kun ei saa olla tylsä, mutta ei saa hehkuttaakaan mitään juttua (tai on omakehuinen), ei saa olla mistään aiheesta mitään juttua???
[/quote]No minun seinälläni on paljon politiikka ja talousjuttuja, musiikkia, hassuja sattumuksia, itseironiaa ja tulevia tapahtumia. En itse koskaan katso matkakuvia enkä niitä linkitä. En pusuttele paitsi keskustelussa ironisesti, ruokakuvia olen laittanut kaksi, ostoksia en ikinä.
[/quote]
No joku voi ärsyyntyä noistakin
Jotenkin en jaksa uskoa, että Facebook-pusipusittelu <3 jossain pitkässä parisuhteessa olisi mikään huono merkki. Jotkut vain ovat avoimempia tunteistaan... jotkut jopa ärsyttävän avoimia. Lähinnä olen huomannut, että pariskunnat, jotka hyvin lyhyen tuntemisen jälkeen pusipusittelevat ja julistavat kuolematonta rakkauttaan eroavatkin sitten jo parin kuukauden sisällä. Ja sitten sama pusipusi-prosessi alkaa jonkun toisen kanssa...
Mutta ihan sama, liiallinen julkinen hempeily ja flirttailu on hemmetin vaivaannuttavaa silti, vaikka sanoisitte mitä. Se ei tietenkään tarkoita, ettei saisi näyttää onneaan, ettei saisi kirjoittaa puolisostaan tai puolisolleen, tai ettei saisi kehua puolisoaan kun siihen on syytä. Totta kai saa. Mutta varmasti melkein jokainen on törmännyt Facebookissa pariskuntaan, jolla pusipusi-jutut menevät överiksi - tai (kaikista nolointa) aletaan julkisesti flirttailla kaksimielisillä seksivihjailuilla. Ihan sama juttu kuin että illalliskutsuilla joku pariskunta alkaisi olohuoneen sohvalla suudella ja kouria toisiaan intohimoisesti, ja muut vieraat yrittävät kiusaantuneina katsoa poispäin ja teeskennellä etteivät huomaa.
Itse tykkään eniten luontokuvista (joo noista sääpäivityksistä), vauva/lapsipäivityksistä (muru seittemän kiloa, oppi ryöminään, äidin iso poika meni kouluun) ja lomakuvista.
Ruokakuvista saa joskus hyviä ideoita niin ei nekään ärsytä. Tietysti ylipäätään jos menee överiksi että monta kertaa päivässä päivitetään minne mennään ja mitä tehdään niin onhan se tyhmää. Mutta harva päivitys minua ärsyttää. Ne ehkä kun paasataan jostain koirista ja maahanmuuttajista ja poliitikoista ja milloin mistäkin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:45"]Mulla oli väkivaltainen ja uskoton mies. Enpä paljoa hehkuttanut missään! Eikä sydämiä jaeltu yms. Erottuani löysin ihanan miehen ja hehkutan häntä todella usein. Olen nyt oikeasti onnellinen. Tuntuu aika epäuskottavalta, että joku hehkuttaisi ja lirkuttaisi paskaa liittoa. Kyllä se menee niin, että silloin ollaan hiljaa. Tai rohkeammat haukkuu jne.
[/quote]
Sama mulla
Jos ajattelet jotain, jaa tämä seinälläsi. Vihaan näitä, en takuulla jaa yhtään mitään. Jos en välitä jostain tai vihaan jotain kun en jaa jotain juttua, olkoot sitten niin.
Yksi tuttuni on kertonut päättäneensä, ettei koskaan laita mitään negatiivista faceen.
Positiivisuus on ihan kivaa, mutta hän ei KOSKAAN laita myöskään mitään neutraalia. Kaikki päivitykset, siis ihan kaikki, on tällaisia:
Upeat, lahjakkaat, ihanat ystävät, kuutamouinti, eettinen gourmet-illallinen, parempaa ei ole! Paitsi lahjakas lapseni ja upea työyhteisöni - voiko onnekkaampaa ihmistä olla tähtien alla!
Hyvä ystäväni kirjoittaa päivittäin julkaisuja tyyliin: Ihanaa rakkaan kanssa syödään just herkkuja, on se maailman ihanin rakkaus <3 <3
Koko päivän oon viettänyt tuon rakkaan kainalossa, on se niin täydellinen ja aina huomioi mua pus ;*
Kauhee ikävä rakasta kun joutunu koko päivän olemaan erossa (4h), en pärjää ilman sua raksu <3
Kun todellisuudessa tämä ystävä samaan aikaan kirjoittaa minulle miten vituttaa ku tuo ukko vaa kattoo lätkää eikä huomioi yhtään ja samalla mies kirjoittelee toisille naisille ja koskaan ei auta kotitöissä. Yhteinen aika on nukkumista ja telkkarin katsomista ja kumpikin on 24/7 kotona lorvimassa ja joskus jos ystäväni käy muualla niin pakko päivittää fb ja sinne laittaa miten ikävä on kun toinen on niin kaukana 2km päässä :/
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 14:04"]Liikuntasuorituksilla brassailu, suorasti tai epäsuorasti. Just mun säkää! Koko viikko ollut hyvä sää mut kun lähen juokseen viikottaisen maratonin, niin sit alkaa rankkasade. Kengät pikkusen märät! Ei kuulkaa tunnu tänpäiväinen 3 tunnin salitreeni miltään sen rinnalla kun vahtii puol tuntia veljen lapsia. Oho, varpaankynsi on lähtenyt irti juoksemisen vuoksi, pitää nyt pitää taukoa pururadoilta. Kiinnostais vähän noi salin uutuusjumpat, eli ens viikolla aattelin kokeilla zumbaa, rumbaa, zombiee, workdatassii, muthafukasambaa, squatbabysquattii, megagluteworksii, sweatfatbitchii ja bodyhumppii. [/quote] Haluan kokeilla sweatfatbitchiä ja muthafukasambaa :D
[/quote]
Sama täällä! En ole yhtään ees liikunnallinen ihminen, mutta noita on pakko testata ;D Ainakin käy naurujoogasta näiden juttujen lukeminen :D
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 15:47"]Hyvä ystäväni kirjoittaa päivittäin julkaisuja tyyliin: Ihanaa rakkaan kanssa syödään just herkkuja, on se maailman ihanin rakkaus <3 <3
Koko päivän oon viettänyt tuon rakkaan kainalossa, on se niin täydellinen ja aina huomioi mua pus ;*
Kauhee ikävä rakasta kun joutunu koko päivän olemaan erossa (4h), en pärjää ilman sua raksu <3
Kun todellisuudessa tämä ystävä samaan aikaan kirjoittaa minulle miten vituttaa ku tuo ukko vaa kattoo lätkää eikä huomioi yhtään ja samalla mies kirjoittelee toisille naisille ja koskaan ei auta kotitöissä. Yhteinen aika on nukkumista ja telkkarin katsomista ja kumpikin on 24/7 kotona lorvimassa ja joskus jos ystäväni käy muualla niin pakko päivittää fb ja sinne laittaa miten ikävä on kun toinen on niin kaukana 2km päässä :/
[/quote]
Ai. Mä kirjotan samaan tyyliin ja oikeasti menee miehen kanssa hyvin. Sun logiikalla sitten ne jotka kirjoittaa että ukko on paska hakkaaja pettäjä jne. Niin oikeasti kotona onkin unelmienkin prinssi? Tuskin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 13:35"]Mulla on yli 200 kaveria. Monella tullut ero facessa oloni aikana(7 v.) Merkkejä tulevasta erosta. 95% lopetti puhumasta miehestään/vaimostaan ja lopetti myös kuvien jakamisen, missä olivat yhdessä. 4% alkoi postailemaan vihjailevia haukkumapäivityksiä puolisostaan. 1 % ei muuttanut käytöstään mitenkään. Oli se sitten ollut sydänsydän-lipitystä tai mitä vaan.
[/quote]
Sama huomio. Paitsi että mulla on yli 500 kaveria
Voi nyyh! Jalka meni poikki enkä pääse treenaamaan. Ehkä ensi viikolla kuitenkin vähäsen...
Tein raakasuklaa-luomubanaani-lucuma-parapähkinä-proteiinijauhe-herkkua. Kyllä on namia!
Kyllä elämä on ihanaa: parhaat ja kauneimmat ystävät (pusi kaunokaiset tiedätte keitä olette...), ihan kulta kainalossa (extra hali-pusi-nusi-raksu!), hyvää ruokaa ja tilkkanen skumppaa!