Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jälleen kerran-ärsyttävimmät Fb-päivitykset!

Vierailija
28.09.2014 |

Itseäni ihmetyttää/ärsyttää, miksi niistä kokkauksistaan pitää ottaa kuvia! Ooooh, olen tehnyt jauhelihapiirakan! Räps! Kukaan muu ei varmaan ole koskaan olekaan tehnyt...

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:04"]Mun mielestä outoa että henkilöt jotka asuvat samassa talossa, käyvät vuorotellen koneella kirjoittelemassa halipusi-juttuja. Jotenkin säälittävää, ei voi mitään. Täytyy todistella muille?
[/quote]

En harrasta moista. Mutta minusta söpöä. Rakkaus on kaunis asia ja osaan iloita toisten onnesta. Katkera av-mamma tietysti lukisi vain kuinka paskasti jollakin menee.
[/quote]

Se o outoa
[/quote]

Ei rakkaus oo outoa. Positiivinen asia. Siksi tykkään lukea noita. Tuun iloiseksi toisten onnesta. Oma ryhmänsä on tietty ihmiset jotka saa kiksit kun lukee kuinka huonosti toisella menee tai saitaat ihmiset jotka toivoo/luulee pariskunnalle olevan ero tulossa kun kirjoittelee hempeitä. Voiko kamalampaa katkeruutta ja kateutta olla?

Mun ystävä erosi taannoin ja ei hän kyllä höpötellyt hempeitä miehensä kanssa tai puhunut suhteestaan sydämien kera. Ja loogista se onkin niin.

Vierailija
42/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan seuraavia:

1. Ruokakuvat. Taivas että inhoan niitä. Pitää kuvata joka hemmetin suupala, jota stnan annoos, jokainen soppa jonka vääntää. Sairasta.

2. Lisäravinneylistykset. Ja niihin liittyvät taukoamattomat artikkelit. Kuinka tämä ja tämä omega on nyt niin erilainen ja että D-vitamiini pitää olla valmistettu näin ja noin tai muuten kuolet jne.

3. "Ihanaa, olen niin kiitollinen kaikesta, olen niin onnellinen. Ettekö te nauti elämästä" Ja kun tämä toistuu vuodesta toiseen joka päivä niin jo alkaa kyrsiä. Ja kun ihmisillä nyt on näitä vastamäkiäkin elämässä, niin ei aina jaksa tuota teennäistä hehkutusta.

4. Treenit. Hemmetin treenit. Kuinka sportstrackerilla nyt 5 km sauvakävelyä. Ja sitten pyöräilyä 7 km. Ja kuinka tämä onkaan niin ihanaa. Ja ne maratonit. Joka jumalan 40-vuotias pitää elämäntehtävänään juosta maratonin, ja sitä nyt hehkutetaan. 

5. Puolisoiden rakkaudentunnustukset toisilleen. Pusipusihalihali.. Eikö sitä voi sanoa suoraan kotona? Me emme miehen kanssa edes kommentoi mitään toistemme sivuille, ei koskaan. Puhumme keskenämme.

Vierailija
44/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka

Vierailija
45/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:35"]Minä inhoan seuraavia:

1. Ruokakuvat. Taivas että inhoan niitä. Pitää kuvata joka hemmetin suupala, jota stnan annoos, jokainen soppa jonka vääntää. Sairasta.

2. Lisäravinneylistykset. Ja niihin liittyvät taukoamattomat artikkelit. Kuinka tämä ja tämä omega on nyt niin erilainen ja että D-vitamiini pitää olla valmistettu näin ja noin tai muuten kuolet jne.

3. "Ihanaa, olen niin kiitollinen kaikesta, olen niin onnellinen. Ettekö te nauti elämästä" Ja kun tämä toistuu vuodesta toiseen joka päivä niin jo alkaa kyrsiä. Ja kun ihmisillä nyt on näitä vastamäkiäkin elämässä, niin ei aina jaksa tuota teennäistä hehkutusta.

4. Treenit. Hemmetin treenit. Kuinka sportstrackerilla nyt 5 km sauvakävelyä. Ja sitten pyöräilyä 7 km. Ja kuinka tämä onkaan niin ihanaa. Ja ne maratonit. Joka jumalan 40-vuotias pitää elämäntehtävänään juosta maratonin, ja sitä nyt hehkutetaan. 

