Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua aviomiestäni mukaan synnytykseen - riita

Vierailija
26.08.2021 |

Meillä on raskauspuolivälissä ja ollaan puhuttu paljon lähestyvästä synnytyksestä. Mieheni sanoi, että haluaa ilman muuta mukaan tilanteeseen tsemppaamaan ja pitämään kädestä, tahtoo nähdä lapsensa tulevan maailmaan. Näin on hänen veljensä ja muutkin ystävänsä tehneet.

En tiedä miksi, mutta en todellakaan halua miestäni tähän tilanteeseen. Minusta synnytys oma ja todella henkilökohtainen asiani, siis ihan kuin vaikka wc:ssä tai gynellä käynti. En halua ketään ylimääräistä huoneeseen katsomaan paljasta alapäätäni (anteeksi tämä) ja todistamaan kaikkea sitä sotkua ja tuskaa. En vain halua ja ajatuskin ahdistaa olla siinä avuttomana ja kärsivänä…

Synnytyksen jälkeen tuore isä on tottakai tervetullut heti katsomaan vauvaa ja tutustumaan uuteen perheenjäseneen mutta itse tuo h-hetki on sellainen, jonka oikeasti haluan hoitaa itse vain sairaanhoidon ammattilaisten kanssa. Olenko nyt ihan todella paha ja itsekäs?

Kommentit (457)

Vierailija
1/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. No, vaikutat tosi estyneeltä ja omituiselta, jos esim. alastomuus oman miehesi läsnäollessa ahdistaa. Kannattaa mennä terapiaan. Sinänsä tuo on tietysti täysin sinun päätettävissä, ei sinne ketään tule ellei potilas halua. Ihan niinkuin muissakin toimenpiteissä, eipä perheenjäsenet ole tervetulleita toljottamaan sitä toimitusta jos potilas kieltää.

Vierailija
2/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIhesi ei katsele synnytyksessä paljasta alapäätäsi. Hän pysyy varsinaisen synnytyksen ajan pääpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo aika itsekästä, sieltä kuitenkin syntyy myös hänen lapsensa. Toisaalta ymmärrän sinua, itse myös ajattelin synnytyksen aika intiiminä tilanteena. Mies pysytteli ”pääpäädyssä”, kielsin menemästä tutkailemaan toisen pään tilannetta. Itse synnytyksessä kuitenkin oli jossain vaiheessa ihan sama, vaikka olis kuka ollut paikalla; pääasia oli että sain lapsen terveenä ulos.

Vierailija
4/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paha ja itsekäs. Kyse on sekä sinun että miehesi YHTEISESTÄ lapsesta. Miehelläsi on täysi oikeus olla lasnä lapsenne syntymän hetkellä.

Vierailija
5/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala muija. 

Vierailija
6/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat päättää, sinä siinä synnytät.

Vierailija
7/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi sai alkunsa, jos tunnet tuollaista häpeää? Eikö puolisosi ole lähin ihminen? Tukee ja auttaa sinua?

Vierailija
8/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat päättää, sinä siinä synnytät.

No päätöshän se on tyhmä ja itsekäskin päätös.

Vierailija
9/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain olla yksin ammattilaisten kanssa synnyttämässä, se toi sitä rauhaa, yksityisyyttä ja turvallisuutta jota tilanteeseen kaipasin. Oma mieheni oli päätökseeni tyytyväinen, mutta koska sinun mies haluaa mukaa pitäisi hänenkin näkemystä kunnioittaa. 

Olen kuullut miten miehet joskus häiritsevät synnytyksessä, pitää katsoa myös niiden perään siinä, että miten jaksavat. Lisäksi mieheni itsekkin koki hetken synnytyshuoneessa oltuaan, että koki olevansa tiellä ja haitaksi hoidolle.

Mikähän tässä olisi se kompromissi?

Hoitohenkilöstö myös kuittaili ikävästi miehelleni, koska tuli vasta sitten kun vauva piti pestä. Eivät ymmärtäneet että se oli synnyttäjän toive.

Mitä jos miehesi on siinä alussa mukana. Ja sitten jos haluat voit pyytää häntä menemään odotushuoneeseen ja hänet voi sieltä pyytää takaisin kun olet synnyttänyt istukan ja paikkoja vähän siivottu? Synnytys saattaa kestää useita tunteja, joten seurusteluunkin riittä aikaa.

Vierailija
10/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo.

mites teidän kakara on alkunsa saanut, kun olet noin estynyt!

Vierailija
11/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi teet tämän aloituksen ihan joka ikinen päivä? 

Vierailija
12/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyll meil kotona perheen kesken toimitetaan wc-käynnit avoimin ovin.

Vierailija
13/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paha etkä itsekäs. Tietenkin sinä itse päätät. Täällä on jotain trololoita kommentoimassa.

Vierailija
14/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aika törkeää miestä kohtaan. 

Vierailija
15/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää sinun ja miehesi välinen suhde. Jos olisin miehesi, olisin syvästi loukkaantunut. Yleensä miestä ei haluta mukaan synnytykseen silloin, jos mies on joku k*sipää josta on erottu jo ennen synnytystä ja joka olisi vain tiellä.

Vierailija
16/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä koe mitään kehohäpeää tai ole estynyt sen suhteen. Se vaan tuntuu samalta, kun ottaisi miehen mukaan seuraamaan wc-toimitusta. Siis onhan hän läheinen ja rakas, mutta pitääkö suhteessa jakaa ihan kaikki todella intiimitkin kokemukset? Ei meillä käydä pskalla ovi auki normaalistikaan. Tai jaeta mitään detaileja kuukautisista. Siis oikeesti ällöttää koko ajatus.

Mies tulee olemaan täysipainoinen vanhempi eikä ole tarkoitus ole estää häneltä mitään muuta vauvan elämään liittyvää. Syntymän jälkeen ollaan ihan yhtä paljon lapsen vanhempia, ennenkuin joku tätä epäilee.

Niin - ja kun miehen hedelmällisyysongelmaa tutkittiin niin olin tukena ja apuna, mutta itse hän jutteli lääkärille ja teki testit. Ei halunnut mukaan minua.

-ap

Vierailija
17/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitten ap tajuat, ettei siellä synnytyssalissa tule olemaan ketään lisäksesi kuin silloin, kun kätilö piipahtaa avautumisvaiheessa minuutiksi sekä ponnistusvaiheen ajan. Eli tosi yksinäistä ja yksityistä hommaa.

Ymmärtäisin, jos miehesi olisi yhtä ankeaa synnytysseuraa kuin ex-mieheni (jonka päästin silti mukaan), joka vain valitti tylsyyttä ja omaa epämukavuuttaan. Aivan hirveää oli, että kehtasin kotona avautumisvaiheessa pitää olohuoneessa valoja yöllä lukiessani hiljaa, kun sen takia makuuhuone, jossa mies nukkui, ei ollut pilkkopimeä. Miehen piti oikein raivota ja paukutella ovia siirtyessään työhuoneen vuodesohvalle nukkumaan. Minun voinnilleni ja supistuskivuille ei uhrannut ajatustakaan.

Vierailija
18/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

provo.

varmaan samalla tavalla kun meilläkin eli pimeässä. eipä siellä paljon paikkoja nää. eikä ole nähnyt sen jälkeenkään.

Vierailija
19/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

provo.

Itse halusin synnyttää vain hooitohenkilöstön kanssa +5 opiskelija tuijottaessa vieressä.

En ole estynyt, mutta halusin työrauhan.

Miehet osaavat päästää synnytyksessä sammakkoja suusta, jotka saisivat ainakin minut aivan lukkoon.

En esim. kaipaa kuittailuja siitä jos kakkia tulee ponnistusvaiheessa.

Vierailija
20/457 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa livestream niin miehesi ja kaikki muut halukkaat voi katsoa tapahtumaa kotisohvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän