Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska teille tulee vauva? Mitä vastaatte?

Vierailija
25.09.2014 |

ARGHHHHHH! Olen vähän päälle kolmekymppinen nainen, naimisissa 2 vuotta mieheni kanssa. Kyllä RIIPII kun jatkuvasti kysellään, koska meille tulee vauva. Miksi, miksi ihmiset tekee niin? Mitä se kenellekään kuuluu? Ei ole nimittäin kuulunut, puoli vuotta nyt yritelty, ei vielä toivosta luovuttu. Mitä te ihmiset noille kyselijöille oikein vastaatte?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kysyjä sitä mitenkään ilkeilläkseen kysele. Luulisi ainakin. Ei kannata itse hermota moisista kyselyistä

Vierailija
42/73 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:36"]

Minä vastaan että "minä haluaisin kyllä mutta mies ei, ainakaan vielä." Minullekin kipeä asia ja ennen vastasin juurikin etten halua. Nyt olen alkanut sanomaan niin kuin asia on ja loppuu kyllä kyselyt.

[/quote]

Ääh, voi että tuo on ärsyttävää meidän puolesta, jotka ei oikeasti haluta! Sun kaltaiset valehtelijat aiheuttaa sitten sen, että "en halua" tarkoittaa todella monille kuitenkin "haluan myöhemmin", ja kysely ja reagointi on sitten sen mukaista. Jos "en halua" olisi aina oikeasti "en halua", niin sitä uskottaisiin, eikä asiasta jankattaisi kerta toisensa jälkeen. "Näääh haluat kuitenkin, et vaan myönnä. Ootko katkera kun et saa lasta" jne.

Eli pliis ihmiset, älkää käyttäkö tuota tekosyytä jos oikeasti kuitenkin lapsen haluatte, keksikää jotain muuta. Tuo on raukkamaista.

... Niin ja itse sanon uteluihin että en yhäkään halua. Yhdelle tädille, joka on jankannut samaa asiaa koko hedelmällisen ikäni (oon nyt 35v) eikä juurikin millään usko että en halua = en halua, aloin sanoa jo 25 vuotiaana että enhän minä nyt hyvänen aika enää, oon ihan liian vanha siihen :D. 

[/quote]

Mä olen kyllä sitä mieltä, että olet väärässä. Lapsettomuus on lapsia haluavalle sen verran kipeä asia, että ei oikeasti ole mun asia eikä multa pois, jos joku ei halua siitä julkisesti toitottaa. Se, että jotkut eivät ota vapaaehtoista lapsettomuutta vakavasti, on ärsyttävää, mutta tuskin mikään hirveä tragedia. Vaikutat aika itsekeskeiseltä. 

T. Vela itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai koskaan opi ymmärtämään miten pohjattoman tyhmiä ihmiset voivat olla. Kuka voi luulla että on ok udella toisten vauvapuuhista? Itseltäni ei ihan noin kysytä, mutta sen sijaan kysytään usein olenko raskaana. EN ole, vaikka näytänkin siltä ja kiitos vain kun käänsit puheen vatsaläskeihini, hemmetin taliaivo.

Vierailija
44/73 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:09"]Mä oon aina sanonut, että ei koskaan. Mikä saattaa todella myös pitää paikkansa, puolitoista vuotta yritystä eikä ensimmäistäkään raskautta. Hoitoihin ei ole varaa, joten näillä mennään. Onneksi ei ole kukaan sen kummemmin kysellytkään enää pitkään aikaan. [/quote] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:09"]Mä oon aina sanonut, että ei koskaan. Mikä saattaa todella myös pitää paikkansa, puolitoista vuotta yritystä eikä ensimmäistäkään raskautta. Hoitoihin ei ole varaa, joten näillä mennään. Onneksi ei ole kukaan sen kummemmin kysellytkään enää pitkään aikaan. [/quote] Ei ne hoidot julkisella paljon maksa, ainakin tutkimuksiin kannattaa hakeutua. Meillä raskaus alkoi 2 v yrittämisen jälkeen kun mulle saatiin ovulaatio aikaan Clomifen-lääkkeellä. Maksettavaa tuli ehkä luokkaa 150€ ( tk-maksu lähetteen teosta, poliklinikkakäynnit sairaalassa, lääke n.30€.) Raskaammat hoidot tulee tietty kalliimmaksi lähinnä lääkkeiden osalta, ja kun polikäyntejä tulee enemmän.

[/quote]

180 € on pariskunnalla parin-kolmen viikon ruuat. Ei mikään pikkuraha tuokaan missään tapauksessa. 

Vierailija
45/73 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, sen takia en ole nyt kertonutkaan kellekään, että saamme vauvan joulukuussa koska vituttaa niin paljon nuo aiemmat tivailut meidän lisääntymisestä. Mies tosin haluaisi kertoa omille sukulaisilleen, mutta tiedän että nuo juoruavat asian heti eteenpäin jolloin raskaudesta tietää kaikki nekin, joille tieto ei kuulu ja ihan varmasti, joku idiootti tulisi siitä huutelemaan onnitteluita jonnekin Facebookiin. Kummankin vanhemmalla on jo useampi lapsenlapsi, joten ihan hiton sama, vaikka eivät saisi tietää tästä meidän lapsesta ennen kuin se on syntynyt:D