5. Puolisoiden rakkaudentunnustukset toisilleen. Pusipusihalihali.. Eikö sitä voi sanoa suoraan kotona? Me emme miehen kanssa edes kommentoi mitään toistemme sivuille, ei koskaan. Puhumme keskenämme.
[/quote]

Mahtaa sua ahdistaa ja pahasti

Vierailija
47/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:30"]

Aina sama lumikuvahelvetti, kun ensilumi jossain sataa. Joka pöljä laittaa sieltä saatanan postimerkin kokoiselta takapihalta kuvan rumanruskeasta pihasta, jonka päälle on satanut vetinen lumikerros.

[/quote]

Ylipäätään nuo vuodenaikakuvahelvetit. Viime kuussa oli kyllästymiseen asti kuvia kärpässienistä. Kesällä niitä helvetin känsäisiä varvaskuvia ja takana siinti tietenkin ranta. Tai laituri. Tai naapurin ukon karvainen perse, mutta ah! varpaat! Kesäillanistujaiskuvat viinilaseineen. Lista on loputon.

Vierailija
48/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvapäivitykset, jossa raportoidaan kuinka muru ryömi ihan yhtäkkiä kaksi metriä, kuinka rakas on nukkunut hyvin monta yötä tai valvottanut jo kaksi viikkoa putkeen, kuinka nyt aloitettiin kiinteät ja kyllä maistuu....Ei kiinnosta!!!! 

Vierailija
49/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:04"]Mun mielestä outoa että henkilöt jotka asuvat samassa talossa, käyvät vuorotellen koneella kirjoittelemassa halipusi-juttuja. Jotenkin säälittävää, ei voi mitään. Täytyy todistella muille?
[/quote]

En harrasta moista. Mutta minusta söpöä. Rakkaus on kaunis asia ja osaan iloita toisten onnesta. Katkera av-mamma tietysti lukisi vain kuinka paskasti jollakin menee.
[/quote]

Se o outoa
[/quote]

Ei rakkaus oo outoa. Positiivinen asia. Siksi tykkään lukea noita. Tuun iloiseksi toisten onnesta. Oma ryhmänsä on tietty ihmiset jotka saa kiksit kun lukee kuinka huonosti toisella menee tai saitaat ihmiset jotka toivoo/luulee pariskunnalle olevan ero tulossa kun kirjoittelee hempeitä. Voiko kamalampaa katkeruutta ja kateutta olla?

Mun ystävä erosi taannoin ja ei hän kyllä höpötellyt hempeitä miehensä kanssa tai puhunut suhteestaan sydämien kera. Ja loogista se onkin niin.
[/quote]

Samaa mieltä

Vierailija
50/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:15"]

Henkiset hörhöt, jotka hehkuttaa omaa erinomaisuuttaan ja sitten rahakroisosten päivitykset. Pitää poistaa!

[/quote]

Hahaa! Päivän naurut tästä kommentista! Ihanan kateellista ja katkeraa. Lisää näitä!!

Vierailija
51/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okeeei. ELi mitä sitten saa päivittää, jotta kenelläkään ei mene herne sinne nenukkaan?

Ei saa siis olla lasten kuvia, ei maisemakuvia (esim. juuri sesonkikuvia) ei loma kuvia,, ei päivityksiä urheilustaan, eikä päivityksiä omista töistään (siis kotihommista mitä tehty), ei päivityksiä mistään tylsästä arkijutuista jotka päivänselviä (ulkoilua lasten kanssa) ei pävityksiä käsitöistä tai ruuanlaitoista, tai leipomuksista, ei romanttisia päivityksiä kummpanin kanssa, ei päivityksiä "raharikkaiden jutuista" eli tarkoitetaan varmaan ostoksista (vaateostokset, sisustusostokset jne), tai hankinnoista (esim. talo, mökki, auto, hevonen jne).

Nämä kaikki ainakin mainittu tässä ketjussa. MITÄ HELVETTIÄ sitten SAA päivittää??? Kun ei saa olla tylsä, mutta ei saa hehkuttaakaan mitään juttua (tai on omakehuinen), ei saa olla mistään aiheesta mitään juttua???

Vierailija
52/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei rakkaus oo outoa. Positiivinen asia. Siksi tykkään lukea noita. Tuun iloiseksi toisten onnesta. Oma ryhmänsä on tietty ihmiset jotka saa kiksit kun lukee kuinka huonosti toisella menee tai saitaat ihmiset jotka toivoo/luulee pariskunnalle olevan ero tulossa kun kirjoittelee hempeitä. Voiko kamalampaa katkeruutta ja kateutta olla? Mun ystävä erosi taannoin ja ei hän kyllä höpötellyt hempeitä miehensä kanssa tai puhunut suhteestaan sydämien kera. Ja loogista se onkin niin."

Lainaan toin nyt noin kun jotenkin tuon pitkän ketjun lainaaminen olis väsyttävää jankkaamista.

Mä en saa kicksejä siitä että toisella menee huonosti, mutta minusta sellainen siirappinen lässytys kahden aikuisen ihmisen välillä Facebookissa on jotain kestämätöntä. On eri asia välillä kirjoittaa siitä, miten puolisoaan rakastaa välillä ja että on iloinen kun on löytänyt itselleen henkilön joka tuottaa onnen tunnetta. Mutta ei perkele kun mennään tälle linjalle: N: kävin lenkillä, 15 km raikkaassa ulkoilmassa *sydän*  ja ensimmäisenä vastaa M: ihana Rakas, sä juokset niin paljon *sydän*  / N. Uusin H. Mankell luettu, oli hyvä! <3 M: <3 Sä oot ihana Rakas kun luet niin paljon.  
Hyvänen aika sentään! Aikuiset ihmiset?!

Aiemmin viitattiin siihen että tuollainen ylimairea rakkauden tunnustaminen on oire siitä että kohta ero tulee, kyllähän se vähän niinkin on. Jos pari joka on elänyt ihan tavallista elämää alkaa yhtäkkiä lepertelemään _netissä_, tai vain toinen heistä, niin on se melko varmaa lähtölaskentaa omalle parisuhteelleen. Ei toki aina ja kaikkialla, mutta hyvin usein se pakonomainen parisuhteen erinomaisuuden korostamisen tarve on kuin joutsenen viimeinen lento.
Kaikilla ei ole tarvetta todistella ulkopuolisille parisuhteensa hyvyyttä lepertelemällä netissä ja silti menee hyvin. Kaikki, joilla menee huonosti eivät myöskään koe tarvetta ampua alas toisten onnea vaikka toisen onni voikin tuoda hetkelllisen katkeruuden normaalin tunteen kun oma elämä ei mennytkään niin kuin oli ajatellut.

Jokainen elämää enemmänkin elänyt tietää aidon ja esittämisen eron ja tuollainen ylisöpöstelevä lässytys ei oikein istu suomalaiseen elämäntapaan, vaan se mieltyy jenkkityyliseen pintaan jonka alla on mustaa silmää ja sivusuhteita mutta kulissit on kunnossa. 

Rakkaus ON kaunis asia, pintakiillon silottelu ei. 

Ehkä eniten noissa päivityksissä ärsyttää se asetelma joissa päivityksen tekijä asettaa oman parisuhteensa jotenkin hirmuisen erikoiseen asemaan, vaikka parisuhteita, onnellisia ja onnettomia, on ollut olemassa vuosituhansia. Eli ei se nyt niin erikoista ole.

(ja ennen kuin kukaan ehtii kirjoittamaan miten kyyninen ja yksinäinen olen, niin väärin. Minulla on onnellinen parisuhde ja perhe, ylä- ja alamäkineen, romanttisine iltoineen ja riitoineen. En vain päivitä niitä verkkoon, minusta perhe-elämäni kuuluu perheelle)

Vierailija
53/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Facebookiin voi mitään päivittää leimautumatta ärsyttäväksi p*skanjauhajaksi ( kauniisti ilmaistuna ♡). Siksi päivitän ehkä kahdesti vuodessa mutta luen kyllä päivittäin muiden päivitykset ja hymähtelen niille. Oma elämä tuntuu niin ihanalta verrattuna siihen mitä Facessa näkee. :)

Vierailija
54/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on kaverina naispuolinen lapsuudenystävänsä. Ei ne päivitykset niinkään ärsytä, lähinnä aina naurattaa. "Juoksin järven ympäri vesisateessa kahden ison koiran kanssa, pulahdin uimaan, vielä kuntosalilla vierähti tunti. Aamiainen perheelle ja jälkkäriksi leivoin mustikkapiirakan, ja kello on vasta 8 sunnuntaiaamuna". Oikeasti tämä nainen on aikamoinen pullukka.

Ihmettelen kun viitsii näitä laittaa, kun kaikki tietää, ettei ole totta.

Vierailija
55/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:13"]Okeeei. ELi mitä sitten saa päivittää, jotta kenelläkään ei mene herne sinne nenukkaan?

Ei saa siis olla lasten kuvia, ei maisemakuvia (esim. juuri sesonkikuvia) ei loma kuvia,, ei päivityksiä urheilustaan, eikä päivityksiä omista töistään (siis kotihommista mitä tehty), ei päivityksiä mistään tylsästä arkijutuista jotka päivänselviä (ulkoilua lasten kanssa) ei pävityksiä käsitöistä tai ruuanlaitoista, tai leipomuksista, ei romanttisia päivityksiä kummpanin kanssa, ei päivityksiä "raharikkaiden jutuista" eli tarkoitetaan varmaan ostoksista (vaateostokset, sisustusostokset jne), tai hankinnoista (esim. talo, mökki, auto, hevonen jne).

Nämä kaikki ainakin mainittu tässä ketjussa. MITÄ HELVETTIÄ sitten SAA päivittää??? Kun ei saa olla tylsä, mutta ei saa hehkuttaakaan mitään juttua (tai on omakehuinen), ei saa olla mistään aiheesta mitään juttua???
[/quote]

AMEN TO THIS

ps. Huomasitko, että ärsyttäviä on ihmisten mielestä iloiset ja onnelliset asiat? Surullista. Kukaan ei maininnut ärsyttäväksi päivityksiä, missä esim. Haukutaan/valitetaan/ollaan vihaisia. Kertoo paljon.

Vierailija
56/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks sukulainen, joka päivittää vain ja ainostasn kun on sairas. @saikulla, käsi taas:(
@saikulla, hirvee duha köh köh. Voi vee!

Hippihörhöt ärsyttää myös linkittämällä kaiken superfoodiin littyvän.

Ammattivalittajat. Yhteiskunta on perseestä ja työkkärillä on salaliitto ja nyt kaikki allrkirjottamaan. Menis töihin. Prrkele.

Vierailija
57/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi facekamu on sellainen rasittava hölmö. Puhuu taukoamatta, on hyvin naismainen eikä tajua kun sille piruilee. Eikä tajua muutakaan oikeastaan. Pullukka, pitsanaamainen mies, joka raportoi joka kk laihtuneensa taas 2 kg (ja lihoo sen aina takaisin ennen seuraavaa päivitystä).

Joka päivä aamulla se toivottaa kaikille rakkaille kavereilleen ihanaa päivää. Iltapäivällä tulee jokin hassunhauska sattumus tyyliin "tiputin vesilasin lattialle ja mun sukat kastui siinä samalla - voitteko uskoa!" Illalla kuvat mässypusseista ja leffakotelosta ja parin tunnin päästä hehkutusta, kuinka oli taas niin mielettömän hyvä leffa! Ja tämä kaikki ihan joka päivä.

Yhtä asiaa vaan ihmetten. Tämä kyseinen mies on entinen työkaverini ja en ihan rehellisesti kestänyt olla hänen kanssaan samassa vuorossa. Hiki haisee, hengitys haisee ja suu käy _taukoamatta_. Ei se ilkeä eikä pahantahtoinen ole, mutta äärimmäisen rasittava. Silti se tapaa joka päivä jotain ystävää, joka päivä eri ystävää, ja ne kaikki on naisia. Ja ilmeisesti vielä läheisiä ystäviä, koska sydämet viuhuu pitkin facea. En tajua.

Vierailija
58/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 12:19"]"Ei rakkaus oo outoa. Positiivinen asia. Siksi tykkään lukea noita. Tuun iloiseksi toisten onnesta. Oma ryhmänsä on tietty ihmiset jotka saa kiksit kun lukee kuinka huonosti toisella menee tai saitaat ihmiset jotka toivoo/luulee pariskunnalle olevan ero tulossa kun kirjoittelee hempeitä. Voiko kamalampaa katkeruutta ja kateutta olla? Mun ystävä erosi taannoin ja ei hän kyllä höpötellyt hempeitä miehensä kanssa tai puhunut suhteestaan sydämien kera. Ja loogista se onkin niin."

Lainaan toin nyt noin kun jotenkin tuon pitkän ketjun lainaaminen olis väsyttävää jankkaamista.

Mä en saa kicksejä siitä että toisella menee huonosti, mutta minusta sellainen siirappinen lässytys kahden aikuisen ihmisen välillä Facebookissa on jotain kestämätöntä. On eri asia välillä kirjoittaa siitä, miten puolisoaan rakastaa välillä ja että on iloinen kun on löytänyt itselleen henkilön joka tuottaa onnen tunnetta. Mutta ei perkele kun mennään tälle linjalle: N: kävin lenkillä, 15 km raikkaassa ulkoilmassa *sydän*  ja ensimmäisenä vastaa M: ihana Rakas, sä juokset niin paljon *sydän*  / N. Uusin H. Mankell luettu, oli hyvä! <3 M: <3 Sä oot ihana Rakas kun luet niin paljon.  
Hyvänen aika sentään! Aikuiset ihmiset?!

Aiemmin viitattiin siihen että tuollainen ylimairea rakkauden tunnustaminen on oire siitä että kohta ero tulee, kyllähän se vähän niinkin on. Jos pari joka on elänyt ihan tavallista elämää alkaa yhtäkkiä lepertelemään _netissä_, tai vain toinen heistä, niin on se melko varmaa lähtölaskentaa omalle parisuhteelleen. Ei toki aina ja kaikkialla, mutta hyvin usein se pakonomainen parisuhteen erinomaisuuden korostamisen tarve on kuin joutsenen viimeinen lento.
Kaikilla ei ole tarvetta todistella ulkopuolisille parisuhteensa hyvyyttä lepertelemällä netissä ja silti menee hyvin. Kaikki, joilla menee huonosti eivät myöskään koe tarvetta ampua alas toisten onnea vaikka toisen onni voikin tuoda hetkelllisen katkeruuden normaalin tunteen kun oma elämä ei mennytkään niin kuin oli ajatellut.

Jokainen elämää enemmänkin elänyt tietää aidon ja esittämisen eron ja tuollainen ylisöpöstelevä lässytys ei oikein istu suomalaiseen elämäntapaan, vaan se mieltyy jenkkityyliseen pintaan jonka alla on mustaa silmää ja sivusuhteita mutta kulissit on kunnossa. 

Rakkaus ON kaunis asia, pintakiillon silottelu ei. 

Ehkä eniten noissa päivityksissä ärsyttää se asetelma joissa päivityksen tekijä asettaa oman parisuhteensa jotenkin hirmuisen erikoiseen asemaan, vaikka parisuhteita, onnellisia ja onnettomia, on ollut olemassa vuosituhansia. Eli ei se nyt niin erikoista ole.

(ja ennen kuin kukaan ehtii kirjoittamaan miten kyyninen ja yksinäinen olen, niin väärin. Minulla on onnellinen parisuhde ja perhe, ylä- ja alamäkineen, romanttisine iltoineen ja riitoineen. En vain päivitä niitä verkkoon, minusta perhe-elämäni kuuluu perheelle)
[/quote]

Mä en vaihda sydämiä mieheni kanssa facessa. Kun hän ei ole siellä. Muuten hehkutan miestäni, myös facessa. Olen hehkuttanut jo 20 v. Hän vaan on niin ihana. Jos jotakuta närästää, se on voi voi.

Kukaan ei muuten tasan tarkkaan hehkuta onnea tai laita sydämiä tai lässytä, jos menee huonosti. Silloin ei päivitä parisuhteestaan mitään, ei laita sydämiä ja haukkuu puolisoaan. Käyttäkää nyt järkeänne.

Edelleen, rakkaus ja onni ei ole toiselta pois ja toisen onnesta iloitseminen on suomalaiselle näemmä kovin vaikeaa. Minä osaan iloita toisten onnesta. Eikä rakkaus ole koskaan siirappista. Piste.

Vierailija
59/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutustaan hehkuttavat, kuvan kera, ja kuvasta mahdotonta edes nähdä mitään muutosta... xD siinä sitten sata kehuvaa kommenttia..

Vierailija
60/109 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mikä tahansa alkaa äsyttää jos se on joka päiväistä. Ei ketään ärsytä kerran kuussa raportti lapsesta, ruuasta, hevosista, kuntoilusta tms mutta joka päiväinen postailu alkaa ottaa ketä tahansa päähän.

Mua itseäni ärsyttää nämä ihmiset, jotka päivittää koko ajan. Ihan sama mitä, jaellaan uutisia, kuvia, omakuvia, mitä vaan. Sitten koko seinä on täynnä saman ihmisen juttuja ja kaikki muu hukkuu sinne sekaan.