Vierailija
46/73 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:09"]Mä oon aina sanonut, että ei koskaan. Mikä saattaa todella myös pitää paikkansa, puolitoista vuotta yritystä eikä ensimmäistäkään raskautta. Hoitoihin ei ole varaa, joten näillä mennään. Onneksi ei ole kukaan sen kummemmin kysellytkään enää pitkään aikaan. [/quote] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 07:09"]Mä oon aina sanonut, että ei koskaan. Mikä saattaa todella myös pitää paikkansa, puolitoista vuotta yritystä eikä ensimmäistäkään raskautta. Hoitoihin ei ole varaa, joten näillä mennään. Onneksi ei ole kukaan sen kummemmin kysellytkään enää pitkään aikaan. [/quote] Ei ne hoidot julkisella paljon maksa, ainakin tutkimuksiin kannattaa hakeutua. Meillä raskaus alkoi 2 v yrittämisen jälkeen kun mulle saatiin ovulaatio aikaan Clomifen-lääkkeellä. Maksettavaa tuli ehkä luokkaa 150€ ( tk-maksu lähetteen teosta, poliklinikkakäynnit sairaalassa, lääke n.30€.) Raskaammat hoidot tulee tietty kalliimmaksi lähinnä lääkkeiden osalta, ja kun polikäyntejä tulee enemmän.

[/quote]

180 € on pariskunnalla parin-kolmen viikon ruuat. Ei mikään pikkuraha tuokaan missään tapauksessa. 

[/quote]

no aika pikkurahahan tuo on! Meillä julkisella hoidot tuli maksamaan noin 10000€. Yritystä 5 vuotta ennen kuin tärppäsi, ja välissä myös yksi keskenmeno. Nyt lapsi on 1,5v, ja muutama on kysellyt, koska tulee pikkusisarus, ja olen vastannut, että tästä ekasta tuli niin täydellinen, että toista ei tarvita :) 

Vierailija
47/73 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kärsit puolestani pahoinvoinnit, liitoskivut, raskausarvet, välilihan tai vatsan repimisen, synnytyksestä toipumisen, imetyksen, yöheräilyt ja koliikki-itkut sekä kustannat lapsen elämisen seuraavat 18 vuotta, niin sitten voimme harkita."

Vierailija
48/73 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en halua keskustella lisääntymisasioistani puolituttujen kanssa."

Vierailija
49/73 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan yleensä, ettemme halua minkään ikäisiä lapsia, koska se on totuus.

Vierailija
50/73 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:58"]

[/quote]

[/quote]

no aika pikkurahahan tuo on! Meillä julkisella hoidot tuli maksamaan noin 10000€. Yritystä 5 vuotta ennen kuin tärppäsi, ja välissä myös yksi keskenmeno. Nyt lapsi on 1,5v, ja muutama on kysellyt, koska tulee pikkusisarus, ja olen vastannut, että tästä ekasta tuli niin täydellinen, että toista ei tarvita :) 

[/quote]

Se on mukavaa, kun toisilla on rahaa ja lapsikin saadaan rahalla aluilleen. Kaikilla ei ole tätä mahdollisuutta. Odotan tässä sitä ensimmäistä "jos ei oo varaa hoitoihin, ei oo varaa lapseenkaan" -kommenttia ;) T: 56

Vierailija
51/73 |
20.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 11:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se on mukavaa, kun toisilla on rahaa ja lapsikin saadaan rahalla aluilleen. Kaikilla ei ole tätä mahdollisuutta. Odotan tässä sitä ensimmäistä "jos ei oo varaa hoitoihin, ei oo varaa lapseenkaan" -kommenttia ;) T: 56

[/quote]

ihan perusduunareita me ollaan, ja ilman lainoja ollaan hoidot maksettu. Tuo summahan on jakautunut useiden vuosien ajalle. Jouduttiin tietysti tinkimään silloin jostain muusta. Ja tuohon summaan on myös laskettu tulonmenetykset (lääkärikäynnit työajalla, sairaslomapäivät ym) ja matka- ja hotellikustannukset paikkakunnalle, jossa hoidot tehtiin. 

Vierailija
52/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa että tulee kun tulee. Näin loppu kyselyt

Vierailija
53/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, kunpa osaisin neuvoa. mä aina jotenkin mykistyn tuon kysymyksen edessä. nimim. jo toista vuotta yrittämässä... tsemppistä!

Vierailija
54/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vastaan, että lokakuun lopulla :) Noh, leikki sikseen. Kuittaisiin vaan, että sitten, kun on tullakseen. Eiköhän se olisi tarpeeksi vihjailevaa, että saa tulla, kun vaan toiset ihmiset ei aiheuttaisi stressiä.

Vierailija
55/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä..

Vierailija
56/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jotta notta tammikuussa tuloo.

Vierailija
57/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulee ollenkaan ja leveä hymy perään. Johan tulee hiljaista. Ja lapsi on siis suunnitteilla :D

Vierailija
58/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Sitten kun kun joku vauvan omaava tulee kylään''.

Vierailija
59/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voi tietää, milloin."
"Liian henkilökohtaista vastatakseni."
"Tulee sitten kun sen aika on."
"Ehkä ei koskaan, kaikki asiat ei ole meidän käsissämme."
"Jonain päivänä, ehkä.."
"Jos se minusta olisi kiinni, niin viime kesänä."
"Kunpa sen voisikin vaan päättää."

Vierailija
60/73 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä ei vain voi sanoa, että yritetty/yritetään koko ajan, mutta ei ole viellä tärpännyt. Miksi asiaa salataan/hävetään? Loppuu kysely, kun kertoo totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan